Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
phoenix

Aqua System

Recommended Posts

De Aqua System is een modern hydroponisch systeem, dat je plant de nodige, kunstmatige ondersteuning geeft. Het levert je plant een uitgebalanceerde oplossing dat rijk is van zuurstof en plantvoeding.

 

De Aqua System is de gemakkelijke manier om cannabis te kweken. Terwijl het zorgt voor alles wat je plant nodig hebt, kan jij rustig toekijken hoe je plant groeit.

Het volledige systeem is makkelijk op te zetten en te onderhouden door de richtlijnen in de gebruiksaanwijzing te volgen. Met de Aqua System krijg je een maximale oogst met een minimum aan ruimte

 

Weer wat info van phoenix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Bedankt voor de info maar volgens mij is aqua 1 van de moeilijkste kweekmethode's.

 

Is die informatie geschreven door de aqua-voedingsleverancier?[niet beledigend bedoeld]. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Sorry phoenix ik wilde de beginnende kweker alleen maar erop wijzen dat het een erg moeilijk systeem was zodat ze niet te makkelijk naar zo'n systeem overstappen.

 

En ik wilde even weten wie degene was waarvan de info kwam omdat hij zo positief was over dit systeem.

Het is/was niet de bedoeling om jou of het aqua systeem af te zeiken.

 

Ik vind [bijna] alle informatie belangrijk dus dit stukje van jouw staat hier goed en misschien komen er nog reacties van kwekers die dit systeem hebben gebruikt. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn jonges,

wat is er mis om er tegen in te gaan.

 

zolang we maar respect hebben voor elkaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,ik kweek al 2 jaar met aqua systems.

Niet met kleikorrels,het werken met kleikorrels is moeilijk,je blijft de ph en de ec meten ,daar word je niet goed van.

Ook kan je de korrels niet blijfen gebruiken,ze werken als een spons.

Je krijg de voedingszouten er naa een paar keer niet meer uit.

Meschien met duizende lithers water maar dat is ook niet te doen.

Mijn systems lijken op die van grow box vierkant,daar in zet ik 4 vijverpotjes,op de bodem die vul ik met aarde uit de grow winkel,op die 4 zet ik er weer 4, ook weer met aarde.

De rest van de bak vul ik met kiezel,dat kan je kopen bij tuincentra .

Dat gebruik men om paatjes te bestrooien,het is er in bruin zwart blauw

of creme kleur,de laaste heb ik.

Als je het koopt moet je het eerst schoon spoelen,het voordeel van kiezel is,je kan het onbeperkt gebruiken .

Als je klaar bent met de teeld.gewoon schoon spoelen, en dan kan die weer.

Als je je plantjes poot geef je ze eerst water met een ph van 6.3 geen voeding,die zit er genoeg in de aarde,elke dag een beetje water.

Dat kan door de luchtpomp aan te zetten maar ook met de hand.

Pas als de plant zo,n 15 centimeter is doe je de luchtponp aan ,die gaat dan niet meer uit.

De ene keer vul ik de systems met voeding,de andere keer zonder.

De planten groeien als een raket,ik knip soms 1.2 ons per system.

Dat is niet verkeerd dacht ik.

Het grootste voordeel van het aqua system is zuurstof en je geeft nooit te veel of te weinig water.

Groetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus die wortels staan altijd in't water :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,die staan altijd in het water,maar als dat water is met veel zuurstof maak dat niet uit.

En zoals ik al vermelde moet je de luchtpomp pas voorgoed aanzetten als de planten wat grooter zijn.

Kleine plantjes houden niet van te natte grond,je moet ze een beetje peste in het begin,ze moeten naar water zoeken.groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey, gebruik jij het systeem van advanced hydrophonics? Lijkt mij ook wel een interessant systeem.

Gebruik je er een controller bij? En ik heb begrepen dat er pompje(s) bij zitten? Maakt dat nog veel lawaai?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,ik heb ze zelf gemaakt.

Ze lijken erg veel op die van www.grow-box.nl.

Een bezoek aan een doe het zelfzaak een aquariumwinkel en tuincentra en je maakt voor niet veel geld zo,n system zelf.

Wat je dan niet kan doen is ze aan elkaar verbinden,want een kuntstof bak met van onder een pijpje kon ik niet vinden, nergens.

Maar dat is geen punt want als ze aan elkaar vast zitten,kan er als er in 1 system een ziekte zit ,alles ziek worden.

Apart is wat meer werk met water geven,maar is veiliger.

En voor elke system een apart luchtpompje is onzin,de TORNADO 3000 daar kan je 12 system,s op aan sluiten.

En lawaai dat valt mee, de meeste afzuigers maken 10 keer zo veel lawaai. groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...