Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

macerror

Lowrider X Duckfoot F2 Update

Recommended Posts

Ik heb wel eens gehoord dat de gewebte bladeren,, een eigenschap is dat van echte kush afkomt....

Zeker de eerste nakomelingen dragen vaak deze eigenschap.

Mijn gok is dat wally duck zoals gewoonlijk de C99 geeft ingezet met een pure Kush...

Andere verhalen gaan dat er een plant op hawai is die de gewebte eigenschap heeft/had (maar ook hiervan wordt verteld dat dit door een pure kush weer zou komen)

 

Even voor de duidelijkheid: Ik lees graag en heb dit gewoon ook eens ergens meegekregen toen ik verder ging neuzen over de duckfoot...

 

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadjes gewoon rustig de tijd geven om te rijpen lijkt me, ze waren toch bedoeld voor guerilla?? dan heb je wel 4 maanden hoor :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7335_6264_1520501.jpggallery_7335_6264_548179.jpg

de fuckaducks zijn naar binnen gehaald was vandaag nog mooi weer maar het is mooi geweest nu.

 

vandaag heb ik ook de lowriders geoogst die ik met een autoflower fuckaduck mannetje heb gekruist.

 

ik heb strax 3 verschillende soorten fuckaduck zaden.

 

nr 1. fuckaduck a.f. x lowryder

nr 2. fuckaduck x fuckaduck

nr 3. fuckaduck a.f. x fuckaduck :tu

 

ik verwacht in nr 3 volgend jaar enkele a.f. fuckaduckphenoos te vinden en ik denk dat nr 2 50 % fuckaducks opleverd.

nr 1 zal denk ik geen fuckaducks opleveren maar je weet het nooit.

mijn erfelijksleer gaat niet zo heel ver maar als het goed is geeft nr 1 wel 100% autoflower planten.

 

banaantjuh je moet nog ff geduld doen dan zal ik jou je 25 fuckaduckzaden opsturen

je moet je adres binnenkort maar eens pmmn .

 

 

t bestemaarweer

 

 

 

houzgroen

 

 

 

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenaardigge plant, maar mooi

ik ben hier echt wel benieuwd naar

succes nog

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes hoor :smoke Geeft wel een gek effect die samengegroeide blaadjes, dat zal niet zo gauw als wiet opvallen als degene met de gangbare blaadjes

 

Je hebt die kruisingen ook goed aangepakt :o DAn heb je strax vollop de mogelijkheid om uit verschillende pheno's te kiezen. Misschien een goed idee om uit nr 1 en nr 3 de beste plantjes te kiezen en daar mee verder te kruizen, maar dat was je waarschijnlijk al van plan?

 

Ohja als je bewering over 3 klopt dan zou je voor nr 1 hetzelfde moeten kunnen zeggen, dus dan zou je 50% autoflowering verwachten. Weet ook niet alles van erfelijkheid en je weet ook niet hoe complex die genen zijn. Maar als je in beide gevallen van een recessieve allel en een dominant allel (zo noem je dat toch?) uit kan gaan dan lijkt me dat een juiste bewering over nr 3 ;)

Edit: Dat kan klopt natuurlijk niet, want anders had je na het kruizen van duckfoot met Lowryder natuurlijk nooit a.f. overgehouden. En hetzelfde geldt natuurlijk voor de duckgenen. Weet je toevallig niet hoeveel a.f. je had overgehouden na je kruizen van Duckfoot*lowryder? Dan kan je miss wat meer zeggen over de genen die autoflower veroorzaken. Is er trouwens ook zoiets als een semi-autoflower na kruizen? Dus dat je een wat langere bloeitijd hebt voor een bepaald pheno dan een a.f.-pheno, maar korter dan geen autofloweR?

 

Vraag het me af,, Wanneer komen ze op de markt?:tu

 

Tjonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjonko

 

ik heb meerdere lowryder kruizingen gemaakt en dat leverd in de f1 zaden wel snelle bloeiers op

maar daar heb ik nog nooit een echt a.f. exemplaar in gevonden.

op overgrow.com was iemand die beweerde dat je in de f2 wel a.f. planten en dan ook met duckbladeren kon vinden en dat klopt dus ook.

en ik meen begrepen te hebben dat als je een a.f. met een a.f. kruist je altijd een 100% a.f.

plant krijgt alleen denk ik hier geen duckbladeren in te vinden die zou dan weer in de f2

te vinden zijn .

ik hoop in de nr 3 de juiste pheno te vinden .

