Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sandoor

Eerste Kweek In Secret Jardin Dr100

Recommended Posts

Hierbij doe ik verslag van mijn EERSTE kweekje, ik hoop dat alles goed zal gaan.

Mijn opzet:

 

Darkroom 100x100x200 cm Kweektent

Vents VK100 Buisventilator 250m³

Vsa Elt 400W + Philip son t plus 400W

Koolstof Filter

Plagron start-up

Hy-pro spray

5x PP

5x 20 liter emmer

Gold label Special mix

Plagron royaal mix

 

en 1 emmer gevuld met plagron royal mix. (ik kwam aarde te kort, kunnen we meteen kijken wat het verschil is tussen de 2 aarde soorten)

De tent staat op zolder hij zuigt de lucht passief naar binnen, en de afzuiger heb ik aangesloten op de afvoer van de mechanische ventilatie.

alle flappen van de tent staan open de temp: licht aan: 24,5 graden/ 28.4 graden

licht uit: 17.8 graden/ 19,4 graden

LV licht aan: 20%/ 60%

LV licht uit: 40%/ 65%

De lv is veel te laag, ik heb dit geprobeert op te lossen dmv doeken in de tent te hangen en emmers met water gevuld, dit werkte minimaal maar alle kleine beetjes helpen.

Tevens vind ik de temp met lamp uit te laag, ik ga kijken voor een verwarming om bij te verwarmen.

De stekken staan sinds de 17e in de aarde en onder de lamp (de lamp op ongeveer 85 cm van de plantjes) en volgens mij gaat het redelijk goed.

Alleen 1 plantje heeft een beetje last van bladverbranding, ik dacht dat dit te maken had met een te lage lv en de lamp mischien te laag??

Ik ben sinds gister begonnen met bladvoeding te geven, dit doe ik 1 keer per dag, ik gebruik Hy-pro spray.

Ik had de emmers een dag van te voren ingewaterd met 1 liter water, en 1 liter water met plagron start-up.

Ik vind het alleen een beetje moeilijk met watergeven, ik denk dat ik een tensiometer ga kopen.

Ik ga proberen om binnenkort foto's erop te zetten maar ik heb nu nog geen camera.

 

HOPEN OP EEN GESLAAGDE KWEEK!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je kweek sandoor :D

zo te lezen ziet het er al een goed begin uit, idd de temp zou nog iets omhoog moeten met de lamp uit.

die bladvoeding moet je die echt elke dag geven ?

nu de pica's e :P

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

drux bunny

Volgens mij moet ik die bladvoeding elke dag geven, maar ik ga het om de 2 dagen geven.

en af en toe spuit ik met gewoon water ook om de lv omhoog te krikken.

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, wanneer spuit je op je plantjes?

niet doen als het licht aan is, enkel spuiten als het licht net gaat uitgaan, of net uit is.

anders droog je je blaadjes uit.

anders veel succes gewenst,

valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

valentimo

 

Ik spuit ermee als de lamp uit is.

en ik doe dat om de dag.

en het watergeven doe ik op gevoel, als de grond droog is gooi ik er wat water bij.

 

GreetZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mede-hobbyisten,

 

Ik heb even wat foto's geschoten, sommige met lamp aan en sommige met lamp uit.

Ik hoop op op of aanmerkingen ik ben nog een rookie wat binnenkweken betreft :rofl

Er is net weer even gespoten met Hypro spraymix en volgens mij gaat het goed, ze zijn

redelijk aangeslagen (denk ik) Dan nu de foto's.

gallery_6476_6912_869153.jpg

gallery_6476_6912_1087449.jpg

gallery_6476_6912_1789625.jpg

gallery_6476_6912_939208.jpg

gallery_6476_6912_1409385.jpg

gallery_6476_6912_2037480.jpg

gallery_6476_6912_1546451.jpg

Niet moeders mooiste maar toch een schakelbordje!

 

 

Voor de rest, ik kan met moeite de lv hoog houden, de bak met water en de emmer helpen niet echt mee.

Ze staan nu 5 dagen in de tent met de lamp 85cm, ik kan hem nu wel laten zakken toch? De afzuiger staat op

60% ingesteld en gaat op vol vermogen bij 28 graden. ik hoop dat het goed gaat zo.

 

Ps De datums kloppen niet op de foto's, ik kon de datum niet veranderen.

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi Sandoor, ziet er leuk uit hoor :rofl maar ik had ff 2 dingetjes....

 

1 je stekjes zijn nog lang niet goed aangeslagen.

