Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ashiva

Killa Jack Verslag

Recommended Posts

Hé beste mensen

 

Het hok werd flink aangepast, zo wordt het de bedoeling in een aardebak te gaan kweken.

Er werd een filter van 800 kuub geplaatst, met daarop een 750 kuub afzuiger, aangestuurd door een min/max dimmer met thermostaat.

Verse lucht wordt passief binnengezogen, deels langs de vloer en deels door een buis die uit het plafond hangt waar flink wat verse lucht uitkomt, deze lucht wordt in het hokje verdeeld door een wandventilator net onder de buis. De buis met ventilator hangt aan de linkerkant van het hok, de filter met afzuiger bovenaan aan de rechterkant. Zelf vind ik dit een prima systeem :execute

Oja PH en EC meter gebruik ik niet, enkel een tensio in de bak...

 

De grootste aanpassing was de belichting.

Ik weet dat vele kwekers het hier niet mee eens zullen zijn maar HPS vind ik rotlampen :doctor: ieder z'n mening...

Ik ben dus in de wolken met de belichting die ik nu heb: een zelfgemaakt frame waarop 5 x 36W TL-lampen passen en 12 x 39W HO T5 lampen, een nette 650W aan TL-licht.

Voor de groei heb ik 6500K lampen en voor bloei 2700K, zoals het hoort dus, ik heb ook nog enkele gewone TL kleur 40 liggen, voor in de late groei.

De 6500K zijn echt helder koud wit licht terwijl de 2700K een gezellige oranje gloed afgeeft.

 

gallery_8482_3069_991610.jpg

Enkele KKxSJ en Jackberry's.

De killa kush x Sannie's Jack zaadjes hebben een iets hardere schil dan de jackberry's waardoor ze iets later ontkiemden, maar nu beginnen ze op gang te komen en halen ze de jackberry's al in, het is echter nog vroeg om hier zeker van te zijn, jackberry is ook een snelle groeier heb ik eerder ondervonden. De F2 heb ik echter nog niet gekweekt.

 

De kleintjes staan in een mix van zaaigrond, cocos, perlite en 5 gram schimmels per plant, met een bovenlaag van perlite om licht en vooral warmte te reflecteren.

gallery_8482_3069_575942.jpg

 

De Belichting

gallery_8482_3069_429170.jpg

 

Ik heb bewust gekozen om de T5 op een apart frame te installeren, de zwarte bouten die je ziet zitten langs de bovenkant vast met moeren waardoor het mogelijk is ze in hoogte te verstellen, omdat de T5 warmer wordt dan TL. Het is ook beter om warmte te laten ontsnappen door de gaten.

gallery_8482_3069_127311.jpg

39W T5 geeft duidelijk intenser licht dan 36W TL. Je ziet ook dat er links en recht nog plaats is voor 4xT5 en 2xTL, deze zullen in de bloei ook gebruikt worden.

gallery_8482_3069_669749.jpg

 

Aan-en afzuiging

gallery_8482_3069_123548.jpg

gallery_8482_3069_317721.jpg

gallery_8482_3069_619045.jpg

 

Houten constructie waar ik eventueel nog dingen kan bijhangen. Dat armatuurtje weegt toch behoorlijk wat en gipsplaat houd zoiets niet.

gallery_8482_3069_292076.jpg

 

Ohja, voeden gebeurt met het BAC assortiment en de buffertabs en bacto.

 

Ik wil Sannie nog even bedanken voor de kans die hij me bied dit soortje te kweken :D

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig verslag Ashiva :doctor:

Je hokje ziet er strak en goed doordacht uit.

 

Laat de tl zo hangen dat de kleintjes het niet te warm hebben totdat ze goed aangeslagen zijn en de worteltjes de pot hebben verkend.Als de kleintjes gaan groeien zo snel mogelijk de tl er bovenop hangen.(zo dicht als mogelijk)

 

Veel succes met de twee prachtige soortjes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren nog de discussie gevoerd dat alles waar jack in zit een goede opbrenger is, dus dat gaat je ten goede komen ben ik bang :doctor:...