 

en wanneer ze op de markt komen ? NEVER

 

ze zijn strax net als eendekroos , eidereenden en muskusratten een niet te bestrijden uitheemse plaag zonder natuurlijke vijanden en zullen langs elk slootje ,fijver en plas in nederland en overal daar waar brandnetels staan weelderig tieren , groeien en bloeien en blijven ons altijd weer boeien.

i have a dream( m.l. king).

nu met die christenextremisten in onze regering zal het denk ik gauw afgelopen zijn met onze grow en koffieshops en ook een prachtig forum als dit loopt het risico later de dupe te worden van rouwfoet met zn christenfundamentalisten.

alles wat vanaf de sixties door de hippies nozems en vrijdenkers hier is opgebouwd word momenteel kapot gemaakt en met een dubbele salto de criminaliteit ingeschopt.

wat is er dan nog mooier dan op een zwoele zomeravond met je meisje aan de hand jij in je spijkerbroek zij in haar minirok lekker door de brandnetels te banjeren en hier en daar een welriekende fuckaduck te plukken topjes 2 minuten in de magnetron en alle stress valt van je af.

ik heb een droom een visioen . :P

gekken worden niet geboren ze worden gemaakt.

 

sorry ik draaf weer eens door .

ik zal me eens gaan verdiepen in de erfelijksheidsleer op dit forum want een recessieve allel

zou ik zou zo bestellen bij de shoarmaboer . :P

ik weet dat het zware kost is erflijkheidsleer maar de eigenschappen die ik zoek in een plant zijn

in dit geval a.f. en duckbladeren vrij eenvoudig te herkennen.

 

tjonko bedankt voor je intresse

als je wilt zal ik je wat zaden van nr 1 en 2 opsturen als ze klaar zijn

kun je er ook wat mee rommelen.

 

 

 

houzgroen

 

 

 

 

mac error

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant ^_^

 

Ik voel een hoog cijfer aankomen voor biologie deze periode(Gaat over erfelijkheid):P

Nu heeft het tenminste mijn interesse, gezien ik het kan gebruiken in de groene hobby.

 

Over een paar weekjes ga ik me ook mengen in dit soort pheno/halal allel praat :(

 

Tot die tijd volg ik dit sowieso :(

 

Later Doc's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

whahaha ik ben benieuwd welke gek jouw gemaakt heeft :P Maar zonder dollen, het lijkt me echt supervet om wat zaadjes van jouw fuckaducks te mogen hebben! Ik heb al van alles bedacht wat je met deze genen zou kunnen doen ;) Met allelen enzo die je niet bij de shoarmaboer zou treffen (wat natuurlijk geen reden is om nooit naar de shoarmaboer te gaan,,)

 

Ik ben benieuwd of de simpele erfelijkheidsleer van m'n middelbare school op deze genen is toe te passen. Als ik zo hoor waar jouw f1 uit bestond (waarvan de kruizing duckfoot*lowryder is toch?) dan had je dus geen duckfootpheno's en geen echte autoflower maar wel snelle bloeiers?

 

Als dit zo is dan zou het kunnen zijn dat een autoflowerplantje ontstaat door een combinatie van twee recessieve allelen (recessief is het tegenovergestelde van dominant, ter verduidelijking :P) Het is wel ff handig om te kruizing uit te kunnen schrijven dus dan noem je het recessieve allel "a"

Duckfoot heeft totaal geen autoflower, dus waarschijnlijk mist deze een allel voor autoflowering. Maar voor het uitschrijven is het wel handig om dit ontbreken van het gen gewoon als een dominant allel "A" (hoofdletter!) weer te geven.

 

Kortom, qua autoflowering kun je de genen schrijven als:

 

Duckfoot= AA

Lowryder=aa

 

Bij jouw eerste kruizing krijg je dan AA*aa en dat geeft een F1 met 100% Aa (Waarbij A dus eigenlijk niks is, misschien, want je weet het nooit zeker). Over het algemeen zou A dus dominant zijn boven a en zou F1 geen a.f. hebben. Maar omdat A dus misschien niks is, kan "a" als nog tot uiting komen en dan krijg je dus een soort intermediar. Dat heb je in jouw F1 gezien doordat er geen a.f. is, maar dat er wel sprake is van vroege bloei.

