Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ellaw

2 x China en 1 x toendra mist

Recommended Posts

Haha dat klinkt alsof ge tochwel effe heel hard verschoten zijt :specool

De plantjes komen dus deels van grond met menselijke resten derin, das weer een andere mest :wacko:

 

De goden zijn me uiteindelijk toch niet zoo slecht gezind, alle planten hebben geslacht laten zien en ik houd er 4 over, van elke soort 2, 2 chinese vrouwen, 1 toendra vrouw en een toendra man. Uiteindelijk ben ik hiermee tevreden, ik kan de beide soorten nu eens proeven en wat zaad kweken waar ik de twee kruis. De toendra vrouw is d tweeling, eigenlijk dus ongeveer anderhalve plant ^^

 

Ik heb ook nog 4 18watt lampen liggen die ik denk ik denkik verticaal rond de 2 vrouwen die voor de wiet gaan zorgen ga plaatsen.

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak toendra zaad voor goede rookwiet.

 

Uit een kruising tussen twee half chinezen zullen ongeveer 3 typen planten komen. 1/4 richting puur chinees, 2/4 gemengd en 1/4 richting sweettoothwhitewidow. Dat zijn dan leuke zaadjes om mee te spelen. Elke plant zal anders zijn en je kunt dan wachten met zaad maken tot je een interessante tegenkomt om verder mee te kruisen.

 

Ik ben heel benieuwd wat je van de half chinese smaak gaat vinden, want ik ben een beetje bang dat die een beetje gaan tegenvallen zo dicht bij de chinese planten.

 

Je planten zullen al het extra licht verwelkomen. hoe meer hoe beter met spaarlampen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan prima stek maken van de lage takken, daar komen toch geen goede koppen aan.

 

Aan je planten en hun wortels te zien, is jou voeding en grond prima.

 

Gaan zo die gaat :wacko:

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ene goede middag allen.

 

Eindelijk heb ik een goede kodak in men handen en kan ik julie wat betere kwaliteit foto's laten zien.

Alle planten hebben ondertussen geslacht laten zien, eindresultaat = 30% vrouwelijk. Dat vind ik niet al te erg, heb nu 2 planten voor wiet, een toendra en een chinees en zo gaat de kruising ook gaan.

 

Zal effe foto's laten zien:

 

gallery_14062_6772_1705990.jpg

gallery_14062_6772_2342661.jpg

Hier zie je de chinese vrouw die mij wiet zal leveren.

 

 

gallery_14062_6772_1057345.jpg

gallery_14062_6772_2461908.jpg

Dit is de toendra tweeling, staat samen met de chinees boven voor wiet van te kweken.

 

 

gallery_14062_6772_2715407.jpg

gallery_14062_6772_694013.jpg

Dan nu de man, een stevige toendra en de snelst ontwikkelende plant van allen met een mooie kerstboom bouw en geen al te grote hoogte

 

 

gallery_14062_6772_1866962.jpg

En de chinese vrouw die klaar is om grote hoeveelheden zaad tot zich te nemen:)

 

Opmerking altijd welkom, ik denk dat mijn selectie uitendelijk nog redelijk goed is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er in ieder geval nog steeds goed gezond uit. succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die TM x SM man die je hebt uitgezocht is SM dominant (smal blad). Dat past mooi bij die chineesche kruising, leuk.

 

De zuivere TM heeft die brede bladeren.

 

(Toendramist is Ruderalis x Velebit, een van mijn oudere frutsels)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej hjm en white tooth bedankt weer voor de interessante info. Ik hoop uiteindelijk tochwel een eerder naar de china leunende plant te verkrijgen maar de andere soortjes dat er in zitten zijn gewoon ook ongeloofelijk lekker zoals de Santa Maria, de Sweet tooth x white widow en de toendra's, allemaal heerlijke soortjes natuurlijk. Ik ga me zeker amuseren met de volgende zaadkweek na deze. Ik ken natuurlijk niet alle eigenschappen maar ik denk dat er wel een overvloed aan leuke eigeschappen gaat te zien zijn bij de f1 generatie B) en eenmaal dat ik een goede kruising heb kunnen maken zal ik ook ruilen op het forum natuurlijk (met de f1 ruilen zullen de meeste mensen niet apprecieren denkik? Met de vele pheno's die waarschijnlijk wel heel sterk in hoogte zullen verschillen.)