 

Veel plezier...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het advies Sannie :doctor:

 

@ Silver

Tja... met die 650W TL-licht wordt het minder warm als vroeger met een 400W, en iedereen weet hoe vervelend het kan zijn als je hok te warm wordt in de zomer, resultaat zijn dan meestal fluffy smaakloze toppen, daar zit niemand op te wachten :execute

 

Het grootste nadeel van HPS vind ik echter dat al het licht uit 1 klein puntje komt...

Nu heb ik een kleine 'vierkante meter' aan licht, zodat ieder topje evenveel belicht wordt.

 

@ Kees

Da's waarschijnlijk de reden dat vele van Sannie's soortjes Jack genen hebben...

Hopelijk heb je gelijk en wordt de bloeitijd nog wat teruggeschroeft door de kush, zou helemaal leuk zijn :D

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk eens een update...

 

36 dagen geleden heb ik 8 zaadjes Killa Kush x Sannie's Jack ontkiemd, en 4 Jackberry F2.

 

Van de 8 KKxSJ werden er 2 opgegeten door m'n kat, de 6 overblijvers waren tot m'n grote verbazing allemaal vrouw :o. Van die 6 zijn er al 4 geselecteerd.

Van de 4 Jackberry F2 was 1 een mutantje en 1 man. De 2 vrouwen zullen waarschijnlijk blijven staan.

 

Ik heb alle planten (op 1 na) gebogen zoals op de foto's te zien is, zo krijgen de groeischeuten meer licht en probeer ik ze gelijk te laten groeien met de top. Dit was een experiment maar blijkbaar is het goed gelukt. Om ze gebogen te houden gebruikte ik zo'n rekbaar rubber om hagen mee te binden.

 

Laatst van die leuke rechthoekige kuipen gevonden, 65 liter. Ze zijn 40 breed en 75 lang, alsof ze op maat gemaakt zijn voor m'n armatuur, ik kan er net 3 naast elkaar kwijt. Omdat ik nog wat twijfelde over die drainagebuis in de aardebak heb ik toch maar besloten de kuipen te gebruiken voor deze ronde.

Vandaag werden de 2 JB's samen in een kuip gezet (links) en de favoriete killa kush x sannie's jack alleen in een kuip. Uit de 3 overblijvende kk/sj moet ik er nog 1 of 2 kiezen. pff kiezen is moeilijk :D

 

Wat ik Sannie al kan vertellen over de kk/sj...

Zoals op de foto's te zien heeft ze zeker de groeipotentie van papa jack mee, vergelijk maar met de JB. Ik maak me hier echter geen zorgen over want ik weet dat die JB flink de hoogte in schiet na omschakeling vd klok. De verbazing was nog groter toen ik geen enkele man vond :D ik ken je standpunt over vrouwelijk zaad, dus dat zal het wel niet zijn, misschien ligt het aan de grote hoeveelheid blauw-wit licht. Toppen reageert ze ook goed op, enkele ervan bleven zelfs gewoon doorgaan na het toppen. Pletten van de stam heb ik bij sommige planten ook al toegepast om ze minder te laten strekken en da's ook helemaal goed verlopen ;)

 

Totaalbeeld (foto van voor het verpotten)

gallery_8482_5600_75002.jpg

 

Killa Kush / Sannie's Jack

Zoals je ziet gebruikte ik 6 van sannie's buffer tabletten. De kuipen zijn 65 liter (40 cm breed en 75 lang)

gallery_8482_5600_639358.jpg

gallery_8482_5600_644323.jpg

gallery_8482_5600_45592.jpg

gallery_8482_5600_158008.jpg

gallery_8482_5600_899437.jpg

 

Ter vergelijking 1 kk/sj die ik pas vandaag gebonden heb.

gallery_8482_5600_794576.jpg

gallery_8482_5600_487367.jpg

 

Jackberry F2

Hier 8 buffer tabs omdat er 2 planten zijn.

gallery_8482_5600_397211.jpg

gallery_8482_5600_513604.jpg

gallery_8482_5600_1325687.jpg

gallery_8482_5600_541308.jpg

 

Oja de afzuiging is verplaatst, scheelde meteen 4 graden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel mooi verslag :D Ashiva

ik ben benieuwd naar deze nieuwe soort van SANNIE

blijf je volgen, succes

 

 

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ashiva,

 

Het gaat lekker hé met je hokje !

