Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mystikal

Hangende Bladeren Na Zo'n 15 Uur Licht (filmpje Bijgevoegd)

Recommended Posts

Beste medekwekers.

 

Aangezien ik net ben begonnen met kweken twijfel ik een beetje of mijn stekkies het fijn vinden in hun nieuwe omgeving.

Even de gegevens die van belang kunnen zijn.

 

Leeftijd stekken: onbekend.

Aantal dagen in het nieuwe hokje: 5 dagen

Temp met licht: 29 C - 30 C

LV met licht: 40% - 45%

Temp zonder licht: 22 C - 25 C

LV zonder licht: 50% - 65%

Aantal uren licht: 18

EC van het water: 1.1

PH van het water: 5.9

Hoeveelhied water: dagelijks 0,8 liter voor 5 planten, ongeveer 1 uur voor het licht aangaat, ik vernevel 5% tot 10% van het water

Voedingslijn: Canna (ik ben ingestapt op de 2e groeiweek in het Canna Terra schema aangezien deze stekken al goed waren voorgegroeid, ik kreeg ze in 7x7x10cm potten, direct overgepot naar 11 liter potten)

Potten: 11 liter

Aarde: Plagron (weet niet meer welke, het was een zwarte zak met paarse letters)

Aarde voelt rond de plant netjes vochtig aan, zeker niet te nat (geen blubber) maar er is nog nooit een druppel onderuit de pot gelopen.

Dit is uiteraard meteen na het bewateren, als het licht uit gaat is het behoorlijk droog, iets dieper in de pot nog heel klein beetke vochtig.

 

Het vernevelen doe ik bewust een uur voordat het licht weer aangaat, anders ben ik bang dat de waterdamp druppels de bladeren kan beschadigen (licht op een waterdruppel kan werken als een vergrootglas en daarmee branden op de bladeren was mijn gedachten)

 

Misschien maak ik me druk om niets maar ik weet het niet zeker.

 

elk kwartier maakt een wabcam een fototje, deze zijn aan elkaar gemonteerd en daarmee heb ik een filmpje van de afgelopen 16 uur gemaakt (eerste 2 uur licht staat er niet op omdat de cam toen nog niet werkte)

 

Het filmpje staat hier: 16 uur licht in 2 sec (goeie kwaliteit maar meer gedoe)

en hier: Youtube versie (slechte kwaliteit)

 

Graag jullie reacties..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weedo1980,

 

Als ik het zo allemaal lees , zit het wel goed .

 

Je filmpje moest je eerst downloaden,.2x..duurt veel te lang vind ik .

Mischien beter bij youtube uploaden en het filmpje zelf hier plaatsen.

 

Whazzup zie ik dat wel eens doen.

 

Maar vraag me niet hoe en wat ,...!!

 

Suc6,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Infiniti

 

Bedankt voor je reactie, ik ga me dan niet al te druk maken.

Het filmpje heb ik overigens inmiddels ook op youtube staan, maar de kwaliteit gaat helaas heel erg achteruit met youtube, eigenlijk is het niet meer zichtbaar dat de bladeren gaan hangen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry weedo1980,

 

Ik zie nu pas met mijn suffe kop dat het om stekkies gaat.

 

In dat geval mag de lucht vochtigheid boven de 55%

En niet te veel voeding ,....als ze dit al nodig hebbe.

 

Ps: een paar foto`s zou meer zeggen. en de stekkies zeker niet te nat.

Daar ze in het begin alleen door de bladeren drinken.

 

 

Gr,...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanavond even foto's maken, die zullen inderdaad duidelijker zijn dan een webcam van bovenaf.

De LV verhogen is best tricky in dit hokje, aangezien het vrij klein is met 0,7 * 1,0 meter grondoppervlakte en maar 1,8m hoog

 

Ik zal eens kijken of water verdampen de LV op kan hogen, ik zet er een aantal (zwarte) kopjes water in aangezien ik zo 1 2 3 geen andere spullen voor handen heb om de LV te verhogen.

Verder is het vernevelen van water wel een goede optie neem ik aan?

En een natte doek in het hok hangen kan waarschijnlijk ook geen kwaad nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook kan doen is een plastic zeiltje over de plantjes spannen,

zodat het vocht moeilijk weg kan.

Je kunt ook ieder potje apart bedekken met een stukje plastic.

 

Volgende keer de stekkies voor groeien onder 2 x 18 watt tl licht .

ongeveer een dag of 10.

Als je ze dan verpot en onder de hps lamp zet , dan hebben ze onder het

tl licht al voldoende wortels kunnen vormen zodat ze beter tegen een

lage LV kunnen.

 

Ps: op tijd sproeien als het licht uit gaat. ;)

 

Suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Infiniti,

 

Bedankt voor de tips!

Ik denk dat ik ze inderdaad onder een zeiltje plaats, de stekken waren reeds voorgewordteld in een potje van 10x7x7 cm, de wortels kwamen er al bijna uit.

Om die reden heb ik ze maar meteen in 11 liter gedaan ipv. onder TL in mijn voorgroeihok.

De ruimte in mijn voorgroeihok is ook gericht op jonge stekjes, misschien maak ik de tl's wel mobiel zodat ik ze ook in het groeihak kan gebruiken.

 

Ik denk eerlijk gezegd dat de bladeren er weer mooi bijstaan als ik de LV wat hoger krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe een plastic zakje er overheen helpt ook, hou in het begin je lamp op wat meer afstand maar ik denk dat je inderdaad de lv moet aanpassen.

 

Ander veelgemaakte fout: Glaswol pluggen worden niet helemaal ingegraven (drogen uit dus, alle wartels zitten nog bijna in de plug!) of worden wel ingegraven amar worden niet bij de stam bewaterd in het begin (de grond trekt de plug ook snel droog!).

 

Dus lv verhogen en in het begin ook bij de stam water geven om de plug vochtig te houden.

 

net je filmpje even bekeken: ze gaan hangen als het licht aan gaat. Dat wijst op te veel verdamping en wellicht te weinig wortelontwikkeling. Dus lv verhogen en op de juiste manier bewateren, ze zien er niet ongezond uit verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup en Infiniti,

 

Ik heb nu inderdaad met een zijltje een beter LV.

Deze zit nu rond de 50-55% met licht aan.

 

Ik merk vooral de laatste 3-4 uur van de lichtperiode een daling in de LV maar vanacht is de laatste 18 uur's periode dus dan is het probleem al helemaal verholpen, ik denk dat ik het zijltje nog een dag of 5 houdt omdat ik de LV weer wat lager wil hebben naarmate de bloeiperiode vordert.

 

Ben benieuwd hoe ze gaan bloeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het met Infiniti en whazzup eens want ik heb dat probleem ook gehad.

maar dat is bij mijn kweek allemaal goed gekomen en dat gaat bij jou ook wel lukken kerel.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plagron grond? Die paarse zakken? Zit genoeg in voor minimaal 10 weken. Pas vanaf week 4 bloei iets gaan bijmesten! Vergeet die Canna Is een andere methode van kweken.

cannie op dit moment anders gaan je bladeren kromtrekken.

 

Ps was ik vergeten. Mooi filmpje, wat je gemaakt hebt. Zijn mooie stekken in goede grond dus pas denken aan bloeimest vanaf week 4 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...