Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ricop2

Seed Vs Clone, Is Scrog Wel Het Juiste Woord ?

Recommended Posts

gallery_15512_5960_2129.jpg

 

 

2 zaadplanten en 2 stekken de zaadplanten zijn 2 week ouder dan de stekken ( dit omdat stekken 10 tot twaalf dagen hebben gehad om te wortelen ..)

 

 

 

ik houd het simpel 4 plantjes onder een 400 watter betreft met reflectie folie (ad folie)en een afzuiger ,(ruck 125)

.. lucht word afgezogen en komt binnen via een pasieve inlaat +- 40 cm hoogte afzuiging (deze lucht stroom laat mijn dames lekker bewegen)

het hat waar de lucht word afgezogen is boven de lamp en de lamp hangt op +- 120 ..

De voeding, tropishe planten tuin groei , en bloei van canna ,, 5 ml van allebij 2 x per week

meegegeven met 2 ,5 liter per keer verdeeld over beide bakken ... (is dit teveel of te weinig )

 

vermoed dat mijn grond iets te zuur is (bak vd pptjes) vroeg mij af dit met regen water te kunnen verhelpen ik heb ook wel ph - ergens volgens mij maar wou het liever eerst met regenwater proberen ,, omdat ik al zoveel goedjes dr bij gooi

who is in the house

 

pp, pp, rocks, ice, kippehok allemaal wijven

Rate mijn verslag geef een cijfer en motivatie alvast bedankt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bump bump bump .. Deze bump staat er wel .. maar heeft geen enkel effect gehad ( bumpen ) is redenlijk zinloos

 

{unofficial edit by mod : Bumpen is niet toegestaan }

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn nu 14 dagen verder . Ik denk dat ik de bloei maar ga reken vanaf een weekje terug, Omdat ik standaart

7 tot 8 week wil aanhouden ... ik heb het scrog rekje al weer verwijdert ( dit omdat ik dit de vorige rond ook gedaan heb ..

) nu nog wat bij buigen ed(canna&de tropishe plantentuin helpen ook een handje mee ) ik probeer alles in het licht te krijgen ... dit met resultaat dat somige topjes van onder in een keer uitschietten en ik zo een mooi veldje probeer te creeeren .. (tips altijd welkom)

 

*rocks dame links achter ontwikkeld zich keihard en ruikt ook voor treffenlijk ...

 

*ice dame (yeah) heeft haart geslacht laten zien zeg maar groeit heerlijk door ideaal voor scrog buigen ed

 

*twee pp stekjes , laten zich wat minder goed buigen .. breekts snel is iets fragieler iemand tips ???

 

vertical scrog !!! ice en rocks picts ( ik weet niet of scrog wel het juiste woord is ( dit omdat ik het enkel 3 week vol houd om voor te buigen !!! )

 

https://www.wietforum.nl/uploads//1217597872/me...5960_163399.jpg

med_gallery_15512_5960_77290.jpg

https://www.wietforum.nl/uploads//1217597872/me...5960_465012.jpg

 

Overzicht .. het ringetje van (lampe fitting verplaats ik dagenlijks) buigen wil niet best met de pp 's

med_gallery_15512_5960_161242.jpg

pptjes na laatste knak buig poging vandaag recent

med_gallery_15512_5960_522637.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn blaadjes beginnen een beetje te verkleuren ,,, alweer vorige ronde ook al maar dan in iets later stadium .

zie foto !!! lijk op meeldouw maar zijn vlekjes

waar ligt dit aan HELP PLEASE .. en benadeelt dit de groei bloei ??

 

ik lijk wel de enige die post ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de meesten niet helemaal begrijpen waar je mee bezig bent en daarom ook niet posten. Je gaat al op 12/12 voordat je scrogt?

 

Je natte medium zal ook wel een probleem zijn. Nat medium waar (nog) geen wortels in zitten kan ook verzuren met alle gevolgen van dien. Er zijn echter heel veel oorzaken waardoor blaadjes geel kunnen worden. Zonder info ook geen analyse.

