Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fruts87

Kweekje Met White Widow, Thai En Lowryder

Recommended Posts

En we kweken vrolijk verder in een nieuw topic... ;) , alleen dit keer met 7x white widow en 2x thai (ontkiemd op 21-05)

 

ik zal even kort vertellen van het hoe en het wat.. mijn kastje is ongeveer 50 hoog, 50 diep en 70cm breed.

ik heb er 3 tl buizen in gehangen van 18 watt per stuk. de wanden zijn bekleed met radiatorfolie. daarnaast blaast er 1 computerventilator onder de lampen door.

med_gallery_16184_5417_253121.jpg

 

De lampen branden de eerste 2 weken 24 uur aan één stuk, daarna gaan ze op 12/12. voeding krijgen ze pas als ze in bloei staan, daarvoor heb ik terra flores. wat mij ook wel een strak plan lijkt is om ze te gaan scroggen, gezien de kleine ruimte. het is de bedoeling dat ze hierin groeien en bloeien.

 

hieronder nog een paar foto's van m'n schatjes :welcome:

med_gallery_16184_5417_506572.jpg

med_gallery_16184_5417_445812.jpg

 

Dit is een thai plantje waar ik op geoefend heb met het toppen..

med_gallery_16184_5417_528092.jpg

med_gallery_16184_5417_304269.jpg

 

De temperatuur is constant 28 graden met de voorkant dicht. gezien ik nog geen aan/afvoer heb van oude en verse lucht sluit ik het kastje niet helemaal af. wel is het de bedoeling dat ik dit snel oplos.

maja, m'n schatjes doen het in ieder geval tot nu toe erg goed.

 

Tot zover.., op of aanmerkingen zijn altijd welkom.

gr. fruts :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oké mensen, even een kleine update. :)

plantjes groeien zeer goed :(, bijna alle plantjes hebben al vijfvingerig blad. het gaat sneller dan dat ik verwacht had. :D

ik denk dat ik ze nog een weekje laat staan en ze dan op 12/12 zet. ik wil namelijk het geslacht kunnen bepalen en weten wat ik overhoud aan vrouwtjes. :o

 

daarnaast heb ik lowryderzaden bestelt bij sannie, dus die zullen ook wel snel binnen komen. ben erg benieuwd naar de smaak en het effect van lowryder wietjes. :) Helaas nog nooit kunnen testen.

maja, tot zover..

foto's houden jullie van me tegoed, batterijen waren helaas leeg :D

gr. uit tilburg :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey frutz mooi kweekje heb je daar.

je kastje lijkt heel hard op het mijne alleen is da van mij maar 6 breed zelfs juist neit breed genoeg voor men tl lamp :D

maar heb ze er toch schuin in gekrege.

jouw toppic ga ik wat mee in't oog houde aangezien mijn kweekkje heel ahrd opde jouwe lijkt!

ook ga ik sebiet lowrider zaden bestellen uit sanniesshop , hopen dat ze rond dezelfde tijd als jouw aankome kunne we elkaar lowwy's volgen :o

 

ook hebbik eens een vraagje ik heb heir 1x widow skunk en 1 x k2 onder tl sstaan kleur840 zou ik ze ook op 24/0 kunne zette of beter 18/6??

 

greeetz en veel succes :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ziggy; Allereerst bedankt voor je berichtje. :D

ik denk dat jij je plantjes beter op 18/6 kunt laten staan. naar mijn mening zou al dat geswitch nogal wat stress kunnen opleveren. prik me hier niet op vast, want ook voor mij is het nog een grote zoektocht in kweekwereld :o.

 

(KLEINE UPDATE)

Wat betreft mijn kastje.. dat ding zal ik niet erg lang blijven gebruiken. ik heb op de planning staan om deze week materialen te gaan halen voor een nieuwe kast te bouwen. ik kan er niet tegen als ik de ruimte niet heb. de nieuwe kast zal bestaan uit een geraamte van houten balken en daartegenaan gipsplaten. de binnenkant zal ik weer gaan bekleden met radiatorfolie. badkamerafzuigertje erin, dat komt wel goed lijkt me zo.. :(

 

tot zover,

gr. fruts :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een kleine update;

we zullen het helaas tijdelijk zonder foto's moeten doen :D , hoop het snel opgelost te hebben..

maar, de plantjes groeien als kool.. iig in de breedte. de thai plantjes groeien wat sneller als de ww-tjes. bij sommige plantjes heb ik al 7 vingerig blad gespot :(

de plantjes hebben nu ongeveer 5à6 intermodes p/stk en zijn 3t/m 10 cm lang.

hoop snel de foto's te kunnen laten zien.