 

Ik had nogwel een vraagje voor jullie, mijn 2 kasten sluiten niet hellemaal zo goed en ik ga der dus tijdens de sex een van de kasten afsluiten door er een doek over te leggen.. nu mijn vraag, hoelang blijven twee wietplanten doorgaan en hoelang nog tot ze beginnen? Waneer kan ik de man dus omleggen en de doek erover leggen/weg halen?

 

PEACE~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joeew, mijn vraag staat nog steeds, de doek hangt er nu wel over en ze word zekers niet warm. Ik zou vanaf maart wel een 10-tal nieuwe zaadjes willen ontkiemen en de hopelijk tegen dan bevruchte dame bij mee in de grotere wietkas zetten. Maarjah, gaat de man zijn werk tegen dan al gedaan hebben? Ik heb er geen idee van. Voor de duidelijk nog ff wat foto's van et mannetje en de wietkas dan:

 

gallery_14062_6772_1886271.jpg

onder

 

gallery_14062_6772_1154213.jpg

boven

 

gallery_14062_6772_1793326.jpg

De Chickas.

 

Maarjah zal et mogelijk zijn om de man begin maart om te doen dan? Ik zou die twee kweken dan graag voor ik op vakantie vertrek willen afronden daarmee dat ik in maart al zou moetten ontkiemen. Dan ga ik moetten kiezen uit blue hammer, white molokai, killing fields of shiva. En mss guerilla als ik weg ben, wie weet

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vrouwtjes moeten een paar weken bloeien voordat ze bevrucht worden, anders "denkt" de plant dat ze haar taak al volbracht heeft en produceert minder bloemen.

Die man doet het nu al zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aight thx white tooth, et kan dus wel zijn dat et iets later word dan et begin van maart voordat de vrouwtjes er klaar zijn? Wat is trouwens de bloeitijd van deze plantjes?? Hjm weet et ongetwijfeld voor deze kruisingen? Ik hoop persoonlijk op een trage bloeiperiode, net zoals de groei zeer traag ging en dat et dan met de tijd toch nog redelijk gevulde toppen mogen worden :verrygood

 

De 4 extra verticale lampen worden volgende week opgehangen btw

 

De man zit idd wel alwat voor op de vrouwen, maar daar heb ik hem ook voor geselecteerd, hij gaat er wel tegen een stevig tempo tegenaan, hij was de eerste met een mooi volgroeide 6de internode terwijl de rest(alle 10 nog toen) max in et begin van de 5de zat en veruit als eerste begon hij ook 9-vingerig bladeren te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo hier is al veel gebeurd, spijtig van de vele mannen maarja.

Die moeten er ook zijn he!

 

Plantjes zien er mooi groen uit, ben benieuwt wat het gaat geven in bloei.

 

Succes ermee!

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken maar op minstens 8 weken bloeitijd. kan ook meer zijn. De stww is al rond te 10 weken, en aangezien de chinese helft puur sativa is zou het wel eens lang kunnen duren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aight, ik reken dan zoiets van een 9-11 weken. De toendra zou wel sneller klaar moetten zijn denkik, toendra's zouden indica overwegend zijn en santa is ook iets van een 8-9 weken volgens wat ik lees; maar de tijd zal et wel uitwijzen dan :rolleyes:

 

thx smokey, ben ook benieuwd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nou snap ik je reactie in het topic van brutus.

 

Afgunst alom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ert, dat moet je nu niet hier komen bespreken he... topicvervuiling is niet nodig.

