Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flebber

Wanneer Stoppen Met Voeding?

Recommended Posts

Hey mensen,

Kan iemand mij vertellen hoe je aan je plant kunt zien dat het tijd is om te stoppen met de voeding? Dit ivm het spoelen van de toppen.

Mijn plant (hawaiian snow) zit nu bijna in week 14 en zit knap vol met grote, volle toppen. Zo'n 30% van de haartjes hierin is al bruin.

Als ik nu stop met voeding geven, stop ik dan te vroeg (over 2 weken nog geen 80% bruine haartjes), of had ik misschien al moeten stoppen?

Wie heeft een duidelijk antwoord voor mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

raadpleeg je voedingsschema: meestal laatste week geen voeding meer. Er zijn vele manieren om te bekijken of je plant al bijna klaar is. Er vanuit gaande dat ze geen gebreken en ziektes heeft, en sommige strains hebben een aparte gebruiksaanwijzing, maar dit zijn wel enkele mogelijke tekenen:

 

1. Pistels worden bruin (kan overigens óók door vocht gebeuren!), ook onderin

2. De planten gaan aan het eind minder water gebruiken

3. Topontwikkeling stopt, ze dikken minder aan

4. De fanleafs onderin kunnen gaan verwelken (kan ook op stikstof gebrek wijzen)

5. De trichomes zijn allemaal melkwit, niet meer doorzichtig (met uitzondering van de eventuele late internode bloei)

 

Zorg dat de lv laag is (35-40%) in de laatste week.

 

week 14 van de bloei? Totaal? Of week 14 12/12?

 

Je zit hier in het buitenforum, ik neem aan dat je verduistert dus? Hoe lang al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je snelle reactie Whazzup!

 

1. De pistels worden inderdaad bruin, ook onderin.

2. De plant is naar mijn idee nog even dorstig als voorheen.

3. De topontwikkeling is praktisch gestopt, de toppen dikken bijna niet meer aan.

4. Alle fanleafs zijn een week terug verwijdert, waren roestbruin geworden.

5. De trichromes zijn allemaal cremewit en niet meer doorzichtig.

 

De lv heb ik geen invloed op, maar zal vermoedelijk komende week hoger liggen dan 35-40%.

De totale plant zit nu in week 14, en ik ben na 1 week al begonnen met verduisteren.

 

Als ik zo jouw aanwijzingen zie dan is mijn plant nu bijna ver genoeg om te gaan spoelen. Ik heb nog 1 gietertje met 5 liter voedingswater staan. Dit opmaken en daarna alleen nog maar water geven?

Is het trouwens raadzaam om tijdens het spoelen PK 13/14 mee te geven? Volgens mijn voedingsschema van de growshop moet dit namelijk wel, maar hier lees ik er weer tegenstrijdige berichten over, vandaar mijn vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update, dit keer met foto's.

Ik ben de afgelopen week gewoon nog voeding blijven geven, en dat lijkt toch de juiste keuze te zijn geweest.

 

Hier een foto van een zijtak.

med_gallery_18070_5677_345379.jpg

 

En nog een.

med_gallery_18070_5677_212752.jpg

 

De hoofdtop:

med_gallery_18070_5677_296623.jpg

 

Nog een keer.

med_gallery_18070_5677_312965.jpg

 

En nog een keer.

med_gallery_18070_5677_364678.jpg

 

De plant in zijn geheel:

med_gallery_18070_5677_716805.jpg

 

En nog een keer.

med_gallery_18070_5677_238172.jpg

 

Wie o wie kan een schatting maken hoelang deze plant nog moet?

Nog lekker even voeding blijven geven of nu stoppen daarmee en alleen nog maar water?

Edited by Flebber

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dit een gevoelskwestie. Als jij denkt dat ze bijna klaar is zou ik stoppen met voeding geven en 7 tot 12 dagen alleen water geven. En zeker geen PK meer, dan rook je dat ook. Tenzij je nu nog een week PK meegeeft en daarna die dikke week spoelen met water. Als je blad daarna minder word is ze bijna klaar

 

Maar goed, zo zou ik het doen maar heb zelf nog niet veel ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites
die lekkere voeding rook je ook op :wtf:

 

Dat wil ik dus niet, vandaar dat ik deze vraag stel. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij is dit een gevoelskwestie. Als jij denkt dat ze bijna klaar is zou ik stoppen met voeding geven en 7 tot 12 dagen alleen water geven.

 

Bedankt voor je reactie ijscoman, maar dit is nou net het punt waar ik mee zit. Dit is mijn eerste kweek, en het is voor mij moeilijk in te schatten hoe lang deze plant nog moet totdat deze rijp is om te oogsten.

Ik hoop dat de update met foto's een goed beeld geven over de staat van mijn plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...