Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
madmike

Laatste 2 Weken 13 Uur Licht?????

Recommended Posts

iemand vertelde me laats dat hij in de laatste 2 weken 13 uur licht deed heeft dit effect ?

wie weet het en hij heeft echt gruwlijke toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het licht juist verminderen.(dus naar 10-11 uur licht).Niet naar 13 uur licht en 11 uur donker anders verstoor je hun bloeiritme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een plant kan je manipuleren doormiddel van licht zoals in de eerste week 24 uur licht zou de opbrengst verhogen met 35%.en licht is uiteindelijk de groeikrachtbron van een plant heb dus ook niet het id dat ze dan weer gaan groeien maar in volume gaan toe nemen

ik heb het namelijk ooit wel een s eerder gehoord van anderen maar wil er niet aan beginnen dus. en volgens mij stond er ooit iets op hier in het forum

kan het aleen niet meer vinden ;)en minder licht lijkt me helemaal geen optie dan zou ik zeggen verkort je nacht tijd maar dat is weer een beetje profi.

bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring is dat als ik het licht laatste week op 10 uur zet ze eerder gerijpt zijn.

Dat 24 uur licht bij voorgroeien heb ik nog nooit geprobeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de eerste week 24 uur licht zou de opbrengst verhogen met 35%.

 

Ik groei ze 14 dagen voor onder 24/24,....kan je verzekeren dat je er geen hogere opbrengst van krijgt. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe dat ook 24/24, maar alleen omdat ik ze dan eerder in de blei kan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens de site van bac heeft 13 uur licht geven wel zin, maar de laatste 2weken heeft dan weinig zin denk ik. Als je eerder begint zou je volgens bac een week eerder klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit al eens geprobeerd

echt veel verschil is er niet

waarschijnlijk zit het tussen de oren ;)

dit zou waarschijnlijk alleen goed aantoonbaar zijn als je 2 dezelfde kasten naast elkaar draait waarvan de ene normaal op 12/12 en de andere 13/11.

verder alles onder dezelfde omstandigheden.

 

en dan enkele kweekjes en niet oordelen na 1 kweek

'n klein voordeel wat ik er wel bij had was dat tijdens de nachtperiode de LV rond de 20% omhoog ging en dat werd dus wel met 1 uur verkort :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heya

 

Nee volgens mij heeft dat geen zin je kan wel een uurtje langer donker geven, maar of dit resultaat geeft is maar de vraag. Met kweken zijn er te veel factoren om te zeggen dat het aan een ding kan liggen. Zelfs met een vergelijkings test

is het nog moeilijk om dat je nooit de het zelfde klimaat kan nabootsen in twee kasten met de zelfde stekken en zelfde opzet. Geloof me maar heb dat al vaak genoeg geprobeerd is gewoon te moeilijk om twee hokken gelijk te krijgen in hun run. En wat betreft 24 uur licht in de groeifase moet me toch echt bij BBB aansluiten. Ik zie hier ook geen verschil in opbrengst mee, maar moet wel zeggen dat het veldje met planten egaler wordt in hoogte en dat je de plant een nog hogere stimulans geeft om over te gaan van groei naar bloei.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik merk zelf ook niets van de hogere opbrenst met 24 licht ik heb het ooit eens in een of ander kweekboek gelezen daarom zeg ik ook ZOU de opbrengst moeten verhogen ik ben niet zo van de indianen verhalen dus doe ik het gewoon zoals het hoort maar als het de opbrengst verhoogt (anders dan aftoppen of langer voor groeien )wil ik best wel experimenteren. maaar wil zeker weten dat het wat doet :rolleyes:

 

 

bedankt voor jullie reacties

 

madmike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het zoals moeder natuur in de herfst

Naar het einde toe minder licht, krijgen ze meer nachtrust, meer tijd voor de bouw van de toppen

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...