Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

scarface79

2e kweek, 25x NLX onder 400W HPS

Recommended Posts

Hallo medekwekers, :D

 

na mijn eerste kweek en veel tips van op het forum in de vorm van gebruik de zoekfunctie (niet verkeerd bedoelt)

ben k toch op mensen uitgekomen die het rustig aan willen doen en me met raad en daad

bijstaan in mijn leertijd. ;)

 

eerste kweek is dan ook niet echt goed gekomen aangezien ik veel zaken ofwel letterlijk nam

ofwel figuurlijk en dit met alle gevolgen... :D

 

ben erachter gekomen dat growshops vaak ook alleen maar denken aan winst en niet aan een

beginnende hobbykweker die gewoon zijn eigen wietje wilt kweken. (duuhh)

 

ik wou dat ik het tegendeel kon zeggen van de 3 growshops waar ik tot nu toe ben geweest maar helaas...

 

uiteindelijk een growshop gevonden die EN goedkoop is EN vriendelijk EN objectief.

 

dus daar gaan we weer met een nieuwe ronden.

 

k ben in tegenstelling tot vorige keer niet uit zaad begonnen.

deze keer heb k stekken gekocht van een volgens mij zeer sportieve medekweker die me een kans gunt

ipv hypocriet te lopen lullen dat stekken kopen en verkopen illegaal is...

 

in ieder geval,

eenmaal thuis aangekomen na een redelijke rit ben ik direct begonnen.

 

stekjes lekker geplant en een stel tl's boven gehangen,

de stekjes wilden niet echt goed groeien, denk da ze even moesten wennen dus k heb ze de

eerste week in optimale omstandigheden proberen te nestelen. luchtvochtigheid, temp enz enz

 

62900742xs3.jpg

 

na 2 weken tl heb k ze dan maar onder de hps 400W geplaatst en was k eiegenlijk van plan om ze in bloei te zetten maar

eerlijk gezegd vond k ze nog redelijk klein, ze waren een cm of 12-15 en k had geen idee hoeveel ze

nog zouden groeien in de bloei dus heb k ze nog 2 weken laten voorgroeien onder de hps.

k had eigenlijk ook geen voeding genbruikt de eerste 2 weken.

de 2 weken onder de hps heb ik ze wel voeding gegeven van canna en ongelofelijk ze zijn in 2 weken verdubbelt!!!!

nu waren ze ongeveer een 30cm, sommige iets groter sommigen iets kleiner...

 

hierna heb ik ze in bloei gezet, 3 dagen geen groeivoeding meer gegeven en na dag 3 van de bloei

begonnen met de voorgeschreven bloeivoeding

 

na een week en weer 4cm groeien begon je de toppen al te zien.

 

79418769wy8.jpg

 

51850990kg7.jpg

 

19944574jv4.jpg

 

83525542yq0.jpg

 

laatste update is dus van vandaag, bloei dag 20

helaas waren de batterijen van mijn camera plat en heb k mijn gsm moeten gebruiken en JAAAA ik weet dat t licht uit moet

enz enz maar dat gaat nu helaas niet in zo n donkere kamer met enkel t ledlampje van mijn gsm dus dit is t

en meer kan k er niet aan doen...

ps de planten zijn nu tussen de 60-65cm gemeten vanaf de steel.

 

10bm0.jpg

 

11wy4.jpg

 

12wn9.jpg

 

13dt8.jpg

 

14hx5.jpg

 

zo dat was het een beetje, hopelijk heeft iedereen ervan genoten en komen juliie nog regelmatig eens kijken,

 

voor degenen die zich gerpoepen voelen om te twijfelen aan mijn electro aan- en afzuiging, das allemaal in orde

ook al stan ze niet op de foto dus... dikke pech, voor mij geen hoe zit t met je... en je ... en gebruik de zoekfunctie...

wees niet te bescheiden om af en toe ook eens iets goeds te zeggen, you know who you are... yes i'm talking to you... :P

 

anyway, greetz & respect for those who respect me

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela scarface,

 

ondanks de slechte start, doen ze het nu toch goed.

gebruik je nu de canna flores en vega?

die gebruik ik zelf ook, alleen blijf ik groei voeding geven, totdat ik de eerste bloeiverschijnselen zie.

dat is dus ongeveer na 2 weken bloei.

verder is het een mooi veldje geworden.

ik blijf je volgen, en als je vragen hebt, je weet me te vinden.

 

groetjes stampertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel suc6 met je kweek en wat ik nu heb kunnen zien op de eerste foto's is dat het wel goed gaat :D MAAR op die foto's met de lampen aan zie ik volgens mij wel wat blad problemen.

of zie ik het niet goed ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ k.f.k. da van bladproblemen heb je goed gezien maar is bij mijn weten maar bij 1 plant en die zie je op de donkerste foto

de rest is supergezond, al zeg k t zelf.

