Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Panonic

Help Aub.

Recommended Posts

een vriend van me heeft het volgende gedaan. voorgroei eerste keer water met wortelstimulator en ph 5.2, :) daarna op 6.0 zonder wortelstimulator.

 

ze begonnen al beetje lichtgroen te worden.nu heeft hij ze giesteren overgepot.gelijk op 12/12 gezet en weer ph 6.0 gegeven met wortelstimulator.

hij zei dat ze weer van kleur veranderen.

is het nog te redden en wat moet ik doen om z'n plantjes te redden???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorgen dat je vriend ook lid wordt van de WF .kan die zich er zelf in verdiepen.

 

GR>LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

dat komt nog wel.dit is dringend.

 

hij heeft gisteren 0.5l water per pot (7 liter) gegeven.moet ik tot morgen wachten en dan met kraanwater (7.8 ph) spoelen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk zelfs aan ph +.de kraanwater op 9.0 ph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Panonic,

 

Even een klein beetje meer info geven hoe oud zijn ze, wat voor licht erboven etc.

Je moet in ieder geval tegen je vriend zeggen dat hij niet gelijk in paniek raakt.

Lichtgroen was dat geen gewone groei, dan worden ze namelijk ook lichtgroen bovenin.

Ph 5.2 is veel te laag, 6.0 is prima.

Overpotten en gelijk in de bloei veroorzaakt ook stress dit soort zaken niet tegelijkertijd doen.

een keer 5.2 is geen probleem, althans dat hoeft niet direct.

Zeker niet teveel water erbij gaan gooien rustig aan en blijven kijken naar de dames :)

Als je de info even post wordt je beter geholpen.

Foto's mag ook altijd :)

 

Veel Sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto is geen optie.

maar verder.. lampen zijn 600w,hele tijd lekker hoog gestaan. na 4 dagen op 160cm te hebben gestaan op 120cm gezet.ze stonden 14 dagen in voorgroei in kleine potjes.(niet te droog geweest) na 7 dagen een keer voeding gegeven.

4 dagen geleden getopt. en gisteren overgepot en gelijk op 12/12.

maar 1/3 van de plantjes was zo en zo te lich vanaf begin. nu zegt hij dat ze nog lichter zijn geworden terwijl de aarde nieuw is.(dus geen voedingstekort)

 

water: 0.5l per pot

gisteren gegeven en vandaag zeg hij dat ze lichter zijn geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo foto geen optie? Kwestie van maken en uploaden. :tu

 

glaswol pluggen? Hou je die nat? Hoe is de worteling (dat heb je kunnen zien bij overpotten)? Ventilatie? Temperatuur? Lees de sticky eens en vul je topic aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

m'n laptop is stuk.nu zit ik achter een computer uit 1942. :tu

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

ventilatie is goed,pluggen waren niet te droog.temperatuur ook goed.mischien iets aan de koude kant 'snachts.maar rond 18 graden. hij zegt dat het er veel wortels waren.

 

nog een detail... hij heeft na overpotten 800ml wortelstimulator(rhizotronic) op 200l water gegeven.zoals op de flesje staat..maar ik zelf geef de helft van aanbevolen hoeveelheid bij overpotten.

 

ik denk toch dat het door de ph waarde komt.want daar liep hij meest te k*tten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij staan ze gewoon te nat , steek je vinger is in die pot

Is het droog ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn niet te nat.0.5l per pot en hij heeft het maar een keer gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halve liter op een 7 liter pot is wel wat veel in de beginfase. Ik zeg te nat en je maat heeft niet 1 keer maar 2 keer gegeven als ik het zo lees.

De ph met zo'n groot verloop ? Killing , man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

1x na overpotten.

