Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Zaad Uit De Geoogste Santa's, Mee Kweken Of Niet ?

Recommended Posts

Even een vraagje: in de vijftien geoogste planten heb ik in totaal zo'n honderd zaden gevonden.

Zijn die geschikt om volgend voorjaar te zaaien ?

Ik las een hele tijd terug dat zaad in toppen niet persee betekent dat de planten herma's zouden zijn, maar ik kan het niet terug vinden.

Even ter info : de planten waren afkomstig van stek, geen mannetje in de buurt, en ze hadden het alle 15.

Zeg dus ongeveer 7 zaadjes per plant, meer niet.

 

Alvast bedankt ! Groet , Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze outdoor stonden is er altijd de kans dat ze bevrucht zijn door een mannetje ergens, kzou ze gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze ook gebruiken , op een of andere manier komen herma's buiten minder snel voor en zoals Ellaw al zei als ze buiten staan dan heb je kans dat je buurman een mannetje heeft gehad en heb je reguliere zaden

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben buiten gestaan tot na de eerste week van september, toen heb ik ze in de serre gezet omdat het zo regende.

Toen waren ze net een week ofzo in bloei.

Theoretisch zou het natuurlijk kunnen dat ze bevrucht zijn, maar dat kan ik me helemaal niet voorstellen.

We wonen erg afgelegen en de buren hebben zeker weten geen wietplanten, zijn eerder mensen die de politie bellen omdat er Drugs Gekweekt Wordt als ze het gezien/geroken zouden hebben.

Ik heb ook flink gespeurd op het forum over herma's en mijn planten heel goed in de gaten gehouden, en heb geen spoor van herma-verschijnselen gevonden.

Daarom denk ik dat ze niet bevrucht zijn maar "spontaan" wat zaden gemaakt hebben.

Het zijn er ook heel weinig, een stuk of 7 per plant. En de planten waren dik twee meter hoog. Als ze bevrucht zouden zijn zou ik toch veel meer zaad moeten hebben ?

Of zie ik dat verkeerd ?

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel eens gehoord dat sahara zand hier neer komt ?

 

Stuifmeel gaat als de wind :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah tzaad kan inderdaad van ver komen.. en al je planten hebben ervan, allemaal herma's lijkt me onmogelijk dus ze moetten wel bevrucht zijn door een mannetje ver weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch heb ik ergens gelezen dat vrouwtjes zelf ook zaad kunnen maken, ik kan het alleen niet meer terug vinden !

Ik heb ze elke dag uit de bijbel voorgelezen, zal dat het zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah ja dat zal et wel zijn denk ik, ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat me plantjes zaden hebben. Je krijgt ook zaden door de planten te laten stressen, hok binnengaan als de lamp uit is of te warm te koud. Die zaden kan je ook gewoon gebruiken, de laatste keer dat ik me northern light zaadje die ik in me wiet vond heb laten ontkiemen kleek het een vrouwtje te zijn.

 

suc6

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet niet die "schattige" tuinkabouters. Die kunnen het vaak niet ophouden.

Weet je nog al die geile mannetjes om die lieve doornroosje? ;)

 

Vertrouw ze niet hoor.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rolleyes:

 

 

Groet,hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...