Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

salinas

14 X Pp In Igrow Box.

Recommended Posts

aantal: 14 x pp

medium: mapito

lampen: 2 x 600 watt

voeding: aqualogic

kweekruimte: igrow box senior. heb gekozen om hiermee te beginnen omdat ik er toch zeker van wil zijn dat alles veilig gebeurt. dit zou ik niet kunnen doen als ik meteen mijn eigen hokje zou hebben gebouwd denk ik al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd zoveel informatie heb opgedaan op dit forum dat het binnenkort toch echt tijd wordt om zelf iets in elkaar te zetten. lijkt me ook geweldig om te kweken in een ruimte die je helemaal zelf hebt gecreëerd.

 

hoi medekwekers! :D

 

dit word mijn eerste kweekverslag en mijn tweede kweek. de eerste ronde heb ik de plantjes 2 weken laten voorgroeien. dit bleek uiteindelijk veel te lang want de planten hingen zowat in de lampen. natuurlijk heb ik deze toen geknakt wat uiteindelijk toch een goede afloop betekende. Wel heb ik er maar 650 gram uitgehaald. heb last gehad van spint in week 7 van de bloei. er vormden allemaal webjes om mijn planten die ik uiteindelijk wel weg heb gekregen. misschien was dit de oorzaak van mijn lager dan verwachte opbrengst. maarja genoeg over dat, nieuwe ronde nieuwe kansen.

ik zit nu in de 4e dag van de groei en alles ziet er naar mijn weten goed uit. heb al duidelijk 1 achterblijver dus denk dat ik uiteindelijk met 13 doorga. heb voordat ik met deze tweede ronde begon de ruimte goed schoongemaakt en besproeit met bayer masai (zeg ik dat goed?) tegen spint. hoop dat ik door dit kweekverslag te plaatsten mezelf nog beter kan gaan ontwikkelen in het kweken en misschien ook wel leerzaam kan zijn voor degene die nog moeten beginnen met kweken.

ik ben zeker niet vies van commentaar en zal zoveel mogelijk gaan posten om te proberen dit topic een beetje interessant te houden :lol:

 

gallery_17670_6292_36280.jpg

 

gallery_17670_6292_130238.jpg

 

gallery_17670_6292_571796.jpg

 

gallery_17670_6292_181045.jpg

 

gallery_17670_6292_391316.jpg

 

gallery_17670_6292_290427.jpg

 

me watervat (100 liter) en tafeltje met alle voeding enz.

gallery_17670_6292_27390.jpg

 

aan de achterkant van de kast staan een luchtbevochtiger en de pomp voor het druppelsysteem.

gallery_17670_6292_261370.jpg

 

 

en dan nog even een paar van me vorige kweekje:

 

gallery_17670_6292_736336.jpg

 

gallery_17670_6292_287594.jpg

 

gallery_17670_6292_512597.jpg

 

gallery_17670_6292_932755.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek ook al een tijd met de igrow en moet zeggen dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt hoeveel erin staan heb er 4 per bak gehad 2 en 1.

En mn record staat nog op 960 Gram van 6 planten was volgens mij Hashplant.

 

Vraagje hoe zit het met je temp ik haal op warme dagen soms wel schrik niet 42 graden veel te warm.

 

maar hou je in de gaten.

 

Gr Koud Heineken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pure: thanx! :D ik ga na het typen van dit bericht ook even bij jou kijken!

 

@ Heineken: Ja ik had al gehoord dat het aantal planten (tussen de 6 en 24) weinig uitmaakt in het uiteindelijke gewicht. Ik zou zelf het liefst met 6 planten kweken en zal dat ook gaan doen op het moment dat ik het echt goed onder de knie heb. Probeer er namelijk toch rekening mee te houden dat er een aantal kunnen afvallen als ze de andere dames niet bij houden met groeien. Heb namelijk tussen de eerste en de tweede kweek in een aantal stekken erin gehad (waren van slechte kwaliteit, haal dus ook nooit meer bij deze stekkenboer) waarvan er maar 2 echt goed groeiden en de rest heel klein bleef. Ik moet er wel bij zeggen dat ze er ook echt heel zwakjes uitzagen toen ik ze kreeg. Maarja nu heb ik volgens mij wel een goede stekkenboer dus als deze ronde goed gaat zal ik dit adresje zeker onthouden!:lol:

 

@ Heineken & Stoned Again: met de temeperatuur heb ik weinig problemen. hoor van veel mensen dat hun temperatuur erg hoog uitkomt met de igrow maar ik heb er gelukkig geen last van. In de kamer waar me igrow staat is wel constant verse lucht aanvoer en me afzuiger blaast uit in een naastegelegen kamer. Denk dat dit ook veel verschil maakt want een kennis van me liet de uitgeblazen lucht gewoon in dezelfde kamer en had ook last van erg hoge temperaturen.

De mensen van igrow zeggen zelf dat dit soort hoge temperaturen weinig uitmaken omdat de wortels toch in de ondergelegen bakken zouden liggen in de koeltje bij het water en omdat de mapito constant vochtig wordt gehouden. Zou dit graag willen geloven maar ben daartoch een beetje voorzichtig mee. hou wel dagelijks de temperatuur goed bij.