2 dagen geleden dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

VCandaag ben ik daar geweest. nou 1/4 van de planten hebben heel lichtgroene/gele blaadjes.

de buitenkant van de blad is geel en het is groen in het midden.

waardoor zou dat komen? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh! maak nou even een paar foto's

Als je kunt posten, kun je ook foto's plaatsen :tu

 

Want nu moet iedereen maar gokken

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

ik zou dat graag doen. maar zoals ik al zei,zit ik achter een oud computer,die geen aansluiting voor camera heeft ,laat staan een infrarood beamer :tu

m'n laptop is stuk.

 

maar ik begin nu te vermoeden dat hij ze toch heeft verzopen. 0.5-0.6 liter per pot terwijl hij ze net overgepot heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) ...met de info die je geeft lijkt het te nats.....

Ze hadden gele blaaadjes wat zou kunnen wijzen op 'te nats'....dan overpotten en WEER wateren :tu ..ik denk dat je het probleem daarmee niet oplost.

 

Ik had gespoeld met regenwater om ze dan een hele lange tijd niet meer te wateren... ;)

 

Veel met de ph rommelen is zekers niet aan te raden....gebruik gewoon regenwater en bespaar je 'vriend' van allerlei problemen... :j

 

ciao

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft al 3 dagen geen water gegeven.ik zei dat hij nog minimaal 1-2 dagen moet wachten met water.

De plantjes groeien gelukkig,MAAR... hij zei dat hij ze 2 dagen voor 12/12 getopt heeft(veel te weinig,ik laat ze na het toppen minimaal 5 dagen nog op 18/6 staan)

Dat lichtgroene/gele kleur zou ook mischien door rhizotronic kunnen komen.

Is het raadzaam om BN-ZYM(enzymen) gelijk te gebruiken?(de aarde is nieuw) en PH naar 6.5. Ongewveer 200ml water per pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder foto's heeft het geen zin om wat te gokken. In het belang van de kweker is dit topic dan ook gesloten.

 

Gokken is gokker, niet voor kwekers.

 

Edit: Het gaat dus ook niet goed met de plantjes, maar morgen zijn er foto's beloofd dus we zetten hem gewoon weer open, niet flauw doen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas kon ik geen kabel regelen om de foto's van de fototoestel op de computer te plaatsen.Maar ik weet al wat het is.Die sukkel heeft een uitblaas van 2500m3 voor 10 lampen. :j En niet alleen dat,de kamer kan maximaal 8 lampen hebben ivb m3.Ze zijn allemaal aangetast door warmte.De aarde was zelfs warm.Een vraagje,zijn de plantjes die beetje door warmte gestrest zijn(iets lichtere bladjes dan normaal) te redden of niet.Of moet hij gewoon allemaal nieuwe stekken halen.Momenteel zitten ze 4 dagen op 12/12.

Op de meeste plantjes zijn bladeren echt verbrand.De kleuren verschillen van geel naar wit.van de punten naar het midden van de blad.

 

Sorry dat ik geen foto's heb geplaatst.Had echt m'n best gedaan.

 

En ja... zijn filter staat op de grond en trafo's zijn ook in de hok zelf. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt tijd dat je een andere maat zoekt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wordt tijd dat je een andere maat zoekt :j

 

Debielen als deze gozer zijn moeilijk te vinden. :tu

 

Maar,is het nog te redden denk je?Ik bedoel de plantjes die iets lichter zijn,niet de plantjes waarvan de bladjes helemaal verbrand zijn.

Ik heb 2 lampen uitgezet.Inblaas op 100% gezet en water gesproeid.Ook tegen hem gezegd dat hij om 3-4 uurtjes moet sproeien met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ik kan je zo echt geen zinnig antwoord op je vragen geven.

 

Zoals al eerder gezegd is, het komt neer op gokken. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry, ik kan je zo echt geen zinnig antwoord op je vragen geven.

 

Zoals al eerder gezegd is, het komt neer op gokken. :tu

 

Ik ben dat kabeltje van de fototoestel kwijt.Ik ga proberen om een foto op het net te zoeken waar het op lijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...