Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HannesDakpannes

Plant Groeit Scheef

Recommended Posts

Dag jongens,

 

Ik heb 2plantjes staan van de 1ne ongeveer 1m groot en de andere iets kleiner. De kleinere is de laatste 3dagen enorm scheef beginnen groeien. Niet de top die scheef groeit van naar de zon te groeien maar mijn stengel die scheef groeit. Is het best dat ik er een stok naast zet en mijn plant er aan bevestig zodat hij weer schoon recht komt of niet? Foto's volgen zo snel mogelijk!

 

Cheers

Hannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steun mijn planten zoals ze dat doen als ze een boom planten.

 

3 Stokken, En binddraad( die kan je wel halen bij je tuincentra )

 

je zet je stokken in een driehoek rond je plant, je kijkt van waar de wind het meeste komt dus zet de kant waar 2 stokken komen aan de kant van waar de wind meestal komt.

Dan Knip je 3 stukken bind draad en maak je eigenlijk een lus rond je stok en je plant; het moet op een ' 8 ' lijken waarin je stok en je plant in de gaten van de ' 8 ' zit. Doe dit aan 3 kanten en je plant zal al mooi rechtop gesteund blijven staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik steun mijn planten zoals ze dat doen als ze een boom planten.

 

3 Stokken, En binddraad( die kan je wel halen bij je tuincentra )

 

je zet je stokken in een driehoek rond je plant, je kijkt van waar de wind het meeste komt dus zet de kant waar 2 stokken komen aan de kant van waar de wind meestal komt.

Dan Knip je 3 stukken bind draad en maak je eigenlijk een lus rond je stok en je plant; het moet op een ' 8 ' lijken waarin je stok en je plant in de gaten van de ' 8 ' zit. Doe dit aan 3 kanten en je plant zal al mooi rechtop gesteund blijven staan.

 

Bedankt Pinootjen!

 

Ik zal mijn meisje ook moeten ondersteunen, nu de bloei in volle gang is zal ze binnenkort anders door haar hoeven zakken (hoop ik tenminste ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

stokken of stevige bamboe is altijd goed voor steun bij storm etc. maar zorg wel dat je die meteen samen met de plant zet. als je pas gaat steunen als het nodig is beschadig je de wortels teveel wat weer stress oplevert en de plant een paar dagen stilstaat, en dat wil je niet.

 

vooruit denken is het motto..

Edited by digibetic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...