Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje1965

Nachtzicht Apparatuur?

Recommended Posts

Apaches Gilze-Rijen vliegen weer 's avonds

Uitgegeven op maandag 01 september 2008 om 11:51:20

 

(Novum) - Helikopters van de militaire vliegbasis Gilze-Rijen vliegen vanaf maandag weer in de avonduren. Dat meldt de gemeente Gilze-Rijen. Het is voor het eerst dat de luchtmacht weer avondoefeningen houdt sinds een Apache-gevechtshelikopter eind vorig jaar tegen een elektriciteitsmast vloog. Er werd wel al weer overdag geoefend.

 

In december vloog een Apache-helikopter tijdens een trainingsmissie tegen een hoogspanningsmast. Duizenden mensen in de Tieler- en Bommelerwaard zaten na het ongeluk zonder stroom. Veel van de gedupeerden dienden een schadeclaim in, dat kostte Defensie toen tientallen miljoenen euro's.

 

In eerste instantie gaat het vooral om trainingsvluchten van Apache-helikopters. Later in het najaar zullen ook transporthelikopters van het type Cougar en Chinook deelnemen aan de trainingsmissies.

 

De toestellen trainen tijdens het avondvliegprogramma van maandag tot en met donderdag tussen 18.00 uur en 23.00 uur. Er wordt vooral in de directe omgeving van de basis gevlogen en in de zogenoemde laagvlieggebieden die voor de oefeningen zijn aangewezen.

 

Tijdens de avondvluchten trainen piloten vaardigheden zoals laagvliegen en het vliegen met nachtzichtapparatuur. De vluchten staan gepland tot april 2009.

 

[Copyright 2008, Novum]

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag er vorige week nog eentje .... alsof die de hele buurt uit kamde ;) ... hij vloog in een 8 vorm waardoor die een groot oppervlakte kon checken ... of ze dit doen tegen onze hobby ???? ik weet het niet maar het is als je in omgeving arnhem zit wel ff billen knijpen dan ... want daar kunnen ze mooie laag vliegen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nachtzicht apparatuur is iets anders dan de hittecamera's waarmee POLITIEHELICOPTERS plantages opsporen, als je dat bedoeld...

Bij nachtzichtapparatuur wordt meestal een gebied met infrarood beschenen zodat je het gebied zonder daglicht kunt 'zien' (de bekende groene beelden uit de Irak oorlog bijvoorbeeld) of ze gebruiken (infrarode) restwarmte om te kunnen 'zien'. Terwijl de hittecamera's duidelijk in geel/groen/rode/blauwe/paarse tinten de temperatuur van diverse objecten kan laten zien en echt kan meten, zodat je zoldertje met 4x 600W lampen eronder fel oplicht ten opzichte van de rest van de buren ;)

 

Kortom het leger zal nachtzichtapparatuur gebruiken om 's nacht's te kunnen vliegen en doelwitten te herkennen, de politie zal hittecamera's gebruiken om 's nachts maar ook overdag metingen te kunnen doen...

 

Dus geen paniek zaaien met berichten als het niet hoeft ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nachtzichtcamera's zien wel iedere vorm van lichtlekkage...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het principe is natuurlijk hetzelfde. Maar als iemand een nieuwsbericht plaatst waarin het gaat over dat het leger weer oefenvluchten gaat doen met nachtzichtapparatuur en daar nogal expliciet onze 'hobby' aan verbindt, slaat ie de plank behoorlijk mis. Vooralsnog is het opsporen van kwekerijen in Nederland niet de taak van het leger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camera`s zien licht lekkage niet zo makkelijk meer hoor .

Als je ziet hoeveel licht vervuiling er is in een normale woonwijk ,

dan zal dat nog knap lastig worden .

 

Maar inderdaad defensie heeft wel wat andere prioriteiten.

Zo kun je je altijd wel druk maken als er iets over vliegt.

 

Ik woon in de buurt van gilze ,.en zag ze vaak genoeg rond vliegen,

maar nog nooit boven een woonwijk .

 

nee hoor ,....zal allemaal wel los lopen!!.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om lichtlekkage, maar om een extreem verschil in temperatuur wat niet te verklaren is door normaal huis-tuin en keukengebruik. Dát is waar ze naar zoeken. Ze zoeken niet naar rest- of leklicht, maar naar warmte veroorzaakt door hete lampen... dat is geloof ik nog steeds niet echt duidelijk bij de meeste mensen.

 

Overigens denk ik dat je iets teveel X-files hebt gezien als je denkt dat er Apaches boven je huis hangen om je kwekerij te ontdekken ;) en dan heb je trouwens nog een groter probleem als je dat denkt, die Apaches zijn ook uitgerust met hittezoekende raketten... dus ze kunnen met 1 druk op de knop je hele kwekerij wat zeg ik het hele huizenblok opblazen haha...

 

Overigens kun je in mijn webshop anti apache detectie folie kopen, pb me maar ;)

 

alnilam_Camouflage_2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zoeken niet naar rest- of leklicht, maar naar warmte veroorzaakt door hete lampen... dat is geloof ik nog steeds niet echt duidelijk bij de meeste mensen.

 

HE Greendude,

 

Lees het hele topic nu eens van voor na achter, . ;)

 

PS: hij is wel grappig,....dat dan weer wel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...