 

Medisch gebruiken rules! Wat is precies hetgeen waar je lichamelijk tegenaan loopt dat je wiet nodig hebt ? Het ga je goed in ieder geval!

 

Maar goed, TL rules ! Dus we zullen eens zien wat je op haalt. Ik ga straks ook weer lekker bloeien onder spaarlicht... Ik heb er nu één er onder staan... Maar als ik je een tip mag geven.. Beplak je hele ruimte met "Diamond Diffusion Foil", kost een paar euro maar dat haal je er zo uit! Je hele ruimte bespiegeld voor minder dan 30euro.. Je moet het of nieten of lijmen of met aluminium tape vastzetten (laatste doe ik) want duckttape werkt niet. Reflectie is de oplossing!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke reacties beiden :o

 

Aan Kees...

 

Ik zit met een zenuwbeschadiging in m'n rug, waardoor ik eigenlijk voortdurend pijn heb. Cannabis bied geen oplossing tegen de pijn, soms gebeurt het wel dat ik me lichtjes verdoofd voel maar het neemt de pijn zeker niet weg, wat het wel doet is mentaal alles dragelijker maken.

 

TL is super :D

Zorgt die folie niet voor meer warmtestraling, want 650W aan TL wordt ook best warm hoor... Wat ik wel nog van plan ben deze vakantie, is enkele pc-fannetjes in de armatuur installeren om de warmte af te voeren. Ducttape is inderdaad kut op gipsplaten...

 

En het gaat inderdaad lekker, ik sta versteld van de groeipotentie van de kkXsj, dit wordt een prima scrog-plant !

 

Deze 5 planten blijven alvast over, vandaag de laatste 2 ook in de kuipen gezet. één ervan begint nu al een erg pittige geur af te geven, iets speciaals, echt hetgeen wat je je je kunt voorstellen bij een kush/jack kruising.

gallery_8482_5600_581836.jpg

gallery_8482_5600_1311835.jpg

 

De grootste kkXsj, deze verdiende haar eigen kuip :)

gallery_8482_5600_1240840.jpg

 

En de JB, de verste is nogal een achterkomertje, maar we zullen zien hé...

Omdat een van deze dagen de klok omgezet wordt, heb ik alle TL's en de middelste T5's vervangen door 2700K (bloei-licht), de linkse lamp is ondertussen weer vervangen door 6500K, was een foutje dat ik ontdekte tijdens het foto's maken.

gallery_8482_5600_671756.jpg

 

Groetjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch moeten er soorten zijn die je pijn ook kunnen verlichten, wegnemen zeg ik niets over maar verlichten moet zeker te doen zijn. Heb je al eens olie geprobeerd ? Ik verdamp vaak olie met een soort van crackpijpje, dat is ook zeker pijnverlichtend!

 

Die folie tsjah, het zal iets reflecteren maar je warmte gaat prima hoor! Jij hebt precies wat ik wilde met TL's maar ik ben nu over op HPS... Voor het grotere werk, TL's zijn me te veel gedoe en te zwaar om op te hangen... HPS is makelijk, wel minder goed maarja...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ziet er mooie en verzorgd uit, ik zelf gebruik wiet om ze zelfde pijn klachten als jou.

Altijd fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

succes met je kweek.

 

GR>LULLO :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten :D

Die killa jack ziet er machtig mooi uit

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sannie: ja hé ben er ook helemaal weg van, het zijn er wel wat meer dan gepland maar goed, das eigenlijk helemaal jouw schuld, met zo'n mooie soortjes :D

 

Dankje lullo, cannabis rules :D :)

 

Kees...Da's het enige nadeel ja, de bevestiging van alles, heb ik zelf ook al op zitten vloeken. Ik ben al wat aan het bedenken om de armatuur makkelijker van hoogte te veranderen. Zo'n mooie plantjes heb ik echter nog nooit gehad onder HPS dus dat maakt veel goed.

 

Ik moet één dezer dagen nog een relaiskast bestellen van de GS, dan kijk ik even of ik zo'n rol folie kan bestellen. Ik heb namelijk maar een klein stukje nodig, daar de lamp slechts tegen 1 muur hangt, de andere muren zijn te ver om wat te kunnen reflecteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 44 ...