 

gr. fruts :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
oké mensen, even een kleine update. :)

plantjes groeien zeer goed :(, bijna alle plantjes hebben al vijfvingerig blad. het gaat sneller dan dat ik verwacht had. :D

ik denk dat ik ze nog een weekje laat staan en ze dan op 12/12 zet. ik wil namelijk het geslacht kunnen bepalen en weten wat ik overhoud aan vrouwtjes. :o

 

daarnaast heb ik lowryderzaden bestelt bij sannie, dus die zullen ook wel snel binnen komen. ben erg benieuwd naar de smaak en het effect van lowryder wietjes. :) Helaas nog nooit kunnen testen.

maja, tot zover..

foto's houden jullie van me tegoed, batterijen waren helaas leeg :D

gr. uit tilburg :tu

 

Wat gebeurt er dan als je je plantjes op 12/12 zet?

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten gaan bij 12/12 over in bloei.

Daardoor kan je dus het geslacht zien en uiteraard kan je na een x aantal weken oogsten.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update met foto's :)

 

we zullen maar meteen beginnen met de foto's :)

plantje waar ik op geoefend heb met toppen, heeft momenteel zo'n 4 hoofdtoppen (heet dat zo?) dit is trouwens een thai :)

med_gallery_16184_5417_634716.jpg

de grote bak met 7 ww en 1 thai

med_gallery_16184_5417_718253.jpg

de twee grootste in de bak. links de ww en de rechter is de thai

med_gallery_16184_5417_756444.jpg

gna, gna, gna.. :) 7 vingerig blad

med_gallery_16184_5417_159534.jpg

een paar plantjes die het op hun eigen tempo doen :D

med_gallery_16184_5417_11637.jpg

med_gallery_16184_5417_482112.jpg

 

tn_gallery_16184_5417_737371.jpg

 

helaas een onscherpe foto van m'n thai. wilde proberen de korte internodes te laten zien

med_gallery_16184_5417_38157.jpg

 

hier ook nog even een foto van de kastgenootjes :o

med_gallery_16184_5417_711706.jpg

 

volgens mij gaat het allemaal wel goed komen :D . wel wil ik in de toekomst een bak hebben die georganiseerd is en niet zo'n zooitje als dat het nu is..

de bouw van m'n nieuwe kast gaat ook redelijk snel :( , alleen heb ik hier nog geen foto's van. het frame staat al helemaal in elkaar en heb er pas 1 gipsplaat opgeschroefd. de andere platen moeten nog even wachten, want ik krijg die platen niet fatsoenlijk op maat :tu

hier dus eerst een oplossing op vinden. :) Ik ga in de toekomst helaas wel omlaag met het aantal planten, maar minder planten wil niet zeggen minder opbrengst :D , we gaan namelijk de hoogte in :D. geen haan die er naar kraait.

 

tot zover..

op of aanmerkingen zijn zeer welkom!

gr. fruts :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update... en een vraagje :D

 

heb vandaag een aantal plantjes getopt en verdort blad verwijdert. de grote ww heb ik leren knielen :D . ook is er weer een lowryder zaadje ontkiemt, daar maak ik snel een paar pics van (als het iets meer leven uitstraalt.)

voor de rest is er weinig te melden :D

 

..maar, nu zit ik met een vraagje.

ik ben bezig met de bouw van mijn nieuwe hok. :doctor: de afmetingen zijn (LxBxH) 60x80x150. hier komt alleen TL in te hangen, uiteindelijk 5x 18watt. er komen max. 3 planten in te staan van zeker een meter.

wat voor een afzuiger en filter raden jullie mij aan? kan iemand mij helpen? :execute

 

gr. fruts :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey fruts,

 

aangezien je zelf van plan bent te gaan groeien met 5x18 watt aan TL in een (relatief) hoog hokje is en enorme 300m3 afzuiger niet nodig. Het lijkt mij zelf ook een beetje overkill om planten van 1 meter hoog onder tl te zetten (veel plant op weinig licht), maar dat laat ik aan jou...

 

maar ik zou je aanraden of een buisventilatortje te zoeken van 125m3 of iets te fabriceren met 2x 120mm pc fans die goed zijn ( je hebt ze die ongeveer 65m3/uur afzuigen)..

 

hoop dat dit je helpt

 

groeten

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr_Greenthumb

thanks voor je reactie! :D hier kan ik wat mee, zat wat te twijfelen en te doen. denk dat het een badkamer afzuiger word van de bouwmarkt met daaraan een koolstoffilter. nu eerst even informeren of dat allemaal gaat passen en of er dan geen cannageur vrijkomt. ik heb nl nog nooit met dit soort spullen gewerkt. :execute

 

wat betreft de hoogte van de planten; ik kan maar 3 plantjes op zijn max hebben, maar moet wel genoeg kunnen oogsten om eindelijk van de ranzige shopwiet af te stappen.

