Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
digibetic

Wietpas Valt Slecht In Coffeeshop

Recommended Posts

EINDHOVEN - Peer Timmermans, eigenaar van coffeeshop New Wave aan de Stratumsedijk in Eindhoven heeft geen goed woord over voor de plannen van burgemeester Van Gijzel om een 'wietpas' in te voeren. De bewindsman wil dat alleen inwoners van de stad nog drugs kunnen kopen in Eindhovense coffeeshops.

 

"Mogen zij hier dan straks niet meer komen?", wijst de coffeeshophouder naar twee van zijn klanten. "Dat is gewoon discriminatie!"

 

 

De maatregel zou voor een groot deel van de klanten betekenen dat ze in de toekomst niet meer welkom zijn. Het pasjesplan was zaterdagmiddag dan ook gespreksonderwerp nummer één in New Wave. Om welk deel van zijn klanten het gaat, zegt bedrijfsleider Christiaan Schaap liever niet. "Als we dat zouden zeggen, geven we Van Gijzel een stok om mee te slaan. Dan gooien we onze eigen glazen in."

 

 

Een rondgang door de coffeeshop leert dat het wel eens om een zeer fors deel kan gaan: Eindhovenaren waren veruit in de minderheid.

 

"Ik snap niet wat Van Gijzel hiermee wil bereiken", reageert een Gerwense coffeeshopbezoeker op het plan van de burgemeester. "Als ik hier geen wiet meer kan kopen, moet ik gebruik maken van illegale dealers aan huis. Volgens mij neemt de criminaliteit alleen maar toe."

 

 

Hij gelooft niet dat binnen de gemeentegrenzen van Nuenen een coffeeshop verrijst, zoals Van Gijzel graag zou zien. De burgemeester wil door een betere regionale spreiding zorgen dat de Eindhovense coffeeshops minder gaan verhandelen. Dat zou het voor criminelen minder aantrekkelijk maken om zich in de inkoop aan de achterdeur te mengen.

 

 

"Ik denk dat gemeentes in de regio daar nooit mee in zullen stemmen" , vervolgt de Gerwenaar. "In de dorpen zijn ze bang dat de shops overlast veroorzaken."

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
"In de dorpen zijn ze bang dat de shops overlast veroorzaken."

Tja, in dorpen vindt men over het algemeen ook geen Bijenkorf of V&D, dus waarom zou een CS een meerwaarde kunnen zijn ?

Dat is de regionale functie van de stad.

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een gevalletje commissie gelijke behandeling...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de dorpen woont altijd wel iemand waar wat te krijgen is.

gezien ik zelf ook in 'n groot dorp woon ben ik al blij dat we 'n PLUS supermarkt hebben :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

woon zelf ook in een dorp en hier is genoeg te krijgen.

wel is er een grote vraag naar wiet meer dan wat het dorp produceert

maarja ik zit wel goed met de toppen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

toeristen brengen geld in het laatje

deze discriminerend maatregel is voor niets nodig, wat doe je tegen de miljoenen buitenlanders die Amsterdam bezoeken louter daarvoor ? Ook dat zijn voor de grote meerderheid geen locale mensen van amsterdam die wiet kopen hoor maar buitenlanders

Nederland: Als je de lusten wilt (400 € miljoen per jaar) moet je er ook de lasten bij nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...