Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ronimoon

Vraag Over Grote Struik

Recommended Posts

Ik heb 1 grote struik staan in de volle grond.

Mijn droogruimte is ongetwijfeld te klein om alle takken ervan te herbergen + ik zie het niet zitten om zoveel toppen te knippen.

 

Zou ik niet gewoon de onderste helft takken van die plant verwijderen zodat ik, ik zeg maar iets, 40 grote toppen hebben ipv 100 kleine topjes.

 

Of gaat dat zo niet in zijn werk?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

dat is het nadeel van als je erg veel hebt staan, dient allemaal ook schoon gemaakt te worden.

 

neem anders eerst de mooiste dikste uiteinden van de takken, plm 30 cm en laat de rst gewoon aan de plant. de kleinere topjes binnenin mogen meestal toch wat langer aan de plant afrijpen, die doe je als je klaar bent met de rest.

 

ik ros de grotere bladeren er al af aan de plant zodat ik als de tak er af is alleen maar wat hoef te trimmen, gaat meestal erg rap.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik los het op door alle binnenste minitopjes en onderste, al verkleurende bladeren, weg te snoeien.

 

Die bladeren versnipper ik grof en gooi ik in een emmer met water met een paar schepjes druivensuiker. Zo recycle je een hoop voedingsstoffen, ontstaan er gunstige bacteriën en de druivensuiker gebruikt de plant ook voor de topvorming. Bovendien bezorgt dit de plant wat meer stress(= meer thc-aanmaak); succes verzekerd! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat idee had ik voor volgent jaar ook al. wil volgend jaar alle takken niet langer laten worden als 20cm.

zodat ik alleen maar grote eintoppen krijg. alleen hoe snoei je dat zonder te veel stres en te veel tijdverlies krijgt.

iemand daar nog tips over?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik los het op door alle binnenste minitopjes en onderste, al verkleurende bladeren, weg te snoeien.

 

Die bladeren versnipper ik grof en gooi ik in een emmer met water met een paar schepjes druivensuiker. Zo recycle je een hoop voedingsstoffen, ontstaan er gunstige bacteriën en de druivensuiker gebruikt de plant ook voor de topvorming. Bovendien bezorgt dit de plant wat meer stress(= meer thc-aanmaak); succes verzekerd! :verrygood

 

persoonlijk vind ik het dan jammer zoveel weg te gooien. ik betwijfel ook of de reeds aangemaakte stoffen in het snoeiafval in die vorm terug kunnen vloeien na zo'n korte 'compostering'.

 

watermunt.jpg

munt, pepermunt plant

 

daartegen ben ik zelf bezig ooit geweest met het geven van een mintthee. zoiets noem men ook wel een 'infusion'. flinke handvol verse munt uit de tuin of vijver overgieten met een liter kokend water en helemaal af laten koelen. zeven en geven aan je planten in de laatste dagen dat je je dames geen voeding meer geeft. het fris mintige ga je terug proeven later, welliswaar erg licht maar het is te herkennen. erg lekker moet ik zeggen!!

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...