Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Church

Nieuw Hok...

Recommended Posts

Oooooooohhhhhhhh :P

 

Wat een mooi "bling bling" kastje ! :D Keurig !!

 

 

 

I'll be back ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima hokje !!!

 

Veel plezier er mee!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig :D Leuke reacties! Thnx guys! Ben zelf ook erg benieuwd hoe het zal draaien!

Het enige wat mij nog bezighoud is de elektronica...Omnirex met of zonder relais...

Verdiepen in de theorie, en een voorgroei lampje maken van een gezichtsbruiner!

Foto's komen weer als church zin en tijd heeft ;) Wel leuk zo, alles op het gemakje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Omnirex met of zonder relais...

 

ALTIJD MET !

 

 

anders wordt ik boos op je ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALTIJD MET ! anders wordt ik boos op je :D

Als jij die -t heel snel weg haalt, ga ik verder met jouw raad opvolgen :)

Zonder gein, ik weet het Bram du hast recht... Moet me alleen nog echt verdiepen in elektronica

wil ik dit allemaal tot een einde brengen. Jouw topic gaat daar sowieso bij helpen, dus niet boos worden ;) !

 

Aangezien ik stronteigenwijs ben lees ik veel, en ga me dan dingen zitten afvragen. Met relais is veilig, maar kan het ook veilig zonder (gewoon een technische vraag)? Ik las bijvoorbeeld dat die omnirex tijdschakelaar bedoelt is (volgens mijn growshop) voor het schakelen van lampen. Ook met 600 watt schijnt dat veilig te kunnen etc. Whazzup en jij zeggen uiteraard dat die gasten poep praten. Maar ik blijf zitten met vragen (gezien ik natuurkunde snel had laten vallen kost me dit weer even wat bijleren ;) ) want ik heb de specificaties bij Legrand opgevraagd en die antwoorden dit: De klok schakeld veilig 16A (3500Watt) bij een cos phi van 1. Maar nu moet Church dus nog even uitzoeken wat die cos phi nu inhoudt! En wat dat zegt over het schakelen van een hps van 100Watt met vsa.

 

Ook ben ik bij de gamma, na die pm van jou, wezen kijken voor een relais. Ze hebben echter enkel de 16A ipv 25A zoals je adviseerde... Kan die ook? En in jouw topic lees ik dat je naast een relais ook nog een ander onderdeel moet gebruiken (Automatische zekering 8amp C karakteristiek). Wat is dat dan precies, ook bij de gamma te halen?

 

Tevens ben ik nu succesvol met de gezichtsbruiner aan het experimenteren: http://www.wietforum.nl/Van-Gezichtsbruine...pje-t49735.html

 

(En jongens, geloof me, ik doe niets onveilig. Ik ben misschien een leek maar niet gek. Mijn hokje is dan ook nog steeds niet in gebruik, en het kloten met die gezichtsbruiner doe ik niet in bad :P Uiteraard wil ik in dit topic geen leken uitnodigen te gaan experimenteren zonder je verstand te gerbuiken!)

 

Mvg,

Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe geef je die pc fanetjes electriciteit?

die voering bestaat uit 4pinnen niet?

ziet er verder netjes uit :lol:

mvg Thaze :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het nogal lastige vragen die jij stelt.

Midden in de nacht.

In je onderbroek

So ey, weet je wel hoe laat het is, hey

Heb je daar al aan gedacht, weet je wel hoe laat het is?

Eh rare vragen Thaze.

 

Okay, even serieus..

Aan die fan zit gewoon nog een snoertje... als je die niet helemaal eraf sloopt kan je met een beetje kennis(of mazzel) zo de aansluit punten vinden :lol:

(Er staan trouwens vast wel genoeg toppics daarover op het forum....)

 

@toppic:

Hoe gaat het ermee Church?! Lang niet meer geweest hier :lol:

 

 

Laters,

 

De Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het hier ??

 

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen ?? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thaze: Ik snap geen drol van wat je bedoelt. Ik heb een adapter en een fan. En knip gewoon bij allebei het einde van het snoer af en verbind de snoeren daarna met een kroonsteentje.

 

@Bananananana: Yo, ach...Het was ook een beetje doodgebloed na al mijn vragen. Welcome back!

Jou topic schiet ook al niet op, wanneer is het bij jouw klaar dan? Ik zit al proef te draaien B)

 

@BezigeBilpartijBram: Ik wacht nog op antwoorden van jou :lol: :lol: Ben inmiddels al aan het proefdraaien met mijn hokje (onder elektrisch toeziend oog van ogkush). Er staan twee L#2 plantjes te zonnen. Ik heb één problemos (of nietos): 'S nachts (for the plants welteverstands) is mijn temperatuur 19 graden. Overdag maar 22 :tu ... Met de fan valt dit niet echt te regelen. Ik heb serieus minder warmte van mijn HPS dan met mijn 5x18Watt TL (door de vsa's). Ik begin ze zodanig te missen. Wat moet ik nu doen (afgezien van een ander kleiner mini hok bouwen voor deze hps of een 250Watter ophangen). Zijn de temperaturen slecht en remt het mijn groei en bloei? Of valt het wel mee? De oplossing die ik zie is misschien een verwarmingsmatje in mijn medium.

