Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Antiliaantje

4 keer K2, Antiliaantjes eerste kweek!

Recommended Posts

Hi Anti. Mooi verslag man. Je planten zien er goed uit. :tu

 

Goed dat je ze geknakt hebt. Je moet je even over je weerstand tegen knakken heenzetten maar als je het gedaan hebt en ziet hoe de plant zich herstelt (die dikke knop) dan weet je dat je een hele mooie techniek tot je beschikking hebt. Kost alleen een aantal dagen groei/bloei. LST (vanaf het begin de plant binden) is een manier om het met minder verlies te doen. Er zijn echt hele bizarre voorbeelden te vinden van LST die toch goed opbrengen. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee want ik begin net en ik stress de planten al te veel.

 

Nog een tip, houd de planten in de gaten want ze zullen proberen rechtop te gaan staan. Gewoon terug duwen in de eerste uren want later heb je kans dat je ze breekt.

 

Succes, niksaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niksaan, thanks Kerel!

Ik had er eigenlijk helemaal niet over nagedacht om deze techniek toe te passen, totdat Domi met die tip kwam.

Het was op het begin wel even raar om de dames zo te buigen, het voelde niet goed.

Maar ik zie nou al dat ze naar boven willen. ik duw ze gewoon terug.

3 van de 4 zijn al mooi hersteld en de top groeit weer naar boven. Er zit nou dus ene mooie ''S'' bocht in!

 

Ik hoop dat die 4e zich ook snel hersteld.

 

Ik ga me eens verdiepen in dat LST, want als je goed nadenkt en de techniek juist toepast is het best logisch.

 

We kijken wat het word. De beginfase is toch immers om te leren van je fouten en vooral veel kennis opdoen!

 

Ik ga nou even jou verslag checken.

 

Ajoo Swa

 

Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk es aan zeg :tu

Mooi is dat.

Je begint er echt goed in te worden zie ik!

 

Hou ze groen en hopelijk loopt alles beter af dan bij mij.

( heb geupdate dus alles is te lezen op m'n topic )

Grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Anti, het is even wennen. Als je terug naar de natuur gaat moet je de stadse gewoontes afleggen niet waar. Wil je lekker oogsten dan moet je ze soms dwingen. Dat de planten dit overleven is omdat dit in het wild altijd kan gebeuren. Vandaar dat toppen en fimmen ook werkt. Het is tenslotte van oorsprong een onkruid. Dus daar maken we ge(mis)bruik van. :tu

 

Toch zou ik liever bondage gaan doen dat is toch ook voor mij minder stressvol.

 

Groeten, niksaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine Update 21 Januari

 

Ten eerste wil ik even zeggen dat het me echt verrast heeft hoe sterk deze planten zijn.

Eerst twijfelde ik een beetje over het knakken, maar na enkele uren zag je al duidelijk revalidatie!

Het is nou een mooi egaal veldje geworden en de meeste toppen zitten op gelijke hoogte.

Zeker een aanrader als je geen tijd of zin hebt om te scroggen.

 

Wel heb ik nogsteeds wat last van gele bladpunten, iemand een idee wat het kan zijn?

Ik geef nou om de dag BAC Bloeivoeding mee (verhouding: 2ml per liter)

Ik geef de plantjes 2 x per dag water, telkens zo’n 200-250ml per plantje per keer.

 

Temp: rond de 26

Lv: tussen de 40-50

 

gallery_19767_6715_268333.jpg

 

gallery_19767_6715_515698.jpg

 

gallery_19767_6715_427559.jpg

 

 

 

Bij deze foto loopt de tak gelijk met de bamboestok, zo zie je ongeveer hoe deze dame weer verder groeit!

 

gallery_19767_6715_431099.jpg

 

gallery_19767_6715_781615.jpg

 

 

De gele bladpuntjes wat dichterbij

 

gallery_19767_6715_135338.jpg

 

 

Antiliaantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij kwam dit door overvoeding.

Maar je had het al vooraleer je voeding gaf dus ik weet niet echt wat er scheelt met je meisies.

 

Mss weten anderen meer raad.