 

ps wijzig je handtekening nou eens een keertje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wazzup en iedereen

ik ga idd direct op 12/12/ en in de scrog ... dit is eerder ook rednlijk goed gegaan in mijn spaarlamp hokkie ..

wortels zijn stevig doorgegroeit de eeste bloeimaand ... en planten drinken ook goed ... de foto is waarschijnlijk

gemaakt toen ik net water had gegeven ... ik denk dat het kwam omdat ik mijn mistmaker in een andere hoek gezet had ( ultrasoon verdamper ... ) welke vervolgens het blad vochig maakt terwijl de lamp er ook op staat te branden

ik heb de vernevelaar nu drie dagen uit en het gaat al weer beter ... ik zal proberen het verslag je wat volediger te maken ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas krijg geen response :lol: , kan niemand feedback geven ..

vraag me desnoods wat je wil wete om andwoord te kunnen geven, tips lijkt mij ook niet overbodig of een reactie

anders laat ik dit forum lekker rusten jullie brengen mij niet waar ik moet komen op deze manier ,denk ik enkelereis belgiche forum ... lekker opnieuw beginnen

ik steek er ook tijd in ben ook niet onduidenlijk (jah nu mischien ik heb alle text weggehaald ) zal wel afschrikkend gewerkt hebben ofzo ... maar het lijkt wel of mijn planten mij nog eerder gaan andwoord geven . thanx ( box ) zien jullie niet dat mijn pp tje overdreven zielig is ... !!!!! ik denk haast geen respect voor het kleine meer ofzo ...... en voor de dames niet !!! jullie laten dr een paar gewoon stikken!!! zo ik ben mijn ei kwijt fijne vakantie nog voor zo lang het duurt iedereen

 

ricop2 de planten fluisteraar .!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de sectie ziektes, ongedierte en bladproblemen staat een sticky met wat we moeten weten om je te kunnen helpen. Je posts nodigen ook niet echt uit om een antwoord te geven. Bovendien is het moeilijk om er iets over te zeggen zonder foto's of met onscherpe foto's. Ik weet niet eens wat voor verlichting en voeding je gebruikt.

 

Wat wil je nou dat we hier op zeggen?

mijn blaadjes beginnen een beetje te verkleuren ,,, alweer .

waar ligt dit aan HELP PLEASE .. en benadeelt dit de groei bloei ??

Verkleuren? waar? wat vor kleur? lichtgroen? bruin? vlekkerig? aan de randjes? Daar kan je toch helemaal niks mee? E nklagen over te weinig reacties is ook niet echt stimulerend voor de respons hoor. Ik post vaak 6 keer achter elkaar in mijn topics zonder dat er gepost wordt. Pimp your topic!

...anders laat ik dit forum lekker rusten jullie brengen mij niet waar ik moet komen op deze manier ,denk ik enkelereis belgiche forum ... lekker opnieuw beginnen

ik steek er ook tijd in ben ook niet onduidenlijk (jah nu mischien ik heb alle text weggehaald ) zal wel afschrikkend gewerkt hebben ofzo ... maar het lijkt wel of mijn planten mij nog eerder gaan andwoord geven . thanx ( box ) zien jullie niet dat mijn pp tje overdreven zielig is ... !!!!! ik denk haast geen respect voor het kleine meer ofzo ......

tjonge jonge.. je hebt ook een paar posts gedaan. En hoe bedoel je duidelijk (..). Je vertelt niks maar wilt wel antwoorden. Da's hetzelfde als "Mijn auto doet het niet meer, wat moet ik doen?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies jah zonder rijbewijs !!! :D en dr is ook niemand dus die mijn theorie hoe brak dan ook wil beoordelen al werd er bv gevraagd ,," heb je je sleutel omgedraaid .. of iets dergenlijks .. :lol: . druk je je koppeling niet volledig in .. staat ie wel in de goedde versnelling ik zou het niet weten zonder rijbewijs ... :D