 

@stampertjeuh ja ik gebruik nu de canna en dat werkt als een bom, wel beetje moeilijk te doseren dus k doe dat nu met een spuitje die k heb gahaald op mijn doktersbezoek :D

das lekker precies en zo ga k ze zeker niet overvoeden. ik heb de groeivoeding idd ook gecombineerd met de bloeivoeding tot ik de eerst tekens vn bloei zag en toen direct gestopt,

had dat ergens gelezen dat dat eventueel wel kon, zo zijn ze nog een stukje verder kunnen groeien, ik hou wel van grote planten, later in mijn tuintje toch een buitensoortje zetten en dan maar strekken...

temperatuur is met lampen aan 26-28 en met lampen uit 20graden.

lv is ongeveer 55%

al bij al best wel goede cijfers vind ik.

 

het is alleen jammer dat k huur anders had k een perfecte ruimte die ik kon gebruiken maar voorlopig zit k met de kast...

 

nog een jaartje en dan komt die droom misschien uit dan heb k een eigen keldertje... :P

en tot dan lekker oefenen en misschien nog wa vrienden maken om dan eentje te roken als t zover is :D

 

alvast bedankt voor de comments, ik apprecieer het en alle comment is welkom als hij maar gegrond is uiteraard.

 

greetz & respect to those who respect me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps

 

als iemand een tip heeft om de opbrengst te kunnen vergroten, die tips zijn altijd welkom.

 

voedingssupplement of dergelijke, eender wat, mag altijd voorgesteld worden, eventueel via pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is vandaag dag 22 van de bloei en ik heb nieuwe fotos gemaakt, ;)

op zich niet veel verandering maar ik zie wel een heel verschil bij mijn dames. :P

 

ik geef ze om de 2 dagen water en om de waterbeurt geef ik ze canna terra mee

heel klein beetje want wil ze zeker niet overvoeden, ben apetrots op al dat groen. :P

 

16tr2.jpg

 

18hf9.jpg

 

19ih8.jpg

 

21vb8.jpg

 

22cj4.jpg

 

23ya8.jpg

 

24uw1.jpg

 

25qb4.jpg

 

voila dat was het weer, ik zal er volgende keer op letten dat ze wat scherper zijn , had mijn camera niet ingesteld,

wou t eens zo proberen maar zal volgende keer wat meer moeite doen,

nu ga k even mijn dames water geven, :D

 

greetz!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo

 

mooie planten heb je daar en de schaartjes hangen er al bij :D :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyhey dank je,

betekent veel voor me na de slecht oogst van vorige keer, ;)

 

de schaartjes hangen er idd al ja, maar was eigenlijk omdat k de hele tijd mijn schaartjes kwijt raakte

bij t dieven, heb ze dan maar opgehangen, :D

 

dezen week nog wat voeding halen want da buske is me net omgevallen hehe, zal maar zorgen dat k er heb voor de feestdagen beginnen... :D

 

nog iemand tips ofzo om de opbrengst te kunnen verhogen want wil echt niet weer falen, tot nu toe gaat t zo goed, ik doe iedere dag mijn kast open met n bang hart,

beetje paranoid :P

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 29 van de bloei,

 

ze zien er goed uit alleen heb ik nogal een beetje last van meeldauw maar daar ga ik morgen toch eens iets voor halen

want ben bang dat t gaat verspreiden,

weet niet goed wat meeldauw precies doet maar als t er niet hoort wil ik t er ook niet hebben B)

 

vandaag ook naar de gs geweest, california in sittard, weet niet of ik reclame mag maken

maar toch, supershop vind ik... laagste prijzen in de omtrek en supervriendelijke kerel! :rofl

 

daar een busje pk booster van ferro gekocht, deze was me aangeraden door stampertjuh dus maar snel aangeschaft,

de enzymen die ik wou hadden ze niet voor me liggen, ze hadden ze uiteraard wel maar aan een tonnetje van 40 liter heb ik niks,

ze zijn ondertussen wel bestelt en denk dat ik in t weekend of ergens in de week eens even terug rij da rvoor.

 

heb ook een busje bloeivoeding gehaald want die was ook al bijna op...

 

ik ben een beetje te laat met pk booster toe te voeren maar ja, beter laat dan nooit,

had nochthans gevraagd of iemand tips had om grotere en dikkere toppen te krijgen :P

 

dus... tips enz zijn meer dan welkom

opbouwende kritiek ook en kom gerust nog eens langs!

