Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
valenciatjabba

Eerste Keer

Recommended Posts

hallo allemaal

Ben zon 7 weken geleden begonnen met me eerste kweekje en zit nu op het eind van de 5e week bloei

Ik heb staan

 

10 pp

600 watt

15 liter potten

standaard aardevoeding van de growshop

afm hok 1m2 en 2,2 m hoog

http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...&img=117583[/url][/url]

gallery_17968_5592_89681.jpggallery_17968_5592_70446.jpg

 

nu vind ik de toppen zelf wat aan de kleine kant

kan het ook helemaal mis hebben

ook beginnen er steeds wat bladeren geel te kleuren en krom te trekken

kan dat te maken hebben met dat ze niet genoeg verse lucht krijgen

heb een luchtgat van 10 bij 10 cm

vraag me ook af of ik de planten moet snoeien heb namelijk gehoord dat als je ze snoeit er meer energie naar de toppen gaat.

heb verder niks gebruikt alleen maar standaard voeding van de growshop.

 

alle suggesties zijn welkom

Edited by valenciatjabba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, je toppen zien er wat klein uit?

 

hoeveel is de ph waarde van het water dat je geeft? Is die afgezuurd tot 5.8-6.0?

standaard voeding? welke aub.

Op uw afvoer, zit er ventilatie op?

welke grond gebruik je ...

gelieve meer info te geven

maar, langs de andere kant, 5 weken bloei. geduld in het kweken is een mooie zaak. Ze moeten nog minimum 3 weken bloeien. De laatste weken zijn de weken waarin de toppen dikker worden. Ze kunnen niet naar boven, dus gaan ze naar buiten enzo krijg je mooie dikke toppen. Het probleem van de meeste hobbykweker is dat men veel te vroeg wil oogsten en dan zouden ze het nog direct willen blowen ook!? geduld, geduld, geduld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Niet opgeven!!!

 

groeten :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit AS Grow : onnodig quoten, lees uitleg hier.

 

(Bij het antwoorden in een topic gebruiken we de add reply knop. )

 

 

Bedankt voor je eerste reactie zover spliff,

 

ik gebruik standaard aarde van de growshop (dus wel voor hennep teelt niet van het tuincetrum) in 15 liter potten helaas zijn sommige niet helemaal gevuld te weinig aarde voorhanden bij het beginnen tsja ongeduldige beginnersfout :doctor:

de luchtafvoer is een slakkenhuis van 70 watt gekoppeld aan een buiskoolstoffilter staat op de hoogste stand.

de aanvoer gebeurd door een gettimerd huis met schotten erin om lichtlekkage te voorkomen,

deze bevind zich onderin de kweekkamer tegen de muur geschroefd de lucht komt vanuit de berging

het merk van de voeding ben ik even vergeten maar het gaat om een allround bloei voeding met een verhouding van 40 ml op 10 liter water.

de planten hebben in de stek fase 2 weken voorgroei gehad op 24 uur licht ja ik weet t beetje veel :execute volgende keer gewoon 18/24 voorgroei.

nu staan ze in de bloei op 12/12.idd al 6 weken

ik heb geen ph meter kan hier dus weinig over vertellen.gallery_17968_5592_89681.jpg

 

de luchtvochtigheid is ook onbekend niet gemeten ook is er gedurende de kweekperiode geen aandacht aan besteed dus niet gesproeid of iets dergelijks.

de temperatuur is behoorlijk constant, licht uit 19/22 graden met licht 27/29 graden lijkt me in orde.

water geven ging tijdens de stekfase op gevoel en per dag sinds de bloei fase 1e week 200ml 2e week 200ml 3e week 300ml 4e week 400ml

sinds week 5 1/2 nog iets meer water gegeven zo'n 450/500ml per plant vanwege zeer droge grond vanaf de bloei fase ook om de dag water gegeven.