 

Maar ff toch uitleggen, het is geen afgunst, ik had gehoopt op 3 max 4 vrouwtjes dus ik zit goed... ik zou nooit van mijn leven meer dan 20 planten zetten, en ik grow puur voor eigen gebruik dus meer zal ik nooit nodig hebben (20 zaadplanten wel te verstaan, mannen en vrouwen°. 100'en al dan niet 1000 planten gaat er gewoon over, dat is om grote winsten te maken en dat doet onze hobby kapot en stelt ze in een slecht daglicht, en daar bovenop juicht iedereen dat nog eens toe... ik moet er niet van hebben. Dat een breeder der meer heeft staan omdat het nodig is i.v.m selectie kan ik gerust begrijpen maar dat was niet het geval.

 

Ik zoek geen ruzie ert, meningen verschillen nu eenmaal en niemand zal daar iets aan kunnen veranderen, maar als ge nog iets wilt zeggen wilt ge dat dan in PM doen of als ge et echt nodig vind een andere topic aanmaken.

 

En om et hier toch nogwat gezellig te houden, een foto:

 

gallery_14062_6772_1878836.jpg

 

Chinacross Dame, links kunt ge wel iets minder gezond blad zien, zal es rondkijke of ik kan vinde wat et is

 

PEACE~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gegroet mensen, ga nogeens een update plaatsen.

De plantjes doen het goed denkik, de topjes beginnen zich traag te ontwikkelen en ik zie ookal wat thc op het blad liggen dus dat is goed eh.

 

Hellaas werkt de goede kodak tijdelijk niet en zijn het dus weer foto's van wat mindere kwaliteit.

 

Ik heb wel nog enkele foto's van een paar dagen terug, kijk maar:

 

gallery_14062_6772_1188155.jpg

gallery_14062_6772_2516447.jpg

De dude en chinees in de wietkas, 2 dagen geleden.

 

Deze foto's zijn vers van de pers:

 

gallery_14062_6772_513326.jpg

gallery_14062_6772_1607729.jpg

De dude terug, er zijn ondertussen al een paar zakjes opengegaan.

 

gallery_14062_6772_1460181.jpg

Zijn partner

 

gallery_14062_6772_430413.jpg

gallery_14062_6772_1339299.jpg

En als laatst de chinese dame en de tweeling in de wietkas.

 

Alles nog in orde? De extra lampen ga ik trouwens pas de volgende kweek ophangen (shiva, white molokai en basic beer).

Hoelang zou de man nog moetten staan volgens de ervaren zaadkwekers?

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha..........die vent kan het bijna niet meer houden hoor!!!!!!!!!

Zet hem koud, voor een slaapkamerraam of zo, net vorstvrij.

Dan kunnen de dames nog even door.

 

De china lady heft niet veel sativa meer over, zag ik.

 

9 weken klaar, denk ik.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah die man staat idd op ontploffen :rolleyes:

 

Dat ik hem kouder zou zetten is om de groei tijdelijk te stoppen neem ik aan?? Ik kan zo wel een ideaal plaatsje vinde waar et 5-10°C dag en nacht, zal em morgen daar onder het dakraam dan plaatsen, hoelang denk je dat et dan zal nodig zijn? Iemand anders heeft me onlangs voorgesteld de man nu gewoon om te leggen te drogen hangen en et stuifmeel dat er uitvalt dan op te vangen en manueel de dame's te bevruchten... mss is dat ook een goed plan? Dan kan ik ookwat sparen voor later natuurlijk.

 

Jah ze zijn niet hellemaal sativa meer maar toch eerder sativa dan indica, ik denk dat nu de man eigenlijk veruit de meest sativa plant is van al door zijn Santa trekken. Toch nogwel veel pheno's dus, en dat is leuk natuurlijk :D

 

Ene goede nacht nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ruikt de chinees? is het meer dennegeur of toch fruitig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjah de geur :verrygood ik ben der sowiezo al niet zo goed in om op elke geur een naam te plakken en ze rieken ook hellemaal niet sterk; wat ik ervan kan afleiden is dat chinacross 1 (de minst sativa) tochwel een lich zoete geur heeft, de chinacross 2 (meer sativa) heeft volgens mij een licht zurige geur? En de toendra riekt gewoon al hellemaal naar niets.