 

Zaterdag een scrognetje geplaatst, dus tijd voor een update ;)

 

In de nacht van 23 op 24 juli werd de klok op 12/12 gezet.

 

Tot nog toe werd bijna geen extra voeding gegeven, sinds de derde week geef ik 1 x per week een halve ml BAC groei. Er werd al 1 x gesproeid met BAC bladvoeding en enkele keren met plant vitality plus omdat ik wat last had van vliegende wantsen die gaatjes in m'n blad beten, dit lijkt nu opgelost te zijn.

Dat de planten het zo goed doen ligt vast aan de super genetica, maar ook aan de goede bodem, zo zit er wormenmest in de grond, wat rijk is aan stikstof. Er werd ook voor een goed bodemleven gezorgd dmv schimmels en sannie's bacteriën en in elke bak zitten zo'n 20 - 25 regenwormen en enkele buffertabs.

Wel denk ik er aan om nog een flesje guano te bestellen in geval er een tekort aan M is.

Ik ga na omschakeling van de klok nog 2 x groeivoeding meegeven, en daarna begin ik langzaam aan de bloeivoeding op te bouwen.

 

gallery_8482_5600_67513.jpg

 

Totaalbeeld, JB komt wat achter :smoke

gallery_8482_5600_425282.jpg

 

Jackberry F2

gallery_8482_5600_272511.jpg

 

Zoals je ziet is de voorste JB nogal een achterkomertje, hier met een blikje ernaast.

gallery_8482_5600_466907.jpg

 

De killa jack reserve met erboven de JB achterkomer.

gallery_8482_5600_1109470.jpg

 

gallery_8482_5600_176240.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere keren toppen wanneer je aan het scroggen bent is niet aan te raden,gewoon de boel op het net blijven binden.

De jackberry gehoort een rappe groeier te zijn en ik verwacht dat ze dit ook nog wel zullen gaan doen,eruit halen lijkt me niet nodig want stel dat er een lege plek zou ontstaan dan neemt de killa jack de plek wel weer in.Maar onderschat de jb niet hoor :smoke

 

Aangezien je er tabs in hebt zou ik tot week 3 bloei geen voeding meer geven en hierna staps gewijs de bloei voeding in gaan zetten.Extra producten om evt tekorten aan te vullen zul je in deze ronde niet nodig hebben en zullen eerder kwaad doen als goed doen.Probeer eens niets te doen en kijk hoe je bodem leven dit veel beter kan.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

Ziet er indeed allemaal heel mooi, en verzorgd uit!

Knap werk!

Deze ga ik volgen. :smoke

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké sannie da's duidelijk :smoke

 

Wel vraag ik me nog af hoe ik eventueel nog die killa jack erbij kan zetten nu het scrognet geplaatst is. Nu ging het nog net lukken (door de achterste JB wat te buigen) om de linkse bak er even uit te schuiven maar eenmaal die achterste het net bereikt heeft lukt dat dus niet meer. Achja we zien wel...

 

Dankje hazemeup, ik vind dat de muur wel nog een likje witte verf verdiend maar da's voor later, eerst moeten alle kabels terug weggewerkt worden, door die timers die kapot gegaan zijn is het een zootje geworden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een foto update van de laatste weken... de datum is telkens te zien onderaan links op de foto.

 

 

gallery_8482_5600_365056.jpg

gallery_8482_5600_291977.jpg

gallery_8482_5600_21235.jpg

gallery_8482_5600_1323154.jpg

gallery_8482_5600_1185138.jpg

gallery_8482_5600_218806.jpg

gallery_8482_5600_1252353.jpg

gallery_8482_5600_141376.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vandaag, dag 64...

 

1 van de JB's is roze :wacko: en ruikt nu al heerlijk zoet. De Killa jack die aan de kant stond is de enige die tot nu toe een echte citrusgeur afgeeft, heb al spijt dat ik ze er niet tussen gezet heb, maar ze krijgt wel nog een plaatsje :(

 

Alles gaat goed maar heb wel nog wat advies nodig...

Alle lampen zijn ondertussen vervangen door 2700K.