het water zit voorgemengt met de voeding in een ton welke luchtdicht afgesloten kan worden deze staat naast het hok, de watertemp is dus gemiddeld 18 graden.gallery_17968_5592_553308.jpg

 

in het algemeen groeien alle planten regelmatig op 2 uitschieters en 1 achterblijver na,

hoewel 3 of 4 plantjes symptomen van tmv tabak mozaik virus dus gelige kromme blaadjes hebben, doen ze het zeker gezien dat dit mijn 1e keer is best goed ze staan bol van de kristallen en ze ruiken al behoorlijk sterk meer dan ik had verwacht, toch voldoet de afzuiging wel absoluut geen stank overlast, ook beginnen nu sinds een paar dagen de eerste bruine haartjes te komen en zie je idd de toppen de breedte ingaan

toch zie ik hier en daar wat lichte en gele bladeren is dit normaal gezien de tijd van de bloei of is dit voeding tekort/teveel/tmv/ph blokkade??

het hok is volledig bekleed met reflexterend folie

we hebben geen aparte ventilator staan iets voor de volgende keer want nu geen plek.

zoals gezegd dit is mijn 1e kweek en heb het volgens mij aardig ingericht maar alle hulp is welkom, vandaar deze topic want met een beetje hulp moet je toch aardige resultaten kunnen halen denk ik zo.

 

voor de rest idd geduld is een schone zaak maar dat hebben we we wachten rustig af en spreken de plantjes zo af en toe wat lieve woordjes toe,

 

zien jullie reactie(s) graag tegemoet......

Edited by ASGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ph - meter is wel cruciaal! het is een noodzaak dat de zuurtegraad juist is. Ik kweek persoonlijk op batmix. Lekker luchtige grond en mijn plantjes doen het prima, buiten (lees mijn topic van vandaag) dat mijn lampen blijven aanstaan zijn en een beetje aan het stressen zijn.

 

Ik vind het echt een noodzaak dat je een goede basis vormt. zonder goede funderingen zal uw huis ook niet stevig staan. Om goede toppen te krijgen moet je alleszins de basisregels respecteren. Dwz: grond, lucht, licht, voeding.

Echter meet ik nooit de hoeveelheid water, dit doe ik door mijn planten te observeren. De ene plant heeft meer water nodig dan de andere. Ik probeer elke plant aan zijn persoonlijke wensen te voldoen, maar rekening houdende met de basics!!! Ik geef ook altijd regenwater onderaan in de schaal.

 

Ik heb in de growshop een handig boekje gekocht. De stap voor stap gids voor het kweken op grond door Gregory Irving en véél lezen op dit forum!!!

Dat de blaadjes geel worden kan zijn door te weinig water, te lage luchtvochtigheid, slechtenventilatie.

 

I.v.m. het tabakmozaïkvirus : was altijd je handen als je uit de tuin komt, was altijd je handen als je rauwe groenten in je handen gehad hebt (je planten kunnen besmet worden door eerst een tomaat vast te nemen en daarna je planten) laat nooit huisdieren in je kot.

 

Ik hoop dat ik je een beetje kunnen helpen hebt, want ik ben ook nog niet zo ervaren zoals sommigen op dit forum. Hopenlijk heb ik gelijk...

 

groeten en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ben bij meerdere growshops geweest en die wisten me te vertellen dat je ph niet zo belangrijk is als je op aarde kweekt maar alleen als je op hydro kweekt :doctor: . Weet het ook niet ga voor de volgende keer gewoon wel met ph, wortel, groei en bloei voeding werken en dan kijken welke beter word maar ik denk dat ik het antwoord al weet :execute .

