Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

medical

nieuwe Amnesia haze en snowwhite ronde.

Recommended Posts

Gaat lekker medical.. :rolleyes: :D

Niks op aan te merken.. :D

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: hehe...thx No Name

 

Het gaat idd wel prima nuzo,maar de problemen komen altijd in de bloei...

Het ontkiemen,voorgroeien enzo : allemaal np...Het is het eindresultaat dat telkens tegenvalt

 

 

Du'us geen ervaren grower voelt zich geroepen om deze armzielige donder hier te helpen?Zelfs niet na meer dan 1 jaar te forum'en?Mooi is dat.Ik doe ondertss gewoon verder en ik update wekelijks.

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow medical

 

Ik zou je met veel plezier helpen , maar ...............

maar dat is zoveel als zeggen dat ik goed ben en eigen lof stinkt :rolleyes: , alhoewel het loof in mijn kast ruikt lekker :D

momenteel is mijn pc stuk , kzit in een buurthuis om vlug het hoostnodige pc werk te doen

groetjes

 

p.s ik heb de indruk dat ge uwplantjes wat telkens wat te vroeg oogst en zo aan de fluffy toppen komt want sw hoort harde wrattige toppen te hebben

tot de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo

 

gaat tog goed??en zou nog wel ff wagte met voeding als je al grond heb waar voeding in zit?!?

zijn je temperaturen ok??luchtvochtigheid? toevoer van verse lcuht enz enz zijn zoveel dingen :D

en in mijn ogen gaat het goed!vind ze er mooi uitzien! en ja ik heb zelf ook dat probleem van te weinig oogsten vorige keer 20 keer pp had rond de 200gr maja was me eerste keer dus maak me nie druk die cola's komen vanzelf pik veel lezen enz enz is nie zomaar iets hoor die cola''s kweken :rolleyes:

 

 

 

en opgefen moet je helemaal nie doen :D

 

mvg northerlightXXL

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit daar, maar idd nu moet je nog even wachten met voeding geven als je ze net hebt verplant.

bij die sw uit zaden moet je wel vermelden dat het een sw mix is e :rolleyes: en ik kan je al zeggen dat ze volgens mij redelijk wat voeding kan hebben en dat ze graag in de hoogte schieten. en ik heb er toch nog geen mannen van tussen gevonden bij mij :D

succes en ik volg je

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flanders:

 

Laat uwe pc dan maar snel maken dat je kan meekijken :rolleyes: .Ja,die harde toppen....die zoeken we,geen flushy rommel.

 

 

@northerlightXXL:

 

Ja ,zover zo goed..afwachten deze keer.

Om cola's is het me ni echt te doen maar een ronde zoals de vorige...never again.

Yop,das mss een idee..ik had in't begin een actieve inlaat...mss is dit het probleem.Ik maak er werk van.thx

 

@DB:

 

 

Owkee,ik stop ff met voeding geven.Tja als de uwe allemaal vrouwen blijken te zijn heb ik een prob...ik ben sowieso toch van plan om ze direct op 12/12 te zetten.

 

 

 

Temp :lamp aan :max 28°

lamp uit :min 20°

 

Lv : tss 25 en 50%

 

voeding :tot zover niets meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het medium:: is potgrond van dcm voor mediterane planten(een goed potgrondje laat ons zeggen) en en mix van universele potgrond

Er is bloedmeel,beendermeel,kali,guano,kalkkorrels,perliet en gedroogde koemest in verwerkt

 

Dat is een behoorlijk heftige mix om planten in te laten starten , zeker wanneer het om stekken gaat .

 

De EC waarde van gewone potgrond is zelfs al hoog voor de eerste 1 a 2 weken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Medical!

 

De 'truc' om harde toppen te krijgen is geduld, liefde, en veel en veel licht! En daar bedoel ik niet het aantal wattage mee, maar de afstand tot de lichtbron (de lumens dus :rolleyes: ).

 

Zorg dat je planten goed geventileerd worden wanneer ze in de laatste paar weken van de bloei zijn. Een ventilatortje onder de (hotspots) van de lamp hangen, zodat de warmte wordt weggevoerd. Bij cooltubes zou de warmte zowiezo geen probleem mogen vormen. Een goede kap is ook van belang. (Denk aan adjust-a-wings etc).

 

Hoe meer licht (lumen) dat je de dames geeft, hoe dikker en harder (compacter) de toppen zullen worden. Dit kan echter ook soort-afhankelijk zijn door het verschil in compactheid tussen indica en sativa's.

 

Wat ook meestal gebeurd is dat de hoofdcola's bij de meeste planten het meeste lumen krijgen, en dus ook veel compacter zijn. Lager gelegen buds zullen niet genoeg licht krijgen en daardoor krijg je dan die 'fluf'. Het doel is dan om alle topjes, zowel zij als hoofdtop, op een zo gelijk mogelijk niveau te krijgen onder de lamp, zodat ze allemaal evenveel licht krijgen ongeveer. Vandaar dat je met scroggen ook hele goeie opbrengsten kunt krijgen, omdat alle topjes ongeveer evenveel licht krijgen , en dus allemaal even compact (hard) zijn.

