Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LSDAFFY

Mn Eerste Eigen Stekken,amnesia,blackjack,jack47,psicodelicia,en S.a.d.

Recommended Posts

hallo mijn beste forumverslaafden,

Nu de ene kweek op zijn laatste loopt, heb ik stekken gesneden om zo een mooie overgang te hebben.Heb een paar maand geleden eindelijk een stekkenkast in elkaar gestoken.Mijn voorraad zaad liep op zijn einde.Daarom heb ik toen besloten om mijn eigen stekken te maken.Zo ben ik van niemand afhankelijk en heb ik alles mooi zelf in de hand.Mijn stekkenkast ziet er zo uit:

gallery_8570_6230_410056.jpg

De kast is 150cm breed,55cm diep en150cm hoog,er hangen 4 tlbuizen van120cm cool white van 36watt elk.

Ik heb er 8 moedertjes in staan,nl. :2amnesia hazekes(van royal queen seeds),2black jacks,2 psicodelicia's,1jack47 en 1 sweet afgani delicious,allen van sweet seeds.Heb 3dagen terug 54stekken gesneden van die moeders.6op9 van die steenwolblokjes.Passen juist in mijn stekbakje

gallery_8570_6357_658857.jpg

gallery_8570_6357_309459.jpg

Ze staan er vandaag nog allemaal mooi bij.Ik hoop er 49 over te houden.Zo kan ik mijn bloeitent mooi vol zetten.7op7 met potjes van 4liter die 15cmop15cm meten.Mijn tent is 120 op 120.Je zou gaan denken 15cm gaat toch 8 keer in 120 ,klopt,maar dan staan de potjes op elkaar gepropt en is het niet aangenaam werken.7op7is meer dan genoeg.Het is nu nog een weekje afwachten,oogsten,

gallery_8570_6357_400918.jpg

BIJNA

tent vrijmaken,als alles geworteld is kunnen we weer aan de slag.Ik zal proberen toch minimum elke week een mooi verslagje te maken zodat jullie alles op de voet kunnen volgen.Van stek tot top.tot de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi systeem om te zien

Zo ben je van niemand afhankelijk

En heb je altijd de keus uit het beste matriaal

Ook staat je bloeiruimte nooit leeg

Want je zorgt zelf voor naadloze aansluiting kweek op kweek

Goed bezig zo!

De uitval bij stekken wordt altijd op 10% gehouden

Dus 49 moet wel lukken hoor

 

Alleen betwijfel ik of je kweek al over een week oogstrijp is

Maar dat is ook moeilijk te bepalen vanaf deze kant van het draadje

 

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI,

Je kan groot gelijk hebben wat betreft mijn oogstdatum.Het zijn allemaal soortjes die volgens de makers 8 a 9 weken moeten bloeien.Dinsdag aanstaande staan ze 8 weken op 12/12.Al laat ik ze toch minimum 9weken staan en dan zien we wel.De stekjes zullen ff moeten wachten onder de tl's,mooi laten wortelen.Al besef ik nu wel dat ik iets op mijn nek gehaald heb met redelijk vroegbloeiende soorten samen te zetten met die amnesia haze.Heb niet zoveel ervaring met haze,enkel dan de neviile haze hybride van female seeds,maar die was klaar op 10 weken.zal de voeding met die haze beetje moeten spreiden over 12 in plaats van 8a9 weken,Ik zie wel,go with the flow,da komt goe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

Toen ik deze morgen mijn stekken ging checken merkte ik op dat sommigen al veel worteltjes hadden en smeekten om met hun voetjes in vaste grond gezet te worden.

gallery_8570_6357_404120.jpg

gallery_8570_6357_315155.jpg

Maar zoals GUESSWHO al aangaf is mijn bloeitentje nog niet klaar

gallery_8570_6357_404933.jpg

en kan ik ze niet direct daarheen plaatsen.Heb de stekjes die het meest geworteld zijn,in kleine voorlopige potjes met aarde ook onder de tlbuizen geplaatst

gallery_8570_6357_301196.jpg

gallery_8570_6357_678428.jpg

Hier kunnen ze nog wat worteltjes ontwikkelen en kan ik de plantjes die al hun 8 weken bloei voorbij zijn mooi tot hun recht laten komen.Het einde is in zicht en daar ben ik weer ontzettend blij om.

gallery_8570_6357_339669.jpg

Oogst van binnen,binnenkort ook oogst van buiten waarvan de helft gebruikt word om in de ice o lator te doen en een lekker stukje hasj te maken.Waarschijnlijk haal ik mijn honey bee extractor ook wel weer boven...DAT BELOOFT

Nog een weekje geduld,tegen dan zijn de meeste stekken geworteld en is de wiet klaar om geoogst te worden.Tentje leeg,opkuisen ,ontsmetten en weer vullen.Niet vergeten de 600watter weer op te hangen aangezien de zomer toch voorbij is en de temperatuur aan het dalen is.Ik zal het daarbij laten voor vandaag,tot de volgende dan maar weer,greeeetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stekkenboer kan nog wat van jou leren :verrygood

 

Vraagje, wat heb je nou op de lamp/reflector liggen,....slakken ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje, wat heb je nou op de lamp/reflector liggen,....slakken ???

