Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

skunkkweekje

4x Ww 30-08-2008 Geknipt

Recommended Posts

@ irezumi1 Hoezo is het niet slim???

Ik ben namelijk zelf best tevreden over mijn 1e kweek.

Het zijn ook maar 4 planten en ik hoef ook geen halve kilo te halen.

Ook check ik iedere dag meerdere malen hoe de planten erbij staan.

En vergis je niet want aan de onderkant van mijn kast heb ik een behoorlijke toestroom voor verse lucht gemaakt door een stuk hout van onder mijn deur weg te slaan.

Het ligt puur aan het weer buiten hoe warm het wordt.

Temp buiten op 30 graden of meer betekend dat temp in mijn hok de 34 graden gaat passeren.

Maar als de buitentemp niet boven de 25 komt dan komt de temp in mijn hok ook niet over de 30 graden.

 

Conclusie: Ik neem idd een risico doordat ik die afzuiger niet heb. (Ik ben dus afhankelijk van het weer)

 

Ik ben ook heel geintresseert in het weer en ik weet nu al dat de temperatuur de komende 10 dagen niet de 25 gaat passeren dus dat is alweer een goede zaak voor mij.

 

Wellicht is een afzuiger een optie voor mijn voor volgende kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ irezumi1 Hoezo is het niet slim???

Ik ben namelijk zelf best tevreden over mijn 1e kweek.

Het zijn ook maar 4 planten en ik hoef ook geen halve kilo te halen.

Ook check ik iedere dag meerdere malen hoe de planten erbij staan.

En vergis je niet want aan de onderkant van mijn kast heb ik een behoorlijke toestroom voor verse lucht gemaakt door een stuk hout van onder mijn deur weg te slaan.

Het ligt puur aan het weer buiten hoe warm het wordt.

Temp buiten op 30 graden of meer betekend dat temp in mijn hok de 34 graden gaat passeren.

Maar als de buitentemp niet boven de 25 komt dan komt de temp in mijn hok ook niet over de 30 graden.

 

Conclusie: Ik neem idd een risico doordat ik die afzuiger niet heb. (Ik ben dus afhankelijk van het weer)

 

Ik ben ook heel geintresseert in het weer en ik weet nu al dat de temperatuur de komende 10 dagen niet de 25 gaat passeren dus dat is alweer een goede zaak voor mij.

 

Wellicht is een afzuiger een optie voor mijn voor volgende kweek.

 

 

wil je beweren dat geen afzuiger wel slim is?

 

ja je zal best goed zo kunnen kweken als je maar genoeg frisse lucht binnen krijg.

en ja als je geen afzuiger heb dan heb je dus ook geen filter nee ,als stank geen bezwaar en je wilt kans maken om gepakt te worden dan moet je dat doen ja.

 

al met al een afzuiger en filter erbij is toch verstandiger en levert je waarschijnlijk ook meer op. :lol:

maar je planten zien er goed uit hoor!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pin me er niet op vast hé :D

 

1. Denk dat ze nog wel minimaal 7-10 dagen mogen staan, houd toprot in de gaten !

2. Ik gok dat je ergens tussen de 270gr - 330gr droog overhoud, ik hoop uiteraard dat het meer voor je wordt

3. Zelf heb ik ook altijd gele bladeren op het einde, plantje raakt uitgebloeid, aarde raakt uitgeput, enz.

4. Geur overlast, veraad door derden

5. Gewoon mee doorgaan zoals je het steeds hebt gedaan, gaat allemaal harstikke goed :lol:

 

Maar vertel nu even of je ze ook voeding geeft, en evt. wat voor voeding, geef je ook een top booster ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn hele mooie planten geworden Skunkkweekje

Mijn complimenten.

Dit resultaat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

 

Gaat prima,.

:lol:

 

En een dag of 10 mogen ze inderdaad nog wel staan.

Ik ben benieuwd wat het opbrengt.

