Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dolf

Eerste Keer Super Skunk Aan Het Kweken

Recommended Posts

hey allen,

 

Ik heb rond 23 mei 10 zaadjes super skunk gekocht in een smartshop in Breda, Ik wou graag een stekje kopen (omdat je dan toch zeker bent dat het een vrouwtje is, en omdat je ook geen problemen hebt met ontkiemen). Die man zei daar dat hij geen stekjes verkocht omdat het niet mocht. Aangezien ik aan een zoektocht wou beginnen heb ik die zaadjes maar gekocht.

 

Van de 10 zaadjes is er maar eentje uitgekomen. Jammer genoeg heb ik ze laten ontkiemen in potgrond, en niet op watjes waardoor ik deze magere opbrengst heb, denk ik. Maar goed, ik vind het al leuk genoeg om mij bezig te houden met dit ene plantje. Nu maar hopen dat het een vrouwtje is.

 

Momenteel staat hij nog in het potje waarin hij ontkiemd is. Als het wat warmer wordt buiten, en mijn plant wat groter wordt, ga ik hem verplanten in een serre. Deze serre wordt voornamelijk gebruikt om groenten in te kweken en wordt al jaren bemest met as, kippenstront en humus. Ik heb tot nu toe nog geen chemische extraatjes aan mijn plantje gegeven.

 

Hopelijk wordt het wat, ik ben alvast benieuwd

 

 

Alle hulp is welkom, Dolf

 

Hier is ie dan. Mijn plantje kwam zeer laat uit de grond, na ongeveer 10 dagen. Maar hij heeft het gehaald...

 

gallery_17941_5555_933344.jpg

gallery_17941_5555_857124.jpg

gallery_17941_5555_1187398.jpg

med_gallery_17941_5555_1189437.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is u, Kent u het begrip "Netiquette" ?.

Waarom staan ze niet midden in de pot, heb je je potten niet tot de rand gevuld en staat hij/zij in potgrond ?

:dampje:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allen,

 

Ik had in dat potje 3 zaadjes gestopt, in de hoop dat ze alle 3 zouden uitkomen. Maar slechts eentje is ervan dorogekomen. Daarom staat ie nu nog beetje naar de zijkant toe. Moet ik die verplaatsen naar het midden? En inderdaad. Ik zal het potje opvullen tot aan de rand. Het is inderdaad normale potgrond waar ze nu instaat. Is dat voldoende voor een basisplantje? Of is het echt een must om daar extra bemesting in het potje te doen?

 

Groeten, Dolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de verpakking nog van de zaden ?

Ben benieuwd welke lijn het is ?

 

Normaal zou dit niet kunnen, maar als de zaden oud zijn dan krijg je dit probleem.

Hoeft niet persee aan jouw te liggen.

 

met oud bedoel ik uitgedroogd :doctor: en ja ook oud !

Het komt namelijk vaker voor dat growshops nog zaden hebben liggen van jaren terug en gewoon maar verkopen.

 

slechte zaak vind ik zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet van de wijs brengen. Velen hier zijn op potgrond begonnen in te kleine potjes met teveel water.

 

Ik zou het plantje snel overpotten in een pot van een paar liter of meer. dan kun je het meteen in het midden zetten.

 

omdat er maar 1 zaadje op is gekomen hoop ik voor je dat je een vrouwtje hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Moet ik het plantje dan niet beter direct in de serre zetten, in volle grond? Of is het toch nog beter om ze te verplanten in een grotere pot in de veranda? En met of zonder chemische meststoffen?

 

Groeten, Dolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze ga ik volgen, mooi soortje :doctor:

 

en als het geen vrouwtje is ga je toch zaden voor volgend jaar kweken :execute

 

gr. BLUUH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grotere pot is makkelijker als je hem wilt verplaatsen of verduisteren. Verduisteren kun je na een paar weken doen als je wilt dat ie gaat bloeien. 12 uur donker elke dag zorgt dat ie gaat bloeien.

 

bluuh: met alleen een mannetje is het moeilijk zaden maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik heb het plantje ondertussen al verpot naar een grotere 65l pot. Dat was de grootste die ik vond. De grond ik gewone potgrond zonder extra toegevoegde meststoffen. Voorlopig groeit het nog niet zo hard. Maar ik denk dat dat pas zal komen als de eerste deftige bladeren er zullen opstaan.

 

En die zaadjes zal inderdaad moeilijk worden met één plant :smoke

 

 

Hier enkele nieuwe foto's, volgende week volgen er nieuwe

 

med_gallery_17941_5555_1327674.jpg

 

med_gallery_17941_5555_3085219.jpg

 

med_gallery_17941_5555_1434447.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voorlopig groeit het nog niet zo hard.

