Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
speedweed

Wanneer Beginnen Met Meer Voeding?

Recommended Posts

hoi

ik geef mijn planten hesi voeding

dit jaar precies afgemeten 10ml op 2 liter (zoals op schema aangegeven) verdeeld over 2 planten

maar dit schema is natuurlijk voor als je direct gaat bloeien

 

mijn planten staan buiten dus groeien wel meer dan 3 weken (in spanje)

 

nou heb ik 2 jaar geleden gewoon maar voeding gegeven zonder te meten (denk dat ik wel meer heb gegeven)

de planten waren toen tussen de 1.30 meter en 2 meter

 

nu dit jaar na precies 10ml op 2 liter te hebben gegeven

zijn ze maar tussen de 90 cm en 1.30 meter

 

het enigste wat anders is dan 2 jaar geleden

 

1 afgemeten 10ml op 2 liter voeding - ipv - gewoon maar wat geven

2 andere plaats met iets minder direct zonlicht ipv 6 uur 5 uur ofzo

 

nou begrijp ik dat direct zonlicht niet eens zo veel uitmaakt, uurtje minder of meer zou niet uit mogen maken

 

blijft dus over te weinig voeding?

 

een plant van over een meter zou meer voeding moeten krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel eens over de zamenstelling en concentratie van je voeding.

Vind 5ml per plant wel erg weinig.

Als ik mn voeding zamenstel dan los ik in 1l water 1 theelepel magnesiumsulfaat, 1 theelepel ammoniumsulfaat inplaats daarvan ook wel eens een scheutje paardenmest extract, chek de PH van de grond en zonodig verlaag ik deze met een theelepel citroenzuur of verhoog ik deze met een theelepel kaliumcarbonaat. Zorg dat de PH ong. 6,5 is. Dit jaar heb ik ze alleen in een te kleine pot staan wat denk ik ook de oorzaak van de vergeling is ;) .

 

Oja nog effe dit :wacko: begin in eind maart al mn plantjes ong 20 cm groot zijn met het geven van voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ze ook ong 35g kalk, want volgens mij ben je dat vergeten ;). Wiet houdt erg veel van een kalkhoudende bodem.

Kalk zorgt ook voor een soort buffersysteem met zure en basische stoffen zodat de PH niet te hoog of te laag wordt.

Overdrijven is ook niet erg handig. Indien er teveel kalk aanwezig is kan dit leiden tot veel soorten gebreken bij je dames.

Voeg altijd toe zoals de verpakking dit vermeld. De genoemde

zouten en zuren zijn te krijgen bij de DA drogist, in apotheek en het goedkoopst op internet kijk op www.labstuff.com Veel succes :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...