Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Antiliaantje

4 keer K2, Antiliaantjes eerste kweek!

Recommended Posts

Ik zou je aanraden om onafgezuurd water te geven. K2 heeft flink wat indica genen in zich die zijn over het algemeen erg gevoelig voor calcium tekorten - en juist door af te zuren spreek je de kalkbuffer in je aarde aan. Wortelstimulator is eigenlijk niet echt nodig bij zaadplanten.

Daarnaast blijven ze waarschijnlijk vrij bossig en groeien ze in de bloei niet al te veel meer door, dus geef ze voldoende voorgroeitijd :rofl

 

Leuke setup verder, Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomas

 

Dus het maakt dan niet uit om ze water te geven met een ph waarde van boven de 7? Gewoon uit de kraan.

Kan dit dan tot het einde van de bloei?

En hoe zit dat dan met de aardevoeding van bcuzz n-p-k 7-30-20? Want iemand zei dat dat ook niet goed was voor indica soorten.

 

Ja lang voorgroeien zal ik zeker doen. Zo'n 4 weken minimaal!

 

Maar dit is nou goede info! Tomas bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo,

 

Dankzij het bufferend vermogen van de grote potten is een hogere pH van het voedingswater geen probleem. Toen ik in (30l) potten kweekte zuurde ik eerst af naar 6.5-6.7, maar op een gegeven moment ben ik daar ook mee gestopt en dat ging prima (eigenlijk nog beter zelfs, hehe..)

 

Voeding zou ik ook nog even mee wachten, jonge zaadplantjes hebben weinig nodig en je aardemix bevat ook al wat voedingsstoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal er gelijk verandering in brengen en vanaf vandaag niet afgezuurd water geven :rofl

Ik zal je op de hoogte houden van de vorderingen.

Thanks!

 

Greetz Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Collega's

 

Hier enkele nieuwe foto's van gisteren.

Was weer iets te laat dus het zijn wat foto's met de lamp aan, maar dit mag de pret niet bederven!

Aan- of opmerkingen altijd welkom!

 

gallery_19767_6715_705022.jpg

 

gallery_19767_6715_737654.jpg

 

gallery_19767_6715_678290.jpg

 

gallery_19767_6715_982377.jpg

 

gallery_19767_6715_670873.jpg

 

gallery_19767_6715_1141461.jpg

 

 

 

Greetz Antiliaan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growen kan toch makkelijk lijken he :P .

 

zaadje in de grond, water geven en kijken hoe dat ie groeit. nog een paar keer bewateren, en dan oogsten B) ;)

 

Ging het maar altijd zo makkelijk he :rofl

 

Goed bezig dude!

 

Boks

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Domi

 

Haha ging het altijd maar zo makkelijk haha, maar de tegenslagen zullen heus nog wel komen. Hopelijk niet, maar dat hou je altijd wel.

 

Bij jou gaat het ook lekker. Hier en bij jou gaan ze gelijk op dus ik gluur altijd een beetje bij jou plantjes :rofl

 

Fijne feestdagen nog!

 

Greetz Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi hokje. Je weet wat je doet. Het wordt vast een zeer goede eerste kweek! Ik ben benieuwd! :rofl

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Ovred!

 

Alles heb ik grotendeels te danken aan dit forum, en door nachten lang intensief pagina voor pagina te lezen op het forum :rofl

Dus zonder dit forum was ik nergens gekomen.

 

Hopelijk wordt het een mooie eerste kweek.

 

Greetz Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je zegt! Zelf heb ik ook al uren gelezen en enorme hoeveelheden info opgeslagen via wietforum. Ooit komt de dag dat ik aan mijn eigen hokje begin en dan zal ik er klaar voor zijn! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi hokkie en de oude vertrouwde K2's zien er ook erg goed uit. Mooie brede en donkergroene bladeren. Vooral de symmetrische groei is een lust voor het oog.

Nog even flink laten doorgroeien, tot een hoogte van zo'n 30 a 40 cm is geen probleem. Tijdens 12/12 groeien de K2's nog zo'n 30 cm door en kom je op een mooie beheersbare hoogte.