Hou ze groen! :)

Grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyhey kerel!

 

Heeeel mooi resultaat met dat knakken!!! Heb je heel mooi en textbook-style gedaan, dat kan je wel zien!

 

Die gele bladpuntjes zou inderdaad overvoeding kunnen zijn zoals Blesse al eerder zei. Misschien weekje stoppen met voeding? kan misschien eventjes goed doen voor het plantje. Of hou je je aan een schema i.v.b.m. de voeding?

 

Voor de rest ziet het er prachtig uit man! Gaat je opbrenst zeker ten goedde komen!

 

Volgende x een fototje met licht uit? :)

 

Cheers mate!

 

:D

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

proper hokje met mooie planten erin zie ik hier :D

ik las net even vlug de laatste posts en las dat ge gele puntjes had en dat ge 2

keer per dag water geeft

weet niet of het een met het ander te maken heeft maar 2 keer per dag water is teveel qua frequentie

hoeveelheid kan goed zijn voor je planten , dat voel je in je pot maar als je constant water aan die wortels heeft

dan kweek je luie wortels die nooit iets moeten doen om water te vinden ( lees groeien ).Leer ze werken :)

Dus mijn tip : geef eens om de 2 dagen water , beter nog

wacht met water aanbieden tot je plant eens helemaal droog staat en erom vraagt ( hangene fanbladeren)

Goe bezig

Flandrien :D

p.s dat knakken is idd a job nice done maar kmoet et wel bij zeggen dat sommige soortjes zelfs na zo'n knak weer helemaal rechtop komen te staan

zoals ik nu vooorheb met trainwreck, ww en bigbang plant, dan kan wat binden geen kwaad :low strees methode noemt dat geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat best lekker daar :) Maar ben het met Flandrien eens... kalm aan met het water ! probeer goed te kijken / aan te voelen wanneer ze het ECHT nodig hebben.

En volgende keer niet gewoon een SCROG maken ? relaxter voor de planten dan knakken lijkt me.

Verder veel succes !

Leuk profielplaatje trouwens :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blesse, Ja het zou best kunnen dat ze overvoeding krijgen, ik zal eens kijken wat ze doen als ik wat minder water geef en zonder voeding.

 

 

@ Domi, Thanks Bro. Ik zal kijken wat de dames doen als ik geen voeding geef. Ik hou me niet echt aan een schema, maar ik geef ze gewoon om de dag wat voeding mee. Ik merk ook al dat de onderste topjes meer in het zonnetje komen te staan omdat het een mooi egaal veldje is geworden. Hopelijk komt dit mijn opbrengst ten goede. Maar ik ben altijd wel tevrede :D

Volgende update wat pictures met de lamp uit, promise!

 

 

@ Flandrien, Thanks kerel! Dat met dat water zal ik zeker toepassen. Ik kreeg ook wel een beetje het gevoel dat ik ze teveel water gaf. Ik heb op meerdere plaatsen op dit forum gelezen over die luie wortels. Misschien komt het omdat ik een antiliaan ben en ook een beetje lui ben? :D Maar ik zal pas water geven als de fanleaves een beetje gaan hangen.

Ja het knakken is volgens mij wel goed gelukt, op het begin hadden ze een beetje de neiging om rechtop te gaan staan, maar dat heb ik opgelost door ze te binden.

 

 

@ Sweet Forest, Bedankt man! Ja ik ga het zeker anders aanpakken met het water geven. Ik ga volgende ronde zeker met een scrog werken. En het lijkt me inderdaad fijner voor de dames. Is K2 een geschikte plant voor scroggen?

Haha leuk plaatje ja, en lekkere muziek voor tijdens een J :)

 

 

 

Take care

 

Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi geknakt anti!

plantjes zien er goed uit, lekker gezond, die lichte overvoeding zal snel wegtrekken hoor,

ik zou ze wel om de 2 dagen gaan wateren ipv iedere dag,

 

voor de rest keep up the good work! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit swa dat geknak

 

was zeker wel effe eng om je vrouwen zo 90 graden te knikken

vond ik wel en ik moest er maar 1 knik knakken.