 

2 maak die rol snoer een stuk korter inverband met brand gevaar...

 

 

heb ook nog wel een tip voor je, als je tempratuur onder controle kunt houden zonder je afzuiger

 

aan te doen dan zou ik die uitzetten totdat ze aangeslagen zijn...dan blijft je Luchtvochtigheid hoger en slaan ze beter aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit...

enkele opmerkingen:

 

* het is nog niet nodig om te ventileren met een zwenkventilator eerder nadelig voor je stekken aangezien de vochtige lucht steeds wordt weggeblazen rond je blaadjes

* plak een kartonnetje voor het spiraaltje van je thermostaat zodat er geen licht kan opvallen

 

dat de lv niet optimaal is is zeker geen probleem... die stekken slaan wel aan alleen duurt het wat langer. als je het niet vertrouwdt kan je doorschijnende en goed geperforeerde (onderaan) bekertjes over de plantjes zetten. de lv is bijna altijd slecht te reguleren in zo'n tentje aangezien je steeds een grote hoeveelheid lucht uitzuigt om de temp niet te laten oplopen...

 

heb ook nog wel een tip voor je, als je tempratuur onder controle kunt houden zonder je afzuiger

 

aan te doen dan zou ik die uitzetten totdat ze aangeslagen zijn...dan blijft je Luchtvochtigheid hoger en slaan ze beter aan.

dat is waar maar onmogelijk in zo'n tentje... tenzij je op de noordpool aan het kweken bent of dmv cooltubes

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

2Rianne3

 

Ik ga dat snoer wat korter maken, het ziet er niet zo mooi uit en het is een stuk veiliger als die wat korter is.

 

Maar wat betreft de afzuiging, als ik de afzuiging uitzet met de lamp aan, schiet de temperatuur over de 30 graden dat lijkt me niet echt goed. als de lamp uit staat draait de afzuiging 1x in het uur een kwartiertje op 50%.

 

kasperfish

 

Ik zal de zwenkventilator uitdoen totdat ze echt goed zijn aangeslagen, en ik zal een kartonnetje over dat spiraaltje heen doen, ook over de thermometer??

 

Thanks voor reactie's!!! :rofl :P B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
* plak een kartonnetje voor het spiraaltje van je thermostaat zodat er geen licht kan opvallen

 

licht kan geen kwaad

moest je thermostaat nu vlak onder je lamp liggen of hangen dan zou het kwaad kunnen voor de warmte van de lamp.

maar ik zou je thermostaat gewoon op een 70 tot 90cm boven de grond aan de kant van je tent hangen.

fijne kerst

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, daar zijn we weer.

 

Het gaat volgens mij redelijk net,toen de lamp uit ging weer even gespoten met hy-pro

het valt me alleen wel op dat sommige plantjes lichter groen zijn, ik denk dat dit ligt aan de lv, ik

heb er wat foto's van geschoten, alleen wel toen het licht aanstond.

Ik zal proberen om nog wat foto's te schieten met het licht uit.

gallery_6476_6912_381136.jpg

Deze heeft het ergst verkleuringen.

gallery_6476_6912_215672.jpg

gallery_6476_6912_1014431.jpg

gallery_6476_6912_264099.jpggallery_6476_6912_61519.jpg

 

Fijne kerst iedereen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb ook nog wel een tip voor je, als je tempratuur onder controle kunt houden zonder je afzuiger

 

aan te doen dan zou ik die uitzetten totdat ze aangeslagen zijn...dan blijft je Luchtvochtigheid hoger en slaan ze beter aan.

 

 

en hij krijgen deze jonge damens dan hun verse lucht aangezogen? zuurstof is zeker ook belangrijk..

 

 

ook zal ik lekker een mismaker kopen zo duur zijn niet werkt perfect voor je lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had al gekeken voor een mistmaker en ben van plan om er 1tje aan te schaffen, alleen december is een dure maand :rofl :P

Ik zit er ook aan te denken om een inblaas aan te schaffen, dat zal wel een stuk schelen, ik heb nu alleen het zolderraam open staan

alleen die is ongeveer 50cm bij 50cm.

en alle flappen van die tent staan open.

 

GreetZzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je lamp uit is moet je ventilatie UIT als je lv problemen hebt.

 

Kijk eens bij mij in me topic in de test versie daar heb ik ook een zeiltje op m,n potten gedaan. Dan droogd de aarde niet zo uit en je wortel stelsel heeft het wat relaxter.