 

Dank jullie wel voor de reacties !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je kweekje in de I-grow!

 

Ik ga dit zeker volgen want wil zeker volgende maand ook een kweekje doen.

Alleen ben ik er nog niet uit of het een Igrow of een G-kit wordt.

 

De reden waarom 1 van deze kasten is dezelfde als de jouwe, en ben niet zo een klusser en heb zeker geen kaas geheten van electra dus hou ik me er liever niet met bezig.

 

Heb je nog iets aan de kast aangepast trouwens? Heb je een foto van het vooraanzicht van de kast?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mylo,

 

ja heb wel een paar kleine aanpassingen gedaan;

 

1. ik heb in de kast een honeywell ventilator hangen, dit voor de luchtstroom in de kast. ik heb deze in eerste instantie aan de zijkant van de kast opgehangen doormiddel van een schroef in de i grow te hebben geschroefd. heb hem vandaag aan de achterkant gehangen zodat hij net onder de stopcontacten hangt. dit omdat ik denk dat hij zo minder schaduw veroorzaakt in mijn kast en omdat de vorige keer mijn planten gewoon ver boven mijn ventilator uitkwamen :lol: :D

 

2.heb zoals te zien is op de foto bij mijn eerste bericht de pomp van mijn druppelsysteem en een luchtbevochtiger achter de kast liggen. de pomp van mijn druppelsysteem hangt normaliter in de kast op de achterste wand. dit zorgde voor een erg hard en irritant geluid, wat gedeeltelijk werd verholpen door er een rubber strip achter te plakken maar alsnog een luid trillend geluid veroorzaakte. heb hiervoor een gat gemaakt achter in de kast zoals te zien op de foto. ook voor het tuutje van de luchtbevochtiger heb ik een gat op de juiste hoogte gemaakt. deze luchtbevochtiger zorgt ervoor dat ik constant een lv heb van ongeveer 50 a 60 procent met de lampen aan. in de groei is het erg belangrijk om een hoge lv te hebben dus vandaar dat ik hiervoor heb gekozen. zonder deze luchtbevochtiger zat ik op een lv van 30 en soms zelfs lager. natte doeken in de kast leggen en de wanden natspuiten (nooit op de planten spuiten want deze kunnen dan verbranden door vergrootglas-effect) is een goedkopere oplossing maar zal je goed bezighouden want dit werkte bij mij niet langer dan een uur.

 

verder is het systeem zoals normaal en ben er tot nu toe ook niet echt ontevreden over. voor mij was de keuze erop gevallen omdat de kast een brandwerendsysteem in het dak heeft. ook kan je er op makkelijke wijze mee kennis maken met het growen (in combinatie met het wietforum natuurlijk :lol: )

 

moet er wel even bijzeggen dat ik geen flauw idee heb wat een g-kit precies inhoud. misschien dat er nog andere growerz hier op het forum zijn die daar mee kweken, dan kun je goed gaan vergelijken! nouja ik zal zeggen veel kijkplezier!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me dan afvraag is wanneer je een luchtbevochtiger plaatst dit dan ook zorgt voor een daling van de temperatuur? Of heeft dat er niks met te maken.

Die ventilator staat op mijn lijstje :lol:

 

Waar zitten die afzuigers eigenlijk? Vanboven de kast of in de zijkanten.

 

Trouwens, waar staat die kast bij jou dat je zo een stabiele temperatuur hebt, niet op zolder of in de kelder neem ik aan.

 

Bedankt voor de info :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit, mooi opstart.

 

Maar, gebruik je nou een koiflow als pomp ??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hé salinas

 

leuk om te zien dat mensen ook nog bezig zijn met die keter kast

 

zit zelf hier op 29 dgn bloei

 

veel succes met je kweek

 

Greetz

milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mylo: ik denk dat de luchtbevochtiger wel voor verschil zorgt in temperatuur, al zou het niet heel veel zijn want vorige kweek zat ik zonder luchtbevochtiger en was het ongeveer hetzelfde.

er zit 1 afzuiger in boven in het dak van de kast. boven beide lampen zit een koolstoffilter (2 in totaal dus) en die lopen beiden naar het midden waar 1 afzuiger zit. die voert de lucht af aan de bovenkant van het dak en daar kun je een buis op vastmaken zodat je de lucht ergens anders naartoe kunt dumpen:) heb em gewoon op een normale kamer staan maar heb het raam groot openstaan waardoor er veel lucht naar binnen komt.

 

@BBB: ja is inderdaad een koi flow pomp :lol: zit standaard bij de igrow en werkt aardig goed als je het mij vraagt. wil in de toekomst een kweekruimte gaan maken met zo een echt irrigatiesysteem als jij hebt maar snap er nog helemaal niks van.. bedankt dat je ff kwam kijken!

 

@ milo213: heb het gevoel dat er aardig wat mensen kweken met de igrow! 29 dagen bloei? en hoe gaat het ziet alles er goed uit?? waarom start je niet een kweekverslagje kunnen we met elkaar vergelijken :D succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer krijgen we nieuwe foto's te zien??

