Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkoman

Paar Vragen Wat Voordeliger Is!!!!

Recommended Posts

Ik wil dus graag weten wat ik kan halen om te beginnen want mijn budget is beperkt.

 

1.Welke aarde raden jullie me aan??Want ik heb zo'n 700 liter nodig en ja prijzen zijn heel varierend.

Wil wel graag aarde waar al voeding inzit voor eerste 2-3 weken.

 

2.Welke soort(merk) lampen want ik moet 9 stuks hebben (400watt)en ja die Phillips zijn toch wat duurder dan bijv.Osram en andere die ik heb gezien tot nu toe.

 

Heb zelf nog voor de rest de hele lijn voeding van Bio Nova nog liggen.Hebben deze producten trouwens nog een houdbaarheidsdatum want heb ze al lang 2 jaar zo dacht ik,en zie nergens een datum op staan.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je al wel zeggen dat je op je elektro beter niet bespaart!!

je hebt het hier over de (brand)veiligheid...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan er over het algemeen van uitgaan dat goedkoop duurkoop is. Philips is beter dan Osram. Voeding kan je na twee jaar nog prima gebruiken zolang er onderin de fles geen kristallen zijn ontstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej jonkoman

ik ben ook een beginnede grower of tenminste wil het gaan doen. op dit moment heb ik ook niet alle geld bij elkaar maar dat maakt niet uit je kunt beter 2 maanden uitstellen dat je dan kan sparen voor goed spullen ipv halve bak aan spullen. goed spul is het halve werk goedkopere lampen werk wel goed maar ik heb mij laten vertellen da philips goeie lampen hebben en dat doet hem nou ook juist . net als pure zegt zorg goed voor je badveiligheid als er iets fikt ben je al telaat. en met goeikoop spullen kun je kweken maar je kunt na de oogst of tijdens dik teleurgesteld worden omdat wouw bezuinigen (sorry dat k het zo moet zeggen)koop alle spullen die een beetje goed kwalitief is.

 

mij hebben zo wijs gemaakt. bij de eerste kweek heb je geen of weinig winst maar daarna ga je wel dik beuren en je hebt dan goed spul.

en dat is ook wat ik voor de andere beginende growers doe het goed of doe het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dat snap ik allemaal wel jongens maar lijk me sterk dat een goedkope bulp zomaar brand vat toch???

maar laat dat voor wat het is ik zal dan nog effe wachten en die phillips halen(vsa) heb ik al voor de duidelijkheid.

en aarde dan welke kan ik beter halen er zijn zoveel soorten!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

allmix lijkt me een goed medium, dan hoef je ook de eerste periode niet te voeden volgens mij.. weet het allemaal niet zeker want kweek zelf op mapito...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok dat snap ik allemaal wel jongens maar lijk me sterk dat een goedkope bulp zomaar brand vat toch???

 

de bulb niet maar de VSA wel... :o

een andere bulb in een Philips VSA zal alleen een lager rendement geven...beter gewoon de philips green power..

 

en ik bedoelde trouwens dat je beter niet bespaard op elk elektronisch onderdeel

van je installatie en niet enkel op de bulb en vsa

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...