 

Gewoon elke dag even kijken en als je rare dingen ziet, goed in de gaten houden. Als het langer dan een paar dagen duurt, ingrijpen (ofwel hier berichtje posten met foto´s). Dan komt het helemaal goed met je eerste project en heb jij over een paar weken een heerlijk wietje om weg te dampen. Met een beetje mazzel lukt het wel om hier 400+ gram vanaf te halen. Daar hou je het wel ff mee vol. :-)

 

Ciao

 

PS: loop er wel wat op vooruit, maar neem de tijd voor drogen. NIET bij hoge temperaturen, maar in je mooie kastje bij 18 graden in het pikkedonker een dag of 8 rustig laten drogen (afzuiger op minimaal). Komt je smaak 300% ten goede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antiliaantje dat ziet errr goed uit menn..

 

Daar ga je cker een lekkeree rokerr vanafhalenn.. ;) :rofl

 

Ik kom zo nu en dan nog ff kijken;)

 

Kalm aannn... :P

 

Grtzzz Jonkomastaa B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Talldutch

 

Bedankt voor reactie! Daar zitten nou echt bruikbare tips tussen die ik snel op mn lijstje zal schrijven.

Dat is altijd handig zo'n lijstje op je kast met alle nodige tips voor een bepaald kweekje.

En met dat drogen zal ik zeker rekening houden.

Hopelijk kijk je af en toe stiekem over mn schouder mee op mijn kweekverslag en dan kan er weinig mis gaan :rofl

 

 

@ Jonkomasta

 

Thanks voor de reactie, het zou leuk zijn als je zo nu en dan een kijkje komt nemen :P

 

 

 

Greetz Antiliaantje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Mooi !!

Hou ze groen, ze zien er trouwes mooi compact uit.

 

Volg je :rofl

 

Grts blesse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames en heren,

 

Ik zit met iets waar ik zelf niet helemaal uitkom.

Ik ben op aanwijzen van Tomas gestopt met het afzuren van mijn water.

Dus mijn Ph waarde van het water ligt boven de 8.

 

 

Ik vroeg me af welke voeding ik dan het beste over enkele weken kan gaan geven.

Gewoon de bloei stimulator en 1 component voeding?

Gaat dit dan allemaal goed samen?

 

En moet ik nog iets doen omdat ik mijn water niet afzuur?

Of kan ik tog beter naar een iets lagere ph waarde gaan?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi kerel! ziet er lekker uit die plantjes B) :P ben benieuwd hoe groot ze bij jouw gaan worden aangezien jij voorgroei geeft en ik niet :lol:/

 

Over je water probleem kan ik je helaas niet helpen. Ik gebruik zelf gewoon kraantjes water. Mijn plantjes zijn er gek op! :D

 

En voeding... ik zelf gebruik Canna terra flores bloeivoeding NPK - 2-2-4. Is een heel lichte voeding. Je moet eens opzoek gaan naar de verschillende soorten voeding. Staat hier op het forum ook een apparte sectie voor ;).

 

Hopelijk krijg je duidelijkere antwoorden dat die van mij :D

 

Nu lekkere blueberry rollen : :rofl :P B)

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Domi

 

Thanks man!

Ja ik ben ook benieuwd hoe groot ze worden. K2 blijft toch een hele kleine compacte plant, dus wat voorgroei kan geen kwaad :rofl

 

Ik heb hier in de kast al bcuzz voeding ( N-P-K 7-30-20 ) en bcuzz bloei stimulator staan.

Dus dat wordt denk ik heel rustig aan doen met voeding.

 

Dus verder geef je geen andere voeding dan die ''Canna terra flores bloeivoeding NPK - 2-2-4''?

 

Dat zou in mijn beginners stadium al heel wat schelen :P

 

Keep on growing

 

Anti B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, ik geef niets anders dan water en als ik dan al voeding mee geef, is dat nog niet meer dan 6x geweest. En telkens de helft van de dosis. Kunt beter te weinig geven dan te veel!!! onthoudt dat maar! :rofl

 

En zowiezo, puur natuur is lekkerder he! En het heeft niet gescheeld in mijn opbrengsten hoor :P.

 

Boks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Beetje slecht nieuws.

 

Ik heb al deze tijd gedacht dat ik feminised seeds had van Spliff.

De eigenaar van de locale GS vertelde mij dat het 99,9% vrouwelijk zaad was.

Na wat onderzoek, veel gegoogle en mailen met Marcel van Spliff blijkt dat ze helemaal geen K2 feminised seeds verkopen.

 

Ik ben dus dubbel genakt door de hoge prijs die ik heb moeten betalen (35 inplaats van 16) en doordat ik nou al bijna 3 weken bezig ben met voorgroeien en niet eens zeker weet hoeveel dames er overblijven.