 

mijn spaarlamp kweekje volstaat lang niet

 

 

 

kan niemand zien dan dat het simpel 4 plantjes onder een 400 watter betreft met reflectie folie en een afzuiger ,

dit is toch standaart zo.n beetje .. lucht word afgezogen en komt binnen via een pasieve inlaat +- 40 cm hoogte afzuiging

hangt boven de lamp en de lamp hangt op +- 120 .. voeding tropishe planten tuin groei , en bloei van canna ,, 5 ml van allebij 2 x per week

meegegeven met 2 ,5 liter per keer verdeeld over beide bakken ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

iid whazzup... niet de grond in trappen maar zorgen dat deze knul over 2 kweken een mooei dikke opbrengst haalt ... met zijn 'standaard' kweekje ... niet iedereen fixed een mooie verslag maar goed doen het wel ... lang niet iedereen heeft een goede camera maar wilt wel graag advies en die kun je als je het weet geven ... kan of wil je dat niet ach ... dan tog een volgend topic ...

 

maar goed ricop met 403 post ( dus minimaal wel 403 post gelezen te hebben ) zou je ook wle kunnen/ moeten weten hoe je moet zoeken naar .... en waar je kunt vind ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wel .. maar ik ben erg bang dat ik bv extra voeding ga geven terwijl bv mijn blaadjes enkel verbranden ..

als ik dit zelf moet uitzoekken 1 ga ik waarschijnlijk een fout maken ... ik werk liever niet op de test en error manier ..

ook heb ik het idee , dat als ik bv de oplossing weet en op het forum vraag of ik het juist hebt ..dat mensen geen bevestiging geven

omdat ze denken dat ik de info al heb gevonden !! is een beetje tricky .. waarom krijgen mensen gewoon geen andwoord op hun vraag ,,

ok 10 topic's van is het een man of vrouw (is natuurlijk lastig) maar heb geen nieuw topic geopend voor mijn vraag ,, ik heb geduldig 10 dagen op andwoord gewacht !!!!!

 

 

mij eigen onderzoek komt uit op Zwaveltekort , of verbranding van blad door mistmaker ,,,

jullie mening ??? ik ga zo ff ph opmeten .. ik ging er van uit dat dit goed zou zijn aangezien ..

mijn planten goed drinken ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan geen ph meter vinden kan wel bevestigen dat er allemaal gele stipjes in de gote van zeg maar meeldauw op mijn blad zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph meter nog steeds zoek .. ik gok nu echt op zwavel ... uuh ik heb een flesje aqua ph - .. maar dacht mischien kan ik het ook eerst met wat regen water proberen ... zou dit verschil maken ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ maistro 404 posts .. : rico kijkt de boom uit de kast praat niet zo veel ... thanx voor je reactie

@wazzup tjonge jonge.. je hebt ook een paar posts gedaan: rico kijkt de boom uit de kast praat niet zo veel ... thanx voor je reactie

 

 

 

@ everyone we zien wel waar het op uit loopt ... als iemand de fotos's wil zien !!

meld maar ff .. (geen reactie geen foto's ) ik laat het lekker door groeien .. probeer het wel met regen water te fixen

en anders haal ik mij een liter water uit de sloot .. (lekker organishe lijkt mij )..moet ik dit niet doen zeg maar ff

als het niet te veel moeite is >> je helpt namenlijk niet allen maar ook mijn plantjes de volgende wat meer voorgroei en zonder het forum

kijken of dat de ideale formule is voor 1:1

..

 

LATERZ .........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arm dutske...just pimp up the topic as whazzup said..structuur,vette lettertjes,lijntjes..kleurtjes..FOTOotjes..whatever... :D :lol:

 

 

Nou wat de bedoeling is van een vertical scrog weet ik niet ,wel zie ik dat een van je plantjes last heeft van overvoeding ofso..