 

gr. fruts :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je dan wel toppen/fimmen ??? want dat zou ik aanraden op een klein oppervlakje.. Ik zag gisteren iemand die heel creatief zijn planten tot een halfpipe had gevormd (dit zorgt voor een groter oppervlak dan recht scroggen, en je zijtoppen staan hoger, dus dichter bij de lamp dan wanneer je alle toppen op gelijke hoogte zet. Dit zorgt voor een mooiere verdeling van het licht)

 

Verder als je 3 planten heel erg de hoogte in laat groeien krijg je sponzige/fluffy toppen onderin, daarom zou ik iig gaan toppen/fimmen..

 

veel succes met je kweekje

 

 

groenduimpje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens goed gekeken naar die half pipe en denk dat ik hem hier ga toepassen. daarnaast ga ik ze dan ook zeker toppen/fimmen. ik hoop snel foto's te hebben, maar de bouw van mijn hok loopt nogal traag.

iig bedankt voor de nuttige tips :execute

gr. fruts :doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd graag gedaan..

 

mn eigen kweekje gaat nu ook eindelijk ECHT van start, alle zaadjes ontkiemt en eindelijk aan t groeien. K ga die van jou ook volgen, is leuk om t verschil in setup te bekijken :doctor:

 

groetn

 

greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

update;

 

de plantjes zijn verhuist naar mijn nieuwe growkast. helaas is hij nog niet helemaal af. beetje mindere tijden zullen we maar zeggen :wtf: .

er zijn een aantal mannetjes verhuist naar de prullenbak. ik heb nu nog 5x ww en 1x thai staan. mijn twee grootste plantjes willen maar geen geslacht tonen.. helaas is één daarvan mijn thai.

 

genoeg gelult.. tijd voor foto's

med_gallery_16184_5417_464141.jpg

med_gallery_16184_5417_528509.jpg

med_gallery_16184_5417_514531.jpg

med_gallery_16184_5417_569750.jpg

med_gallery_16184_5417_445044.jpg

med_gallery_16184_5417_686869.jpg

dit is de steel van mijn thai plantje :wacko:

med_gallery_16184_5417_315161.jpg

med_gallery_16184_5417_256074.jpg

 

reactie's zijn altijd welkom..

gr. fruts :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die fruts..

 

leuk kweekje, doet me denken aan hoe ik in dit huis ben begonnen..

lekker aanklooijen met TL haha

 

je hebt wel lef zon snelle en langroeiende en vooral langbloeiende thai onder je TL te zetten (14 weken dude)

 

Je kunt nou niet meer scroggen das jammer..

 

misschien volgende keer opgroeien in je oude kastje en als ze dan in je nieuwe kast staan (als je die al heb gebouwd) dan kun je stekjes nemen van de planten en die in je kleine kastje op 12/12 wortelen.. dan weet je binnen 3-4 weken wel;ke plant man of vrouw is :wacko:

 

Ondertussen scrog je de zaadplanten en tegen de tijd dat je weet welke de mannen zijn dan knip je die ertussenuit en groei je die plekken nog dicht:)

 

Als je slim bent snijd je van elke plant 2 stekjes.. zet je er maar 1 van op 12/12.. dan kun je er 1 vrouwtje van in d egroei houden die jou over n paar weekjes weer wat nieuwe (vrouwelijke) stekjes voor je heeft voor je nieuiwe ronde :huh:

 

sorry ik liet me even gaan :lol:

 

Ga nou deze ronde niet op 100gr droge wiet rekenen he ;)

btw.. hang jij je lampen op 2-4cm afstand? dat is namelijk wel de bedoeling met TL. :(

 

je bent in ieder geval goed op weg en zo leer je het beste.

 

gr

 

BK

 

jammer trouwens dat je zo snel weg was met de meeting maar ik weet waarom en je hebt groot gelijk :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie :D ..

wat betreft de lampen.. dat was ik dus vergeten :huh: . heb ze vanochtend meteen dichter op de plant gezet ;) .

momenteel loop ik hier enorm te klooien met m'n kweekkast.

het grootste gedeelte van mijn nieuwe kast staat al, maar hij moet nog bekleed worden, er moet nog een aan/afvoer gemaakt worden. en dan hebben we de lampen nog. ik kan ze niet verhangen of iets.. :wtf: en het belangrijkste; een afzuiger met koolstoffilter.. helaas geen centjes voor :(

 

zoals het er nu uitziet..

med_gallery_16184_5417_387636.jpg

 

de bedoeling is dat dit 1 ruimte word. volledig bekleed met radiatorfolie, snoeren e.d. netjes wegwerken, nog 3 tl buizen erbij hangen... en om niet te vergeten de brandveiligheid! ;)

om eerlijk te zijn word ik nogal :lol: van al dat geklus.