 

Ook het dieven van je dames kan bijdragen aan de hardheid van de toppen. Als je de onderste topjes en uitschieters en blaadjes van de plant wegsnijdt, dan kan ze al die energie steken in de hoofdtoppen en zijtoppen die wel genoeg licht krijgen om zich te ontwikkelen. En ja, energie (voeding) is wel essentieel voor toppen he :D.

 

De laatste paar weken ook goed veel water geven, dat kunnen ze dan best hebben. Ze gaan dan 'zwellen' en als je het goed doet (plant lekker groen houden) maak je zelfs kans op een 2e of 3e internode bloei.

En dan kom ik dus bij het laatste stukje : geduld!

Dit is essentieel, wil je dikke, harde buds kweken. Als je denkt dat ze klaar zijn, wacht nog een weekje... En als er zich een 2e internode bloei aankondigt, wacht totdat deze afgelopen is. Zelf oogst ik pas na de 2e internode bloei. Je kunt voelen aan de buds dat ze het vele water (zonder voeding!) en het vele licht, alsook de ventilatie aangenaam zullen vinden, en als jij ze de tijd geeft, Dikke, Harde toppen zulle geven!

 

Hopelijk heb je er wat aan!!

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmosphere:

mss wel maar ze waren el heel wat geworteld in een 2 liter potje hoor...ze zijn zowat 5 cm gegroeid op 3 dagen...ze ondervinden er helemaal geen last van

 

@Domi:

 

 

Nou dat noem ik eens een toevoeging in men topic.

 

Je kan wel eens gelijk hebben ..mijn eerste ronde was prima..het waren sativa's en alle toppen waren ong op dezelfde afstand vd lamp..de laatste rinde daarentegen waren sativa's...

Het dieven doe ik deze keer...en geduld zal ik aanleren. :rolleyes:

 

Tja een kap kan ik niet plaatsen omwille van men cooltube he...

 

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ja, energie (voeding) is wel essentieel voor toppen he .

 

Wel essensieel maar ,

De energie voor planten komt niet uit de voeding ( bij mens en dier wel ), maar uit de fotosynthese reactie . De grote 'bouwstenen' van de plant komen hier uit voort . De voedingsstoffen die de wortels opnemen zijn de stoffen die wel nodig zijn voor fotosynthese ,maar zorgen zelf nauwelijks voor gewicht.

 

@atmosphere:

mss wel maar ze waren el heel wat geworteld in een 2 liter potje hoor...ze zijn zowat 5 cm gegroeid op 3 dagen...ze ondervinden er helemaal geen last van

 

Last is een groot woord , maar een minder hoge voedingswaarde (minder minerale meststoffen op voorraad ) in de begin fase

geeft een snellere ontwikkeling en dus voordeel . Dit idee is niet over één nacht ijs gegaan kan ik je vertellen . Keep it in mind , misschien komt het ooit nog van pas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmosphere:

leuk maatje,je brengt me dingen bij die ik nog niet wist. :rolleyes:

 

Anyway al deze ronde tegenvalt,stop ik er ff mee en dan herstart ik laters met de volledige voedingslijn van canna,alles erop en eraan.

En vooral MET ph en ec-meter,nieuwe lamp.

 

Ik heb het gevoel dat ik aan het kloten ben...ik heb de tent bijna een jaar samen met mijn voorgroeihok en nog steeds moet ik aankopen van derden omdat de oogst tegenvalt.

Het was de bedoeiling ONAFHANKELIJK te zijn van anderen en tot op dit hedenis dit niet het geval.....en die investeringen vindt misses medi niet leuk meer ...you see he :D

 

 

atmo thx nogmaals

 

cja

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

waarom kweek je niet eens een enkele soort, en niet alles door elkaar...

Is toch makkelijker voeding geven dan al die verschillende soorten door elkaar.

En dan nog eens de ene uit zaad, de andere stek..., en dan nog verschil in grote en leeftijd...

Maak het je zelf eens gemakkelijk :D , en neem een kortbloeier om te oefenen.

Zet er wat meer, zodat de groei zo kort mogelijk kan en er weer al wat minder kan gebeuren.

 

Succes,

 

El Fish :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingsschemas en advies doseringen voor de teelt op grond moet je eigenlijk met een enorme korrel zout nemen tenzij er een specifieke grondsoort bij vermeld staat + de hoeveelheid grond per plant ( maar dat zal zelden het geval zijn )

 

Persoon A kweekt op 10 liter potten met zaai en stek grond

 

Persoon B kweekt op gewone potgrond met kalk in 20 liter kuipjes

 

Persoon C kweekt op All - mix in 5 liter potten

 

Allemaal grondteelt , maar totaal andere voedingsbehoeften .

 

Een vette rem op het vormen van dikke toppen is een opeenhoping van niet verbruikte voedingsstoffen in je grond.