NEE geen slakken maar mijn paddo'tjes die aant drogen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice grow man, i see lots of spanish genetics!! like black jack :)

 

btw, is you like something really nice and from spain, i recommend you "Destroyer" of cannabiogen... its a amazing, tasty, energizing sativa :)

 

 

saludos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update,

 

Van de 54 genomen stekken zijn er 2 tot nu toe nog niet geworteld.Ik heb er 49 nodig om mijn bak te vullen ,dus mijn opzet is geslaagd.

gallery_8570_6357_35518.jpg

In de bloeitent staan ze nu 9weken en zijn de meeste oogstklaar,JOEPIE DE POEPIE

gallery_8570_6357_339669.jpg

Deze foto is 5 dagen geleden genomen,zal straks nog wat foto's nemen voor ik begin met knippen en ze later op het forum plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stekjes zeg! :)

doe je stekpoeder aan je stekje voor je hem in de plug zet of direct erin?

 

grtz dietn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ,ik werk met stekpoeder.Gaat prima.De eerste wortelen zijn al zichtbaar na 8 dagen.Ik heb er 54 genomen en ze zijn ALLEMAAL geworteld.De laatste 2 na ongeveer 15dagen.

gallery_8570_6357_201528.jpg

Dit zijn ze,in afwachting tot de bloeikamer vrij was,in kleine potjes onder 4 tlbuizen.

Vandaag heb ik ze overgepot in de 4literpotjes en staan nu in het bloeihok.Al heb ik de timer toch op 18/6 gezet.Ik ben gewoon om de laatste tijd met zaad te kweken en die zet ik direct op 12/12.Nu heb ik stekken genomen voor mezelf en stekken gaf ik vroeger toch wat voorgroei.Dus heb ik besloten om te beginnen met 1 weekje voorgroei en we zien dan wel.

gallery_8570_6357_575294.jpg

gallery_8570_6357_39192.jpg

Zo zien ze eruit in de bloeitent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

dat is toch wel super he je eigen stekken maken :tu geen last van ongedierte,niet op stekken hoeven te wachten,geen woeker prijzen,en altijd de mooiste stekken zo te zien :j

 

ik heb nu een nieuwe leverancier en tot nu toe ben ik daar erg tevreden over maar ik zit er wel aan te denken om het zelf ook ooit eens gaan te proberen,

maar dan moet ik er wel wat meer tijd voor hebben en helaas dat onbreekt er de laatste tijd enorm aan.

 

maar dit ziet er goed uit man en ik ga je topic zekers volgen :)

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe update,

De stekken staan nu al 5 dagen in de tent onder de 600watt lamp die ik iedere dag een beetje gezakt heb.Na 5 dagen is dat het resultaat:

gallery_8570_6357_671323.jpg

gallery_8570_6357_293357.jpg

Ik ben de laatste twee dagen ook al aan het dieven geweest.Toen ik met zaad kweekte bleef ik dieven tot de planten in bloei gingen om zo ééntops planten te verkrijgen ,aangezien er 49 plantjes staan.

Het dieven:

gallery_8570_6357_475547.jpg

gallery_8570_6357_34451.jpg

En zo gaan we door tot aan de bloei.Wel begin ik nu goed te beseffen dat zaadplanten en stekken zich anders gedragen,en denk ik dat stekken niet de beste keuze is geweest.Met zaadplanten kon ik direct op 12/12,dieven tot aan de bloei en de plantjes bleven mooi in één top bloeien.Stekken hebben meer de neiging in de breedte te groeien,dat hoop ik met dieven te vermijden.Ook kon ik de stekken niet direct op 12/12 zetten ,maar lang zullen ze niet meer op 18/6 staan.Mss nog hooguit twee dagen.Ik neem het dag per dag.De plantjes van vorige oogst zijn ook bijna droog,sommige zijn al rookbaar en ik kan u verzekeren dat die sweet afgaan delicious een zeer lekker rokertje is met een aangenaam nieuw smaakje dat ik nog nooit eerder geproefd heb in wiet.Mmmmm om je vingers bij af te likken

gallery_8570_6357_325001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice, ziet eruit om in de toekomst ook te beginnen

maar eerst men hok voor het bloeien eindelijk eens in orde maken ;)

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb je mooi klaar gespeeld met die stekken.

