Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nerderwietje

Help Ze Verkleuren (dag 1 Tot Dag 45 Bloei)

Recommended Posts

mmm de hele avond hier op het forum aan het zoeken geweest en veel gelezen, spint trok m'n aandacht en daar heb ik op door gezocht. Na een grondige inspectie van de dames denk ik toch dat het spint is :P zie aan de onderkant van het blad witte "bolletjes/spikkeltjes" heb ook gevonden dat ik een middel van bayer kan halen om het te bestrijden? hoe lang en hoeveel moet ik daar dan van gaan geven en kan iemand me vertellen hoe lang het duurt voor je dat uitgeroeid hebt en de eventuele "schade" daarvan?

 

Oh ja en nog een vraagje om in de toekomst van te leren..... hoe kom je aan spint en hoe kun je het voorkomen? (heb gezocht maar kan er niks over vinden)

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep SPINT :dope:

 

als ik je iets mag aanraden :( Plant vitality van B.A.C dat kan je bestellen bij Sannie's shop :P

ik heb dat sinds mijn vorige kweek ook en dat werkt echt perfect :D

 

gallery_14320_5216_684735.jpg

 

als je dat nu nog online besteld en betaald heb je het binnen een paar dagen in huis.

in tussen kan je morgen wel met Bayer Masai eerst spuiten omdat je wel zo snel mogelijk hier iets aan moet doen hoor.

het is geloof ik 6 gram op een liter water en dat moet je dan op de bovenkant MAAR vooral aan de onderkant v.d bladeren spuiten.

 

en dan na 5 dagen ( dan heb je het wel al binnen hoor :P ) spuit je de Plant Vitality ( 50 ml op een liter water ) en voor de zekerheid doe je dat om de 5 dagen nog ff 2 tot 3 keer.

 

maar doe het wel zo snel mogelijk :D

 

en idd hebben ze ook wat last van tmv. maar das niet het grootste probleem hoor ;)

 

verder zien ze er wel goed uit man.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ K.f.K: Oke was ik al bang voor spint :D heb net dat spulletje gehaald van bayer alleen staat op de verpakking 0,6 gram per liter :P dus weet je het zeker van die 6 gram? Wil de dames natuurlijk ook geen overdosis geven :dope: Thanks voor de tip van Plant vitality, ga vanavond eens ff kijken en waarschijnlijk gelijk bestellen dan.

 

Grt,

Nederwietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil graag vandaag me planten gaan behandelen met Bayer Masai, iemand een idee of het zoals op de verpakking staat 0,6 gram per liter is of zoals K.f.K dacht 6 gram per liter? Is nogal een verschil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah, als het op de verpakking staat zou het wel kloppen toch. Gebruik het zelf nooit dus zou het niet weten. Vaak zijn wel voedingstoffen uiterst hoog geconcentreerd waardoor je vrij weinig nodig hebt. Roofmijt is ook een goede oplossing tegen spint btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei oei wat heb ik weer gedaan :D gewoon de verpakking aanhouden

sorry foutje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ K.f.K: :P haha, scheelt zowat niks toch..... een nulletje. Heb ze net allemaal behandeld met het spulletje dus hoop dat ik er gauw vanaf ben. Thanks man.

 

@ GraveyardJunkie: Thanks zal me eens gaan verdiepen in roofmijt, hoop het alleen niet meer nodig te hebben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk na ruim 2 en halve week weer internet :verrygood zit nog steeds te vechten met me dames...... krijg die f@#$ing spint er maar niet uit, heb nu 2x met bayer gespoten en 2x met Plant vitality van B.A.C (met telkens 5 dagen ertussen) iemand nog een idee? Ben intussen in staat om de stofzuiger erop te zetten misschien zuig ik dan die f#ck beesten eraf....... hoop dat iemand me verder kan helpen.... thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt toepassen en spuiten is geld verspilling = je zet roofmijten uit en daarna gaat je spuiten gaan de roofmijten ook eraan. Roofmijt is niet goedkoop maar wel doeltreffend. Wat ik ondervonden heb komen de rotspint op de onderste blad voor de oudere bladeren dus wil zeggen ze hebben van de moederplant meegeerft.

wat ik meestal doen is de onderste bladeren verwijderen na dat ze een 30 tal cm hoog zijn na een grondige inspectie.