 

Ik zelf spoel alleen de laatste twee weken, maar dat is wel erg lang hoor.

 

Komt goed zie je wel.

 

Suc6 .

 

Gr,...Infiniti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

@ weEDonline Jazeker zit er een (sterke) geur aan maar ik vind het momenteel nog wel acceptabel.

@ irezumi1 Jij hebt gelijk tuurlijk is een afzuiger verstandiger.

@ BigButtBram Bedankt voor het beantwoorden van de vragen. (Aantal grams had ik zelf tussen de 50 en 100 maar gehoopt) Voeding vraag wordt zo hieronder behandeld.

@ Infiniti Bedankt voor je positieve reactie. Had het zelf ook niet verwacht.

 

 

Ik kwam in mei 2008 op dit forum terecht en kwam zelf ook opeens op het idee om een kweek te proberen, ik heb veel goedkope kweekjes gevolgt en ben toen zelf maar eens begonnen.

 

Mijn bedoeling was sowieso mijn aller eerste kweek goedkoop te houden.

Eerst ben ik begonnen in een inbouwkast in mijn woning. Dit deed ik met wat spaarlampen en gloeilampen en later ook nog TL en wat handdoeken om de luchtvochtigheid hoog te houden.

Maar ik begon steeds meer verslagen te lezen waarin wel heel duidelijk werd dat een HPS 600Watt een veeeel beter resultaat zou gaan opbrengen.

 

Dit knaagde aan mij. En opeens vond ik via via een site van een growshop op maar 3km afstand van mijn huis.

Ik ben maar eens een kijkje gaan nemen.

Hier heb ik toen een ventilator gekocht en een HPS 600watt lamp.

Ook adviseerde ze mij om de aarde bij hun zaak te kopen.

Ik heb ze gezegd dat ik dat de volgende keer zou doen, omdat ik de plantjes nu eenmaal al in potgrond had gestopt en ze niet meer wou overpotten. (ivm beschadigen wortels)

 

Omdat ik ook totaal geen verstand had van een HPS 600watt lamp heb ik die gewoon in mijn inbouwkast gehangen.

Ik schrok nogal van de hitte en het felle licht wat er van deze lamp afkwam.

En al gauw kwam ik met een probleem te zitten dat de temperatuur als een raket naar 40-45 graden opliep.

Hier was het moment dat ik ging twijfelen voor afzuiging en filters etc.

De reden dat ik dit niet deed was omdat ik me mijzelf had afgesproken om deze 1e kweek goedkoop te houden.

 

Mijn enige hoop was nu een inbouwkast op mijn balkon.

Deze kast is iets groter en hoger dus ik dacht laten we dat maar eens proberen.

Zo gezegd zo gedaan.

De temperatuur lag al wat lager tussen de 30 en 35 graden.

Dit was dus nog steeds te hoog, maar ik zag een stuk hout aan de onderkant van deze deur zitten van 25cm breed en net zolang als de deur zelf.

Ik heb dit stuk hout eronderuit geslagen.

De reden dat ik dit probeerde was om zo te zorgen dat de wind van buiten onder die kastdeur door kon blazen.

Dit hielp zowaar, want ik kreeg de temp nog lager onder de 30 graden zelfs.

 

De plantjes hebben dus een hele moeilijke eerste 16 dagen groei gehad, want toen ik ze in die balkonkast heb gezet heb ik ze ook gelijk in de bloei gezet.

Nu ging het een stuk beter.

Dagelijks goed in de gaten gehouden.

Ik heb wel redelijk wat werk gehad om de luchtvochtigheid hoog te houden.

Ik heb wat natte handdoeken aan de muur gehangen en op de grond en een bakje water.

Dit hielp, want de luchtvochtigheid kon ik vrij simpel naar 80% krijgen.

Het was wel meerdere keren per dag de handdoeken nat spuiten, maargoed het hielp.