 

 

23ii5.jpg

 

24ya2.jpg

 

25vd5.jpg

 

26eb2.jpg

 

27sf4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

 

ik zie dat je inderdaad heel veel last hebt van meeldauw.

maar verder zien de dames er wel leuk uit, en er komen al flinke toppen in, dus waarschijnlijk gaat deze ronde je meer geluk brengen dan de vorige keer.

ik zou nu de meeste bladeren met meeldauw een beetje weg plukken/knippen, om de schade toch te beperken, en te voorkomen dat het nog erger wordt.

en verder kan ik alleen maar zeggen, ga zo door.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ja daar heb je gelijk in, ik ga vandaag nog iets halen tegen t meeldauw, ik weet niet zo direct wat meeldauw is en wat t doet maar ik ga t toch sowieso ff

opzoeken en uitroeien want als t er niet hoort wil ik t er ook niet hebben...

 

voor de rest,... ja denk dat de lange voorgroei me misschien n beetje gaat helpen met dikkere toppen te krijgen, de hulp van de pkbooster zal zeker helpen maar hopelijk is het nog niet te laat,

wil echt eens een deftig rokertje want mijn vorige oogst is al op, denk nog een jointje of 2 en dan is de 30 gram die ik vban mijn 5 overleden vrouwtjes heb kunnen plukken op...

 

en dat was niet 30 gram per plant maar totaal...

je weet wat gebeurt was he stampertjuh... :rofl

 

thanx voor de comment & dont be a stranger, kom nog eens langs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

 

 

om te voorkomen dat verwijzingen naar een eventueel probleem van niet zichtbare fotos 2 x vermeld worden binnen 24 uur terwijl de persoon te kennen heeft gegeven dat hij de fotos vanaf nu in het fotoalbum zal plaatsen verzoeken wij u om deze melding niet nog eens te vermelden.

 

:P B) ;) :lol: B) :P :D

 

just kidding BBB, komt in orde, dacht gewoon dat t niet zooo erg zolu zijn aangezien ik al jaren met imageschack werk als betalend gebruiker en mijn fotos gegarandeerd niet zomaar verdwijnen in tegenstelling tot een gratis account...

 

maar in solidariteit met de andere leden zal ik mijn fotos evenzeer in t album plaatsen.

al moet ik nog even uitzoeken hoe dit werkt maar zal je wel geen geleerde voor moeten zijn he,

 

greetz and dont be a stranger, kom gauw nog eens langs! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :D

 

EN met fotos live vanuit het wietforum fotoalbum ;)

 

even samenvatten wat er de afgelopen dagen is gebeurt,

ik heb weinig tijd gehad, maar toch geprobeert water enz te geven,

ze hebben kleine tekenen van overvoeding omdat ik me wss vergist heb met de hoeveelheid voeding

maar daar wordt aan gewerkt, de dames zijn nu op dieet!

 

ik ben sinds enkele dagen pkbooster aan t geven en nu stuit ik op een probleem...

ik geef namelijk om de 2 dagen water, op die manier is de 2de dag het water al gedeeltelijk opgenomen en

de 3de dag, de dag waarop ze weer water krijgen is de grond dan weer droog waarop ze t water gulzig opnemen,

 

nu staat op de pkbooster verpakking dat ik deze iedere dag mag meegeven...

nu sta ik voor een dillemma;zou ik ze minder water geven en dan iedere dag gaan wateren waardoor ik iedere dag de

pkbooster kan toevoegen of zou ik de dosis pkbooster verdubbelen en gewoon om de 2 dagen meegeven?

 

als iemand hier raad mee weet dan moogt ge dat gerust even neertikken hier. :P

 

en dan nu de fotos:

 

gallery_18090_6957_774887.jpg

gallery_18090_6957_694890.jpg

gallery_18090_6957_631422.jpg

gallery_18090_6957_91137.jpg

gallery_18090_6957_1292333.jpg

gallery_18090_6957_917304.jpg

gallery_18090_6957_557468.jpg

gallery_18090_6957_383567.jpg

 

zo...

laat de tips maar komen en kom zeker nog eens een kijkje nemen, zo ben ik zeker dat ik niks fout kan doen... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

getverderrie,, das zie er lekker uit :D

zeker wel schoon :P :P

mooie groene zee daar

 

ga zo door, ik zal hier zeker nog us vaker langs komen om te geilen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela scarface,

 

op de verpakking van de PKbloeibooster staat dat je deze elke dag mee MAG geven, is dus niet verplicht.

ik zou gewoon de dosis aanhouden, en lekker doorgaan met om de dag of 2 dagen water met voeding geven.

de dames zien er namelijk supergoed uit, na de moeizame start die ze hebben gehad.

kijk ook meteen even in je mailbox, ik zal daar ook een berichtje achterlaten.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jigglypuff; thanx dude, ik kom ook regelmatig bij jou piepen dus je bent steeds welkom! ;)

 

@ stapertjuh; heb t net gelezen, komt goed kerel, ik hou me dan aan de voorgeschreven dosis want wil de dames sowieso vanaf nu een

iets lichtere dosis geven aangezien sommige blaadjes lichtjes geel werden. :P

 

maar de dosis is inmiddels aangepast en de dames stralen weer volop.

