Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BoboJonko

Anesthesia Micro Tl 144 Watt Verslag

Recommended Posts

Hee BoboJonkooo!

 

Bij hangende bladeren heb je vaak te veel of te weinig water gegeven. Had laatst trouwens wel een schimmel (Outdoor) in de stam, waardoor ze ook gingen hangen..Verder bladhang oorzaken zijn voor mij niet heel erg bekend, maarja, als je teveel water hebt gegeven lost het probleem zich vanzelf op natuurlijk! :tu

 

Hoe gaat het voeding geven? Alles nog wat onder controle? Het lijkt of ik wat verbrandingsvlekjes zie, maar misschien is dat ook wel verkeerd gezien. Kan je foto's helaas niet vergroten.

 

Beginnen die Anesthesiaatjes van je al heerlijk te ruiken? Hoelang 12-12 staan ze nu? En hoeveelste week bloei? Zo, weer heel wat dingen die ik van je wil weten :lol: Hoop niet dat je het een probleem vindt.

 

Groetennnn van Kweek Addict :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej kweek addict!!!

 

Ik hoop wel dat het teveel water is ja, anders is het niet zo best.

 

Is die plant door die stamrot overleden? Maar ze hebben het ook allebei, zou anders wel toevallig zijn.

Of juist niet omdat het een overdraagbare aandoening is?

 

Met de voeding gaat het goed, want wat je zei, beter te weinig dan teveel.

Dus ik doe het rustig aan daarmee.

Maar dat klopt wel ja, een beetje geel is het op sommige bladpunten wel.

 

Ik heb de schatjes nu 3 weken 12/12 staan en ongeveer 1,5 week bloei.

De geur is nog een beetje groen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ze ruiken allebei wel anders, eentje een beetje lemon achtig.

 

En vraag gerust wat je wil hoor, dat is absoluut geen probleem!

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je ec een beetje hoog is in je medium. Je bralderen zijn ook erg donker, maar dat kan aan de foto liggen. Hoeveel voeding krijgen ze? Als de ec in je medium hoog is gaat dat ten koste van de verdamping van vocht door het blad. Dus wellicht juist niet te nat, maar dat kun je eenvoudig beoordelen door de pot op te pakken. Als je een handje goed veen substraat pakt en een vuist maakt, dan mogen er net een paar druppels water tussen je vingers uitkomen.

 

Meeldauw moet je bovenop zitten. Direct behandelen, bij het eerste plekje en niet afwachten. Melk oplossing werkt, maar er zijn ook andere middelen (genoeg info op het forum)

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het lijkt erop alsof ze gaan sterven, ik heb geen ec meter.

Wat is een goede manier om je ec te laten zakken?

En er is ook nog opeens spint gearriveerd.

Het ging eerst zo lekker maar nu wordt ik genakt.

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

voel om te beginnen eerst eens je potten, hoe zwaar ze zijn, om te bepalen of je teveel of te weinig water hebt gegeven. Ik heb je al aangegeven hoe je kunt bepalen of je grond te veel of te weinig water heeft.

 

Wat voor voeding en hoeveel voeding geef je?

 

Als de ec in je medium te hoog is kun je die verlagen door:

 

a ) te spoelen (indien het medium dat toestaat! Zwartveen wordt modder, witveen blijft luchtig - een goed medium is belangrijk)

b ) meer water toe te voegen, dat "verdunt" de ec.

 

Spint direct behandelen! Vervelend dat je planten in zo'n slechte staat zijn bij het behandelen. Probeer Plant Vitality van BAC eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Bobojonko!

 

Lijkt de behandeling effect te hebben?

Beetje klote, want ze stonden er zeker mooi bij.

Op hoop van zege!

 

Kweek Addict :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, bedankt voor jullie reply's

 

@ Whazzup

Ja, het lijkt wel een hoog ec ja, het lijkt alsof de zouten het water vasthouden.

Want de pot voelt droog qua aanraking, maar is zwaarder dan een uitgedroogde pot qua gewicht.

Ik heb Plagron growmix, is dat goed te spoelen?

 

@ Kweekaddict

Nou ze zien er beter uit dan op de dag wanneer ik jullie heb meegedeeld dat ze gaan sterven.

En ik heb zo het idee dat die spint heel snel gaat koloniseren.

Ik probeer elke avond alle beesten en eitjes ofzo onder het blad weg te halen.

Maar ik ben wel bang dat ik binnenkort mijn FB's mixed kush moet gaan inzaaien:P

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht kom, laat ik even gezellig bij de Anestesia's van BoboJonko op visite gaan............... da's balen man :lol:

Valt er nog iets te redden of is deze ronde verloren, zou wel jammer zijn.

 

Het blijft een prachtige hobby, vallen en weer op staan maar je komt steeds een paar stapjes verder.

 

Succes,

 

Slotty :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eej mede kwekers en rokers!!!!

 

Het is weer tijd voor een foto update.