Vanaf de eerste dag inspecteer ik al de stekken op bugs met een vergrootglas het klink wel fanatiek maar het help.

Ik heb één keer meegemaakt dat mijn plant vol zat en ze kweken nog 100 erger dan konijnen.

 

die rotbesten houden niet van te vochtigheid en koude onder de 20 c° maar vanaf de lampen aan (25c° en hoger) zijn dan gaan ze feesten.

 

hum

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man :verrygood das kut voor je met die klote spint.

helpt zelfs de Plant vitality niet ?

in dat geval ben ik het met hummer eens en zou ik ook de onderste bladeren verwijderen.

 

maak nog eens wat foto's als je wilt.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hummer: het zit inderdaad het meest op de onderste bladeren, dus denk dat ik die inderdaad maar ga verwijderen dan en voortaan me stekken al met een loep controleren en gelijk inspuiten met Plant vitality uit voorzorg. Het is ook niet zo dat het volzit met web van de spint maar blijf kleine beestjes zien en VOORAL witte kleine bolletjes/stippen onder de bladeren (denk dat dat de eitjes zijn?) ieder geval bedankt voor je tip over het verwijderen van de bladeren, ga het proberen.

 

@ K.f.K: Hee man, ja zwaar klote dat ik het er maar niet uit krijg. Zal morgen voor de lampen aan gaan wat foto's nemen en ga over 2 dagen maar weer spuiten met Plant vitality voor de 3e keer :verrygood en bladeren weg halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals belooft wat foto's van allebei de tenten. Foto 1 is van tentje nummer 1 hier heb ik niets aan gedaan, foto 2 is van tentje nummer 2 in deze tent heb ik alles geknakt..... nou zie de verschillen maar :verrygood

 

Tentje nummer 1

gallery_18258_6070_75098.jpg

 

Tentje nummer 2 (de geknakte versie)

gallery_18258_6070_1534166.jpg

 

Onderzijde van een willekeurig blad:

gallery_18258_6070_883562.jpg

 

Nog een onderkantje:

gallery_18258_6070_256059.jpg

 

En wat diverse close-up's:

gallery_18258_6070_233818.jpg

gallery_18258_6070_258714.jpg

gallery_18258_6070_237448.jpg

gallery_18258_6070_602042.jpg

 

Hoop dat ik die spint eruit krijg.... of hoef ik me niet zo'n zorgen te maken? Is nog steeds me eerste kweek dit en wil het goed doen dus alle bruikbare tips zijn welkom..... staan nu 5 weken op 12/12

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet zielig voor je dames :)

Advies voor hopeloze situaties is als je toppen dreigen ingepakt te worden(vangen ze geen licht meer).

2 stoffers nemen en de spint wegstoffen.

Dit gaat je wel wat kosten en das serieus klote...

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks hummer en doc,

 

Ga vandaag maar weer sproeien met plant vitility van bac en hoop dat het in de perken blijft en ik NIET met met stoffertjes aan de gang moet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een update.

 

plant vitility is echt top spul :tu is nu bijna een week geleden dat ik er voor de 3e maal mee gespoten heb en moet zeggen het is zo goed als weg..... zie niks meer bewegen alleen zie nog wel wat 'witte korrels" op de onderkant van het blad zitten, wel in veel mindere mate dan dat het was. Als ik me niet vergis zijn dit eitjes toch? Gaan deze nog uitkomen? of gaan die ook dood door plant vitility?

 

Grt,

Nederwietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vit Plus dood ook de eitjes. Wel in de gaten blijven houden. Volgens mij is het bijna tien dagen geleden dat we de laatste foto's hebben gezien. Ben je al aan bamboestokken toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De krengen zijn misschien dood maar de eitjes komen binne een paar dagen uit. Goed blijven in oog houden is de boodschap.

 

 

 

grt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf het in de gaten houden maar so far so good ;)

 

@ De Boeddhist: ja de bamboestokken staan erin hahaha.

