Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

Cocos

Recommended Posts

He gasten.

 

Effe een korte vraag aan jullie ik ben een echte aarde kweker maar wil langzamerhand naar een zeer pijnlijke rug van al het sjouwen eens gaan overstappen op cocos. Is dit een aan te raden medium of komt er veel bij kijken om te kweken met cocos weet iemand hier wat over? wil met eb en vloed gaan werken.

 

Hoor het wel groetjes

 

 

parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ik ben ook een aardekweker en ben voor het eerst bezig op cocos(lees mijn kweekverslag)

er komt zoveel bij kijken,wat er op aarde niet is.

mijn volgende kweek wordt weer op aarde en dan waardeer ik die maar op,maar ik ben in ieder geval zeker van een goede oogst.

mijn advies aan jou is,ga verder op aarde en doe een vierkante meter op cocos,zodat je niet zo als mij je hele oogst op het spel zet.

als je het dan goed onder de knie hebt,kan je alles doen.

echt ik had niet verwacht dat er nog zoveel bij kwam kjken.

suc6 in ieder geval

de beginner

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb toch enkele verslagen gelezen op cocos die daar zeer goede resultaten mee behaalden. Zo kweekte ene pp'er in een homebox 5 planten in kuipen op cocos en haalde daar dik een kilo af onder 2 x 600 watt. Wat ik begrepen heb van cocos is dat het in de gaten houden van ph en ec belangrijker is dan op aarde. Daarnaast heeft cocos van zichzelf geen voeding dus dien je van het begin af aan voeding mee te geven volgens advies van de fabrikant. Een voordeel van cocos is dat een zeer luchtige stuctuur heeft waardoor het bijna onmogelijk is om teveel water te geven, het teveel loopt immers de pot weer uit.

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

heya

 

mij gaat het er eigenlijk meer om of het haalbaar is om er gewoon eens mee te beginnen of dat het gewoon te moeilijk is. iemand tips waar je naar moet kijken.

 

 

MVG parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste parve.

 

ik vind cocos een schitterend product om op te kweken, (slabs)

ik zelf haal hier prachtige resultaten mee.

het kweken op cocos is niet veel moeilijker dan het kweken op aarde,

je moet alleen wel je PH en EC waarde in de gaten houden.

 

nadeel: ook cocos isss zwaarr

 

 

als je meer wilt weten, kijk dan naar mijn kweekverslagen.

 

succes met je keus

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel een advies als je met cocos gaat werken: Bezuinig niet op je substraat!

 

Cocos kan veneinig spul zijn, schone kokos moet tot 2 weken maar liefst gespoeld worden om alle zouten er uit te krijgen yijdens de productie. Er is veel goedkope (vuile) cocos in omloop. Dat verklaart ook gedeeltelijk waarom het op de ene cocos wel goed gaat en op de andere niet.

 

ec en pH in de gaten houden is altijd gewenst op een hydro medium, want dat is cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya!!

 

thx voor alle adviezen, denk dat ik het toch maar ga proberen naar een aantal verslagen te hebben gelezen hier op wietforum. Ben toch wel weer eens toe aan iets vernieuwends. Ik ga het trouwens met de cocosbricks proberen, zijn inderdaad beetje prijzig maar is het denk ik wel waard. Ga weer zo als oud en vertrouwd volledige cocos voeding van H&G gebruiken. Misschien zijn er nog mensen die tips hebben over het mengen van de cocos met wormenhumus enzo? wat zijn de meng verhoudingen hiervan? Misschien ook nog wat tips over de inwatering?

 

Laat maar horen!! Alle tips zijn welkom van wie dan ook.

 

Groetjes parve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...