 

FF ter duidelijkheid, chinacross 1 is degeen die wiet kweekt, cross 2 is de zaadkweek. Ik heb nu wel alle 3 dames in dezelfde kas geplaatst aangezien ik toch manueel ga bestuiven.

 

Ff wat foto's dan om de verschillen tussen de planten wat duidelijk te maken:

 

ChinaCross lady 1

 

gallery_14062_6772_600504.jpg

In bezit van de dikste en hoogste stam

 

gallery_14062_6772_2525044.jpg

En idd minder sativa eigenschappen, daardoor bloeit ze echter ookwel het snelste, als deze hoofdtop goed uitzet kan dat nogwel iets worden denkik ^^

 

ChinaCross lady 2

 

gallery_14062_6772_376949.jpg

Minder dik maar in orde

 

gallery_14062_6772_1475319.jpg

Zoals ge ziet, smaller blad dan de china1

 

Toendra cross twinsisters

 

gallery_14062_6772_396160.jpg

De kleinste stam is zo dik als een tandenstoker ofzo :P

 

gallery_14062_6772_2807051.jpg

En ze geeft gwn 2 rechte toppen

 

Chinezen samen ter vergelijking

 

gallery_14062_6772_869190.jpg

 

Aye, dat was et dan weer, ik denk dat ik mss gwn wel elke vrouw 1 of 2 topjes ga bevruchten, dan heb ik toch weer wat meer diversiteit van zaad en misschien wat meer ganja voor mezelf :)

 

Ook heb ik gistere wat nieuw zaad ontkiemt, shiva, blue hammer, basic beer en amesiaX (vanuit buitenwiet). Waar ik wel heb aan zitten denken, zou shiva geen goede plant zijn om de chinezen ook nogeens mee te kruisen??

 

PEACE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vandaag nog een paar foto's genomen:

 

gallery_14062_6772_1158317.jpg

Chinacross 1

 

gallery_14062_6772_122853.jpg

nummertje 2

 

gallery_14062_6772_1581964.jpg

TMxSM

 

Ik twijfel er wel aan dat de zaadkweek een succes word, heb niet zoveel stuifmeel opgevangen en ik zie allesinds nog niks van zaadvorming, maar dat kan mss nog komen, of niet ;)

 

Voor de rest denk ik wel dat ze goed gaan zo, ze gaan traag maar ze gaan ^^

 

Dit kwam ik dezemorgent tegen in de andere kas:

 

gallery_14062_6772_567357.jpg

 

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, geef ze wat pk 13-14.

 

Is die ene zaailing een nakomertje?

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan toch nog wat zaailingen achter? Kijk maar goed...

 

Vind het een machtig mooi kweekje. Ben ook wel benieuwd hoe die chinese wiet uitpakt. Die zaden heb je van White Tooth nietwaar? De witte chinees.

 

Gr.

 

Nator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow ganjanator bedankt voor et compliment ;) ik heb de zaadjes van hjm gekregen en hij heeft ze dan weer van white tooth in china bij wie zijn STxWW was bevrucht met stuifmeel van chinese buitenwiet als ik het juist heb, hjm heeft die dan nogeens gekruist deels met zijn santa maria en deels met de double fun.

 

hjm, ik zal straks eens bij het tuincentrum langsgaan en kijken voor een gelijkaardig product aan pk13-14. Liefst iets minder straf want ik geef toch graag minimaal aan voeding.

 

Die met dat lieveheersbeestje is idd een zaailing van een nieuwe batch, degene in de foto is een Blue Hammer van heel de batch de snelst ontkiemende, opkomende en gezondste soort, mooie plantjes ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK 13-14 is niet straf. ;) Dat hangt van de verdunning af :verrygood

 

Pokon Kamerplanten voeding in poedervorm 16-21-27. De gebruiks aanwijzing vergeten. Gebruik 1gr/ltr.

 

Of meet naar EC 1,4

 

U ziet: Alles is om de hoek te krijgen.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...