 

Als je nou hetzelfde doet voor de Duckfootpheno's die dus ook alleen tot uiting komen als er 2 recessieve allelen aanwezig zijn, dan noem je het recessieve allel bijvoorbeeld "d". Weer is het waarschijnlijk zo dat bij de lowryder dit gen helemaal ontbreekt, maar toch noem je het dan een dominant allel "D". Dan schrijf je de genen van de ouders dus:

 

Duckfoot= dd

Lowryder=DD

 

dan kun je wel nagaan wat de F1 wordt, behalve dat je hier geen intermediar hoeft te verwachten omdat het zo'n specifieke pheno is..

 

Maar als je nou echt een duidelijk overzicht wil moet je het totaalplaatje van de kruizing weer geven en dat is dan:

 

AAdd*aaDD

 

F1: 100% AaDd

 

En zo verder ^_^

 

Nr 1 en 3 kan ik niet precies uitschrijven, want als de fuckaduck a.f. van F1 komt dan klopt dit bovenstaande niet helemaal. Ik weet niet wat jouw kweekomstandigheden zijn, kweek je onder de lamp of achter het raam? Misschien dat de fuckaduck a.f. gewoon extreem vroege bloei heeft door wat lichttekort? In ieder gevalt, als dit hierboven wel klopt dan kun je 2 dus wel uitschrijven:

 

nr 2. fuckaduck x fuckaduck

 

AaDd*AaDd

 

F2 vind ik teveel om uit te schrijven maar dat zal je 1/16 aadd opleveren en als je daar mee verder kan kweken zit je gebakken, btje zoals bij de shoarma boer. Uit F3 kun je dan ook alleen maar aadd krijgen namelijk = altijd prijs :)

Mocht je nog wat zaadjes kwijt kunnen strax dan ga ik dus voor kruizing nr 2 bij voorkeur en dan hoop ik dat ik dit voor mekaar krijg! Wel lastig want 1/16 is niet al teveel..

 

Maar als je dit voor elkaar krijgt dan lijkt het me vet om net zoiets als keesthemad te doen. Ik weet niet of je zijn megalomania kent? Die had die gekregen door een KF met een lowryder te kruizen en dat gaf geen slechte resultaten :) Je moet dus een vet binnensoortje uitkiezen die qua geur en smaak goed te combineren is met de fuckaduck (aadd). Normaal zou zo'n binnensoortje nooit af te bloeien zijn buiten, maar als je dan met wat doorkruizen een plantje kan krijgen die dus de goeie genen heeft van het binnensoortje waar een kweker hard op gewerkt heeft+de dubbel dd voor een duckfootpheno en een intermediar autoflower dan zou je in theorie een heel lekker vroegbloeiend soortje moeten krijgen die er ook nog eens niet als wiet uitziet :( Maar dat is natuurlijk gekkenwerk en het duurt ook nog eens heel lang.

 

ach, af en toe moet je gek doen en wie heeft er nou haast.. Het zou wel leuk zijn als je elk buitenseizoen wat dichterbij komt toch??

 

Nu stop ik want dit is echt m'n langste post ooit :(

 

Mazzol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tjonko het word enigzins duidelijk ik weet niet of er iets veranderd maar op i mack word beweerd dat de brede bladeren een recessive thread is gooit dit een totaal ander licht op de zaak ?

 

ik doe expirementen als dit altijd buiten ook omdat duckfoot binnen niet wil.

maar wat betrefd het a.f. fuckaduck mannetje weet ik 100% zeker dat ie a.f. is omdat ie binnen 17 dagen sexe vertoonde en het andere mannetje een paar weken later.

 

ik heb meerdere lowryder kruizingen gemaakt en die heb ik ook wel binnen afgebloeid

maar ik heb daar ook exemplaren bij gehad die 0,0 % potentie hadden dikke plakkerige stinkende toppen amberkleurige trichs er zat kraak nog smaak aan en stoned worden homaar.

dat heeft me toen flink ontmoedigd wat kruizen met lowryder betrefd.

alleen met ducksfoot x lowryder wil ik doorgaan tot het doel is bereikt .

de f1 wiet van duckfoot x lowryder hier heb ik meerdere planten van geoogst en waren allemaal

goed potent en prima te roken.