 

Ook heb ik op het forum uiteraard wat gelezen over voeding voor de planten, maar ik had toen al wat in huis van een tuincentrum voor normale planten:

Pokon plantenvoedsel voor hydroplanten.

 

Haha BBB nu moet je dus niet gaan lachen, maar ik dacht op dat moment gewoon heel simpel en nuchter, want als dat spul een normale plant sterker kan maken, waarom dan geen wietplant?

Ik heb deze voeding zon 5x meegegeven aan de planten (nadat ze een maand oud waren)

De laatste keer dat ik dit heb gedaan was een paar weken geleden.

Ik heb dus nu zelf geen enkel idee of dit spul iets heeft toegevoegd aan de groei en bloei van mijn planten, maar ik denk dat er veel mensen nu gaan lachen.

Omdat ik nu dus iets heb gebruikt, waarvan ik niet eens weet of het mij planten geholpen heeft.

 

Ook dit was dus een leerproces voor mij.

 

Tenslotte de stank en overlast valt op dit moment reuze mee.

Ik woon op 1 hoog (2 meter hoogte verschil met de begane grond)

De lucht van de wiet komt amper uit de kastdeur, alleen als je de deuropen trekt ruikt het ff goed.

Maar ik weet zeker dat mensen die hier voorbij lopen (op 10 meter voor me woning zit een stoep)

Het niet kunnen ruiken.

Het kleine beetje lucht wat er aan de onderkant namelijk uit komt, gaat met de wind mee omhoog de lucht in zeg maar.

 

Ik moet alleen wel altijd ff opletten of er niemand langs loopt wanneer ik de kastdeur open, want het licht valt dan natuurlijk op.

Mijn vriendin heeft de deur eens open gedaan toen er nogal wat buren rondliepen

Helaas daardoor komen de buren weleens langs lopen en vragen dan hoe het met de plantjes gaat?

Ik vertrouw erop dat deze mensen dit niet door lullen, want ze zijn zelf al veelvuldig in aanraking met de politie geweest voor dealen en overlast.

 

Ik woon nou eenmaal in behoorlijk ruig buurtje waar de politie amper durft te komen.

Ik heb er dan ook vertrouwen in dat ze mij niet verlullen.

Voor de zekerheid heb ik al wel vast gekeken wat mijn straf eventueel kan worden, maar dat vind ik allemaal nog wel meevallen.

 

Oke ik loop dus een risico, maar loopt iedereen met plantjes dat niet?

 

Ik hoop dat de uitleg nu wat duidelijker is.

 

M.v.g. RS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja jullie zeggen ongeveer als maximum 10 dagen afbloeien nog.

Gaan de haartjes in die 10 dagen dan zo hard om bruin te worden?

Ikzelf dacht namelijk aan miss wel 3 weken nog, want er komen nog steeds meer witte haartjes bij zo her en der.

En BBB 270-330 gram droog?

Hier zou ik super tevreden mee zijn, want ik had zelf tussen de 50 en 100 gram gehoopt.

 

Ik rook met me vriendin ongeveer 3 joints per dag. (2gram zeg maar)

Cyclus van een zaadje tot de oogst neemt volgens dit schema ongeveer 80 dagen in beslag.

80 dagen x 2 gram wat we roken = 160 gram.

Dit betekend dus dat ik eigenlijk minimaal 160 gram moet oogsten om te voorkomen dat ik nog naar de dure koffieshop moet.

Zal er in ieder geval heel blij mij zijn, want dit scheelt al gauw 14 euro per dag in mijn portemonnee.

80 dagen x 14 = € 320,-

Hier gaan uiteraard stroomkosten etc vanaf, maar dat is altijd nog goedkoper dan naar de koffieshop gaan.

Ook hoorde ik dat je eigen wiet wellicht beter is dan van een koffieshop dus ik ben heel benieuwd.