 

Wat kan ik nou het beste doen. Gelijk op 12/12 zetten om zo snel mogelijk te zien wat voor geslacht ze hebben?

Anders wordt het een duur grapje denk ik met stroom, als ik ze nog enige tijd moeten laten groeien en dan nog niet eens zeker weet hoeveel vrouwen er over blijven.

 

Ik hoop er toch een leuke opbrengst van af te halen, zodat ik er een tijdje zoet mee ben :rofl

 

Thanks

 

 

Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou terug naar de growshop gaan kerel, waar je die zaden hebt gekocht!! En als ze goed hartig zijn (wat ik misschien wel betwijfel) geven ze je gewoon nieuwe zaadjes. Maar het is inderdaad crap als je er nu pas achter komt dat je er misschien ook mannen hebt tussen staan. Wat je nu wel kan doen is nog langer voorgroeien. Je hebt 50% kans op vrouwen, dus dat zou bij jou uitkomen op 2 of 3 vrouwtjes.

 

Stel dat je 3 vrouwen en 2 mannen overhoudt.

 

je laat ze dus nu gewoon wat langer doorgroeien. Vervolgens begin je met 2 vrouwen te fimmen of te toppen en zet je ze in een scrog. Het slechtste mannetje verwijder je.

 

Je hebt nu dus nog 4 planten dan. 1 vrouw en man zet je effe samen, of je verzameld in een andere ruimte de pollen van de man en je bestuift er 1 vrouwjte mee. Dan ben je in ieder geval verzekerd voor genoeg zaad voor talloze volgende rondes. EN je hebt nog 2 dikke berta's over in je screen of green :rofl.

 

Dit lijkt mij in jouw geval de beste oplossing. Want je moet onthouden, als je nu alles er uit gooit, dan zijn je stroomkosten voorniets geweest en je zaadkosten ook. Als je nu onmiddellijk alles op 12/12 gooit, dan krijg je misschien minder opbrengt omdat je ze nog wat langer had moeten voorgroeien. Want dan krijg je de scrog misschien niet mooi vol.

 

Hopelijk heb je hier wat aan!

 

Bekijk alles van de positieve kant! Je hebt teminste geen volledig hok vol herma's, zoals die arme Michael.

 

Boks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Domi!

 

Dat is inderdaad een heel mooi plan.

Ik zal er zo snel mogelijk aan beginnen (scrog gaas halen etc.)

Kan het bestuifde vrouwtje wel in dezelfde plaats blijven staan?

 

Wel ben ik nieuwsgierig naar hoeveel grammetjes ik van 2 dames in scrog kan halen, maar dat zal vast wel genoeg zijn.

En met die zaadjes zal ik ook wel blij zijn :rofl Dat scheelt weer wat in de portemonnee.

 

hartstikke bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als eerste wil ik iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen vol kweekplezier.

 

 

Ten tweede heb ik een klein bladprobleempje ontdekt!

Zo op het eerste gezicht lijkt alles er normaal uit te zien, maar bij 1 plantje beginnen bij de oudste bladeren rare ontwikkelingen plaats te vinden :P

Ik heb al bij bladproblemen gekeken, maar ik kan niks vergelijksbaars vinden.

Het begon met witachtige vlekjes die daarna geel werden, dat gedeelte lijkt ook heel erg droog. Ik weet niet of ie verbrand is door de lamp doordat er water op het blad zat?

Ik weet het echt niet.

De lamp hangt op 50-60 cm en er zit genoeg luchtcirculatie in het hok.

Wel heb ik een lage luchtvochtigheid van rond de 20, die ik 3 tot 4 x per dag terug breng naar 40-50 doormiddel van spuiten met een plantenspuit.

 

Hier enkele foto's

 

gallery_19767_6715_698850.jpg

 

gallery_19767_6715_424610.jpg

 

gallery_19767_6715_194151.jpg

 

gallery_19767_6715_558249.jpg

 

 

Greetz Anti

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie foto's kerel!

 

Ziet er inderdaad uit als verbrande waterdruppels. Ook als je gewoon vermist komen er zowiezo grotere druppels op de bladeren. Dat komt door de cohesie van de waterdeeltjes.

 

Niets om je zorgen over te maken. Als het niet uitbreidt teminste, of als je al een paar dagen geen water hebt gegeven en de vlekken verschijnen toch.

 

:P

 

Gaat goed! Hoelang nog op 18/6??

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...