Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
QuakeALot

Duidelijkheid Over Verbruik??

Recommended Posts

Beste mensen,

 

 

Ik ben "nieuw" hier in de zin van dat dit mijn eerste topic is. Ik ben al enkele maanden aan het lezen op het forum en

heb eigenlijk alles al op een rijtje van hoe en wat. Maar ik blijf voor mijn gevoel met een groot probleem zitten.

 

De opzet is dat er 4 lampen van 600 watt gaan draaien.

 

Nu heb ik al het hele forum doorgespit naar stroom topics en stroom verbruik etc.

Ik wil alles gewoon over de meter laten lopen, maar hier zie ik dus nog wat probleempjes die eigenlijk nauwelijks behandeld worden.

 

Zo wordt hier op het forum gezegd dat: 4000 a 4500 kwh p/j gemiddeld is voor een huishouden; 4 lampen makkelijk kunnen en als je gewoon netjes betaald kan je niks overkomen..... ????? :D

 

Nu is mijn situatie zo dat ik berekend ben op 3200 kwh p/j voor zo'n 125 per maand. Ik ben gaan rekenen en in het meest pessimistische plaatje verbruik je per jaar met 4 lampen continue + standaard stroom verbruik zo'n 15000 kwh p/j.. ;) ..... en dat moet dan rond de 300 euro per maand gaan kosten.

 

DE VRAGEN:

hoe kun je een verbruik van 15000 verklaren... dat is 5 keer zoveel waar ik nu voor sta genoteerd. + van 125p/m ophogen naar 300p/m onder het mum van: ik heb een waterbed, airco, kachel blablabla..... Dit valt toch op???????

Ook die 15% afwijking..(van je normaal gemiddeld verbruik).. dit is 500% afwijking...

 

Wat kan ik het beste doen? (en graag geen opmerkingen van gewoon 4 lampen en betalen = nix aan 't handje..... hoe kun je dat zo ZEKER weten????)

 

 

Bijvoorbaat dank,

 

 

Mvg Sir QuakeALot

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi..

 

 

persoonlijk vinnik dat wanneer je 4 lampen gaat hangen je niet meer voor eigen gebruik kweekt nietwaar?

 

Dan moet je het risico maar bijnemen he. ;)

 

Er zijn er hier genoeg opt forum die kweken onder 4* 600 w dus zo opvallen zal het welni doen. :D

 

Dat je rekening omhoog schiet is logisch...je kan de elentriek maatschappij beter verwittigen datje meer strrom gaat verbuiken en dat je hogere maandelijkse afbetalingen wilt doen...zodoende op het eind van't jaar ni achterover te vallen van de rekening.

 

 

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je netjes op tijd betaald ben je NUON's beste klant right ? Denk je dat ze daar een probleem van gaan maken ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb de indruk dat velen dat onderschatten. Ik heb men moeder zwaar moeten overtuigen want zo een hoge druk natrium lamp met 400 watt is geen lachertje in deze tijden waar alles duurder wordt. Daarom dat ik maar 1 lamp gebruik voor 1 plant binnenkweek.

In België is inderdaad 1 plant gedoogd maar dat is buiten dus niet voor binnenkweek... dus begin zeker niet uw weed te verkopen, hou het puur voor eigen gebruik en voor de rest mondje toe en snaveltje dicht ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej mede Vlaming..daar heb je gelijk.

 

Wil je het veilig doen? ;)

 

Dan magje uwe weed ni verpatsen en enkel voor eigen gebruik.Mondje dicht..rekening betalen(op tijd) en geen problemen.

 

Doe ik ook hiere in de Vlaanders..1 lamp,600w,eigen gebruik,geen problemen. :)

 

Kdenk dat je de rechter makkelijker kan overtuigen dat je voor eigen gebruik kweekt met 1 lamp dan met viere :D +.

 

1plant gedoogd hier in belgie..ja ok right.Wil ik nog eens zien als ik hiere nen boom laat groeien van 3 m hoog in menen hof.....

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@medical ,Dat is dan de ene persoon tegen de andere,maar ik rook veeel meer dan ik kan planten....van 2 -400tjes ;)

 

Dan moet ik op het einde bloei al gaan knabbelen aan de planten omdat ik zonder zit,omdat de vorige al allemaal op is :D

 

 

 

Grtz

 

Roken is ongezond!!spaar zoals ik voor een Evertverdamper :)

 

 

Stroom netjes betalen,niets aan de hand :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken ze hoor die medicinaal/recreatief 4x600W gewoon weg kunnen roken/dampen/eten hoor!

 

Dus wat dat betreft geen bullshit!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je netjes op tijd betaald ben je NUON's beste klant right ? Denk je dat ze daar een probleem van gaan maken ?

 

Kees.

 

Ga daar maar niet meer van uit, normaal controleren ze de standen 1 x per 3 jaar. Heb ze nu al 3 x op visiete gehad.

Ook geven ze info door aan politie bij hoog eergie verbruik, voorbeeld hier in de straat gezien.

1x 600 w en 10 plantjes. GOTCHA

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben volledig met jou eens Kees ;)

 

Grtz

 

 

Veel meer mensen als men denkt trouwens.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga daar maar niet meer van uit, normaal controleren ze de standen 1 x per 3 jaar. Heb ze nu al 3 x op visiete gehad.

Ook geven ze info door aan politie bij hoog eergie verbruik, voorbeeld hier in de straat gezien.