De spint is nog steeds aanwezig, nog niet zoveel als ik verwacht had, maar daar komt snel Vitality + voor.

De topjes zijn iets groter geworden, en ik heb een paar dorre bladeren aan de onderzijde van de plant weggenomen.

Het is duidelijk dat er iets mis is, want er zitten verkleuringen in het blad.

En er is ook nog een topje verbrand, gelukkig is het alleen te zien aan de bladeren rond de top en niet de top zelf.

Een paarse verkleuring door de kou is ook zichtbaar aan de stengels.

Maar nu de foto's.

 

gallery_14412_3988_83077.jpg

med_gallery_14412_3988_508628.jpg

gallery_14412_3988_29045.jpg

 

Fijne avond nog en rook ze.....

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Bobojonko!

 

Beetje jammer van die bladverkleuring hè...Hopen dat je toppen hier niet de dupe van worden:P Zal vast wel een beetje, maar ik ben er van overtuigd dat je ondanks alle tegenslagen er toch een heerlijk rokertje vanaf haalt. Klote beestjes man, die spint. Hoop dat ze van mijn Ana's afblijven:P

 

Wat is je temperatuur dan in je hokje?

 

Groeten van Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit stadium zou je ook masai van bayer tegen spint kunnen proberen.

Niet het meest biologisch maar ik was wel meteen van die vervelende beestjes af!

 

Succes!

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej!!

 

@kweekaddict

 

Ja die bladverkleuring is echt bagger, nu weet ik wel dat ik dat probleem in ieder geval sneller heb opgelost als ik nog een keer een blad probleem of spint zou krijgen.

De temperatuur is ook niet zo best, 24 met lampen aan en tot wel 16 met lampen uit.

Als ik geld had, had ik allang wat gekocht om dat te verhelpen, maar goed dat is niet zo.

 

@Wietvriend

 

Heej, bedankt voor de tip, maar ik wil toch strikt biologisch.

Plant Vitality + lijkt me het meest geschikt, zoals Whazzup al voorstelde.

 

Allemaal een fijne avond nog, en blow ze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed nieuws, als het goed is komt de Vitaly + na de kerstdagen.

Ik heb weer een beetje goede verwachtingen, hopen dat de spint nu niet ineens alles laat afsterven.

 

Over een aantal dagen zal ik mijn vorderingen posten en heb ik mijn remedie toegepast.

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan de spint alvast pesten met een ferme bespuiting met zachte/groene zeep (of afwasmiddel) en een drup spiritus.

Juist ook goed onder het blad.

 

Het zal ze niet allemaal doden, maar het vertraagd ze wel.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

let er goed op dat je de lampen uit doet als je sproeit en ook uit laat tot de planten droog zijn. Als ze meeldauw, ziektes en gebreken krijgen is er toch wat mis met de planten, ze hebben dan onvoldoende afweer. Een gezonde plant is wat minder vatbaar hiervoor. Ventilatie is natuurlijk een belangrijke, maar je nachttemperatuur is denk ik de boosdoener bij je langzame ontwikkeling: 's nachts groeien de planten het meest, en bij een lage temperatuur staat die ontwikkeling stil. Stop eens een thermometer in je potten om te zien hoe warm die zijn en worden. Een lage temperatuur geeft ook allerlei gebreken doordat veel elementen niet goed worden opgenomen.

 

Als je groene zeep en spiritus gebruikt: oplossing in water van groene zeep en een klein scheutje spiritus! Eventueel kun je ook nog een klein beetje tabak of een peuk erin doen voor de nicotine, dat is zwaar giftig en kunnen ze ook heel slecht tegen maar overdrijf het zeker niet en te allen tijde sproeien met licht uit en zonder licht met lage ventilatie langzaam laten drogen. Vergeet met name niet de onderkant van het blad te bespuiten.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej whazzup.

 

Is dat niet slecht voor de plant of gaat die niet anders smaken door de spiritus?

En ja, met mijn volgende kweek moet ik wel met verwarming aan de gang.

Bedankt voor de tips!!!

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Forummers, ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar, opdat we maar veel growen met succes!

 

Poeh, ik denk dat het net optijd was met die Vitaly +.

K heb het gister binnen gekregen, en gelijk bespoten.

De planten zijn ondertussen nog verder afgetakeld.

De bladeren hebben niet zo'n beste kleur meer.

Maar op de foto's zijn de bladeren wel veel lichter dan in real life.

 

Hier de foto's:

 

gallery_14412_3988_673901.jpg

gallery_14412_3988_226738.jpg

gallery_14412_3988_171948.jpg

 

 

Hier een met spint en Vit + geinfesteerde top.

 

 

gallery_14412_3988_1214.jpg

 

 

Het ziet er allemaal erg bagger uit, maar ik denk dat ik blij mag zijn dat ze nog staan.

Praktijkervaring is toch altijd beter dan het lezen van informatie hier op het forum.

