Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robdh

Criminoloog: 'coffeeshop In 2010 Verleden Tijd'

Recommended Posts

In 2010 zullen er in Nederland geen coffeeshops meer zijn. Henk van de Bunt, hoogleraar criminologie, voorspelt dit in een interview met het blad VNG Magazine. Hij denkt dat er over twee jaar een einde komt aan dit 'typisch Nederlandse verschijnsel'.

 

 

 

Gedoogbeleid

 

Volgens Van de Bunt, verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, zullen de softdrugs door het buitenland niet worden geaccepteerd en zal de markt meer het criminele circuit in gaan. Door deze criminalisering zal het Nederlandse gedoogbeleid niet langer geloofwaardig zijn, het valt dan niet langer meer uit te leggen is zijn standpunt. Cannabis mag namelijk wel worden verkocht, maar het mag niet geproduceerd of verhandeld worden.

 

Van de Bunt verrichtte vorig jaar onderzoek met twee collega's onder de noemer 'De wereld achter de wietteelt'. Dit onderzoek was in opdracht van het ministerie van justitie. "Het was een misrekening bij het ontwerp van ons gedoogbeleid in de jaren zeventig dat softdrugs op den duur wel geaccepteerd zouden raken in het buitenland." Het gedoogbeleid is immers nog niet geaccepteerd door het buitenland.

 

Wrijving in de coalitie

 

Het Nederlandse drugsbeleid leidde dit weekend nog tot wrijving in de coalitie. Van Geel (CDA) zei gisteren op het congres van zijn partij in Utrecht dat het gedoogbeleid moest stoppen. Dit standpunt wordt door de ChristenUnie gesteund, maar PvdA verzet zich tegen dit standpunt. Het regeerakkoord vermeldt dat het gedoogbeleid voortgezet wordt. Van Geel laat weten dat het sluiten van de coffeeshops dan ook "een perspectief voor de lange termijn" is.

 

Bron: Fok!/AD/Telegraaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dat Europa wilt dat ieder land op bepaalde domeinen dezelfde wetten hanteert.

de grootste partij van nederland is misschien tegen wiet maar na de verkieizngen kan het zijn dat ze niet meer de grootste partij zijn :rolleyes:

jullie hebben echt een slecht kabinet met die christelijke partijen, dat is pech hebben. Jammer dat ze nog niet gevallen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

criminoloog, och die naam alleen al.....

 

En door wie word meneertje betaald....

 

Net als die amerikaanse onderzoeken die wiet beschrijven als hard drugs, nog verslavender als heroine....

 

 

yeah right...

 

 

coffeeshop in 210 verleden tijd, allemaal failliet wiet legaal.....

 

 

ahahaha

 

ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites

LB.....(lekker belangrijk) zeggen de grote kwekers(crimi´s)

 

Die paar kilootjes die de coffeshops afnemen zet toch geen zoden aan de dijk.

( de grote jongens doen niet eens zaken meer met deze kruideniers) :likken:

 

De export zal blijven en dat is het grote geld :wacko:

 

Gelukkig zitten die niet op wietforum :whip: :rolleyes:

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterker nog Tokkie, die zullen grijnzend in hun handen wrijven.. Het zal de prijs per kilo immers ten goede komen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Van welke planeet komt die "criminoloog" eigenlijk.In het buitenland is er steeds meer acceptatie voor Cannabis.

Deze "criminoloog" zou eens het rapport van de Beckley Global Cannabis Commission moeten lezen.In dit rapport staat ook aangegeven dat het verbieden van Cannabis geen zoden aan de dijk zet.Dat deze pseudowetenschapper betaalt wordt door een stelletje Grefo' s, dan kan je niks anders verwachten.

Toekomst is nu al in zicht wat komen ga bij een totaal verbod, zie gemeente Terneuzen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tokkie:

Zodra je merkt dat het mode is boter op je hoofd te hebben, kun je er beter voor zorgen de boter in originele verpakking te laten. Onverpakte boter geeft zo`n zootje...

:rolleyes:

 

Wiens hoofd van boter is, die moet gedurig schromen;

Die moet niet aen het vyer, of voor den oven komen.

--Cats--

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluiten coffeeshops:(argumenten die je nu hoort)

 

 

Voordelen:

 

-Achterdeur criminelen worden gestopt(aanlevering wiet koffeeshops)

-Buurtoverlast verdwijnt

-Verkoop aan "buitenlanders"stopt

-Beter voor volksgezondheid

-

 

 

 

Nadelen:

 

-Verdwijnen duizenden directe en vele tienduizenden indirecte banen

-Inkomsten voor staat verdwijnen

-Regulering verdwijnt waardoor criminaliteit toeneemt

-Takenpakket politie breidt gigantisch uit

-De soft(drugs) worden veel duurder waardoor criminelen nog meer geld mee gaan verdienen

-

 

 

Vul het staatje gerust aan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm voor de gene die die hun wietje in de shop meoten halen is het een super nadeel ... voor de gene die het zelf kweken een super voordeel, je krijgt een hogere prijs en zij een beter kwaliteit ... ach ja vind de shops de laatste tijd tog hard achteruit gaan !!!! een mooie homegrown top doet mij veel en veel meer !!! meer smaak en lekkere high daarbij zijn eigen gekweekte toppen wel goed geknipt !!!!

