Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chucky

Na De Oogst Bewaartijd...wat En Hoe?

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Graag had ik geweten, na je oogst en knipwerk te hebben beeindigd:

 

1. Hoelang je ongeveer mag laten drogen?

2. Mag er een ventilator draaien in de desbetreffende ruimte tijdens het drogen?

3. Hoe kan je je weed het best bewaren?

Ik heb al verschillende meningen gehoord en gelezen daarover, daarom graag jullie mening hierover.

Het " KUREN " van de weed bv.... hoe kan je dat het best doen? Ik las wat over je weed te kuren in glazen bokalen

die luchtledig worden bij het sluiten ervan?

 

Ik hoop dat ik veel reakties kan lezen op deze vraag...

Je kan me ook gerust een PM sturen, geen probleem!

Veel plezier op het forum en ik kijk uit naar de reakties....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Komaan posten maar

 

Zou de vragen echt graag beantwoord zien...

 

Hoop doet leven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chucky al de info staat op het forum,

je moet beter zoeken: forums en dan de info AUB

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiet bewaren ? als je genoeg rookt hoeft dat niet :(

 

Ehmm wiet bewaar je altijd.. als je het koopt en het zit in je zak bewaar je het nog steeds. mischien dat jij 100 gram per keer rookt ;)

Buiten dat zie ik geen enkele waarde in jou post waar meneer of mevrouw chucky iets aan heeft..

 

 

@chucky

Droogtijd ... is bij veel mensen verschillend de ene 4 dagen onder de lampen ... bij mij rond de 10 a 12 dagen zonder lamp dan is het netjes droog.

ventilatie is wel handig dan blijft de lucht in beweging.

 

Je wiet het best bewaren???.. Donker en droog in een verpakking .. tupperware bakje..? zak etccc

 

Kuren is om de smaak te verbeteren .. dit dient te gebeuren in een luchtdicht afgesloten verpakking.

 

Voor de rest zoeken ! daar leer je veel van ...

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wiet van een jaar oud, smaakt beter dan een jaar terug...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens het drogen in het donker nooit direct een vin erop.

 

Laat in de ruimte wel wat lucht circuleren.

 

Hoe lang je mag drogen??

 

Zolang als je wilt.......

 

Ik stop na een week tot 10 dagen mijn weed in die glazen weck potten, af en toe de deksel eraf .

 

Na een maand smaakt me weed stukken beter, ( smaakte al goed) veel zachter.

 

Greetssss

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Tot het droog is ;) Meestal tussen de 1 en 2 weken. Ik wacht meestal tot de takjes knakken ipv buigen.

2. Ik hang het zelf zonder ventilator in mijn kelder en heb nog nooit toprot gehad, maar dat verschilt per locatie natuurlijk.

3. Ik gebruik van die glazen potten met rubberen afdicht ring. Om de zoveel tijd even deksel open en weer dicht om de lucht te ververzen. Ook aan het begin goed kijken of je geen condens ziet, als je dat ziet dan heb je je wiet nog niet goed gedroogd. Ook zorgen dat je wiet donker wordt bewaard. Ik heb wiet nog nooit langer dan 1 jaar bewaart, maar na een jaar smaakt ie nog lekker vers en zacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuren is om de smaak te verbeteren .. dit dient te gebeuren in een luchtdicht afgesloten verpakking.

 

 

Succes

 

Kuren of 'Curen' wordt ook nog gebruikt om schimmel te verwijderen. Het gebeurt in 2 weken. De beschimmelde natte top wordt onderwater gedompeld en zo gehouden. Eens per twee dagen water verversen. De top krimpt omdat alle slechte stoffen eruit verdwijnen. De smaak wordt zuiverder maar scherper. Het effect wordt mindblowing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik vroeger uit de groeigids heb geleerd is dat wiet juist zachter van smaak wordt door het curen ipv scherper.

Tijdens het cure proces wordt chlorofyll omgezet in suikers, na watercuren is je wiet ook niet meer groen maar eerder bruin.

Heb ooit zelf eens met water gecured en herinner me idd dat he tzachter van smaak en bruiner was.

 

In jaren 80 werd het bijv. gebruikt om de wat minder smakende buitenwiet wat lekkerder te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kuren of 'Curen' wordt ook nog gebruikt om schimmel te verwijderen. Het gebeurt in 2 weken. De beschimmelde natte top wordt onderwater gedompeld en zo gehouden. Eens per twee dagen water verversen. De top krimpt omdat alle slechte stoffen eruit verdwijnen. De smaak wordt zuiverder maar scherper. Het effect wordt mindblowing.

 

Dat heet water curen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...