 

en met pure lowryders kan je het verschil ook wel merken in potentie de een is nou eenmaal potenter als de ander net als bij menzen zeg maar :P nu weet ik nix meer

 

 

 

tbestemaarweer

 

 

houzgroen

 

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee macerror,

 

recessive thread klinkt als muziek in de oren :( Dat blijft het verhaal voor de duckfoot genen dus zoals bovenstaande. Voor lowryder denk ik dat de a.f. niet 100% recessief is alsnog, vooral als jij in F1 ook autoflower tegen bent gekomen.

Autoflower als recessief zien kan wel een indicatie geven van je volgende generatie, maar dat wordt dus goed op de kenmerken letten om het zeker te weten.

 

Grappig dat duckfoot niet binnen wil, ik wou het eigenlijk misschien juist binnen proberen als ik een kastje zou hebben :P Maar je kweekt nu dus voor het raam :P Dan vind ik ze er verbazingwekkend goed uit zien!

 

Wat jij zegt over lowryder dat kan ik trouwens wel beamen. Ik heb een keer met lowryder # 1 een zadenkweekje gedaan en sommige oogstjes van die zaadjes vond ik nou ook niet echt top. De a.f. genen zijn leuk maar aan de rest kan nog wel gewerkt worden zegmaar. Miss dat dat bij lowryder # 2 gedaan is? IIk zou het niet weten, want ik heb ze nog nooit gezien, geroken laat staan geproefd:P. Welke heb jij eigenlux gebruikt?

 

Dat was hem ook wel weer,,

 

Ohja dan had ik nog 1 vraagje voor je voor de zekerheid:

 

Hoe zat het nou met de F1 die uit de kruizing Duckfoot* lowryder was gekomen? Wat was dus de verhouding a.f./geen a.f. en was je überhaupt nog duckfootpheno's tegengekomen? Ik ben ff de kluts kwijt ^_^

 

Tjonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjonko:http://www.wietforum.nl/Lowryder-X-Duckfoot-F2-t46536.html

ik heb lowryder gebruikt en niet lowryder 2

en in de f1 ben ik geen a.f. en geen duckbladeren tegen gekomen .

en het is allemaal soms best echt moeilijk de leer

omdat we soms best wel eens stoned zijn .

 

als het maar niet ontaard!

 

 

 

the answer my friend

i am blowing in the wind :P

 

 

 

houzgroen

 

 

tbestemaarweer

 

 

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man die duckfooters zijn idd leuke planten.... vallen onder de catagorie STRANGE en me like that :P

 

ff over je kruizingen die je hebt gemaakt...om echte resultaat te zien .... zou je nu 100 x je lr ( af ) x ducksfoot moeten zaaien in 1 liter potten ( zou passen op 1m2 ) hiervan zullen zo rond de 20 autoflowerring zijn zowel mannelijk als vrouwelijk ....

 

met die 20 ga je door pak je snelste bloeinde man en beste bloeiende vrouw !!!! deze kruis je ..... het precentage autoflowering zal nu doen stagen ..... je zou zo rond de 40% af uitkomen

wat zegt 40 van de 100 ..... ook hier pak je alle auto flowers uit de mooiste mix je met de moosite

 

dit alles kost tussen de 5 a 6 veredelingen dan heb je stabiel 100% autflowering ducksfoot x lowryder !!!!!!

 

hang me niet precies op aan de percentages maar het aantal keer breeden klopt wel ... deze info heb ik een tijd geleden is van TNT gehad ... ik was erg nieuwsgierig hoe dit in zijn werk ging en hij legde me het uit !!!!

 

maar zo'n AF DUCKSFOOT zal wel een goed soortje kunnen worden voor outdoor/guarilla de planten vallen nauwelijks op ... lijken bijna gedrochtjes niemand die denkt aan wiet planten wat wil je nog meer !!!! :P

 

jammerlijke van lowryder1 van ik alleen de smaak/geur deze is mijn te citrus achtig ik had lowryder2 of iets van auto kusk / auto ak47 gebruikt ( je moet er alleen wel zadem voor van hebben

 

suc6

 

greetzzz masteyero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee macerror

 

Ik ben wel benieuwd naar een foto update eigenlijk :P Op zich wel jammer dat je lowryder # 1 hebt gebruikt als je zo de verschillen tussen #1 & #2 ziet, maar de duckgenen maken hopelijk een hoop goed? :(

 

@ masteryero

 

Lijkt mij een goeie plan van aanpak maar je moet er maar de middelen en ruimte voor hebben met zoveel plantjes,, Ik denk dat macerror met deze kruisingen ook genoeg interessante pheno's gaat tegenkomen :( Ik ben iig benieuwd wat deze zadenkweek op gaat leveren :P