 

gr. fruts :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep afzuiger en filter zijn belangrijk fruts..

als inlat kan ik je 1 of 2 bakamerfans aanbevelen (12,50 per stuk bij de hornbach)

ze hebben een diameter van 100 MM dus als ik jouw was zou ik er ook een gatzaag bijkopen

(zon ronde voor in een boormachine)

 

bij die fans hoef je alleen nog 2 goedkope draadjes+stekker te kopen en je bent klaar..

ze zijn gemaakt om 24/7 te draaien en ze kunnen tegen een hoge lv.

 

ik geloof dat ze iets minder al 100m3/uur inblazen.. dua sals jij een 330m3 afzuiger koopt met een 500m3 filtyertje dan zit je daar ruim boven...

dat is bijmekaar zon 200 euri denk ik.. op WF shop..

 

nou suc6 ermee

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BK; had zelf ook al zitten denken aan die badkamer afzuigertjes. ben nu alleen nog aan het kijken naar een betaalbare en degelijke filter die ik hierop aan kan sluiten.

 

korte update;

heb vanavond bij één ww plantje "bananen" geplukt. voor de rest gaan de dames lekker hun gang. :D ik begin er alleen een beetje van te balen dat één thai en één ww plant nog geen geslacht hebben laten zien :D . ik schat dat ze nu ongeveer 3 of 3,5 week op 12/12 staan.. is dat normaal dat het zo lang duurd?

de bladeren zijn gewoon mooi donkergroen en met name de thai ruikt erg sterk.. :o

 

foto's komen later dit weekend..

gr. fruts :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een korte update;

de laatste 2 planten hebben ook eindelijk geslacht laten zien :o Allebei vrouwtjes! :D. de rest begint nu ook lekker te pluizen en te ruiken. ben benieuwd wat het word. :) med_gallery_16184_5417_1146727.jpg

 

en omdat er nog ruimte over was heb ik opnieuw een lowryder gezaaid. hoop dat het een mooi plantje word. zal een foto plaatsen als er wat meer leven in zit.

 

gr. fruts :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er erg leuk uit, ik ga binnenkort ook de eerste zaden in mijn hok planten (hok is nog in aanbouw :D)

 

Hopelijk gaan je vrouwtjes lekker te keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor een update B)

 

helaas een beetje wazig..

med_gallery_16184_5417_790310.jpg

 

nieuw leven in de kast :smoke , een lowryder :rofl

med_gallery_16184_5417_8363.jpg

 

een mini white widow

med_gallery_16184_5417_502152.jpg

 

twee grootste planten. de voorste is ww en die daar achter een thai :P

med_gallery_16184_5417_1045832.jpg

 

nog een mini white widow ;)

med_gallery_16184_5417_566527.jpg

 

ziet er volgens mij nog steeds netjes uit. laterzzz

gr. fruts ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een kleine update ;)

 

med_gallery_16184_5417_1121856.jpg

 

foto van bovenaf :rofl

med_gallery_16184_5417_195103.jpg

 

m'n lowryder.. (tje B) )

med_gallery_16184_5417_216744.jpg

 

eigenlijk weinig te melden. zit er alleen over te denken het kleine plantje links achter de nek om te draaien. het blad ziet er niet best uit en er zitten maar erg weinig haartjes op ;) ..iemand een heldere ingeving?

de rest gaat gewoon lekker zijn gangetje :smoke

 

gr. fruts :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Fruts87,

 

Lekker aant hobbyen, dat zien we graag. :smoke

Ik zou gewoon een buisventilator 4 standen op de kop zien te tikken eventueel 2de hands en dan nieuw een goedkoop filtertje scoren.

Leafman had de vorige keer een filter met ingebouwde afzuiger een kleintje voor weinig in de aanbieding leuk voor een hokkie op tl bv.

En zoals BeeKaa al aangaf TL's op ongeveer 5 cm afstand anders is de intensiteit van het licht zeker onvoldoende.

Verders leuk hokkie hoor, veel sucses ;)

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor je reactie :D

zal helaas nog even moeten wachten met de aanschaf van goede ventilatie i.v.m de centen :D .. wel heb gezien dat er 2de hands erg veel te verkrijgen is.. al vanaf €25 ;)

wel heb ik besloten gelijk een iets grote afzuiger aan te schaffen, omdat ik een vaag vermoeden heb dat er met de tijd meer of grotere verlichting komt :smoke

 

oja, ik heb mijn plantjes allemaal op één hoogte gebracht door te scroggen.. :rofl en de plantjes hebben het overleefd. het was een hels karwei omdat ze al zo gegroeit waren. ik heb een stuk gaas over de plantjes heen laten zakken en één voor één alle bladjes en scheuten er doorheen gehaald.. geen aanrader ;)

heb gelijk een foto-tje geschoten..

med_gallery_16184_5417_776317.jpg

 

het ziet er nu allemaal maar een beetje triest uit, hoop dat het positief uitpakt :P

tot zover..

gr. fruts B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...