Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweekneck

Te Hoge Ec En Een Te Lage Ph?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik kweek nog niet zo lang en op zich gaat het redelijk maar heb nu een probleem... :wave:

Het viel me op dat nu na 1 week bloei de bladeren een beetje aan de randjes verkleuren, na hier wat te hebben gelezen dacht ik dus meteen aan overvoeding, terwijl ik na mijn idee heel rustig heb gedaan maar goed. Ik heb nu dus wat grond metingen gedaan en schrok behoorlijk. Mijn grond heeft nu dus een EC van 2.5 en een Ph van 5.6 dit is natuurlijk in zo vroeg stadia te hoog en te laag... Kan iemand mij tips geven wat ik nu moet doen om de waardes weer goed te krijgen en kunnen mijn plantjes dit goed overleven??? Heb hieronder wat foto's staan... Wil graag ook weten of het idd hier aan ligd of dat jullie misschien denken dat het iets anders is??

 

Foto-TH6ZUMLA.jpg

 

Dit is dus 1 van de verkleurde bladeren... :P

 

Foto-LUYKUTMS.jpg

 

Zat aan deze plant

 

Foto-N3IBSPM3.jpg

 

Zoals je ziet zijn niet alle planten zo..

 

 

 

 

 

 

Graag TIPS !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen water geven en geen voeding! Mogelijk met een beetje wortelstimulator erbij, dan schiet de ph van je water wel omhoog!

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

ff geen voeding geven en je watergift met een ph van 6.4.

2x doen en ff opnieuw meten.

hoe hoog hangen je lampen,dan weten we zeker dat het geen verbranding is.

groetjes,

de beginner :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Lamp Hangt op 60 cm is een 600 W lamp , maar zoals je op de foto's kan zien zijn er ook bladeren onder aan de planten die verkleuringen hebben dus denk niet dat het verbrandingen zijn.. Heb inmiddels water zonder voeding gegeven met een PH van 6.8 en gelukkig word het niet erger, heb het idee dat de plantjes wel weer bijtrekken.. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak een bak kalkwater (wat kalk in heet water roeren en laten afkoelen, een gedeelte lost op)

 

Zet je potjes 5 min. in die bak, laat ze dan goed uitlekken.

 

Zeer oude truk, zal nog wel werken. :wave:

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

vul om te beginnen je topic eens goed in met de gegevens zoals die in de sticky staan!!

 

Die staan er niet voor niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wazzup ..Srry zal de info er volledig opzetten

 

Binnenkweek

 

Soortje: PP

Week Bloei / Groei : Week 2 bloei

Zaaiing of stekje: Stekje

Medium(aarde/mapito enz): Aarde Lihgt mix van de GS (nieuw)

pH van het medium : Was dus 5.5

EC van het medium : Zat op 2.4

Temperatuur : momenteel 27 graden licht aan 20 graden licht uit

Luchtvochtigheid : licht aan 46 % licht uit 64 %

Lamp : 600 W

Afzuiger: met koolstoffilter afzuiger capaciteit 380m3

Tent: 1.20x 1.20x 2.00

Voeding: HY-pro Bio en laaste weken ga ik nog Topshooter van HG erbij doen

Potten: 11ltr

 

Heb nu dus Vrijdag en zondag 1e voeding meegegeven samen met wortel stimulator had een EC van 1.2. Daarvoor alleen afgezuurd water Ph6.1 met wat wortelstimulator meegegeven en in eerste week ook nog wat BN zeen grond verbeteraar meegegeven. Nu heb ik dus de hoge EC en Lage Ph en de verkleurde bladeren.

 

Overige Bladeren beginnen ook een beetje geler te worden, Ik heb nu sinds maandag 2 keer water gegeven met een PH van 6.8

 

Hier is ook een linkje naar mijn kweekverslag Kweekverslag

 

Iemand dus nog tips wat te doen en weet iemand warneer ik nu wel weer voeding moet geven???

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je foto's op wietforum zet in een gallery kunnen we ze wat beter bekijken (door ze te vergroten) en blijven ze ook altijd bewaard, verzoek om dat voortaan te doen.

 

Ik zie op je andere blaadjes ook wat chlorose hebt, en heb ik het mis of is die verbranding met name in het midden van je hok? Heb je je andere potten ook nagemeten? Wat is het verschill tussen die planten en degene die aangetast zijn?