 

Allemaal in ieder geval bedankt voor de reactie en er zullen nu meer foto updates volgen de komende tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahah pokon is gelijk aan vloeken, hier op het forum :D :D

 

Duidelijke uitleg :lol: , mensen zullen nu ook meer begrijpen over "hoe, wat en waarom" je bepaalde dingen doet, of hebt gedaan.

 

Eeerlijk is eerlijk, met de middelen die je hebt vind ik dat je nog een behoorlijk resultaat aan het halen bent.

 

Ik geef je echter wel wat advies mee voor de volgende keer.

 

1. Schakelkastje/Relais, voor de veiligheid. link Want die timer die je nu hebt gaat onheroepelijk een keer voor problemen zorgen.

2. Afzuiger met een filter. Want je wilt toch niet dat je binnen een jaar al met je hobby moet stoppen.

3. Officiele aarde, en voeding bij de GS halen, voor een nog beter resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zien er goed uit man :lol:

nu ben ik eens benieuwd naar het verschil in wiet tussen jouw ww van dutch passion

en tussen mijn ww van black label. in de planten zie ik toch al een klien verschil.

nog veel succes

groetjes db

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey

 

het is idd een mooie kweek

vind dat het aardig goed gaat zonder afzuiger

 

zelf ben ik ook van plan om volgende week

een kast te maken en daarin wat gaan kweken

tevens ook zonder afzuiging.

en als het me niet goed gaat en teveeel stank overlast ga krijgen

dan zet ik er als nog vlug een afzuiger + filter op

 

gr danny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smookerson, het kan ook "zonder te schreeuwen" !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zit het hem wel in de ''groene vingers''

Ik ben namelijk ook een beetje plantenfreak heb er ook behoorlijk wat in de woonkamer staan.

Deze verzorg ik ook altijd heel goed door ze af en toe mee te nemen onder de douche en dan kan ik er zo de slechte bladeren tussen uit halen en het stof eraf spoelen, zodat ze er altijd strak bij staan.

 

Wie het dit onderwerp echt goed gevolgt heeft...die heeft ook gelezen dat ik de plantjes meerdere keren mee onder de douche heb genomen haha.

 

Het zijn dan ook echt mijn kinderen.

Ik zal dan ook hopelijk een goede vader worden later voor mijn echte kinderen.

 

PS: ben beetje stoned dus het kan zijn dat ik slap lul

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BBB:

 

1. Schakelkastje/Relais, voor de veiligheid. link Want die timer die je nu hebt gaat onheroepelijk een keer voor problemen zorgen.

 

 

 

Ik heb nu dit:

16amp

Maximaal belastbaar 3500 Watt

Merk is ProMax

 

Is er al een groot risico met een 600Watt Hps lamp

en een ventilatortje van 50 Watt?

Samen dus 650 Watt.

Ik weet dat het opstarten in het begin meer Wattage nodig heeft maar geen idee hoeveel.

 

Ik heb een verlengsnoer gebruikt naar mijn slaapkamer in het stopcontact.

Aan de andere kant van het verlengsnoer heb ik een stekkerkast met 6 stekkermogelijkheden, waarvan er dus 2 in gebruik zijn.

 

Zelf lijkt het mij redelijk veilig, maar wellicht moet ik dan toch maar voor € 50,- die van jou link aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

man, mooie planten heb je daar! :wacko:

al aardig mooie toppen hoor, heb zelf ook ww's staan, er begint ook al wat aan te groeien,

ben benieuwd wat je er nog van maakt :lol:

 

veel succes & smookgenot toegewenst, dat ga je wel hebben met ww :( ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er al een groot risico met een 600Watt Hps lamp , Zelf lijkt het mij redelijk veilig

 

Ja je loopt een risico,....genoeg mensen op het forum aanwezig die er problemen mee hebben gekregen.

 

Het kan jaren goed gaan, maar ook morgen al fout gaan! Er zijn mensen die ze gebruiken, maar dat is meer geluk dan wijsheid !

 

 

 

In het gunstigste geval blijven de contacten hangen, en brand je lamp continu of de lampen staan continu uit.

