Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eXHaust

20 X Sannie's Jack buiten nu!

Recommended Posts

ff een paar tips

 

koop een tensiometer voor je waterverhouding.

geef geen voeding ,alleen schoon water met ph 6 a 6,3

sproei ze ook is lekker nat en zorg dat ze het niet te warm krijgen ,heb je een ventilator?

 

watvoor grond heb je?

geef nooit teveel water ,beter te weinig als te veel.

 

doe eens een ph test om te bepalen watvoor waardes je hebt.

 

28graden is prima ,maar voel vlak boven je planten is of het niet te heet is daar.

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Valentimo

 

De lamp die ik een gebruik is een Sylvania Growlux 600W, een ventilator heb ik wel ja maar die draait alleen maar als de lamp uit is want dan blaast ie warme lucht, omdat het anders te koud zou worden in de tent. :tu

en het elektrisch vuurtje buiten de tent zetten zou ook niet gaan omdat het een te grote ruimte is om door zo'n klein kacheltje verwarmd te worden...

 

En voor een EC en een tensiometer te kopen zal ik nog ffkes wachten want kheb eigenlijk al redelijk veel geinvesteerd in die tent en zou eerst graag eerst keer wat terug winnen.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
,heb je een ventilator?

 

 

@ Valentimo

een ventilator heb ik wel ja maar die draait alleen maar als de lamp uit is want dan blaast ie warme lucht, omdat het anders te koud zou worden in de tent. :tu

 

Ik denk dat @Michael een zwenkventilator bedoeld, om het een beetje te laten waaien in je tent. :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je temp als je lamp uit is? Wat is je LV? Wat is je EC waarde ?

 

Ze zijn idd veel en veel te klein, hier klopt iets niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke potgrond gebruik je?

Wat is de ec/ph in je potgrond?

Als ik je foto's goed bekijk geef je niet genoeg water.

Is het wel een orginele homebox die je hebt gekocht??

Neppers kunnen wel eens giftige gassen bevatten.

 

Het heeft absoluut geen zin om ze in de bloei te zetten als ze zo klein zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had die Jack's van sannie ook redelijk lang in de voor groei gezet en toen waren ze ook nog redelijk klein. Maar na de klok op 12/12 te hebben gezet gingen ze als kogels. Moet je anders maar ff bij de eerste pagina van mijn verslag kijken. Succes verder !

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jackgaard2

als de lamp uit is rond de 25 graden of zoiets, de LV is 50% en de EC weet ik niet.. heb nog geen EC meter :tu

 

 

@ Doc

de potgrond die ik gebruik is Plagron All-Mix

En normaal is het wel een originele dat ik gekocht heb, op de site die ik besteld heb (link)

staat er toch dat het originele Homeboxen zijn dat ze verkopen :P

 

 

@Baksteen

cva, kzal uw topic ook es bekijken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

joh ik heb meerdere vragen aan hem gesteld terug in het topic waar ik geen andwoord op krijg

 

dus ja :tu

 

hoe kan je iemand helpen die niet geholpen wil worden? misschien is dat ze fout

 

Welke potgrond gebruik je?

Wat is de ec/ph in je potgrond?

Als ik je foto's goed bekijk geef je niet genoeg water.

Is het wel een orginele homebox die je hebt gekocht??

Neppers kunnen wel eens giftige gassen bevatten.

 

Het heeft absoluut geen zin om ze in de bloei te zetten als ze zo klein zijn.

 

 

 

daar ben ik het niet mee eens doc

 

mijn nlx herma drama gingen al in de bloei toen ze net 5 blaadjes gaven en werden toch echt ruim 90 cm ,een indica zelfs

 

dus je kan ze zeker in de bloei zetten ,maar hij heeft andere problemen waardoor in de bloei zetten ze gewoon nog niet gaan groeien

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doc

zo'n 5L voor de 17 plantjes die er nog instaan, om de 2 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Dag 46 en nog steeds op 18/6

 

de beste plantjes hebben we rechts gezet de mindere staan links. :blink:

Zou het al tijd zijn om op 12/12 te zetten?

Ook heb ik nog steeds geen mannetjes gevonden, allemaal vrouwtjes misschien? :D :P

 

 

gallery_11285_6895_308733.jpg

 

gallery_11285_6895_359709.jpg

 

gallery_11285_6895_254222.jpg

 

gallery_11285_6895_36562.jpg

 

gallery_11285_6895_383023.jpg

 

gallery_11285_6895_106721.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag eXHaust , naar mijn mening mogen ze op 12/12 , ze zullen nog goed blijven doorgroeien in de bloei .

grtz fonz

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, fonzie, kzal ze morgen op 12/12 zetten :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En moest ik jou zijn zou ik de planten die wat achterstand hebben in het midden zetten en de gene die het goed doen aan de buitenkant van je tent. Gebruik misschien wat boeken ofzo om onder je potten te zetten zodat ze allemaal even hoog staan en dat ze hun achterstand kunnen goedmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Markiss

idd, khad daar ook al aan gedacht om het te doen kzal het zeker doen :blink:

 

OT: ik heb er de ventilator ook bijgehangen, foto's hoop ik morgen nog te kunnen maken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens je zegt, nog geen mannetjes gespot allemaal vrouwtjes mischien?