 

grtz

 

Valencia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

hier nog even een toevoeging, zitten nu halverwege week 6 van de bloei

de laatste dagen zie je bij een stuk of 3 planten de bladeren geelig/grijzig worden

ook zie bruine bladpuntjes bij deze planten. Dit zijn de planten die het dichtst bij de luchtinlaat staan???

zoals eerder gezegd is deze kweek een basic opstelling, de eerste keer om uit te proberen maar moet ik me nu zorgen maken

over deze en de andere planten?????.

toch als ik mijn hok open doe komt me een lekkere zoete geur tegemoet dus geen muffe lucht en als ik ze water geef en controlleer

valt me op dat er met de thc productie niks mis is kan mijn handen 3x wassen alles plakt :doctor:

ook komt de productie van de bruine haartjes nu echt op gang :execute

 

de planten krijgen allround voeding van het merk exelent (type compo 1) 40 ml op 10 liter water gegeven met de maatbeker om de 2 dagen.

merk was ik vergeten in de vorige topic

 

voor de volledigheid hier nog wat foto's

deze foto's zijn met een telefoon gemaakt vandaar de slechte kwaliteit van de foto's

binnenkort betere foto's kijk anders naar de foto's van de vorige topic hier zit maar een paar dagen verschil in

deze foto's hebben een betere kwaliteit en zijn met de lamp aan gemaakt.

gallery_17968_5592_145429.jpg

gallery_17968_5592_240087.jpg

gallery_17968_5592_7695.jpg

gallery_17968_5592_66777.jpg

over een paar dagen betere foto's .

 

alle hulp is welkom!!

grtz

Edited by valenciatjabba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalium tekort

 

Algemeen

 

Kalium komt in de hele plant voor en is nodig voor transport van alle stoffen in de plant, zoals het openen en sluiten van de huidmondjes. Kalium zorgt ook voor de stevigheid en kwaliteit van de plant en bestuurt talloze andere processen, zoals de koolhydraathuishouding.

 

Kalium wordt makkelik en snel opgenomen in de plant. Na toediening van kalium op Hydro zal binnen enkele dagen verbetering te zien zijn. Op aarde zal dit afhankelijk zijn van het absorberend vermogen van de bodem. Kalium toedienen via bladbemesting is af te raden.

 

Symptomen

 

Bij een kaliumtekort is de verdamping geremd, waardoor de temperatuur in het blad te hoog oploopt en de cellen verbranden. Dit treedt vooral op aan de randen van het blad, waar normaal de verdamping het hoogst is (randjesziekte). Dode bladranden kunnen echter ook optreden bij een te lage LV en zoutverbranding. Een kaliumtekort is dus onmogelijk vast te stellen op alleen uiterlijke symptomen. Kleurveranderingen en afstervingsverschijnselen zijn aanwijzingen.

 

Ontwikkeling

 

In chronologische volgorde

 

* in het begin oogt de plant gezond met donker groene, half glanzende bladeren, die later doffer worden.

* Planten zijn vaak sterker vertakt en de stengels blijven ieler.

* De bladeinden van de jongere bladeren krijgen grijze randen en worden daarna roestbruin, sterven af en krullen verdord op.

* Het blad vergeelt van de rand richting nerf en er verschijnen bruine afstervende vlekken.

* Bladeren in de top krullen/draaien radiaal, hele bladdelen sterven af en oude bladeren vallen af.

* Bij een groot tekort wordt de plant dof en ongezond en wordt de bloei sterk geremd.

 

Oorzaken

 

* Te weinig of verkeerde bemesting.

* Teelt op kalium fixerende gronden.

* Een overmaat aan zout (natrium) in het wortelmilieu.

 

Oplossingen

 

* Als je geen voeding voor cannabis gebruikt, start hier dan mee.

* Als de EC in het medium te hoog is goed spoelen of tijdelijk geen voeding geven.

* Zelf kalium toedienen. Anorganisch door 5 – 10 gram kalisalpeter op te lossen in 10 liter water. Bij zure bodems kan je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10L water). Wel oppassen met houtas (kaliumcarbonaat ) trouwens , niet te veel! Het vormt in water een sterk basische oplossing met een zeer hoge ph waarde.