 

maar houd t zo mooi groen en ik hou je in de smiezen.

 

gr damian :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheh.. net heel je verslagje doorgelezen.

 

mooi soortje, love the leaves!! echt lekker dikke indica bladeren, stervormig.

 

mooi veldje, dat knakken is goed gelukt.

 

veel succes nog, ik ga regelmatig een kijkje komen nemen :)

 

grtz max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anti,waar is u? Hopelijk ni ziek? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeeey Domi!

 

Ik was inderdaad enkele dagen ziek, maar ik ben nu weer de oude.

Had een druk weekend gehad, dus weinig op het forum gezeten.

Ik zal proberen alles zo snel mogelijk weer op te pakken en alles te volgen.

 

Ik heb de dames net gedieft. Alle oude bladeren die geen licht mee rkrijgen heb ik verwijderd.

De onderste zijtakken heb ik wel laten zitten, want deze zijn zo lang geworden dat ze met de rest gelijk zijn komen te staan.

 

Ook heb ik er gisteren een ventilator in gehangen om de luchtcirculatie beter te laten verlopen.

 

Verder is er niet veel nieuws. De topjes groeien erg snel en voor mij als beginner is dit echt leuk om te zien verlopen.

Ik denk dat dat bij elke kweek wel even leuk blijft.

 

Maar ik zal morgen met een nieuwe update komen met veel foto's!

 

Ojaa, ik zie op meerdere verslagen dat katten dol zijn op de geur van de wietplant. Mijn eigen kat heeft mijn kastje nou ook ondekt en zit altijd klaar als ik even een kijkje ga nemen. Ze heeft zelf van de bladeren gesnoept toen ik even mijn gietertje ging vullen :P

 

 

Rustig aan swa :blink:

 

Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice om te horen at je weer beter bent!!!

 

cool dat het goed gaat met de dames! ben benieuwd naar de foto's!

 

Goed dat je gedieft hebt man!

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar je update van de mooie k2

 

spreek je maat

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 29 Januari, Bloeidag 23

 

Zo weer even een update zoals beloofd!

 

Topjes zijn nu lekker in de maak, er komen al veel witte haren tevoorschijn.

 

Ik heb er sinds enkele dagen een zwenkventilator in staan die tijdens de lichturen boven de dames ventileert. Dit voor een betere luchtverspreiding in het hokje en zodat het wat koeler is.

 

gallery_19767_6715_893033.jpg

 

gallery_19767_6715_81751.jpg

 

 

Zoals jullie kunnen zien, is onze kat ook dol op de plantjes!

 

 

Nu naar een ander probleem.

 

1 van de planten toont al langere tijd lichtere bladeren dan de rest. En nou beginnen de bladeren ook veel geler te worden. Ook is er duidelijk te zien dat er een sterke verkleuring van de stengels is, deze worden namelijk paars.

 

Wat opvallend is, is dat dit veel sneller gaat bij deze plant dan de rest. De rest vertonen ook gele bladpuntjes maar de bladeren zelf zijn mooi donkergroen.

 

Ik geef alle planten nogsteeds kraanwater en af en toe maar bloeivoeding van BAC. ( halve dosering ).

 

Ik had gelezen dat deze symptonen relateren naar een zwavel tekort, maar waarom dan alleen bij 1 plant?

 

Tot nu toe heb ik bij deze plant geen achterstand opgemerkt bij het groeien of bij het aanmaken van toppen.

 

Hier enkele foto’s:

 

gallery_19767_6715_127867.jpg

 

gallery_19767_6715_517926.jpg

 

Hier is duidelijk te zien dat zij geknakt is.

 

 

gallery_19767_6715_539478.jpg

 

Gele bladeren

 

 

gallery_19767_6715_499198.jpg

 

Paarse stengel (op de voorgrond loopt een bruin ijzerdraadje, dit is mijn sm gereedschap om deze Dame gebukt te houden)

 

gallery_19767_6715_234803.jpg

 

gallery_19767_6715_28751.jpg

 

Boven ziet het er tot nu toe wel gezond uit, lijkt mij.