1x 600 w en 10 plantjes. GOTCHA

 

DD

 

Dikke BS. 600W valt niet eens op... Als jij een nieuwe computer hebt die je 24u/dag aan laat staan trek je dat ook misschien wel... Electrisch kacheltje ? Nieuwe vaatwasser ? Wasdroger ? 600W merkt niemand. BS.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga daar maar niet meer van uit, normaal controleren ze de standen 1 x per 3 jaar. Heb ze nu al 3 x op visiete gehad.

Ook geven ze info door aan politie bij hoog eergie verbruik, voorbeeld hier in de straat gezien.

1x 600 w en 10 plantjes. GOTCHA

 

DD

Maby eens aan je gebuuren denken en een filtertje kopen :D ;of nsb gebuuren.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forum bezoekers,

 

Zouden jullie het op A.B.N kunnen houden.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mensen,

 

 

Alvast super bedankt voor de reacties.

Maar ik heb het idee dat er nog wat misverstanden zijn ontstaan.

Dat 1 lamp van 600 watt niet opvalt is logisch, want 600 watt valt in het niets bij je gemiddelde verbruik.

Alleen nu is mijn vraag hoe mensen dat doen met 4 lampen van 600 watt.... dat is 2,4kw per uur (afgezien van randapparatuur), dus ga uit van 2,8 tot 3 kwh. Dat komt dan neer op zo'n 40 kwh per dag (ja ruim/pessimistisch berekent)

40 kwh op 1 dag en dat is dan ook nog eens exclusief je normale stroom verbruik. Van het ergst uit gaande 40 + 10 = 50 kwh per dag.... * 365 = +/- 18000 kwh per jaar!

 

Nu ingaande op de reacties van jullie.... gewoon betalen en je bent hun beste vriend blabla.... dat vind ik niet echt opgaan en laat staan dat 't als een zekerheid overkomt. Nu zijn risico's niet geheel uit te bannen, maar dit vind ik wel een erg groot onbekend risico. Met deze opzet gaat je gemiddelde verbruik (sta nu op 3200kwh p/j) toch met zo'n 5 a 600% omhoog. Ookal zou je het gemiddelde verbruik nemen van 4500kwh p/j (wat hier veel wordt genoemd op het forum) dan nog ga je daar dik overheen.

 

Ja, ik mag dan wel heerlijk paranoia overkomen, maar deze enorme toename in verbruik valt toch op?!? Als mijn hele straat gemiddeld 3200 verbruikt per jaar en ik ineens naar 18000 ga, dan vliegt 't totale verbruik ineens omhoog.... alsof er 5 huizen bij zijn gekomen. .. ;)

 

Maar goed, uitgaande wat ik hier nu hoor en al in vele andere topics heb gelezen, is dat niemand een goede oplossing hiervoor heeft en niet precies weet hoe 't bij de energiebedrijven in z'n werk gaat. Het risico is er en zal er blijven wanneer je meer dan 2 lampen gaat gebruiken... Toch nog maar eens even na gaan denken of het 't risico waard is :D

 

In iedergeval bedankt voor de snelle reacties. Love this forum! KEEP IT UP!

 

 

Mvg Sir QuakeALot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar goed, uitgaande wat ik hier nu hoor en al in vele andere topics heb gelezen, is dat niemand een goede oplossing hiervoor heeft en niet precies weet hoe 't bij de energiebedrijven in z'n werk gaat.

 

De verhoging van je energie verbruik hoef je niet uit te leggen aan je energie leverancier, the more you use, the more they get.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dikke BS. 600W valt niet eens op... Als jij een nieuwe computer hebt die je 24u/dag aan laat staan trek je dat ook misschien wel... Electrisch kacheltje ? Nieuwe vaatwasser ? Wasdroger ? 600W merkt niemand. BS.

 

Kees.

 

Ik wel in de eindstand en afrekening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Keesthemad bedoeld denk ik is dat het bij de maatschappij ni opvalt,wel op je eigen persoonlijke factuur..

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang jij maar betaald doet niemand moeilijk hoor...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi....ik ben het wel eens met QuakeALot......hij heeft precies hetzelfde verbruik als ik....ik ben wel net begonnen met 4 x 600w.....het kost je ongeveer 100,- per lamp per kweek extra....en dat 4 x per jaar want je gaat ook nog wel eens op vakantie dus 5 x haal je misschien niet zonder dat iemand anders even water geeft....

 

Ik heb de nuon destijds gebeld en gezegd dat ik allemaal nieuwe apparatuur heb.....nieuwe keuken met apparatuur....vriezertje in de schuur...aquarium....Tevens heb ik gevraagd of het een probleem is want ik wilde geen politie aan de deur omdat ik meer stroom verbruik.....de jongeman gaf aan dat ze niet zo werken en dat er niks aan de hand is......de betaling kon moeiteloos omhoog zonder gekke dingen erbij....

 

Het is en blijft een risico dat je loopt en je moet je dingen gewoon goed voor elkaar hebben....ik heb dan ook 2 tentjes neegezet met alle toeters en bellen erop....3100,- euro tot nu toe uitgegeven maar dan heb je ook wat.

 

QuakeALot, als je niet zeker bent doe dan 1 tentje van 1,5 x 1,5 met 2 lampjes erin....later kan je altijd nog hoger gaan als je wil....als je het goed doet haal je een kilo per tent eruit zonder al te gekke fratsen....

 

Succes allemaal.....belangerijk topic denk ik wel dus serieuze reacties zijn zeeeeeer welkom.

 

Docshot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...