Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scarface79

Hoe Temperatuur Laten Zakken?

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

heb dus n serieus probleem, heb gisteren mijn hps lampje geinstalleerd en hang op precies 40 cm van de hoogste plantentop maar t probleem is dus dat de temperatuur gisteren tegen de 50 graden opliep in minder dan 3 uurtjes tijd?????????

 

dus ben k genoodzaakt geweest om mijn deuren open te zetten wat natuurlijk resulteerde in n wietgeurtje door heel het huis,

 

k heb maart een klein ventilatirtje als afzuiging en voor de rest niks speciaals dus denk dat k die moet upgraden,

wat raden jullie me aan,

 

cooltubes met een deftig ventilatirke om af te zuigen en dan een klein ventilatorke tussen de planten?

 

laat maar komen die tips, liefst prijzen en dergelijke erbij zodat k alles tegoei kan overwegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je dient allereerst een filter en een buisvin of kist ( softbox) te kopen.

 

Ben je meteen van die 50 graden af, deze is zeker funest.Je zit op bijna 2 maal de ideale temperatuur.

 

Het lijkt me dat je genoeg te lezen hebt op het forum, iedereen kweekt met afzuiging.

Wil je een beetje oogst hebben.

 

Succes

 

SA

 

ps, altijd leuk, zonder spulletjes een kweek willen afronden.......t lukt alleen nooit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is je hok eigenlijk?? Ik moet Stoned Again gelijk geven. Bedoel de kwaliteit van je kweek omgeving(alle factoren) zie je evenredig terug in je eindproduct.

 

Gr,

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar indoor beginnersvragen. Dit is géén kweekverslag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lezen,lezen en dan nog meer lezen :D dit forum staat vol met nuttige tips

veel succes met je kweek

greetz,

flapke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dus een buisventilator geplaatst van 350 kuub en passieve luchtinlaat geplaatst

 

mijn hok is 1.80 hoog 1.20 breed en 70 diep

 

k heb deze wel in 2 verdiepen gedeeld om onder stekjes te kweken voor als de eerste oogst afgerond is op de bovenste verdieping(onder hou ik ook nog een moederplant)

het onderste is 80 hoog en t bovenste uiteraard 1m

 

mijn plantjes zijn ongeveer 55cm groot en de lamp is tegen de bovenste wand gemonteerd dus afstand van de top van de plant tot aan de lamp is makkelijk 45 cm hoog. lijkt me voldoende

 

 

MAAR die fokking ventilator maakt zo een kabaal, dat kan ik acht niet maken van die de hele nacht te laten draaien hoor,

k heb daarom maar een dimmer gekocht en ben van plan deze avond deze setup te proberen en hopelijk kan ik de juiste balans vinden om de temperatuur af te voeren maar niet te veel lawaai te maken...

 

 

in het ergste geval mest deze setup niet luken dan laat k gewoon die dieuren open aangezien ik toch een koolstoffilter heb geplaatst op die ventilator en dan moet t zo maar en doe k de deuren dicht als ze in de nacht zijn...

 

k weet t voor de rest ff niet meer.

 

voor meer info over deze situatie... http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...15&start=15

Share this post


Link to post
Share on other sites

haal een koude mist bevochtiger

die haalt het ook een aantal graden naar beneden en houd meteen je lV op peil

probeeer er wel 1 te vinden met een hygrostraat of zet er een losse tussen deze kan je kopen bij www.conrad.nl bv.

 

greetz

unwanted

Share this post


Link to post
Share on other sites

de buisventilator staat dus te koop he jongens,

 

dat kutding maakt teveel lawaai voor mijn gedacht.

 

t is een van 350 kuub als k me niet vergis en kost geloof ik 145€ dus doe maar een bod en je mag ze hebben,

 

k ga gewoon mijn kast open laten staan op een kier van 10 cm met een torenventilator voor de deur, heb dit gisteren geprobeerd en dit is effectief,

een temperatuur van 25 graden

 

al dat gedoe met afzuiging en buizen en die rotzooi, hoeft voor mij niet meer,

 

denk dat ik een klein ventilatortje ga aanschaffen voor enkel de koolstoffilter en daarmee uit.

