Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lepson

Wat Kan Ik Hieraan Doen

Recommended Posts

Soortje: PP

Stek of Zaaiing: Stek

Aantal weken oud: 5 maanden

Meet je de pH: nee

Zo ja wat is de pH:

EC:

Veel water gegeven of weinig: elke dag een gieter van 5L voor 3 planten met canna terra flores

Andere bijzonderheden: staan met ze 3-en in een kuip van 90 L ( ja ik weet apart is beter)

 

 

Het probleem wat ik heb zijn gele en dode bladeren word er een beetje zenuwachtig van want het worden er elke dag meer voor de voeding voeg ik canna terra flores toe maar toch blijven er gele bladeren bijkomen. Kan iemand me tips geven wat het zou kunnen zijn. Want ik wil niet dat me vrouwen dood gaan.

 

gallery_18951_6228_164145.jpg

 

gallery_18951_6228_818234.jpg

 

gallery_18951_6228_703691.jpg

 

gallery_18951_6228_362050.jpg

 

 

Zelf denk ik een ijzer tekort zo van het voren af te lezen maar watrmoet ik hier dan aan doen en eventueel toevoegen aan de voeding gezien er ook al een hoop in canna terra flores zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft elke dag voeding? Van Canna? Dat mag dan wel weinig zijn, anders is het een wonder dat ze nog staan.

Water geef je naar behoefte en niet zoveel per dag. En voeding is wekelijks zat. Zo staat het ook op de meeste gebruiks aanwijzingen.

 

Toch lijkt op de foto dat ze honger hebben. ;) Lijkt zelfs Stikstof en/of magnesium tekort.

 

Begrijp het niet goed.

 

Probeer eens bladvoeding + sporen.

(Ik mag hier wel een stencil van maken) Bv Pokon voor Groene Planten 1cc/ltr + Pokon Groenkracht 1/2cc/ltr + een blubje afwasmiddel.

Spray dit 2x per week 2 weken lang. Niet langer, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Verzuip je planten niet, geef pas water als de grond niet nat meer is. Of............

Koop een paar Seramis watervoelers, geef pas water als ze rood worden.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gewoon voeding (in dit geval misschien bladvoeding) wat voor jou plantjes bedoeld is. Ga niet lopen rommelen met Pokon, en al helemaal niet met afwasmiddel. Kijk in Sannie's Shop, daar kan je Yuca vinden, wat een uitvloeier is. Maakt het bespuiten een stuk makkelijker. Ga niet lopen kloten met afwasmiddel, wil je dat roken?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...