 

In het ongunstigste geval begint hij te smelten of vliegt in de fik.

 

Je moet zelf weten wat je doet want ik wil je niks opdringen of op kosten jagen, maar persoonlijk zou ik niet lekker slapen of je buurman willen zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja je loopt een risico,....genoeg mensen op het forum aanwezig die er problemen mee hebben gekregen.

 

Het kan jaren goed gaan, maar ook morgen al fout gaan! Er zijn mensen die ze gebruiken, maar dat is meer geluk dan wijsheid !

 

 

 

In het gunstigste geval blijven de contacten hangen, en brand je lamp continu of de lampen staan continu uit.

 

In het ongunstigste geval begint hij te smelten of vliegt in de fik.

 

Je moet zelf weten wat je doet want ik wil je niks opdringen of op kosten jagen, maar persoonlijk zou ik niet lekker slapen of je buurman willen zijn ;)

 

 

 

Nou dan hoop ik dat deze laatste dagen dan nog goed gaan.

Wel is het zo dat mijn zus tijdelijk bij mij woont en er is als de lamp aan (09.00uur) en uit (21.00) gaat altijd iemand hier in huis.

Bij mijn volgende kweek (September) zal mijn zus weer in haar eigen woning komen en dan is er overdag sowieso niemand thuis dan schaf ik gelijk een schakelkastje/relais aan.

Weer wat geleerd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een goed idee dan.

het geeft jezelf ook een veiliger gevoel,ik denk niet dat je thuis wilt komen met de brandweer blussend bij je huis.

 

gr irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is een goed idee dan.

het geeft jezelf ook een veiliger gevoel,ik denk niet dat je thuis wilt komen met de brandweer blussend bij je huis.

 

gr irezumi

 

 

Wat ik me dan eigelijk weer wel afvraag is waar ze die schakelaar die ik heb (van de karwei) dan wel veilig voor kunnen gebruiken, omdat er zo veel wattage op mogelijk is.

Een wasmachine en vaatwasser tegelijk op die schakelaar is dan ook geen veilige methode...of komen dan daar al die afgebrandde huizen van omdat teveel mensen deze methode gebruiken ?

 

 

 

Ps: Morgen een foto-update van de planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi skunkkweekje.

 

Ik geloof dat een relais van 16 Amp ongeveer 22 euro kost, en op het stiky

electriciteit vind je een simpel maar doeltreffend stroomschema.

 

Ik zelf heb er naar mijn mening ook te lang mee gewacht , maar nu alles

is gezekerd voel ik me toch stukken meer op mijn gemak als ik van huis ben. ;)

 

Gr,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd een foto update vandaag:

We zitten inmiddels op 16 dagen groei en 54 dagen bloei (7 weken + 5 dagen)

 

 

 

 

Plant 1 vooraanzicht:

gallery_17404_5669_498433.jpg

 

 

 

 

Plant 1 hoofdtop:

gallery_17404_5669_623981.jpg

 

 

 

 

Plant 2 vooraanzicht:

gallery_17404_5669_1193938.jpg

 

 

 

 

Plant 2 hoofdtop:

gallery_17404_5669_262733.jpg

 

 

 

 

Plant 3 vooraanzicht:

gallery_17404_5669_332198.jpg

 

 

 

 

Plant 3 hoofdtop:

gallery_17404_5669_545288.jpg

 

 

 

 

Plant 4 vooraanzicht:

gallery_17404_5669_365978.jpg

 

 

 

 

Plant 4 hoofdtop:

gallery_17404_5669_111223.jpg

 

 

Zo dat waren de 4 plantjes weer.

Ik ben trouwens nog steeds van mening dat ze nog wel een paar weken door mogen bloeien.

De plantjes hebben namelijk nog steeds weinig aanstalte om bruine haren te produceren.

Een schatting zegt mij dat pas 1/10 bovenin bruin gekleurd is dus dit is pas 10%.