 

dat je je eigen stekken maakt is idd de wet dream

van veel pokers hier.

 

is het moeilijk?

en omslachtig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stekken ging nog vlotjes.Deze zomer wat proefstekken genomen van iemand zijn buiten planten en dit ging redelijk goed.Dan maar een paar moeders op laten groeien en daar stekken van genomen.Ik heb de tips gevolgd van hier op het forum met 54gewortelde stekken van de54 gesneden,dus das nie mis.

Dan nog ff een kleine update

Heb vandaag de timer op 12/12 gezet.De planten groeien nog eventjes door vooraleer ze de eerste bloeiverschijnselen vertonen.

de plantjes op 12/10

gallery_8570_6357_359939.jpg

en dan nu,de plantjes vandaag

gallery_8570_6357_9891.jpg

een beetje dichterbij

gallery_8570_6357_291989.jpg

dat waren ze,vanaf vandaag op 12/12.Ik zal nog een aantal dagen blijven dieven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey gozer....

dat ziet er super uit man!! :o

Ben errug beniewd hoeveel je eraf haalt op deze manier,ziet er wel veel belovend uit.

Hoe geef je je dames water??

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke kweek! ben ook benieuwd hoe je bewatert.

 

groet, een beginnende............

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOI,

Hier zijn we dan weer met een klein update'tje.Ik geef de kleintjes water en voedsel(voorlopig nog niets) met de hand.Ik vul een emmer met water doe er de nodige toevoegingen aan toe.De ene kweek met ph ,de andere weer zonder;maar altijd met de hand.Dan ben ik opt gemak een uurtje bezig met mijn teerbeminde plantjes,ff aaien over hun koppie ,een reggaemuziekske derbij,een paar voorgerolde jointjes(rolllen met natte handen gaat niet zo goed).De eerste witte haartjes beginnen zich tussen de bladeren te frimmelen,dus de bloei komt op gang.De plantjes groeien nog ff door,hoop ik toch.

gallery_8570_6357_536829.jpg

Op de volgende foto zal je zien dat ik bepaalde potten wat in de hoogte heb moeten helpen,Die Sweet Afgan Delicious is de enige die dicht op elkaar blijft zitten.Deze soort is wel bijzonder kompact ,zowel als plant als afgewerkt product,de top.Die zijn keihard en hebben een bijzonder aangenaam kruidesmaakje.

gallery_8570_6357_672586.jpg

gallery_8570_6357_368939.jpg

Zo en dat was de laatste foto voor vandaag.Tot binnenkort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update,

De plantjes staan bijna 2 weken op 12/12 en dat is er aan te zien.De bloei is goed op gang.

gallery_8570_6357_403082.jpg

Voorlopig hebben ze buiten wat wortelstimulator,nog niets van voeding gekregen.Op de zakken aarde die ik koop staat dat er voor 100 dagen voeding inzit,maar onder dat lampje gaat dit wel sneller.Je grond droogt sneller uit en wordt bij deze ook meer bewatert.waardoor ook de voeding vlugger verbruikt word.

gallery_8570_6357_63355.jpg

Morgen of één van de komende dagen zal ik nog alle takken die weinig of geen licht krijgen verwijderen,zodat alle kracht en voeding in de bovenste toppen gaat.Maar dat wordt een werkje voor morgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

time to update,

Hallo iedereen,

Vlug nog een klein updatetje voor ik in mn bedje kruip.De plantjes staan vandaag 3 weken in bloei,Ze hebben de neiging nog altijd te stretchengallery_8570_6357_220901.jpg

gallery_8570_6357_774023.jpg

gallery_8570_6357_737089.jpg

De topontwikkeling is goed op gang,

de sweet afgaan delicious:

gallery_8570_6357_244711.jpg

de amnesia haze:

gallery_8570_6357_297720.jpg

Heb ze voor de 1e maal voeding gegeven.Eén 4e van de aangegeven hoeveelheid 'Supermix'van bio nova.Met pk13/14 start ik pas in de 5e bloeiweek.Voorlopig gaat alles zijn gangetje,dus tot de volgende dan maar weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even het topic door gelezen.

En dit ziet er netjes uit ;)

veel succses

 

Gr,

Lambert :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die amnezen blijven maar de hoogte in schieten ,zelfs de black jacks rekken enorm uit.Het is toch weer eventjes aanpassen van zaadkweek op12/12 naar weer stekken met voorgroei;vooral omdat er 5soortjes door elkaar staan.Ieder soort geeft z'n eigen groei-en bloeipatroon,ook wat betreft voeding geven ,de ene vraagt meer dan de andere.Het is toch weer uitkijken geblazen.Na het weekend staan ze vier weken in bloei,zal dan nog wat foto's plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...