Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BRB

Kelderkweek

Recommended Posts

hallo alleemaal

teneerste zal ik mij even voorstellen ik ben een jongen van 19 jaar kom uit het hoge noorden.

 

Naar een maand op het internet gezocht te hebben naar info over het kweken van wiet kwam ik op deze site terrecht,

heb heel wat topic`s rond gelezen en moet zeggen ziet er allemaal puik uit, dus dacht laat ik zelf maar een account aanmaken en kijken of deze mensen mij willen helpen.

 

Nu terzake :D

 

 

ik mag van een vriend van me zijn kelder gebruiken om plantjes in te kweken de kelder heeft een afmeting van 2x2x1.60 is het mogelijk om hier in te kweken ?

 

Nu zal ik effe vertellen wat ik van plan ben

 

ik wil de wanden van de kelder aftimmeren zodat hij mooi licht en lucht dicht is ik wil verder graag werken in 1 grote aarde bak dus niet alle plantjes los in potjes, en verder wil ik gewoon met 1 600W lamp werken

 

nu is mijn vraag

ik heb tussen de €400 a €500 te besteden

welke plantjes kan ik het beste kweken

hoe groot moet mijn afzuiging wezen

en wat van filter kan ik het beste kopen

 

ik zal een foto van de kelder toevoegen

 

hoop dat er mensen zijn die mij willen helpen ik hoef geen afkraak shit want van vragen stellen wordt je toch alleen maar wijzer ;)

 

 

gallery_19800_6707_16224.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal alle plankjes weg om zo meer ruimte te maken.Laat alleen maar 1 bovenste plank staan voor trafoos.

Dat raampje zou ik zelf liever dicht laten ivm. buren.probeer door de kleine ventilatieroosters verse lucht aan te zuigen en blaas de warme lucht weg ergens in de huis zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door BBB: leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan ;)

 

jah aan de andere kant van de kelder zit een kruip hok voor onder de vloer ik had zo gedacht om daar de warme lucht in te blazen

is dat een goed idee ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak gewoon een hokje van 1.20 op1.20 of koop een tentje.

Moet lukken met 500 euro.

 

Met 1x600W is 2 op 2 wel wat groot...

 

Begin met een makkelijk commercieel soortje van 8 weken bloei, kan er al enkele bloeiweken minder wat fout gaan :P

 

Is leuk kweken in een kelder hoor, hoge luchtvochtigheid en constantere temperaturen.

Ook minder of niet bijverwarmen in de winter en koeler in de zomer ;)

 

Succes,

 

El Fish :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de t_reply.gif button, helemaal onderaan de pagina.

Niet de p_quote.gif button, want dan Quote je gelijk de vorige post!

 

jah dat is ook een goed idee dat ik gewoon een hokje aftimmer van 1.20x1.20 want een tent is geen optie het moet in de kelder want verder mag ik nergens anders kweken ik had in gedachte om PP te kweken is dat een optie en een makkelijk plantje ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de warme lucht daar weg kan,zou ik het doen.Doe gelijk 3 - 4 lampen van 600w en een uitblaas(softbox) van 1500 - 2000 m3.Neem 11L potten. 9 plantjes onder een lamp en klaar.

 

ps. de overgebleven plankjes zou ik op de vloer doen en dan de potten op de plankjes zetten.

dat is ivm de kou.beton is koud en de wortels houden daar niet van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tentje 1m op1m 2mhoogte kost in growshop de alien in ijzendijk 403euro dit houd in de tent koolstoffilter afzuiging lamp en transfo bedrading kun je daar kopen voor ongeveer 6 euro ventilatie binnen in tussen de 25 en de 35 euro temp en hygro meter digitaal 22 euro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hoef geen afkraak shit want van vragen stellen wordt je toch alleen maar wijzer

 

Het is wel de bedoeling dat je ook zelf opzoek gaat naar de antwoorden,.....we zijn tenslotte geen vraagbaak. ;)

 

In de "Tour voor Beginners" vind je diverse handige links waar je tijdens je bouw rekening mee moet houden, en zal veel van je eerste vragen beantwoorden.

 

Raadpleeg evntueel de "zoekfunctie"

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoihoi,

 

iedereen die met leuke ideetjes over een tent komt, volgens mij is dat geen optie, of hij moet hem plat leggen.

in het eerste bericht staat namelijk dat de hoogte maar 1.60 m is.

ik vindt het redelijk laag, zeker te laag voor een tent.

ben wel benieuwd naar een bouwverslagje.

ik zelf zou gaan voor 3 X 600 watt op 3 m2.

heb je nog 1 m2 over voor je voedingsvat en eventueel een tafeltje.

en dan een mooie aarde bak eropnder maken, en misschien zelfs nog wel gaan scroggen, omdat je met je hoogte zit.

ik zou zeggen, lees cveel en verras ons met je hok.

 

groetjes stampertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat een tent geen optie is door de hoogte van de kelder...of heb ik het fout?

 

El Fish ;)

 

edit:Stampertjuh, je was me net voor... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig op hetzelfde tijdstip dezelfde gedacht.

zoals ik eerder al zei is een tent wel een optie, maar dan moet je hem plat leggen ;) :D

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt trouwens op mijn keldertje ..is alleen 15 cm lager.

Ik zou zeggen ..........

 

Bak van 30 cm hoog.

2 maal 400/600 watt.

Bak van 140 bij 140 of 160.

Raampie niet afplakken gewoon wandje voor timmeren en dat raam gebruiken als passieve inlaat voor je verse lucht.

Onder in wandje een drietal gaten met de gatenboor van zo'n 15 rond maken( wel hoger dan die 30 cm tuurlijk).

Werk zoveel als mogelijk met gipsplaatjes.

Je schakelgebeuren buiten het hokkie laten.

afzuiger 1000m3 of 1500 m3 lijkt me voldoende.

Filter iets ruimer of zelfde capaciteit. Ik doe het gewoon met een 1000m3 filtertje en een afzuiger van 2000mr . Gaat prima hier .

 

Je zou er nog voor kunnen kiezen om een extra ruimte te creeëren om je lucht inlaat wat voor te verwarmen.

Als je ze kunt krijgen............PP is leuk om mee te beginnen en brengen ook leuk op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

at riesje1965

 

kijk aan jou heb ik nou wat ;) :D

bedankt voor je info ik ga er zeker iets mee doen zodra ik overal mee ga beginnen hou ik jullie via het forum op de hoogte

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x400W lijkt me prima. Voor 400W heb je echt geen 2 meter nodig... Ik kweek met mijn 250W op 90cm, en dat gaat ook prima...

 

Gebruik inderdaad lekker de lucht van het kelderraampje als inlaatlucht, maar ik zou het wel voorverwarmen, want deze lucht is altijd erg koel, en dat ga je merken...

 

Goed, afblazen in huis, kan dat niet ? Dan heb je altijd een lekkere verwarming!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GEHEH MCGUYVERS IN ACTIE ! ;)

 

succes met je kelderkweekiee BRB

ben benieuwd wat voor mooie bloemetjes je hier gaat laten groeien:) :P

 

Grtz Jonkomasta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...