 

Na het verpotten moet je plantje zich nog even settelen. De wortels hebben eventjes de tijd nodig om hun weg te vinden in de nieuwe grond. Hierdoor duurd het meestal een paar dagen voordat je plantje weer verder gaat met groeien !!

 

Veel Succes! Ik zal duimen voor je dat je een vrouwtje hebt !! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Het is duidelijk dat die grotere pot nodig was. Mijn plant heeft zich nu in 2e versnelling gezet en door het goede weer is het goed gegroeid.

Momenteel is ze zo'n 30 cm hoog. Ik zal binnekort een stokje ernaast steken en de plant er dan aan vastbinden zodat ze zeker niet omvalt.

Ik vind het nog te vroeg om ze te verhuizen van de veranda naar de serre omdat ik denk dat ze nog te kwetsbaar is voor slakken, insekten, schimmels, ... Hopelijk zal ik binnekort zien of het een mannelijk plantje is of een vrouwelijk, maar ik zie nu nog niks.

 

Zien jullie soms al wat voor geslacht het heeft ??

 

 

gallery_17941_5555_2137255.jpg

 

med_gallery_17941_5555_3358727.jpg

 

med_gallery_17941_5555_1309000.jpg

 

med_gallery_17941_5555_1745150.jpg

 

med_gallery_17941_5555_3466759.jpg

 

med_gallery_17941_5555_2654581.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_17941_5555_786261.jpg

 

med_gallery_17941_5555_1199067.jpg

Edited by Dolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Het is al 2 maand geleden dat ik het zaadje ontkiemt heb...Ze is al vrij groot, ongeveer een metertje, dus ik denk dat ze nu al sterk genoeg zal zijn om in de losse grond verplaatst te worden. Het serretje waarover ik het had in het begin van dit topic staat ondertussen vol met tomaten, dus ik zal het naast de serre moeten planten waar normaal ook groenten staan. Ik heb extra ingezoemd op de oksels van de plant in de hoop dat enkele kenners al een geslacht zouden ontdekken. Maar ik denk dat het nog beetje te vroeg is om het nu al te zien. Ik zal de plant ook regelmatig bemesten met rottende brandnetels...

 

gallery_17941_5555_2312388.jpg

 

gallery_17941_5555_657324.jpg

 

gallery_17941_5555_637496.jpg

 

gallery_17941_5555_361919.jpg

 

gallery_17941_5555_79605.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub

Ze had toen nog geen water gekregen. Extra voeding geef ik niet...Gewone bemeste potgrond. Maar binnenkort gaat ze de volle grond in, die grond is bemest met kippenstront en as.

Edited by suffie63
quoten, zucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwa structuur ziet die plant van je me er redelijk mannelijk uit hoor...

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen staat mijn superskunk plantje er al bijna 2 maand...Ik heb ze onlangs buiten gezet omdat de pot iets te klein werd, en ze nu stevig genoeg was om te natuurelementen te trotseren. Ze staan in een moestuintje die al jarenlang bemest geweest is.

Ik twijfel nog steeds aan het geslacht van de plant. Ik hoop nog steeds dat deze plant vrouwelijk is en veel wiet zal leveren. Klopt het als de plant een mannetje is dat je de plant kunt gebruiken om cake van te maken. En dat je dat ook kunt doen van het plantafval van een vrouwelijke plant?

 

Ben ik goed bezig? Graag vele meningen over de foto's van mijn plant...Alle hulp is welkom...

 

Dolf

 

 

gallery_17941_5555_29713.jpg

 

gallery_17941_5555_796885.jpg

 

gallery_17941_5555_29672.jpg

 

gallery_17941_5555_828058.jpg

 

gallery_17941_5555_1338236.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als m`n bril me niet belazert vermoed ik dat je allemaal kerels hebt.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah helaaas duidelijk een mannetje zonde je had in begin een stekje moeten knippen en die in bloei zetten dan wist je eerder of het een mannetej was of niet nu is het zonde van je tijd geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je zit met kerels man ... zonde :lol:

 

als je snel bent en je bestelt nog wat lowryder of andere autoflowering soorten kun je nog een leuk smokertje plus wat zaden trekken voor volgend jaar

 

 

suc6

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gehoord van een vriend dat je van de mannelijke plant ook cake kunt maken. Klopt dit? Want op dit forum wordt enkel gesproken over cake van vrouwelijke planten. En op internet is het ook niet makkelijk te vinden. Indien het gaat om met mannelijke planten cake te maken, is er dan iets anders dat ik op moet letten dan bij de vrouwtjes, bv. moet de knoppen van de mannelijke plant er ook bij? Ofniet?

 

Graag meer info van jullie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...