Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
andre68

Droogplaats Gezocht

Recommended Posts

Hallo, allemaal

 

Ik ben voor het eerst begonnen met kweken van Early Misty. Ik heb zelf 4 planten en op een ander adres staan nog 3.

Ze zullen over een week of twee wel in de bloei gaan.

 

Echter ik heb 1 probleem; WAAR GA IK ZE DROGEN?????

 

Nooit bij na gedacht, we hebben zelf alle kamers bezet zelf de zolder (heb 3 kinderen), en op het ander adres is nog minder ruimte dan hier.

Heb wel de beschikking over een schuurtje, maar denk niet dat dat de goede plaats is i.v.m. vocht.

 

*snip*

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is tog eigenlijk wel het eerste waar je bij stil staat zou ik zeggen.. waar ga ik het laten als het klaar is..

 

Kledingkast-->enkele gaatjes onderin-->Filter erin hangen-->wiet erin--> goed vacuum maken dat de lucht uit de gaatjes komt en niet uit alle hoekjes en spleetjes--> Klaar is kees.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt ook van die camping kasten (die met ritsluiting)

klein zuigertje met klein filter gaatjes onderin en klaar is kees (sorry the mad) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekke henkie wil ze ook wel drogen hoor die toppen, maar dan worden ze wel in de vap gedroogd, werkt heel snel trouwens! Binnen enkele dagen een hele oogst droog.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 planten, en dan geen ruimte om te drogen? dat lijkt me sterk. Tenzij je bedoelt dat het uit zicht moet blijven van je gezin en naaste omgeving.

Een beetje vocht is niet zo erg in het begin van het droogproces, dus dat kan je gerust in je schuurtje doen. Te droog laat de wiet te snel drogen. De kwaliteit is het best als het langzaam droogt, maar niet zo langzaam dat er schimmel in komt. Kijk anders eens in de growguide of in topics over drogen.

Meterkast? Keukenkastje? Onder het bed? Het hoeft niet perse te hangen om te drogen. Houd er wel rekening mee dat het best wel kan rieken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gekke henkie wil ze ook wel drogen hoor die toppen, maar dan worden ze wel in de vap gedroogd, werkt heel snel trouwens! Binnen enkele dagen een hele oogst droog.

 

Kees.

 

 

Hallo Kees

 

Even een vraagje: Wat is drogen in een vap??

 

André

 

ik zou zeggen maak een droogkastje o.i.d :lol:

 

leuk topic om inspiratie op te doen:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...amp;hl=drooghok

 

 

 

groeten :D

 

Hallo Cronic

 

Ik heb nog een oude lege kledingkast staan met de afmeting hxbxd 164x75x58

Ik heb je link even aangeklikt en dat heeft me wel inspiratie doen geven.

BEDANKT

 

Als ik het goed begrijp kan ik dan gewoon de kast in het schuurtje zetten?

Mijn volgende vragen zal ik dan daar stellen.

 

Groeten

Edited by andre68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Andre,

 

Kees bedoeld dat hij maar wat graag jouw stash laat drogen in zijn VAPorizer :D

 

luxegrootmetventiel.jpg

 

Als je een droog hokje/tentje maakt is misschien dit goedkope koolstoffilter inclusief afzuiging voor 40 euri iets voor je:

 

Link naar website leafman.nl

 

Gr. El Shamano

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo El Shamano

 

Bedankt voor je reactie.

Denk je dat die koolstoffilter voldoende is voor een kast met de afmeting hxbxd 164x75x58 ?

Ik ben niet echt technisch; hoe bouw je zo'n ding in? Of komt dat lange gedeelte buiten de kast?

Moet hij aangesloten worden op een travo of gaat deze direct in het stopcontact?

 

Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gedeelte waar de witte filterdoek omheen zit moet vrij in je kast hangen, op de flens bij de ventilator sluit je een slang aan die de gefilterde lucht uit de kast werkt.

 

Zorg ervoor dat je onderin de kast dus inlaten maakt , en zorg dat je onderdruk in de kast krijgt, anders ontsnappen er alsnog geurtjes :D

 

Ik denk dat dit filter genoeg is voor je droogkast, en hij zal gewoon in het stopcontact kunnen :lol:

 

Gr. El Shamano

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ... zo'n afzuigertje van leafman is hier prima geschikt voor ... maar onthoud wel dat de filter niet echt de crme de la creme is ...!!! of te wel het kan geurtjes gaan lekken maar goed het staat nog in je schuur dus zal wellicht geen kwaad kunnen ...

 

gewoon een x aantal rekken erin bouwen die 164 is denk ik de hoogtre van het kastje of niet??? daar kun je wel een rek of 10 in bouwen zorg dat je afzuiging boven in zit en dat je iets heb wat aanzuigt aan de onderkant dit hoeft allemaal maar heel minimaal ... bij te veel lucht stroom zal zelf de toppen te snel drogen of zelfs door de hele kast heen vliegen !!

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokkerbak met een paar PC fannetjes er op en een 70m3 koolstoffiltertje. Gewoon een beetje losjes opstapelen! Komt het helemaal goed.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey man ... zo'n afzuigertje van leafman is hier prima geschikt voor ... maar onthoud wel dat de filter niet echt de crme de la creme is ...!!! of te wel het kan geurtjes gaan lekken maar goed het staat nog in je schuur dus zal wellicht geen kwaad kunnen ...

 

gewoon een x aantal rekken erin bouwen die 164 is denk ik de hoogtre van het kastje of niet??? daar kun je wel een rek of 10 in bouwen zorg dat je afzuiging boven in zit en dat je iets heb wat aanzuigt aan de onderkant dit hoeft allemaal maar heel minimaal ... bij te veel lucht stroom zal zelf de toppen te snel drogen of zelfs door de hele kast heen vliegen !!

 

veel succes

 

Hallo Masteryero

 

Bedankt voor je reactie. Voor het aanzuigen voor de lucht aan de onderkant, kan ik hier iets mee?

 

https://www.leafman.nl/sunon-dp200a-circula...tor-p-1900.html

Edited by andre68

Share this post


Link to post
Share on other sites

een schuur is niet aan te raden ivm condens in de ochtend wat ontstaat door de koude vloer, tenzij een luxe schuur ingericht als een soort van huiskamer ofzo :lol:

 

in een schuur rot het onherroepelijk weg, ventileert niet voldoende.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...