Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
braam

Hydrogrow Systeem

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben braam (tot nu toe vooral actief in de guerillia corner)

Ik wil nu een hydrosysteem in een secret jarden tent zetten ten eerste is dit mogelijk en ten tweede slim, omdat het de eerste binnenkweek wordt.

 

Dit zit er in het startpakket dat ik wil kopen:

 

1 x 600 watt ballast + lamp en reflector (Son-t-pia lamp)

1 x 225 kub afzuiger

5 x libra bakken

20 x steenwolblokken

compleet automatisch watergeef systeem

Dompelpomp

1 x PE-filter

1 x waterstop

1 x tijdklok

1 x ph meter

1 x ec meter

1 x circulatiepomp

1 x hygro - thermometer

1 liter x hydro bloeivoeding

1 x wortelstimulator 0.25 l

1 liter x pk13-14

 

en dan koop ik los een secret jarden 100x00x200

 

is dit echt ALLES op planten na wat ik nodig heb?

 

De keus is op dydro gevallen, omdat ik denk dat het het makkelijkst is klopt dit? (vooral het automatische watersysteem vind ik ideaal, omdat ik wel eens een paar dagen van huis ben en niemand om er dan voor te zorgen.

Plus dat ik eens gehoort dacht te hebben dat een goede hydrogrow meer opbrengt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk vind dat je het beste op aarde kunt kweken ...

zeker als het je eerste kweek word.

 

Maar ik wens je natuurlijk alle succes van de wereld,........

 

Ben benieuwd ,........

 

PS: voor een 600 watt lamp zou ik een zwaardere afzuiger nemen ,

minimaal 500m3.

 

Gr,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het volledig met mij bovenbuurman eens. Ik was heel blij dat ik eerst wat "gespeeld" heb met aarde... voordat ik aan mijn cocos kweekje begon. Het is wel iets anders kweken. "een paar dagen weg" moet je niet doen. Er kan altijd iets mis gaan zoals een lamp die niet aan gaat, je minuten timer die blijft hangen (voor de watergeef beurten) een afzuiger die stopt met roken, enz. Tevens kunnen je planten ook "ziek" worden of andere vormen van aandacht nodig hebben. Wijze les van mij: Als je kweekt, moet je minimaal 10 minuten per dag in je hok doorbrengen. Kleine feedback op je setup, Libra bakken zijn zó 2002. 90% van de growshops prefereert Deense bodems. Ik spreek uit ervaring, dat deze dingen een stuk makkelijker werken.

 

Kleenex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de reacties allebij, maar wat me niet duidelijk word is waarom jullie hydro afraden vor de eerste keer.

 

Dus mijn vraag, wat zijn de groote valkuilen van hydrokweek en natuurlijk de voordelen.

 

Mij lijkt het makkelijk, omdat het systeem zichzelf bewatert en ik dacht omdat er geen grond is hoef ik me alleen heel heel strak aan het voedingsschema te houden (voor hydro) dan zou de plant toch alles moeten hebben wat hij nodig heeft?

 

Groeten Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kleenex,

 

Ja zegt dat een deense bodem een stuk gemakkelijker is, kun je mij uitleggen wat het voordeel van een deense bodem is boven een hidra bak?

Ik heb op het forum gezocht en het wordt mij niet duidelijk... ik wil natuurlijk niet zó 2002 kweken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf geen hydroman, maar kan me voorstellen dat je met een deensebodem meer kan.

Je kunt zelf bepalen hoeveel slabs je erop legt.

Watergift gaat over de hele plaat, ipv. drippers naar elk plantje. :lol:

1 uitloop, ipv. meerdere zoals bij librabakken (waar je dus weer een goot voor moet maken).

Enz. Enz.

 

Er zullen vast nog wel meer voordelen zijn,.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen, ik heb wel wat ervaring met het kweken op deense bodems en steenwol.

ten eerste heb je wel voor elke plant een drupper nodig. het is handiger dan libra bakken omdat je maar 1 afvoer leiding heb. en geen irritante drain pijpjes. ik heb nog nooit op aarde gekweekt, ik weet wel van hier en andere dat hydro kweken niet makkelijker is dan aarde. je moet beter dan op aarde je planten in de gaten houden wat ze willen en nodig hebben, je kan je niet altijd precies aan het schema houden. ikzelf heb van bionova a+b, x-cel, bioforte, dripclean, ph-groei( bloei gebruik ik sinds kort niet meer, en gaat prima) en soms als je ziet dat het nodig is stikstof, magnesium en calcium. de reden dat je beter op moet letten dan met aarde is dat je matten geen voeding hebben je moet dus alles geven wat de plantjes nodig hebben. ook spoel ik elke 2 weken, met bn-zymen, 100l per 10 matten en een ph van 5.5. dit omdat de afvalstoffen van de plant en een ophoping van voeding kunnen zorgen voor te hoge ph en ec waardes in de matten.

ik begin vanaf dat de stekken in de blokken staan met een ec van 1.6 en ph 5.6. dit bouw ik op, als ik zie dat de planten en aankunnen, tot wel ec 2.6 ph 6.0. ik denk maar zo des te meer voeding ze aankunnen des te beter.

zo eerst ff roken...... :lol:

hoop dat je er wat mee kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd gedacht dat je de gehele plaat voor een bepaalde tijd kon laten vollopen. :D Oops :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb ik ook wat over gelezen maar dat is geen deense bodem volgens, een eb en vloed systeem.

 

nog wat aanvullende info, de matten moet je inwateren. ik doe altijd de matten, blokjes en druppers klaarzetten. dan 100l per 10 matten. 5.0 en dripclean. dan de stekken. je kan ook alleen de matten doen en de blokken in een emmer met wortelstimulator doen en zich helemaal vol laten zuigen. de matten na 24 uur met een scherp stanleymes 3 sneeen maken in de onderkant en alleen de voorkant (staat een pijl op de onderkant van de mat, die moet wijzen naar de kant die afloopt).

ben benieuwt wnr je begint. wel foto's laten zien he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan nog even duren want ik ben een arme student, maar de plannnen zijn er en het zál komen, maar als het zover is krijgen jullie waarschijnlijk via een webcam een liveverslag :lol:

 

Verder staat mijn keuze voor hydro nu wel vast, vanwege de mogelijk hogere opbrengst en dan maar even oefenen met planten lezen ik heb al wel wat ervaring buiten en in de kas (zonder t :D ) In iedergeval tot zover zijn mijn vragen beantwoord dank u allen :D

 

Groeten Braam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...