Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ronimoon

Zieke Planten Door Verpotting

Recommended Posts

Hallo

 

Gistern heb ik enkele planten verpot. De grondmix bleef hetzelfde ('t was gewoon omdat de potten de klein werden).

Nog geen halfuur in hun nieuwe potten, begonnen die planten er echt slecht uit te zien: gele vlekken (valse meeldauw?), slap hangen en samentrekkende/verschrompelde bladeren.

 

Vandaag ging ik kijken hoe het was en wat merk ik? De bladeren zijn er nog slechter aan toe, sterker zelfs, ze waren zo droog dat ze verkruimelden toen ik er in kneep...

 

Weet iemand een oplossing?

In een wanhoopspoging heb ik ze wat water gegeven omdat ik dacht dat die nieuwe grond mss te droog was.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Ik heb enkele bladluizen gezien en doodgesproeid.

Ik denk echter niet dat zij de oorzaak zijn van de ziekte, want de schade werd berokkend in zo'n 30 minuten , net na het verpotten.

Misschien dat de wortels geen zuurstof konden krijgen na het verpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Update:

 

Ik heb enkele bladluizen gezien en doodgesproeid.

Ik denk echter niet dat zij de oorzaak zijn van de ziekte, want de schade werd berokkend in zo'n 30 minuten , net na het verpotten.

Misschien dat de wortels geen zuurstof konden krijgen na het verpotten?

 

Ik heb er zelf niet super veel verstand van maar:

Je moet zeker voldoende water geven (misschien zelfs een beetje teveel) na overpotten. Wat ik denk dat er is gebeurd is dat je niet goed hebt verpot. Heb je niet per ongeluk wat wortels stuk getrokken? Heb je de grond van de nieuwe pot wel goed aangedrukt?

 

Veel ertegen doen helpt niet denk ik, dit maakt het vaak alleen maar erger.. Hopen op een paar goede zomerdagen die je plantjes erbovenop helpen. Succes en laat ff weten als het wat beter gaat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...