 

ben een beetje nieuwsgierig hoe ze er nu uit zien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga vanavond weer even wat foto's maken net voordat de lampen weer aan gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salinas & Heineken, wellicht begrijp ik het niet goed (heb geen verstand van mapito) . Maar jullie gebruiken de koiflow toch niet om water te pompen ??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja BBB daarvoor gebruiken we hem:). aan de pomp zitten 6 slangetjes die naar de onderste boxen gaan en met de lucht het water naar boven halen door de buis waardoor het druppelt in de bovenste box. het druppelt dus constant (24/7) misschien dat je het beter begrijpt met deze foto:

 

gallery_17670_6292_245757.gif

 

dan zal ik binnekort jou gaan vragen hoe dat systeem van jou in godsnaam werkt.. is toch weer even een stuk ingewikkelder denk ik..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ben even een paar foto's gaan maken en was gelukkig nog net op tijd voordat de lampen weer aansprongen.

 

veel verschil zal er niet zijn in de foto's want de vorige zijn gisteren genomen dus ze zijn nu 5e dag groei.

 

gallery_17670_6292_42666.jpg

 

BBB heb even de buis eruit getrokken zodat je kunt zien hoe het slangetje vanuit de pomp in de buis steekt met een soort van blauwe aansluiting.

gallery_17670_6292_23534.jpg

en hier nog 1 van wat afstand hoop dat het een beetje te zien is..

gallery_17670_6292_69078.jpg

 

gallery_17670_6292_489672.jpg

 

foto van hoe ik me honeywell ventilator heb opgehangen.

gallery_17670_6292_115510.jpg

 

gallery_17670_6292_261056.jpg

 

gallery_17670_6292_278637.jpg

 

gallery_17670_6292_309720.jpg

 

gallery_17670_6292_154398.jpg

 

gallery_17670_6292_534320.jpg

 

aankomende vrijdag ga ik het hele systeem leeg laten lopen en een nieuw voedingsvat vullen en handmatig in de bakken verspreiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Salinas

 

Me plantjes doen het niet slecht " kan altijd beter natuurlijk "

 

Waarom geen kweekverslag ? Wou eerst me ronde afmaken en van de eerste keer alles erop gooien

 

heb zelf net ff me album gevuld moet maar ff checken...

 

Dag 29

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit bij jou.. mooie foto's! zie dat je ze buigt.. als ik ze deze keer te hoog laat komen ga ik ze ook proberen te buigen in plaats van knakken.

hey maar die pomp he moet dat zwarte dopje er niet af?? daar moet hij toch zijn lucht aanvoeren?!?!?! ik heb hem eraf gehaald..

tjooow!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plantjes! ik blijf je volgen :lol:

Nu ga ik maar eens slapen :D

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, de IGrow en mapito mogen dan wel makkelijk zijn om te kweken, maar ik vind het toch maar een vieze boel met die algen.

 

Hebben die algen eigenlijk een invloed op de groei van je plantjes?

 

Veel succes nog met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nomar: dank je wel en weltrusten!

 

@ fristi: ja begrijp wat je bedoeld. heb na de eerste kweek nieuwe mapito erbij gedaan om op te vullen maar moet je zeggen dat bij het einde van de vorige kweek het er aardig goor uitzag. heb al de slangetjes schoon moeten maken om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien voor deze kweek. zit er ook aan te denken om binnenkort een klein hokje te gaan maken met gewoon aarde. heb nog nooit met aarde gekweekt namelijk.. bij de meeste is dit juist andersom:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Salinas

 

Ja die dop zit er nog op , wist niet dat die eraf moest ! 2 van me andere maten hebben ook zo'n kastje

 

en daar zit die er ook gewoon op ?

 

Zie dat je ze vanachteren heb geplaatst , Hoe heb je dat gedaan ? gewoon weer een gat in gemaakt ?

 

En hoe heb jij je folie bevestigd ? zat zelf te denken om met dubbel tape ofzo tegaan werken

 

 

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey milo..

 

ja ik weet het niet zeker maar het lijkt mij wel want daar zuigt hij zijn lucht in.. ja heb een gat gesneden in de achterkant met een stanleymes. want hij maaktte aardig wat geluid in de kast en vind het zoiezo beter dat de kast van binnen zo overzichtelijk mogelijk is.. :D

de zwart wit folie is met een nietjes vastgemaakt. dubbelzijdige tape zou ook kunnen natuurlijk. helpt ook goed tegen de lichtdoorlaat wantzonder folie komt er aardig wat licht door de kast heen.

 

SaLinas

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Salinas

 

weet het maar al te goed met die lichtdoorlaat

 

scheelt dat hij in een koel/donkere ruimte staat...

 

Maar vind je het niet zonde van je voeding in je restbak om die einde van de week eruit

 

te halen aangezien hier niks mis mee is

 

en heb jij die pomp gehaald , zit zelf achter een pomp te zoeken om in week 6 pas me bakken te legen

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...