Organisch door een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!).

* Extracten van druifachtigen bevat ook veel kalium.

* Te veel kalium bijvoeden kan leiden tot zoutschade, calcium en magnesiumtekort en verzuring van het wortelmilieu!

 

kijkend naar jouw omschrijving lijkt me dat je een kaliumtekort hebt.

 

ik hoop dat dit je een beetje helpt. Maar als je plantjes gek gaan doen raad ik je aan altijd zelf even bij dit topic: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17431&st=0 te kijken omdat de reply van medeposters wat langer laat wachten dan zelf even inspecteren, zo kan je sneller reageren. Want onthoud dat er altijd al een tijd tussen de eerste symptomen en het begin van het tekort zit... je loopt eigenlijk achter de feiten aan, en dat willen we niet.

 

mvgr

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ben net ff bij de buurman (growshop) geweest en hij is ff wezen kijken en zegt dat ik een kalk/magnesium tekort heb.

Dus heb ff een emmertje kalk gehaald. Ook zei hij dat ik beter geen voeding pk 13-14 of topbooster erbij moest doen i.v.m.

de huidige gesteldheid van de planten en dat ik ze beter gewoon uit kan laten bloeien. Denk dat ik dat ook maar doe want als ze er niet goed op reageren is mijn hele oogst verpest zei de buurman. Of vinden jullie dak het er maar gewoon op moet wagen??? Ga vanavond na me werk weer ff naar de dames toe en zal dan wat betere foto's maken.

 

grtz

 

 

valencia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, das mooi snel gegaan, groeispurtje! Netjes hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

spurten we gelijk ook even naar DEZE AANKONDIGING en lezen we die ook even? M.a.w. stel je eerst eens netjes voor zoals aan je verzocht is, in de wie is wie sectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo na me even voorgesteld te hebben

 

hier nog ff een update:

 

Met de plantjes gaat het nog goed ze blijven mooi groen op een paar blaadjes na dan en de toppen worden ook steeds dikker.

Alleen heb ik op 1 plantje wat grauwe aanslag en weet niet of dit nou meeldauw is of niet :smoke

Hier ff een paar foto's de eerste is een blad met die aanslag

gallery_17968_5592_63098.jpg

en nog een overzicht en een paar budshots

gallery_17968_5592_98522.jpg

gallery_17968_5592_73056.jpg

gallery_17968_5592_31572.jpg

gallery_17968_5592_53911.jpg

gallery_17968_5592_35717.jpg

 

Maare ff wat anders

 

Wil bij me volgende kweek gaan scroggen

Ga 10 zaadjes laten ontkiemen en dan voorgroeien in me hok.

Om later de 4 beste eruit te halen om dan mee te scroggen.

Nu lees ik overal dat je de planten tijdens de groei moet scroggen en niet tijdens de bloei.

Ik wil natuurlijk geen mannetjes erbij hebben maar de planten tonen pas hun geslacht als ze in de bloei zitten toch

Nu is mijn vraag:

 

Moet ik alles tijdens de groei scroggen en dan later de mannetjes eruit halen waardoor ik lege plekken krijg.

Of moet ik wachten tot ik het geslacht weet en dan pas beginnen met scroggen waardoor me ruimte dan volgens mij niet helemaal mooi volgroeit. Wil trouwens Mad.s van sannie gaan kweken???

 

 

Grtz

 

Valencia

Edited by valenciatjabba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel maar ben je dan voor 100 % zeker dat het vrouwelijk is.

Maatje van me had ook feminised zaden voor 140 eu voor 10 zaden en daar zaten alsnog 5 mannetjes bij.

Dus ik heb weinig zin om eerst een vermogen aan zaden te betalen en dan toch ook nog mannetjes te hebben.

 

Maar kan denk dan dus beter gewoon stekken gaan zoeken om te srcoggen en die zaden een andere keer te doen toch :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...