 

eventueel wil ik wel de buisventilator ruilen met een lichter type mits opleg uiteraard.

 

greetz en bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmzzz.. een hele onverstandige keuze als je het mij vraagt..

 

heb je ndit al geprobeerd:

 

- geluidsdichte slang

- de vetilator inpakken met schuimrubber

- ophangen of plaatsen op of aan rubber

 

dat soort dingen maken het verschil in de decibels vriend..

 

want ik denk als jij strax toppen aan je planten hebt zitten dat jij je deurtje dan niet lang open hoeft te doen of er zijn klachten uit de buurt.

 

Geloof me nou een goeie kweker kan niet zonder een afzuigertje.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
t is een van 350 kuub als k me niet vergis en kost geloof ik 145€ dus doe maar een bod en je mag ze hebben,

 

Ik zou hem terugbrengen stelletje oplichters :D .

Kijk maar bij deze link van The Growshop ben je met verzendkosten nog 50 eurie goedkoper uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan hem niet terug brengen, heb hem al gebruikt he, maar staat wel te koop, wie een goed bod doet mag hem komen halen.

 

 

ik heb bij leafman een koolstoffilter met ingebouwde ventilator gevonden voor 40 euro, als dat the trick doet dan mag van mij voor mijn part die kast het hele jaar open staan, bij wijze van spreken he.

 

k heb geisteren mijn torenventilator gebruikt met een timer dat ie om het uur een kwartiertje blaast en de gemiddelde temperatuur was 25.6 graden,

torenventilatortje van 20 euro he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

iemand ventilatortje kopen?

 

@beekaa ;

ik heb de ventilator ophangen en heb geisoleerde darmen gebruikt maar de ventilator maakt gewoon n kloppend geluid, heel licht geklop precies of er een losse schroef in ligt maar dan veel doffer,

als k de fan op volle toeren laat draaien is dit geklop minder hoorbaar maar vooral als k dim dan is dit geklop feller omdat ie niet op volle toeren geraakt...

 

 

al bij al, dikke prul, voor een ander is dit misschien topmateriaal maar voor mij hoeft t niet...

 

als nog iemand tips heeft laat maar weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GOUDEN TIP:

 

stop met indoor kweken en ga outdoor kweken.. dat ligt je volgens mij beter...

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon in belgie, zie je me hier al outdoor kweken, lol

zou niet lang duren,

 

 

k heb t probleem dus opgelost met 2 simpele ventilators, een toren ventilator voor de luchtcirculatie en een ronde voor de uitvoer van de lucht, allebei muisstil, in vergelijking met de buisventilator toch.

 

de temperatuur loopt nu op maximum 27 graden en gemiddeld 25.6 graden dus is opgelost nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanschaf van 'n box afzuiger of 'n softbox had al veel verschil uitgemaakt qua lawaai

10 meter ge-isoleerde slang erbij en je geluid is bijna helemaal weg

'n box afzuiger van 500m3 met aparte koolstoffilter en je problemen zijn zo goed als opgelost :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb jij toevallig een afzuiger met een aantal standen gekocht en die op een dimmer gezet?

dan krijg je dus een dimmer op een dimmer en dat geeft herrie en uiteindelijk een kapotte afzuiger.

 

als het een afzuiger zonder standen is, waarom bouw je niet een kastje van mdf met aan de binnenkant isolatiemateriaal waar je die afzuiger in kunt monteren, dat scheelt je pas een hoop decibels en een aantal euri's voor een nieuwe aanschaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van die box is inderdaad een goed idee en heb er al over nagedacht maar t probleem is opgelost met 2 kleine ventilators dus n dure ventilator heb k niet meer nodig en pakt een hoop plaats in beslag in mijn kast.

 

als iemand dus n bod wil doen...

de ventilator heeft geen standen dus daar heeft t niet aan gelegen maar k kan t gewoon niet maken om zo n zoemend geluid te hebben in mijn appartement, eronder slapen 2 kindjes van 9 en 10.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...