 

Vraag op dit moment:

1. Zijn jullie nog steeds van mening dat ik volgende week al kan oogsten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon het ook niet laten om ff wat foto's van de 4 plantjes samen te nemen en nog wat diverse.

 

 

Hier moet dus de verse lucht aan de onderkant na binnen waaien.

gallery_17404_5670_693975.jpg

 

 

 

 

Dit is de kastdeur van de buitenkant tevens zie je rechts de stoep die ik eerder genoemd hebt in dit kweekverslag. En mijn kat had geen zin om aan de kant te gaan dus staat er dan ook maar bij op.

gallery_17404_5670_327930.jpg

 

 

 

 

 

Het hok:

gallery_17404_5670_479177.jpg

 

 

 

 

De 4 samen:

gallery_17404_5670_414659.jpg

 

 

 

 

De 4 nog maar eens samen:

gallery_17404_5670_414659.jpg

 

 

 

 

En nog een keer:

gallery_17404_5670_838753.jpg

 

 

 

 

En voor de verandering nog maar een keer:

gallery_17404_5670_129859.jpg

 

 

 

Zo dat was het weer voor vandaag.

Opmerkingen tips alles is weer van harte welkom.

 

PS: Volgende update a.s. Zaterdag 16-08-2008

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat ik me dan eigelijk weer wel afvraag is waar ze die schakelaar die ik heb (van de karwei) dan wel veilig voor kunnen gebruiken, omdat er zo veel wattage op mogelijk is.

Een wasmachine en vaatwasser tegelijk op die schakelaar is dan ook geen veilige methode...of komen dan daar al die afgebrandde huizen van omdat teveel mensen deze methode gebruiken ?

 

 

 

Ps: Morgen een foto-update van de planten

 

 

 

dat soort macines hebben al een ingebouwd relais.

en ja branden komen meestal door mensen die zo denken ja

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten heb je daar, dat gaat een lekker rokertje opleveren ;)

 

voor wat balkonkasten allemaal niet goed zijn :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi skunkkweekje,....

 

mooie plantjes,....maar waarom geef je nooit eens

commetaar op de reacties die ik en andere geven op je vragen.

 

Heeft weinig nut zo,...!!

 

 

Gr,..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi skunkkweekje,....

 

mooie plantjes,....maar waarom geef je nooit eens

commetaar op de reacties die ik en andere geven op je vragen.

 

Heeft weinig nut zo,...!!

 

 

Gr,..

 

 

@ Infinti: Ik neem aan dat je een grapje maakt.

Uren lang per week besteed ik er inmiddels aan om deze topic bij te werken.

En om te reageren op jullie reacties.

Misschien dat het voor jou gevoel zo lijkt dat ik niks beantwoord, maar als jij weer over stroomaansluiting begint....

 

Ik vind dat ik die vraag al zodanig heb beantwoord aan BBB dat ik er al lang uit ben wat ik daarmee doe.

 

Als je trouwens alles ook goed gelezen zou hebben zou je gezien hebben dat ik na deze kweek een andere schakelkast/relais zou aanschaffen.

Daarmee leek voor mij die vraag afgewikkeld te zijn.

 

Mijn mening: Eerst alles GOED lezen voor je zulke onzin post.

 

Ps: oh w8ff bijna vergeten.

@ Richie Hawtin: Dankje wel kerel, een balkonkast is blijkbaar een uitdagende methode.

 

 

 

Hoi skunkkweekje.

 

Ik geloof dat een relais van 16 Amp ongeveer 22 euro kost, en op het stiky

electriciteit vind je een simpel maar doeltreffend stroomschema.

 

Ik zelf heb er naar mijn mening ook te lang mee gewacht , maar nu alles

is gezekerd voel ik me toch stukken meer op mijn gemak als ik van huis ben. ;)

 

Gr,.

 

 

Ik zal het onthouden voor mijn volgende kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...