 

enne foto-update dus ^_^ ben benieuwd hoe ze vorderen

 

Tjonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

tssssssjonge jonge jonge jonko:

vroeger kostte patat een kwartje en had je geen mayonaise maar piccalilly

en zo was er in mijn tijd lowryder

en ook films als JAWS of RAMBO zelfs ROCKY

en daar zijn er later nog 4 of 5 delen van gemaakt.

alleen heet de eerste film geen jaws 1 rambo 1 of rocky 1

dus deze bestaan eigenlijk niet .

zo durf ik hier geenzins te beweren dat lowryder 1 wel zou bestaan en het is dus voor de duidelijkheid

lowryder en veel en veel later lowryder 2.

 

ik slinger elke week wel ff een paar pics een dom verhaal of een serieus iets op dit forum ^_^ :P :( met groot plezier trouwens maar het is geen aangenomen werk.

 

en ze hebben mij altijd geleerd kinderen die vragen worden overgeslagen( je vraagt niet eens je roept twee keer fotoupdate)

 

dus daarom deze week geen update :P

 

masteryero:

 

ik ga alle zaden die ik overhoud na de donaties allemaal ontkiemen volgend jaar buiten en alleen

de a.f . duckachtigen gaan door.

dit doe ik in een aantal langwerpige plantenbakken daar kan ik er een stuk of 20 per bak in kwijt

en de planten die ik selecteer gaan in een 4 liter pot .

 

ik ben niet zo n expert met de zoekmachine van wietforum.nl en jij weet nog wel eens wat dus heb ik een vraagje :zaden moeten ongeveer 4 maanden in de koelkast voor je er iets mee kunt doen is er een manier om die tijd in te korten ik heb wel eens gelezen dat je ze 12 of 24 uur in de vriezer moet leggen ik heb dit al eens gedaan maar er is er nooit 1 van ontkiemd ?

 

 

 

houzgroen ( en heb geduld)

 

 

 

 

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man macerror, dat is wel een hele slappe reden om er geen foto's op te zetten hoor ;) Maar ik bedoelde niet opdringerig te zijn, ik was gewoon nieuwsgierig naar de foto's omdat er in de tussentijd toch wel aardig wat ontwikkeling geweest zal zijn dunkt me!?

En dat gezeik schijnt hier altijd inbegrepen te zijn als je een leuk topic start :rolleyes: dus ik doe ook gezellig mee hehe

 

En wat betreft de lowryders, ik neem je niks kwalijk en het is ook zeker niet erg want het zijn gewoon zeer mooie plantjes :bier Maar dan kan ik het nog wel jammer vinden omdat in tegenstelling tot Rambo 2 en Jaws 2, de lowryder 2 wel een verbeterde versie is :D Maar het zal de pret voor de rest zeker niet drukken en laten we het dus ook maar vergeten dat het ter sprake was gekomen

 

Ik zal in de tussentijd ophouden met zeiken :smoke Ik wacht het rustig af,,

 

Groetjes

 

Tjonko

Share this post


Link to post
Share on other sites

never mind dit weekend updates

soms heb ik het wel eens te druk met vanalles ( zal de details nog wel eens vertelleN)

ZE STAAN ZADEN AAN TE MAKEN

 

 

houzgroen

 

 

 

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maccie ... uhmm je wilt sneller dan 3 maanden je zaden kiemen ??? ;) :lol:

 

DAT KAN !!!! :( :huh:

 

oogst je plantjes maar die vol zitten met zaden ( wanneer ze rijp zijn ) die zaqden laat je ffies drogen ( is niet perse nodig !!! ) en let maar op als je het goed hebt gedaan heb je minstens een percentage van 90% van zaden die op kunnen ( 90 zaden op de 100 duss :( )

 

ik weet niet waar jij de wijsheid vandaan hebt gehaalt voor 3 maanden rijpen in de koelkast maar ik vind het zeer grappig om te horen :whip: ben dan ook ape stoned :( maar goed prachtig :rolleyes:

 

ahhhhhh zal een end maken aan deze ozo irritante en ohozo onzinnige reply :punk: :wacko: :lol: :likken: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey macerror,

 

Hoe staat ie ermee daar? ben knallendnieuwsgierig aan het zijn op het moment, het is al zo lang geleden B) Staan ze er goed bij??

 

Groetjes,

 

Tjono

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...