 

achhh laat ze die shops maar sluiten !!!!! dan verdwijnt er zo'n groot belasting gedeelte uit de pot :whip: kennen ze het amper meer aan !!! verbied ook nog ff de tabako hier in nederland en we wordne ook een (on)gelukkig derder wereld land !!!!

 

go holland go gooit gij maar hun eigen ruituhhh in !!! :likken: verhuizen we wel naar een ander land ... belgie bijv die doen tegenwoordig niet eens meer moeilijk om 1 vrouwelijk buiten plantje :rolleyes: die gasten gaan ten minste mee met hun tijd !!!! hier lijkt alles terug te gaan naar het jaar 0 waar niets kon en niets mocht :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

EURO 400 MILJOEN INEENS FOETSIE :wacko: CU en CDA ook geen geld meer, BOS in paniek ruzie in de coalitie, NIEUWE VERKIEZINGEN!!! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word het gedoogbeleid stopgezet,

 

Dan breekt de hel los in Nederland geloof mij maar. Dit gaat het kabinet de kop kosten willen ze dit doorzetten.

Altijd trouwe PVV-stemmer geweest, maar als mijn stem ervan afhangt of ze sluiten of niet (denk niet dat er iets ooit van mijn stem zal afhangen :rolleyes: ) dan stap ik gelijk over naar the green side.

Groenlinks is voor uitbreiding gedoogebeleid samen met PvdA.

Driewerf hoera, dat ze dit toch nooit gaat lukken.

Greet

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je stem voor de 2 kamer alleen omtrent het gedoog beleid

dan is er in mijn ogen grondig iets mis met je en dien je in mijn ogen hulp te zoeken

riag bv groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ tokkie:

Zodra je merkt dat het mode is boter op je hoofd te hebben, kun je er beter voor zorgen de boter in originele verpakking te laten. Onverpakte boter geeft zo`n zootje...

:wacko:

 

Wiens hoofd van boter is, die moet gedurig schromen;

Die moet niet aen het vyer, of voor den oven komen.

--Cats--

 

 

LOL :rolleyes:

 

De prijzen vliegen nu al omhoog!!!!!

 

Zijn we soms nu al aan het hamsteren??????????????

 

Krijgen we een hongerwinter?????????

 

greetzzz Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

LEGALISEREN: wiet word geen hol meer waard, en je werkt het de hand in. Ik denk ook dat het mensen aanzet tot blowen omdat het legaal is. Net als dat iedereen zuipt (uitzonderingen daargelaten dus ga niet interessant doen dat jij dan nooit zuipt :wacko: ). Plus dat het economisch plaatje mee de gracht in word gegooid, Nederland kennende kiezen ze geld boven volksgezondheid. Neem alleen de zorgverzekering, van de prijs alleen al word je doodziek.

 

VERBIEDEN: wiet word meer waard, het zal bepaalde kwekers doen afschrikken. En een aantal mensen aanzetten door de aantrekkelijke verdiensten.

Consumptie van wiet zal er niet minder op worden. Probleem is dus dat er meer geld nodig is om de teelt van wiet te bestrijden.

 

Gecertficeerde Kwekers: eigenlijk hetzelfde plaatje als het legaliseren, er worden dan denk ik afgrijselijk hoge accijns op wiet gelegd waardoor dus in dit geval "illegale kwekers" sterk afnemen. Wat dus weer het economisch totaal plaatje totaal finaal de sloot in word geflikkert...

 

 

1+1=2

 

 

conclusie.. het zal altijd blijven zoals het is. gelukkig..

 

 

Greetz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zuipen ikke geen druppel, ben zelfs nooit dronken geweest, wel stronken!! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan wil ik wel eens weten hoe je stronken kan zijn zonder ooit een druppel te hebben gedronken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat vraag ik me ook af :rolleyes:

 

Ik doe dat altijd in het weekend.. Brand bier past daar goed bij (heineken/amstel etc. vind ik te soft..)

vind het persoonlijk chiller als stoned (het is net dat beetje extra).. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat was vroeger ruim 10 jaar geleden 1 keer na een paar glazen cola-rum, daarna de waterpijp heerlijk geslapen daarna en zonder kater opgestaan.De andere waren allemaal zo strontziek als wat de volgende ochtend.

Cannabuziness gaat ervan uit dat iedereen aan de borrel is tegenwoordig, omdat het legaal is.Dus niet!Wat ik liever drink, Mate de Coca met een lekker wietje. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...