 

Lateros

 

Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat 19 en 22 graden netjes is...

Niet te hoog, nee. :tu

 

Mijn projectje...

Ik het het nogal druk met school... :lol: Maar komt nu wel op de eerste plek, want ik wil er gouw weg! :lol:

En moet het het rustig aan doen met wiet gerelateerde zaken thuis B)

Maar zit wel hard plannetjes te maken!

(kastje zou in de kelder kunnen... Maar daar is het in deze tijd van het jaar overdag(!) een graadje of 10.

En bijverwarmen zie ik niet zo zitten...

 

 

Houd ons op de hoogte!

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Church

 

 

Zonder relais je lampen schakelen kan, maar..........

 

Het kan jaren goed gaan, maar ook binnen een week fout gaan, vandaar dat we niemand zullen aanraden om zonder relais te werken.

 

Zal het een beetje uitleggen:

 

Door het opstarten ontstaat kortstondig een zeer hoge spanning die ervoor zorgt dat de contacten van een schakelklok langzaam kapot kunnen gaan,

met alle gevolgen vandien. Lampen die aan blijven, of niet meer uit gaan, of zelfs contacten die smelten.

 

Je kunt je voorstellen, dat iedere keer als je lampen aangeschakeld dat er een vonk op de schakelcontacten wordt gemaakt,

waardoor contacten beschadigen/vuil worden, enz. en de stroom dus niet goed meer kunnen vervoeren.

Vergelijk dit door veel stroom door een telefoonsnoertje te sturen.

De kontacten kunnen dus gaan knetteren, vonken, waardoor ze als het ware aan elkaar vast gelast worden, of zelf heet worden of nog erger smelten.

 

Een relais is gemaakt om zware stroom te schakelen, en hebben de bovenstaande problemen niet. :lol:

 

 

 

 

De 8amp C karakteristiek automaat

 

Dit is een automatische zekering, net zoals je in je meterkast tegen komt.

Hiermee kun je de stroom uitschakelen, en bij overbelasting schakeld hij zichzelf uit.

 

Omdat in de meeste meterkasten 16amp B karakteristieken automaten zitten, heeft het geen nut om een 16amp B zekering op je schakelbordje te zetten.

Je weet immers niet welke van de 2 eruit zal knallen, indien er sluiting of overbelasting ontstaat.

 

Om ervoor te zorgen dat de automatische zekering op je schakelbord als 1e uitschakeld, neem je een lager amperage

Hierdoor zal hij als 1e uitschakelen, voordat de 16amp in de meterkast uitschakeld.

 

Om te voorkomen dat de 8amp automaat uitschakeld tijdens het opstarten van de lampen,

gebruik je dus een C karakteristiek, omdat deze wat langer overbelast kan worden voordat hij zichzelf uitschakelt.

 

Ik denk wel dat het je zo een beetje duidelijk is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bram, ik waardeer het zeer dat je WEER de moeite neemt alles uit den treuren uit te schrijven.

Niet nodig met zo een goed lopend topic van je.

 

Toch is het meeste wat je typt Chinees voor mij (Edit: Niet meer). Maar wees gerust er is een relais onderweg!

 

Om je een plezier te doen voeg ik nog even een actuele foto toe. Heb wat lopen knutselen vandaag en dit lijkt me nu helemaal top. Ik heb er een voorgroeiruimte bij! :D

 

Toch verwacht ik wat kritische geluiden, het is met name de afzuiging (is er genoeg CO2 circulatie) die mij doet twijfelen samen met de temperatuur (is die niet te laag). Iets zit niet helemaal lekker want mijn planten schieten niet echt snel de grond uit. Dus Bram, zeg eens iets kritisch.

 

Later,

 

Church

 

gallery_19265_6411_1229813.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een extra PC-fan achter het luchtrooster geplaatst als actieve inlaat. Die heb ik verbonden met een bocht van PVC. Zo blaast hij recht mijn plantjes in. Volgende 'echte' ronde ga ik scroggen. Heb er het gaas al voor gehaald. De relais is ook binnen. Je verhaal Bram is mij nu veel duidelijker! Thnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is super mooi kastje geworden !!, moet toch 1 dingetje kwijt :rofl ,.....dat is de plek van de vsa,....die zou ik het liefst buiten de kast zien :P

 

Ventilatie, is met dit soort minikastje een kwestie van testen, de omgevings warmte zomer/winter heeft een grote invloed.

 

Hebben beide delen dezelfde lichtcyclus ??,....zo nee, dan ben ik bang dat je planten daar last van hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Bram, de kritiek is zeker welkom :rofl

Zo blijf ik lekker bezig met puzzelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...