Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Die zien er lekker uit, mooi dicht en groen veldje. keep up the good work :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi zo

Ik kan bij jou zien hoe die van mij er over een paar dagen uitzien

Grappig

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zieter nog steeds goed uit, toont al veel voller of de vorige ronde, de groei zaller ook wel al bijna uit zijn zeker?

mss de volgende keer nog een dagje of 2 meer voorgroeien? of mogen ze niet hoger of dit komen?

grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen zoals het hoord loop iets op je voor!

Maar ga je stokjes zetten of span je een netje?

Iniedergeval blijf je wel even volgen gaat goed bij jou

 

Grtz Highside

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeeeey rie,

 

Ziet er super uit lekker mooi groen ben er jaloers op :P

 

Dat komt helemaal goed bij jou!!!!

zit straks helemmaal dicht

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Rianne,

 

bij mij hebben de dames in het midden de meeste overlapping van de lampen maar ik kan dat op jou foto's niet goed zien.

zie ik het goed dat de pot dames wat achterblijven kwa hoogte ?

verder zien ze er erg goed uit hoor :P

 

hahaha het adelaarsnest zeg je :) is dat een apres ski hut :P ;) :D

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Rie

 

Mooi kweekje hoor. Ziet er echt erg goed uit. Mooi groen, mooie (gelijkmatige) hoogte, voldoende ruimte voor flinke toppen. *licht jaloers*. :P

 

Nog ff over de stroom: ik heb mijn oude rekeningen er eens ff bij gezocht.

 

Ik kweekte met 2 kasten van elk 1200 watt (om en om 12 uur) en had een jaarverbruik van +/- 15.500 kWh (met 5 kweken in 1 jaar). Tussentijds heb ik mijn voorschot verhoogd en na één afrekening was dat al heel goed in de richting. Bij de laatste afrekening hoefde ik toen maar heel klein bedrag bij te betalen. Ik woonde toen nog alleen en niemand die ooit vragen heeft gesteld. Gewoon je voorschotten verhogen en dan vallen de afrekeningen nauwelijks op.

 

Voor een snelle, maar globale berekening van je verbruik:

Per uur: 4 * 600 watt = 2,4 kWh

Per dag: 12 * 2,4 = 28,8 kWh

Per jaar: 365 * 28,8 = 10.512 kWh

+20% voor overige apparaten: 10.512 * 120% = 12.615 kWh totaal verbruik voor kweek.

 

Tel daarbij +/- 4.000 kWh voor regulier stroomverbruik: totaal jaarverbruik 16.615 kWh (á € 0,20 = € 3.323 p.j., +/- € 277,- p.m.).

€ 0,20 is het (gemiddeld) totaaltarief, inclusief vastrecht, transportkosten, milieu- en onzinbelastingen, etc.

 

En ik reken hier met 365 dagen per jaar kweken, dat zal je in de praktijk nooit halen, en een hoog regulier verbruik, dus de kosten zullen eerder lager zijn dan hoger.

 

Voor de liefhebbers heb ik een excel sheetje met een complete berekening van je jaarlijkse elektra kosten. Laat maar weten indien iemand interesse heeft. Zo kom je in elk geval niet voor verrassingen te staan aan het einde van het jaar.

 

Ciao

 

PS: BBB, kan ik hier ook ergens excel sheetjes of andere bestandjes plaatsen, zodat mensen die kunnen downloaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spint, in de aardebak is het wel mooi groen in de potten word het geel :cry

ik zuurde niet af maar vanaf nu ga ik dit toch maar weer doen.

 

@guesswho? ja das wel het leuke ervan als veel mensen het zelfde soortje hebben.

 

@valentimo, PP is een heel ander soort [indica] als de Amnesia [sativa] die ik de vorige ronde had staan.

van de amnesia hadden er inderdaad iets meer op de m2 mogen staan of ik had ze moeten toppen.

net de PP zeker niet meer op de m2 met die 13 dagen groei, had zelfs wel 1a2 dagen minder gekunt :o

hoger mag wel maar niet breeder, anders verdringen ze elkaar teveel.

 

@Highside, ik kijk bij jou en guesswho? weer bij mij ;)

ik ga geen net spannen, heb het wel geprobeerd maar kon er niet meer bij, planten waren al te groot.

maar ik heb stokken mocht het nodig zijn.

 

@ThePhenomNL, thanx, het is al helemaal dicht :(

 

@K.f.K, weer goed gezien :) klopt !

dit komt omdat ik in het midden een gangetje heb voor men trapje om de lampen op en neer te kunnen doen

en hangt me filter in het midden dus daar kunnen geen lampen hangen.

hangen er wel lampen kan ik er weer niet met me trapje bij :D

wil de potten eigenlijk wel wat hoger hebben.... kijk ik nog even naar,

 

tegenwoordig is het adelaarsnest een luxe hotel/restaurant :(

 

 

@thunderbolt42, zo is het maar net :o

 

@talldutch, dankje voor de complimenten,en bedankt nog voor de stroom berekening :P

kan ik mooi even alles na rekenen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien ff een tip voor als je niet een trap op wil om de lampen hoger te hangen: Ik werk met een paar katrolletjes van de bouwmarkt met een mooi stukje touw. Deze 2 touwtjes komen uit op een kettinkje die op een makelijke plek hangt. Zo kan ik de lamp telkens een tandje hoger zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Rie, nog ff ter aanvulling op het stroomverhaal...

 

Onze vrienden van WF hebben zelfs een mooi tooltje hier op de site staan. Klik in de menubalk maar eens op 'Extra' en dan staat er een 'Stroom Kosten Calculator' bij. Doet precies zijn ding. :P

 

De tip hierboven van cheng is trouwens ook en hele goede. Maakt het leven een stuk makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik denk dat je meiden dalijk wel ondersteuning nodig zijn met die cola's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en er komt schot in de zaak de toppen zijn in aanmaak :P

zien er goed uit

succes

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gooi je de volgende ronde die potten er niet uit en trek je de aardebak door. Lampej hang je aan een blakje met een stuk toe en een katrol om ze in hoogte te verstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey rianne leuke verslagjes maak je :) leuk om te lezen en genoeg foto's. volg je vanaf je eerste kweek en vind het een erg mooi hokje wat je hebt :D

 

gr.FOSHOW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...