 

ik volg echt alles zo strict mogelijk op maar soms is t allemaal zoveel om rekening mee te houden,

maar ik probeer en dankzij mensen hier op t forum heb ik al veel geleerd,

thanx stampertjuh :D

 

greetz en tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein vraagje moest nog iemand in zijn uit verveling geinspireerde dwaaltocht op t forum hier belanden, :P

 

mijn toppen zien er redelijk volgroeid uit, mogen altijd dikker maar nu vroeg ik me af, ik lees vaak over toppen die

de laatste week of weken pas echt opzwellen enz, :P

is dit echt opmerkelijk of alleen voor degenen die er echt op letten? ;)

 

maw moet ik erop hopen of is dit tevergeefs?

 

er zijn ook al enkele plantjes bij die al enkele lichtbruine haartjes vertonen, ze zijn nu ergens in de 5de week.

als iemand tips heeft, ze zijn altijd welkom :D

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey scarface!

mooie dames heb je daar staan en heb je het probleem meeldauw al omzeep geholpen?

verder blijf ik je topic volgen want we zijn zon beetje even ver altijd leuk om met iemand mee te kijken en om mischen daarvan ook nog is wat op te steke.

blijf zo door gaan en het zal beloont worden!

 

Grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

ow, was ik hier toevallig effe verdwaald.. afgedwaald... moet wat studeren tss :P

maareum, jij hebt een verzorgt hokje, je zal t zwelen wel merken. Ik denk dat wanneer je toppen zullen gaan zwellen, en der komt vast nog wel wat bij, je het wel zult merken.

 

Als ze nu nog maar net de eerste bruine haartjes hebben, kunnen er nog wel 3 weekjes bij, waarvan in de komende 2 t zwellen echt zal inzetten ;)

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ higside,

ja dat van t meeldauw heb ik denk ik kunnen oplossen, heb iets gekocht, kom nu niet direct op de naam, heb hier een klein beetje van gespoten en de meeldauw verspreid zich in ieder geval al enkele dagen niet meer dus dat is alvast een +punt.

 

ik heb enkele bladeren waar meeldauw op zat verwijdert maar t grootste deel heb k laten staan want t blad is nodig voor de fotosynthese heb k begrepen en minder blad is ook weer niet goed, maar verspreiden doet t zich al niet meer.

 

@ tuinkabouter 2003

ik hoop dat ze nog goed gaan zwellen, is niet alleen voor de dames fijn, maar kan mij ook goed doen met mijn vorige kweek die de mist is in gegaan...

 

studeren sucks, ik heb ook nog een hoop te studeren tegen vrijdag, en dan nog werken erbij, pfff,

 

 

allen bedankt voor de comments en tips en kom zeker nog eens kijken, is altijd fijn om te zien dat iemand mijn kweekje kan apprecieren, ik besteed ook vele uren aan t lezen van anderen hun kweek.

 

greetz!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkah lekkah

 

heey ik zie dat je van die hangbakken gebruikt

hoe zijn jou ervaringen daarmee?

wel makkelijk om veel stekken neer te zetten

met als een libra bak :P:D

 

al wat nieuw nieuws?

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen tips of commentaar van hieruit, ben nog maar een groentje.

Maarre: ze zien er mooi uit zeg ! Succes verder met de dikke dames !

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lekkah lekkah

 

heey ik zie dat je van die hangbakken gebruikt

hoe zijn jou ervaringen daarmee?

wel makkelijk om veel stekken neer te zetten

met als een libra bak ;):D

 

al wat nieuw nieuws?

 

grtz lip

 

ja die bakken zijn eigenlijk wel heel makkelijk,

ik vond t eigenlijk maar dom maar mijn vriendin zei dat t wel kon dus ja, dan maar gekocht he.

 

je krijgt er idd veel stekken in kwijt en t is een combinatie van vierkante bakjes en een aardebak :P

 

is ook makkelijk om de plantjes te dieven, je trekt een kak eruit en je hebt er gelijk 5 planten mee,

is ook handig om af en toe eens willekeurig te controleren, zo pak ik iedere dag een willekeurige bak eruit en controleer ik op ongedierte en schimmels.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...