<

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert

 

Het zag er zeker goed uit bij jou! :rofl ik ga die folie ook over de potten doen, lijkt me eigelijk wel logisch want dan blijft de aarde een beetje vochtig.

en die ventilator staat uit als de lamp uitstaat, en dan gaat de lv wel wat omhoog, maarja alle kleine beetjes helpen.

 

Thanks!

 

GreetZzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar zijn we weer, ik verveelde me een beetje en ik dacht tijd voor een update.

 

Ze staan nu 9 dagen op 18/6, ik ben van plan om ze 2 weken voorgroei te geven, dus de ze gaan op nieuwjaarsdag op 12/12.

 

Ze groeien nu echt in vergelijking met vorige week!, wel heb ik nog last van licht-groen blad.

 

Ik geef alleen water met wortelstimulator en volgens mij gaat het prima zo!!

 

Wat Fotootjes:

gallery_6476_6912_318854.jpg

gallery_6476_6912_457997.jpg

gallery_6476_6912_543369.jpg

gallery_6476_6912_1852160.jpg

gallery_6476_6912_517352.jpg

gallery_6476_6912_988349.jpg

 

Zo dat was het weer.

 

GreetZzzz :rofl :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Sandoor

 

Hoeveel water geef je ze??

Zeker gezien je lage lv.

Als ze het kunnen hebben moet je een keer flink water geven op de Special-Mix.

Je kan die potgrond niet overwateren en het aktiveert de organische voeding.

Met zulke grote bakken hoef je de eerste 5a6 weken echt niet te voeden.

Wat pk boost op het einde geeft mooie resultaten dan is basisvoeding niet eens nodig.

Kijk maar eens bij BBB in dit topic.

Hij zit al op 70 dagen met alleen maar water.

 

Ik hoop dat je cola's krijgt

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc

 

Ik geef water op gevoel, maar meestal om de dag ongeveer 100 ml, en om de dag met wortelstimulator.

Ik probeer de lv zo hoog mogelijk te houden met een plantespuit, en ik heb 2 emmers met water erin staan.

Dat topic van BBB was ik ook al aan het volgen en ik was van plan om niet bij te voeden, alleen op het einde met een boostertje. (Maar wel THANKS!! :rofl :P )

Ik had al gekeken voor een mistmaker en een tensiometer, maar dat komt volgende maand waarschijnlijk

Heeft iemand mischien nog een tip voor die mistmaker en tensiometer??

Maar volgens mij moet het zo ook wel kunnen.

 

 

GreetZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga jij eens heel vlug echt water geven man. :rofl

verspreid over de pot.

Je geeft ze net genoeg om in leven te blijven.

 

Ja totdat het er aan de onderkant bijna uitkomt.

Daarna een dag of 2a3 even niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc

 

Ik heb op aanraden van jou, allemaal 1 liter water gegeven, toen kwam het er bijna uitlopen.

Ik vond de aarde ook al erg droog, ik heb er nu aluminium folie opgelegd om verdamping te voorkomen.

Ik hoop dat dit die vergeling tegenwerkt :rofl :P

 

Thanks.

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

 

komt omdat je aarde zodroog is ,dat het langs je pot afloopt van binnen, ,kan beter elke x beetje doen dan in 1 x alles ,dat zie je maar loopt er gewoon uit ,zonder dat het opgenomen is [ aarde ]

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thunderbolt42

 

Ik heb het water niet in 1 keer er overheen gegooit, ik heb net zo lang gewacht totdat het water weggezakt was.

Toen ik klaar was, was het onderste deel van de aarde vochtig, en anders gooi ik er morgen nog wat bij.

 

GreetZzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde moet ingewaterd zijn geef volgende keer weer veel water met een drupje dreft.

De dreft is niet schadelijk in die hoeveel heid en werkt als uitvloeier.

Een beetje wortelstimulator kan geen kwaad.

Als de aarde droog blijft kunnen er geen wortels groeien.

Wees niet angstig want Special Mix kan je niet overwateren.

Het teveel loopt er gewoon uit de struktuur gaat niet verloren.

Geloof me in deze gewon net zoveel water geven dat de pot nat is.

Daarna een paar dagen geen water geven.

Al heb je 5 liter per pot nodig gewoon doen je kan niet fout gaan.

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc

 

Ik had die ene liter water zonder wortelstimulator gegeven ik ben van plan als de aarde weer wat droger is, weer wortelstimulator te geven.

 

Thanks

 

GreetZzzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...