Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
M.C. Green

Overpotten

Recommended Posts

HoiHoi

 

M'n plant staat nu +- 4 weken in de bloei. Kan ik deze nog overpotten?

 

Staat in een 15 liter pot (is te klein) en wil haar naar een 25 liter pot overpotten.

 

Is dit een strak plan aangezien ze nog een kleine maand moet.

 

Greetz,

 

M.C. G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, maar de pot is gewoon te klein. Had het al eerder willen doen maar toen heb ik het niet gedaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet meer doen

Aangezien je plant in bloei is zal deze niet meer groeien en weinig worteld meer aan maken.

Hoofddoel nu is VOEDING

 

Daarbij houden en je zit goed :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

kun je de onderkant niet heel rustig van de pot weg snijden en hem zo in een grotere pot zetten,dan krijgt hij niet op zijn lazer en mochten de wortels verder willen groeien,dan kunnen ze dat.

groetjes,

de beginner :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

als je voorzichtig te werk gaat en zo veel mogelijk de wortels met rust laat kan dat gerust. ik heb in andere jaren met buiten planten zelfs tot 2x verpot. goed voorbereiden, grond evt licht bijmesten met mearl, beendermeel, klein beetje houtas, bacterial etc. goed doormengen voor lucht. maak onderin de grotere pot een flinke laag aan en maak deze meteen licht vochtig met een bloemenspuit.

 

plaats de plant met pot nu op de nieuwe laag aarde en vul de wanden op met aarde die je meteen ook licht vochtig maakt. vul het goed en druk het niet te hard aan. haal je plant met pot er met een draaiende trekkende beweging uit. pak een schone badstof doek die je een paar keer dubbel doet om de plant nu onderaan de stam uit de pot te tillen, evt een tik op de rand geven.

 

plaats de plant nu in het gat wat al precies pas is en giet nog een klein beetje water na over de nieuwe potgrond aan de rand. laat haar nu zo lang mogelijk stilstaan en check of de ´aansluiting´ tussen de oude en nieuwe grond dicht is anders maak het dicht- druk het aan en vul weer op.

 

als het gat in de nieuwe pot helemaal ´pas´ is hebben de wortels een makkie. als je de nieuwe potmix bevochtigt kan er natuurlijk ook een wortel stimulator en of bv bac mee in zodat de wortel in een prettig milieutje komt.

 

als je weet dat de plant echt iets te kort komt krijg je dat niet zomaar opgelost. verpotten is zeker wel een optie, zeker als je nog 4weken moet. terug draaien vanhet probleem kan niet maar ondervangen is altijd te proberen. maak anders een koude thee van een dag of 2 trekken van goeie aarde, dat wil ook wel eens helpen om het probleem in ieder geval te laten stoppen. neem 1 emmer, voor een derde vullen met goeie aardemix en verder opvullen met water, 2 dagen laten staan, af en toe roeren. zeven en geven.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten dat ik haar niet meer ga overpotten, ze moet eigenlijk nog maar kort.

 

Iig bedankt voor de info, wat ik natuurlijk weer meeneem naar volgend jaar :verrygood

 

Grtz,

 

M.C. G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil nog even aangeven dat overpotten altijd de moeite is, al is het maar voor een paar weken. ik had 3 dezelfde die wat lichte problemen kregen met geel blad, 1 er van verpot en die staat er het mooiste bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_19061_6285_46760.jpg

 

med_gallery_19061_6285_79993.jpg

 

Slechte kwaliteit!

 

De toppen zijn al lekker aan het aandikken en ze hoeft nog maar kort. Verder staat ze er nog wel redelijk mooi bij, klein beetje meeldauw en weinig gele bladeren. Heb overigens wel bloeivoeding aangeschaft.

 

Ze is nu vanaf 17 augustus aan het verduisteren (5 oktober exact 7 weken) en begon 3 dagen na het voor het eerst verduisteren bloeiverschijnselen te geven. Ook beginnen de haartjes lekker bruin te worden en een lekker geurtje geeft ze af.

 

M.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...