Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
redman123

Ice O Lator Vraagjes

Recommended Posts

Dag mensen,

 

Ik heb de travelversie, ik meen 25 gram, set gekocht van ice o lator. Bij pollinator in amsterdam. Ik heb een buitenplant, direct ingevroren.

 

Kleine vuilniszak vol met toppen en kleinere toppen + goed bladafval. Dit duurt echt veeeel te lang maar vind de grotere zakken echt te duur...

 

Andere tips voor het sneller verwerken zijn ook welkom, 1,5 uur roeren/mixen duurt zo lang, de 38 MC zak stroomt heel langzaam leeg... In de 70 MC zak zit niet zo heel veel. Kan dit ook liggen aan het feit dat het een buitenplant is, en dat de kristallen veelal te klein zijn voor de 70MC zak?

 

Is er desnoods iemand die een middagje wilt ice o latorren? Of nog handige tips heeft? Misschien kunnen we een vergoeding of regeling afspreken? Hoop dat dit niet tegen de regels is van het forum! Stuur mij in dat geval anders even een PM! Bedankt alvast!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het een idee zijn om een campingwasmachine te kopen zonder filterzak, de gehele stroom te filteren door de 220 micro zak en dan alsnog te filteren met de 70mc en 35 mc zak? Of zullen de zeefzakken dan alsnog erg snel verstoppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een combinatie van deze beiden is de oplossing voor je probleem lijkt mij :

 

Waterextractie " GUMBY "

 

TnT heeft me een keer een tip gegeven tegen het verstoppen van de zakken, doe het water in een emmer zonder zeefzakken, laat het een tijdje staan zodat de kristallen naar de bodem kunnen zakken, daarna zonder de emmer te mengen door de zakken gieten, je zal zien dat alle hasj op de bodem van de emmer lag, die kan je zo als laatste in ze zeefzak gieten. Zo voorkom je minuten langs schudden van de zakken en/of verstopte zakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke regio zit je ?

Heb hier een grote set zeefzakken meschien zijn er nog meer mensen die een Ice-o-Late meeting willen houden

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was eigenlijk wel waar ik op hoopte ja, bedankt Cucaracha, ik zal dit even doornemen en wellicht nog wel even testen vanavond!

 

Ik kom uit de regio 023 maar ben wel bereid om even te reizen, jullie? Nog meer liefhebbers voor een ice o lator / pollinator meetinkje? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels een campingwasmachine gekocht, supermakkelijk!

 

De 70mc zak is lichter dan de 38 mc, kan dat kloppen? Verder laat ik het uitlekken op een a4tje, vervolgens pers ik het droger tussen een keukenrol.

 

Moet ik tussen het keukenpapier houden voor een paar dagen? Ik kan het droogproces vanaf daar niet zo goed vinden..

 

Tenslotte een vraag, hoe zou het kunnen dat het (nog) niet echt naar hash ruikt? Het is een buitenplant, heeft het daar mee te maken misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt het natte residu beter door een keukenzeef halen.

de drolletjes die eronder uit vallen laat je liggen drogen op -onbedrukt- papier.

je met zoveel mogelijk oppervlakte creeeren om het water eruit te laten verdampen.

 

Di nacuren kan enkele dagen tot weken duren.

in dat laatste geval kun je het beter in een ongelakt houten doosje bewaren.

 

greetz iceelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schep het met een lepel uit de zeef en laat het dan drogen op een vel papier ,een paar dagen daarna kun je het er zo vanaf rollen en laat je het na cure

 

med_gallery_5651_3359_966105.jpg

zo komt het uit de zeef , zo op het papier en laat maar drogen

 

med_gallery_5651_3359_601047.jpg

En dit is het resultaat na 2 draaien uit 2 zeefen , de 70 en 38 mc

 

heerlijk spul , ik pers het overigens niet en ik druk het ook niet door een keukenzeef om het te rullen zodat het sneller droogt

 

Er is weinig animo voor een ice-o-late middag , wel animo om het te roken ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnodig quoten!!!, Klik HIER.

en voorkom een 2e waarschuwing.

 

Buble, is dit buitenwiet of binnenwiet? Rook het vanaf het begin al goed naar hash?

 

En hoe het je het verder laten drogen/curen? Hoe doe je dat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo uit de zeef op het papier en laat maar drogen ,na een paar dagen rol je het er zo vanaf en doe je het in een hash bewaar doosje en leg je het weg voor een paar weken

 

Binnenknip afval en een aantal buiten Lowryders

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog wiet van een amnesia buitenplant (ligt nog te drogen)...