Wel heb ik wat temp problemen tijdens de donkere uren (van 06:00 tot 18:00) doordat de verse lucht van buiten komt, de laatste dagen waren hier redelijk koud en het was te merken aan hun wateropname. Ik ben al aan het kijken hoe ik een labyrinth kan maken zodat ik lucht van binnen kan nemen.

De potten voelen redelijk koud aan als de lampen aanspringen. Daarom probeer ik nu de afzuiging zo laag mogelijk te zetten in de donkere uren en denk er zelfs aan om ze misschien uit te zetten tot ik een oplossing heb.

Ook vind ik de top ontwikkeling wat mager voor 25 dagen 12/12 ...

 

Ik heb nog gekweekt met een 400W helemaal zonder afzuiging en daar kwam toch zo'n 150 gram vanaf (wel eerste binnenkweek). Of is dit geen goed idee?

Ik vraag me namelijk af wat nu belangrijker is in de donker uren: de bodem die op temperatuur blijft, of dat er verse lucht binnenkomt ?

 

Ik heb ook nog een verwarmingskabel liggen die ik rond de kuipen kan bevestigen, ik heb ooit eens gelezen dat Tijger dat nog gedaan had. Ik kan wel nergens vinden of deze kabel direct tegen de kuip bevestigd was want daar heb ik een beetje schrik voor.

 

gallery_8482_5600_223562.jpg

 

JB

gallery_8482_5600_525055.jpg

 

JB, paars ;) :lol:

gallery_8482_5600_837169.jpg

 

verschil tussen JB en killa jack is duidelijk

gallery_8482_5600_45280.jpg

 

JB, die zoals reeds bekend al vroeg in de bloei oranje haren krijgt.

gallery_8482_5600_321720.jpg

 

Killa jack, leuk stammetje

gallery_8482_5600_1485928.jpg

gallery_8482_5600_1914731.jpg

 

Ik zou best nog eens binden zeker?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er netjes uit zeg, mooie volle planten!

Even over je temperatuur probleem, je kunt misschien dag en nacht om draaien. Dus 's nachts de lampen aan en overdag uit. Dan heb je 's nachts het voordeel van de koelere buitenlucht die je tuintje lekker koel houd en overdag het voordeel van de warmere lucht om het niet al te ver af te laten koelen en zodoende ook de bodem temperatuur stabiel te houden. Ik doe het zelf ook zo en dat bevalt echt perfect! Mocht je dat wel zien zitten weet ik echter niet of je dat deze ronde nog kunt wisselen, maar ik denk dat elke dag 1 uurtje meer met het licht uit geen stress op zal leveren en zo heb je na 12 dagen de dag en nacht gewisseld. Want de tijd dat de lichten branden bepalen naar mijn weten of een plant bloeit of groeit en niet het aantal uur dat ze zonder licht zitten. Maar daar weten anderen zeker wel iets zinnigs op te zeggen of niet dan heren? ;)

 

Succes in ieder geval en ik hoop dat het eindresultaat al je verwachtingen te boven gaat!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm tijger houd van zulke veldjes ;)

 

Ziet er goed uit!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe staat het met de dames? Begint de topvorming goed op gang te komen?

Wordt tijd voor een foto update :D

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een maandje (ivm vakanties en zo), en dan ga ik proefdraaien met mijn TL hok. Ben nog druk aan het bouwen, maar ik mag hopen dat mijn plantjes er ook zo mooi bij staan na een tijdje. Je begrijpt dat ik dit topic in de gaten houd :D . En om me bij Underground te voegen... Hoe staan ze er nu bij? (nieuwe foto's?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een snelle update...

(ik heb niet altijd even veel tijd om op internet te geraken)

 

De JB ziet er al klaar uit, maar als je even dichter kijkt zie je dat ze overal dikke puisten maakt waarop witte haartjes verschijnen, 2de internode bloei? De killa jacks kunnen zeker nog een week of 3-4, de hoofdbuds voelen hard als steen en spuwen nog steeds witte haren. Op de foto's is echter heel wat onzichtbaar, sommige takken zijn wel 60 cm lang en staan vol met kleine buds om te eindigen met een hoofdbud, enkel die zijn zichtbaar op de foto ...

 

gallery_8482_5600_400463.jpg

 

gallery_8482_5600_400463.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er erg lekker en gezond uit!

Hoe ruikt die killa jack nu?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...