 

De rest gaat goed..

 

Btw..neem maar regenwater ipv slootwater.Slootwater kan serieus vervuild zijn en dan is het direkt game over met je plantjes. :D

 

Zwaveltekort??...en dan zeg je verbranding... :lol: das het tegenovergestelde hé :lol:

 

 

Succes

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt het is ook een beetje van beide , 1 omdat ik een ultrasoon verdamper aan had vochtige lucht stroom trok langs de opnderkant van 1 zaad plant met de consiquentie

dat er wat blad was verbrand .. zwavel is van toepassing op de andere bak denk ik .. thanx voor de tip .. ik denk datr het aan regen water komende dagen niet zal ontbreken .. kan iemand dit mischien bevestigen !! ?? !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@medical mijn topic is gepimpt !!!! zo beter ???? en dat er nu maar hopen op 10 reacties per dag

:lol: :D

de bedoeling van de verticale scrog is dat gewoon alle ruimte benut word en mijn plantjes niet recht de lucht in groeien !!!

@Ratchet komen dr nog 3 dan ... vandaag geschoten !!!

 

Dit is rocks .... ik denk dat een paar bladeren beetje zijn verbrand (vocht mistmaker)

gallery_15512_5960_53092.jpg

De fotos zijn onscherp omdat er op die plek haast geen licht komt ... en jullie liever geen hps fotos hebben (is het niet anders )

fotos van mijn vorige kweek waren met het zelfde toestel !!

 

De 2 pptjes zijn weer hersteld ... zonder water of toevoeging vermoed dat ze te nat stonden ...

 

med_gallery_15512_5960_162995.jpg

 

Shot van de kast .. kan je zien dat het lastig is goede foto te shieten in het donker !!!! @ wazzup mischien mag ik wel wat hps fotos plaatsen ...

kijk mijn omstandigheden:https://www.wietforum.nl/uploads//1218053672/me...5960_557842.jpg

de flits aan zetten heeft weinig effect dit dankzij de ad folie het reflecteerd !!

 

nu heb ik het scrog net weer terug geplaatst echter nu horizontaal .. bij het buigen .. . is de top van de rocks gebroken ... helaas de hoofdtop ..

ik ga het netke bijna vol krijgen ... kan iemand mij vertellen waarom die rocks geknapt kan zijn ,,, vorige week waren ze een stuk buigzaamer !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rate mijn verslag geef een cijfer en motivatie alvast bedankt !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Of je hps foto's plaatst moet je zelf weten, haha. Ik plaats ook foto's met hoerenstraatlicht dus ach. Ik stoor me er niet aan, ik sta zoveel tussen dat licht dat mijn ogen aangepast zijn lol.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk kweekje.

 

Het was beter geweest als je niet zo had lopen experimenteren met wat jij

een verticale scrog noemt.

Waarom de planten niet gewoon laten groeien !!.

 

Al die bakken verstoren alleen maar de licht en lucht huishouding.

 

Hoop dat het wat rookwaar opbrengt voor je ,....

 

Suc6,

Share this post


Link to post
Share on other sites

op je foto's zijn de onderste delen van je plant wel scherp, dus aan het licht kan het niet liggen. Misschien hou je je toestel te dichtbij, of zit er een vuiltje op je lens...

 

Ik geef je verslag een 4,5. Grotendeels doordat ik het heel moeilijk vind je schrijfstijl te lezen. Een beetje chaotisch. Gecentreerde tekst vind ik meer iets voor een gedicht, niet voor een verslag.

 

Ik wil meer gedetailleerde foto's. Als er met een blad iets mis is laat dan alleen dat blad zien. zoeken op een foto is lastig.

 

 

Over je plantjes, ik denk dat het overvoeding is, maar wie ben ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond lijkt het water erg slecht op te nemen !!! iemand tips !! (ph - gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...