 

waar komt deze meeting?

hopelijk niet weer bovenin holland?! :tu

 

groetjes

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij nog vertellen waarom mijn ice niet naar hash geurt? Nou weet ik wel dat het anders ruikt maar ik heb het idee dat dit niet helemaal goed gegaan is :tu

 

De 38mc extractie is inmiddels donkerbruin opgedroogd, de 70mc een stuk lichter... In de 70 mc zak trof ik ook veel minder aan.

 

Ik heb het 15 minuten gewassen, in de zeef nog een beetje afgespoeld en vervolgens laten drogen op een a4tje en daarna tussen keukenpapier laten drogen. Hier ligt het nu al een nachtje droog verder te "curen"?

 

Wat kan ik fout gedaan hebben dat de smaak er niet goed inzit, ik heb ook een stukje al gerookt en dit stelde ook niet veel voor... De wiet geurde trouwens wel lekker toen ik haar knipte.

 

Iemand??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn ice ruikt meestal bijna zoals de plant ruikt, na een paar maanden wil die geur wel eens iets veranderen..

 

Heb jij enig idee waarom de shit wat flauw ruikt dan? Te lang gedraaid, te lang in het water laten staan etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat kan ik fout gedaan hebben dat de smaak er niet goed inzit, ik heb ook een stukje al gerookt en dit stelde ook niet veel voor... De wiet geurde trouwens wel lekker toen ik haar knipte.

 

Iemand??

 

Als je het met de hand kneed krijg je dan wel een lekker zwart balletje????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je het met de hand kneed krijg je dan wel een lekker zwart balletje????

 

De extractie vanuit de 38 mc zak wel ja, de 70 mc zak niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De extractie vanuit de 38 mc zak wel ja, de 70 mc zak niet...

 

 

Nadat je het gekneed had was het nog steeds zo slecht te roken ??

 

Dat je in de 70 mc zak minder opbrengst hebt kan kloppen doordat het een buitenkweek is. (kleinere kristallen)

Je laat het ook drogen op keukenpapier. Blijft dat niet plakken.

Ik gebruik de keukenpapier alleen als het nog in de zak zit om het laaste beetje water ermee uit te knijpen. Het is dan wel moeilijker uit de zak te krijgen dan het nog nat is.

Dan kan je beter als Buble het nat uit de zak scheppen en goed laten drogen op een schoon stuk papier A4, A3.

Zeker goed laten drogen anders gaat het schimmelen.

 

Ik zelf pers het door de zeef zodat ik korrels krijg wat sneller droogt, dus minder kans op schimmels.

 

gallery_16408_4879_1467603.jpg

 

Hierna pers ik het omdat ik dat persoonlijk lekkerder vind roken.

gallery_16408_4879_777411.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Buble,

 

Weet jij wat het effect is als het te vroeg geoogst is.

Ik heb ooit eens wat knipsel gekregen, wat ik overhield was erg poederig en zelfs met persen bleef het brokkelig.

Normaal kun je de korrels kneden tot een vaste massa maar bij deze partij niet. Het bleef poeder.

Is dit ook een effect van te vroeg oogsten ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te vroeg geoogst, hmmm... Het merendeel van de toppen waren verkleurd, ook de kristallen waren al aardig troebel.

 

Ik heb wel moeite om het te kneden, dit komt misschien ook omdat ik niet zo'n grote lading gemaakt heb ivm de travelversie van mijn ice o lator zakken.. Het is niet heel plakkerig of vettig in ieder geval nee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van mij is heel plakkerig ,als je hem in een zakje zou doen en dan in je broekzak dan krijg je hem niet meer uit het zakje

 

Vroege oogst geeft weinig effect of je wordt er high van

 

Fritz, pers je warm of koud ?

Warm persen geeft een beter effect kwa structuur

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Buble,

 

Ik voordat ik het pers stop ik het eerst in kleinere verpakkingen cellofaan, deze rol ik plat met een deegroller.

Hierna vouw ik het in een theedoek en leg het op een houten plank, hier ga ik dan met een strijkijzer overheen terwijl ik het hard aandrukt tot het 1 zwarte kleverige plak is van een paar mm dik.

Deze plakjes leg ik in de vriezer tot het hard genoeg is. (anders krijg je het er niet uit alles blijft plakken)

De plakjes pak ik vlug uit en stapel ze op mekaar tot ik een mooie blok heb van een gram of 50.

Blok vouw ik weer in een vochtige theedoek en stop het een paar min. in de oven bij 100 graden.

 

Dit blok stop ik dan in mijn zelfgemaakte pers van 2 ton.

gallery_16408_4879_423681.jpg

 

Bij een kleine hoeveelheid kneed ik het met de hand, smaak doet weinig voormekaar onder.

geperst vindt ik het persoonlijk minder scherp op de keel dan de korrels ongeperst te roken.

 

Ik zit te twijfelen om van de poederzooi misschien maar BHO te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...