 

Zal van de week ff wat nieuwe foto's schieten en deze plaatsen

 

grt,

Nederwietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals belooft wat foto's. Is vandaag precies dag 42 dat de dames in bloei staan.

 

Tentje 1, de ongeknakte versie

gallery_18258_6070_1245895.jpg

 

Tentje 2, de geknakte versie

gallery_18258_6070_1383058.jpg

 

En nog wat expermiteren met de macro stand van me camera:

gallery_18258_6070_83884.jpg

gallery_18258_6070_111064.jpg

gallery_18258_6070_51834.jpg

 

De lange slungel rechts achterin de ongeknakte tent:

gallery_18258_6070_1739787.jpg

gallery_18258_6070_1722733.jpg

 

En 1 die geknakt is van dichtbij:

gallery_18258_6070_558936.jpg

 

Zoals jullie zien geen ingekapselde toppen door de spint. Blijf het wel goed in de gaten houden :( Is me wel op de foto's opgevallen dat de bladeren hier en daar wat geel beginnen te worden, dus dat ga ik ook ff in de gaten houden, misschien een tekort aan iets? kalk ofzo?

 

Ben erg benieuwd van welke tent nou het meest gaat afkomen, de geknakte of degene waar niks mee gebeurt is...... jullie mogen gokken ;)

 

Ben natuurlijk een broekkie met me eerste kweekje maar iemand een idee hoe lang nog ongeveer, dacht zelf een weekje of 2 nog? Nu nog 1 week voeding een green sensation meegeven en dan nog een weekje alleen water afgezuurd naar ph 6.4. Als er iemand anders over denk hoor ik dat graag B)

 

Grt,

Nederwietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit. Grappig dat deze topic Help Ze Verkleuren heet. De kleur lijkt mij prima. Als de plant zich goed houdt kan jer er ook voor kiezen om nog even door te gaan. Bijvoorbeeld weekje extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat er van af komt! ;)

Wat is het soortje en hoeveel zijn het r eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ De Boeddhist: Ja help ze verkleuren daar is het mee begonnen haha, mensen vroegen steeds on foto's dus ben steeds verder gegaan in deze topic en omdat het me eerste kweekje is kwamen er steeds meer vragen bij B) maar ze gaan best lekker, zie nu wel met de dag de haartjes bruiner worden maar ook de buitenkant van de bladeren geel worden, is dat normaal trouwens? ga ze uiteraard zolang mogelijk laten staan maar zal het een beetje moeten inschatten want wat ik begrepen heb moet je de laatste week alleen water geven toch. Dus moet nu gaan kijken wanneer ik met alleen water ga beginnen ;)

 

@ bulldozer: ben ook erg benieuwd wat er vanaf gaat komen heb namelijk geen enkele ervaring en dit is m'n eerste kweekje :( soortje weet ik niet waren stekken die ik viaiemand gekregen had, ben begonnen met in elke tent 10 stuks maar daar heeft 1 het er niet van overleeft, dus 19 totaal nog over.

 

Grt,

Nederwietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg goed uit hooorrr :(

en dat met die problemen ;) bah

 

veel succes verder

blijf je volgen

 

toedeledokie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al melde bij de laatste foto's begint het blad te verkleuren (grappig zo is deze topic ook begonnen), vooral goed zichtbaar op de 2e foto van het overzicht van de geknakte tent (zie rechts in het midden) dit begint trouwens per dag erger te worden. Daarin tegen worden de haartjes ook per dag steeds bruiner, denk dat het nu op zo'n 60 a 70 procent zit. Moet ik nog wat gaan doen aan die gele bladeren of is dat normaal dat de plant gewoon aan het "afsterven" is vandaar dat ie de laatste voedingsstoffen uit het blad aan het trekken is? En moet ik vanaf nu nog alleen maar water gaan geven?

 

Thanks Nederwietje

 

P.S. voor de mods, misschien dat deze topic zo ongeveer een verslag is geworden? Weet niet of die verplaatst moet worden? Als dit onder verslag gaat vallen zal ik hem natuurlijk ook afronden en nog wat foto's en opmerkingen plaatsen van de laatste dagen en wat ervan af is gekomen uiteindelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...