 

maar als je net in de bloei bent zul je nog ffie moeten wachten om het geslacht te goei te zien hoor :blink:

 

succes, dat het ook zo'n knuppels mogen worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 46 dagen 18/6 zou je volgens mij toch al wat geslacht moeten kunnen zien hoor, maakt niet uit of ze nog niet in de bloei staan.

Misschien omdat ze inderdaad wat vertraging opgelopen hebben.

 

In het begin van je topic zag hun kruin er erg geel uit, dan dacht ik zoals Doc al zei aan een foute tent,

maar op je nieuwe foto's te zien komt het wel wat in orde :P

 

Succes nog :blink:

 

MissTy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén van de belangrijkste factoren met betrekking tot licht voor een plant is de fotoperiode.

Met dit woord geven we de verhouding aan tussen licht en donker, ofwel dag en nacht. Wiet is een korte dag plant. Dit houdt in dat de bloei inzet als de dagen korter worden.

Het groeien en bloeien van wiet wordt beïnvloed door een hormoon (fytochroom). Dit hormoon wordt dag en nacht aangemaakt door de plant, maar wordt door licht overdag weer afgebroken. Zodra de plant twaalf uur per etmaal in het (absolute) donker staat, krijgt het de overhand en zorgt ervoor dat de plant gaat bloeien.

Overigens kan de minste hoeveelheid licht tijdens deze donkerperiode ervoor zorgen dat het bloeien niet wordt getriggerd, of toch minstens ernstig wordt verstoord :blink:

Als ik het hier over dag en nacht heb dan bedoel ik dit uiteraard van de plant uit gezien. Waarom is het nu zo belangrijk dat de planten twaalf uur per dag in het absolute donker staan? Het hormoon dat er voor zorgt dat de plant gaat bloeien wordt pas gevormd als de plant een onafgebroken periode van twaalf uur of meer in volledige duisternis staat. Het woord onafgebroken is in deze zin het belangrijkste woord! :D Hele oogsten zijn vertraagd of verknalt doordat de kweker zich niet in kon houden en zo nodig tijdens de nachtperiode zijn plantjes moest 'controleren'. ! ! ! DOE DIT NIET ! ! ! Als de periode van twaalf uur donker wordt onderbroken zal het bloeihormoon niet worden gevormd. De plant blijft (of gaat weer) groeien en zal ernstig gestresst raken. (stress= veel mannen)

Als je eenmaal wat vaker gekweekt hebt, zul je opmerken dat een plant 's nachts het meeste groeit. Dit komt doordat plantencellen zich in het donker meer strekken als in het licht, hetzelfde proces zorgt ervoor dat planten zich naar een lichtbron toebuigen. :P

 

Ge waart zoals ik zij beter herbegonnen, u plantjes waren al 3 keer zo groot geweest :P :)

Allemaal verspilde lichturen als get mij vraagt, herbegint nu deftig zoals het moet en met één week voorgroei zulde planten hebben die meer zullen opbrengen als deze hier.

Als ge mij ni geloofd wie dan wel? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Trippin Yayo

 

Bedankt voor deze mooie grote uitleg voor te beginnen :P

maar de plantjes controleren in het donker doen we niet hoor, in het begin is het een paar keer voorgevallen, maar nu staat de lamp goed ingesteld dat we altijd controleren bij het begin wanneer die aanslaat :)

 

En opnieuw beginnen... tis de eerste keer ik leer nog elke dag bij.. zal wel zien hoe het afloopt hé :P

 

UPDATE

 

dag 48 en nu op 12/12

 

de mindere plantjes staan er toch al wat mooier bij dan 2 dagen geleden vind ik :)

 

gallery_11285_6895_982294.jpg

 

gallery_11285_6895_542544.jpg

 

gallery_11285_6895_379513.jpg

 

gallery_11285_6895_162540.jpg

 

ventilator erin, draaid wel nog niet, kwam veel te koud in de tent :D

gallery_11285_6895_295599.jpg

 

 

En zou er me ook iemand kunnen zeggen welke juist de groeilamp is en welke de bloeilamp

Ik ben er vanuit gegaan dat de lichtgroene doos de groeilamp is maar kwil het liever zeker zijn :(

gallery_11285_6895_16609.jpg

 

gallery_11285_6895_646152.jpg

 

 

ook nog een propegator die ik gemaakt heb van een hamsterhok voor in de zomer wat buitenplantjes misschien :blink:

 

gallery_11285_6895_510837.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit.grtz

 

 

Grolux is voor de groei en high pressure voor de bloei.grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cazzen

 

bedankt, dacht eigenlijk al dat het zoeits was maar kwou toch zeker zijn :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Dag 54

 

zijn al weer redelijk wat gegroeid vind ik toch :lol:

Maar wel nog steeds geen teken van geslacht

 

wel slechtere kwaliteit, want foto's zijn genomen met gsm :wacko:

 

gallery_11285_6895_1264407.jpg

 

gallery_11285_6895_836896.jpg

 

gallery_11285_6895_1064764.jpg

 

Filmpje der bij: :smoke

View My Video

 

en normaal komen er nog wat foto's bij vanavond van mene maat

 

EDIT:

de andere foto's, wel fuckd up kwaliteit :specool

 

gallery_11285_6895_65860.jpg

 

gallery_11285_6895_65220.jpg

 

gallery_11285_6895_105213.jpg

 

gallery_11285_6895_56660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...