De tips en tricks die hier staan zijn natuurlijk onmisbaar, maar een eigen kweek is geweldig.

Dan weet je precies wat je nodig hebt om je hok te tunen.

Daar ben ik wel achter gekomen, dus hopelijk is mijn volgende kweek te aanschouwen zonder ook maar 1 bladverkleuring. (van pessi naar opti)

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi BoboJonko,

Zoals je plantjes erbij staan :P

Allemaal heel herkenbaar, Spint kon ik altijd goed onder de duim houden met roofmijt (moet je er wel snel bij zijn) De meeldauw was bij mijn laatste twee kweekjes één doffe ellende. Ik heb nu een nieuwe kast in een andere ruimte, betere ventilatie en spuit preventief met ARTS tegen meeldauw en toprot, in de ARTS zitten ook nog goedjes om je planten even lekker te vitaliseren.

 

Ik hoop dat het begin van 2009 positiever voor je zal verlopen dan het staartje van 2008.

 

Beste wensen,

 

Slotty ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee man!

 

Ondanks dat je van die problemen krijgt, lijkt ht toch een heel mooi sooortje. Een hoop sneeuw op de bladeren zie ik wel!

Die van mij bloeien inmiddels ook al! En ze ruiken ook erg lekker :P

 

Klote dat die spint zo loopt te zieken....

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo growers!

 

Het gaat nu middelmatig, ik heb meer blad verloren onderin.

Het fosfor tekort is te zien, de bladeren krullen rond en zijn verdort.

De spint is zonder condoleanceregister de deur uitgegaan.

De lage temperatuur is nog niet verholpen het blijft 16/17 graden met lampen uit.

Maar ja, die van mij ruiken ook lekker en het lijkt alsof de toppen wel iets zwellen.

 

Hier de foto's

 

med_gallery_14412_3988_399471.jpg

gallery_14412_3988_449048.jpg

gallery_14412_3988_43484.jpg

gallery_14412_3988_159465.jpg

gallery_14412_3988_153947.jpg

gallery_14412_3988_432769.jpg

 

Het is gelukkig niet compleet naar de kloten, en ik hoop dat dat ook niet gaat gebeuren.

Nog bedankt voor de tip Slotty, ik denk dat ARTS een volgende kweek zal verschijnen.

 

Groeten BoboJonko :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Bobo!

 

Spint al onder controle ? Niet meer terug gezien bedoel ik? Hoop voor je dat ze nog lekker wat gaan zwellen. Hoelang moeten ze nog? En hoelang hebben ze gehad?

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej kweek addict!!

 

De spint is zo goed als verdwenen.

Ik dacht eerst dat ze helemaal weg waren, maar toen bekeek ik een ingezoomde foto van een topje en tot mijn schrik zag ik een paar rode beestjes.(spint)

Het is in ieder geval veel minder dan eerder, alle "webben" zijn weg.

Ik wilde nog spuiten met vit + maar dat is eigenlijk met mijn werk alleen mogelijk in het weekend.

Omdat de lichten niet lang genoeg na ik thuis kom aan gaan.

Vandaag ben ik ziek en kan het dus mooi doen.

Ze staan nu 6 weken 12/12, en daarvan 5 weken in bloei.

Dus nu nog wel 4/5 weken te gaan.

Ik hoop dat ze in die tijd nog goed kunnen aandikken.

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej growers

 

Nog even wat kleine informatie.

Ik had een verwarming besteld en die is nu binnen.

Nu kan ik de temperatuur perfect in de hand houden.

Er zit een thermometer op en gaat vanzelf uit als ie bij 22 graden is.

Nu gaat dan als het goed is met de lampen uit, weer een beetje groei optreden.

 

Deze is het geworden, volgens mij voldoet ie.

2287245.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal!

 

Mijn kweek gaat met vallen en opstaan.

Ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen maar nu is mijn uitlaat fan een tijd uitgevallen.

Daardoor is de temperatuur 35 graden geweest op tophoogte, wat als gevolg wat verbrande toppen heeft veroorzaakt.

 

Maar hier wat foto's:

 

 

med_gallery_14412_3988_379379.jpg

med_gallery_14412_3988_552033.jpg

med_gallery_14412_3988_639773.jpg

med_gallery_14412_3988_397055.jpg

 

Gelukkig is deze nog best mooi.

med_gallery_14412_3988_91173.jpg

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee mister B'Jonko!

 

Als er veel fout gaat leer je ook een hoop :tu Laten we dat als positief punt houden. En voor de rest, er gaat zeker nog wel wat lekkers vanaf komen zo te zien. Hoelang ga je nog door met je plantjes?

 

Bloeitijd = 8-10 weken toch? Gaat dat hem worden? Ach je hebt nu een mooi hokje met een constante temperatuur(als je kacheltje voldoet) en een hoop kennis op gedaan, dus een volgend kweekje moet op rolletjes lopen dacht ik zo!

 

Gr. kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...