 

Het is denk ik nog allemaal niet zo’n ramp, maar ik ben er liever op tijd bij met oplossingen dan dat ik straks te laat ben.

 

Ik heb hier en daar iets gelezen over kieseriet. Dit misschien een oplossing?

 

Thanks mensen.

 

Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ziet er een mooi kweekje uit!

 

mijn eerste kweek was ook K2 en had zelf ook gele bladeren, bij kwam het door teveel water geven... mss is op letten?

 

nog veel succes ermee!

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow Anti!

 

Je K2tjes zien er goed uit maat!! Nu mogen ze lekker vol beginnen te komen he!

 

Die paarse stengel... beetje stress? Niet zo heel erg :D

Die gele bladeren ... njah.... ik zou zeggen teveel voeding, maar denk niet dat je nog veel geeft he? Misschien eens doen zoals Jimi zegt, en de plantjes eens een paar dagen niks van water geven (dag of 4) en dan weer lekker beginnen wateren. Anders zou ik het ook niet weten B) ...

 

Hoe groot is je oppervlak eigenlijk wat je moet belichten? Want de lamp hangt nog wel wat hoog naar mijn mening... Of wordt het anders echt te warm voor de dames? Heb ook gezien dat je een ventilatortje onder je lamp hebt hangen, dat is wel nice gedaan!! En in combinatie met die zwenkventilator gaat je dat een mooie luchtcirculatie opleveren!! Goed gedaan man!!

 

600W lamp had je toch he? Nou, met die ventilator er onder kan die best nog wel 15 cm lager naar mijn mening,... tenzij het oppervlakte dan te klein wordt (wat effectief kan belicht worden) en dan moet je hem idd wat hoger hangen dan normaal. Hoe hoog heb je hem hangen?

 

Ziet er goed uit voor de rest kerel! Niet teveel zorgen maken over paarse steeltjes van blaadjes, of over een paar gele blaadjes onderin (als ze te weinig licht krijgen onderin vallen ze zowiezo af!) Het komt zeker wel goed met je 5 dames!!

 

Ik kijk al uit naar de close-ups van de thc achter een paar weekjes! :D

 

Boks :o

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jimi, thanks man, het zou best kunnen dat ze een beetje teveel water krijgen. Ik zal er voortaan een beetje op letten.

 

Domi, overvoeding zal het denk ik niet zijn. De dames krijgen maar heel weinig voeding. Ik denk eerder dat het met water geven te maken heeft. Ik geef ze nou om de dag 500 ml per plantje. maar als ik na anderhalve dag merk dat de blaadjes gaan hangen dan geef ik gelijk al water. Dus ik denk niet dat ze het 4 dagen uithouden zonder water.

 

De lampen hangen nou 50 cm boven de toppen. Het te lichten gebied is maar 90 bij 90 cm dus hij zou opzich iets omlaag kunnen.

Het was idd een 600Watt lamp.

 

Ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de ontwikkeling van de topjes en de thc B)

En die close ups zal ik dan zeer zeker posten :D

 

Thanks kerel!

 

Greetz Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anti B)

Gaat goed zo te zien.

Ik sluit me aan bij wat minderen in watergeven want overvoeding zal het in ieder geval niet zijn.

Je geeft namelijk nog maar pas voeding bij.

En die paarse steeljtes is idd van de stress. ( teveel water mss ?? )

Zoe het eens uit waaraan je planten zouden kunnen stressen.

Maar als ze idd natte voetjes hebben zijn die paarse stengeltjes vanzelfsprekend.

 

Hou ze groen makker !

Grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

HELP!

 

Het word steeds erger B)

Heeft iemand een suggestie voor een middeltje dat hier snel tegen kan optreden?

Ik geef de plantjes 500 ml water om de dag,1 dag wel 1 dag niet.

 

Is er een middel die dit probleem snel kan oplossen?

Ik zit inmiddels pas in bloeiweek 4.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi makker!

 

Klote om te horen dat je dames niet beter worden.... probeer ze gewoon eens 3 dagen zoner water te zetten, en de grond lekker te laten opdrogen.

Hoop dat het snel beter gaat daar!!!

 

Boks

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...