De hoge zout concentratie zorgt ervoor dat de plant moeilijk water op kan nemen.

Geef voeding zo veel mogelijk op maat en niet op voorraad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Atmosphere: Sorry kerel, ik bedoelde namelijk dat de Energie de voeding is voor de plant. (licht)energie dus. En inderdaad door fotosynthese! Goed dat je voor de opheldering hebt gezorgd, anders was Medical waarschijnlijk ineens sloten voeding mee aant geven :rolleyes:

 

Fish heeft goed punt met gewoon een uniform, makkelijk soortje kweken. En als je een voorgroeihok hebt, dan kun je perfect zorgen voor lage planten met veel toppen. Beetje fimmen, beetje dieven, beetje blauwlicht, beetje laten groeien, en dan lekker in de bloei met die handel :D. Plantjes van 30cm hoog kunnen ook dikke toppen geven hoor :D. Als je eens een topic van Silver bekijkt, die wat direct op 12/12 enkele indica (herijuana en anesthesia) kweekjes heeft gedaan, dan snap je wel wat ik bedoel!

 

Btw, groei je eigenlijk 12/12 voor? of gewoon 18/6 ?

 

Boks,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El Fish: nou wel deze ronde was eigenlijk enkel amnesia hoor..maare ik heb redelijk laat beslist om er een moeder van te houden .De rest is tentvulling laten we zeggen .

Maar je hebt een punt hoor,zeer zeker :verrygood

 

@atmosphere: welja ik ben op de hoogte hoor en me bewust van overvoeding,ik kan niet meten dus doe ik het rustig aan.Ik hou vooral de plant in het oog.

 

@Domi: he man thx voor de reactie.Ik groei 18/6 voor natuurlijk he :P

 

UPDATE 24/2/09

op 12/12 sinds 13 februari..maw we gaan weekje 2 in...

 

de bloeitent.

 

Tot zover hebben ze het minimum aan minerale voeding gekregen(b'cuzz)..ik ga deze week de dosis verhogen en ik schakel na de tweede week(vegetatieve fase ) over op bloeivoeding van BAC

overview:

 

gallery_16666_5038_466450.jpg

 

De amneesjes

 

gallery_16666_5038_440812.jpg

gallery_16666_5038_71382.jpg

gallery_16666_5038_156516.jpg

 

de snowwhite stekken

 

gallery_16666_5038_104744.jpg

gallery_16666_5038_201445.jpg

 

snowwhitemix uit zaad

 

gallery_16666_5038_469530.jpg

 

het zaadkweekje auto ak 47

 

gallery_16666_5038_370016.jpg

gallery_16666_5038_272118.jpg

 

De groeikast

 

 

snowwhitemoeder

 

gallery_16666_5038_450517.jpg

 

test amnees stekjes..hopelijk slaan ze aan

 

gallery_16666_5038_567098.jpg

 

amnees moeder

 

gallery_16666_5038_66888.jpg

 

de rest van de crew:snowwhitemix

 

gallery_16666_5038_253588.jpg

 

overview

 

 

gallery_16666_5038_327864.jpg

 

groeten..

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

als eerste moet ik zeggen dat je dames in je hok er lekker gezond uit zien.

en dan ten 2de wat ben je van plan met die kleine swmix plantjes ? die ga je toch niet bij in je hok plaatsen zeker :verrygood

en een goeie aanrader voor je stekken: koop root riots er zijn geen betere :P

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DB:

hehe..no worries bunny...veel plannen met de SW mix..en nog genoeg zaden over...ik ga ze voldoende voorgroei geven en dan in de tent ja.Het zijn serieuze groeiers op drek 12/12 heb ik opgemerkt.Kga mss een moedertje nemen om van te stekken voor buiten deze zomer..het zijn alsook snelle bloeiers.

We zijn in week 2 van 12/12 en ze maken allemaal al kopjes aan :verrygood

 

Nog gene man gezien van de viersw-mix die in de tent staan.

 

Tot zover alles goed.

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook al willen merken dat het een serieuze groeier is :P

voor buiten gaat ze ms minder geschikt zijn omdat ze toch ver als laatste is omgeknipt in men hok maar ik zou zeggen proberen B)

ik denk dat we dan ver hetzelfde zitten met onze planten de mijne staan van de 18/02 in bloei ;)

ik heb er bij mij ook denk ik 4 staan en alle 4 vrouwtjes :) als er bij jou dan ook geen mannen tussen zitten denk ik toch dat het fem zaad is, maar we wachten in spanning af :verrygood

groetjes db

Share this post


Link to post
Share on other sites

alvast 1 vd 4 sw-mix is een dame...ik post asap een picca.. :P :verrygood

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo...ondertss 2/4 zijn dames..de andere denk ik ook

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit kerel!

 

Laat ge die foefkes ook ns zien? ;)

 

Boks

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles nog in orde medical??

 

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot vorige week wel

heb er nog mee gemaild

 

Hey MEDI wacke up :rolleyes:

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...