 

Hoe heb je de pH en ec van je grond overigens gemeten en hoeveel samples heb je daar voor gebruikt uit één pot?

 

Om de ec te verlagen kun je wat meer water geven overigens, dat "verdunt" en geeft de plant de mogelijkheid om weer vocht op te nemen. Geen modderbad maken he! Ik weet ook niet hoe vochtig je je potten houdt momenteel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste kweekneck.

 

je hebt toevallig toch geen novilon op je vloertje liggen?

 

groet

 

henk

 

 

Novilon??? weet helaas niet wat dat is kun je me zeggen wat het is kan ik je antwoord geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wazzup... Foto's komen in orde ga ik regelen als ik weer wat meer tijd heb...Niet alleen de planten in het midden hebben er last van, meerdere planten Heb uit 1 pot een sample genomen en heb het gedaan zoals het hier op het forum beschreven is. Zal vanavond ook wel wat samples uit de andere potten halen... heb nu dus een paar keer alleen water met een Ph van 6.8 gegeven, ik geef water van onder af dus als het goed is kan het niet teveel zijn en wacht met wateren tot echt alle water is opgenomen... maar nu vraag ik me af van de andere (nog gezonde planten) beginnen de bladeren allemaal wat lichter groen (geel) te worden duid dit er op dat deze planten wel voeding nodig hebben of komt dit dan ook door te lage ph??? advies?? maar even gewoon zo watereren en afwachten???? :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kweekneck

 

novilon is een soort zeil,

uit dat zeil kan een giftig gas komen (alleen voor plantjes)

gebruik even de zoekfunctie van het forum op novilon.

je komt dan meerdere topics tegen met fotomateriaal (lijkt verdomd veel op jou probleem)

ook zijn er in het verleden growtentjes op de markt gebracht die vervaardigd waren van een verkeerd materiaal, ook hieruit kwamen gassen die voor planten giftig zijn.

 

jou probleem lijkt mij geen overvoeding (je EC was 1.2) pas 2x voeding gegeven

je iets te lage PH is in mijn ogen ook onwaarschijnlijk als oorzaak.

 

veel succes

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ henkiepenkie .. Denk niet dat het aan de tent of het zeil ligd tent is een orginele Home box en ik heb nergens in huis zeil liggen, denk toch echt dat het aan overvoeding lag het gaat gelukkig alweer wat beter met de dames, heb een aantal malen ligt af gezuurd water gegeven PH 6.8 en geen voeding en ze herstellen :verrygood

 

In ieder geval bedankt voor alle tips en ga van de week in me kweekverslag weer even een update zetten...

 

 

Greetzzz

 

Kweek verslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let op helemaal geen voeding geven is overcompenseren.

Na een goede spoelbeurt met een lage ec weer instarten.

Je zal niet meteen zien dat ze bijtrekken daarom opletten met overcompenseren.

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de stap van een ph 5,5 naar 6.8 ff iets te groot.Wat zeg ik veel te groot!!!

Beter in 4 stappen en vooral bij zo'n verhoging.

EC 2,4????? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doc... Ik heb gisteren avond voor het eerst weer een klein beetje voeding gegeven met een EC van 0.6 en een Ph van 6.4 even afwachten maar hoop dat ze alsnog leuke topjes gaan geven...Thx voor de waarschuwing..

 

@riesje.. Gaf voordat ik er achter kwam dat de Ph in het medium zo laag was ook het water maar een waarde van 6.2 mee, eigenlijk heb ik het water dus maar 0.6 verhoogd ik snap dat de plantjes een te grote schommeling in de waardes niet zo leuk vinden maar ik moest iets want de plantjes werden er ziende oog slechter van..

 

Ik heb nieuwe grond gebruikt deze ronde, light mix van de GS, ze zeiden wel dat het voor gevoerde grond was maar denk dat ik dus toch nog te snel ben begonnen met bijvoeren en ik denk dat ik er beter geen wortel stimulator meer bij had moeten doen. Hoe de Ph zo laag is kunnen komen is mij een raadsel maar het is gebeurt..

 

Maar goed heb er weer van geleerd en hoop dat het nog goed gaat komen en zal de volgende ronde goed uitkijken met voeding in het begin.. :verrygood

 

Greetzz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...