Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
imtoostoned

Amnesia Haze Kweken

Recommended Posts

Beste Kwekers,

 

Ik heb met mijn vader afgesproken om een paar plantjes te pakken om eens te kijken hoe dat in zijn werking gaat.

We hebben gekozen van amnesia haze omdat we er veel over gelezen hebben en er wel enthiousiast over zijn.

Ik weet dat dit niet een goede plant is om mee te beginnen, maar we wilden het toch proberen (Hehe google heeft me overtuigt)

En jou topic trouwens ook.. damn goed gedaan!

 

Heb je misschien een paar tips?

 

We kunnen helaas geen gebruik maken van Lampen of iets, maar op de zolder kunnen we ze onder het raam zetten

want de tuin ligt op het zuiden dus er staat heel veel zon. Wanneer kunnen we ze het beste water geven en eten etc. ?

 

Alvast bedankt

 

Ramon

Share this post


Link to post
Share on other sites

achter het raam gaat niks worden ben ik bang

dus of buiten of toch een paar lampjes erboven tl is leuk om te beginnen

verder denk ik dat amnesia een lastig plantje is voor de eerste keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt, chill dat je zo snel reactie plaatst! :verrygood

 

Het is inderdaad geen beginnersplantje maargoed we beginnen met 2 en dan zien we wel :specool

Ik heb ook al gezegd dat lampen een must is, en waarschijnlijk gaan we die ook kopen.

Maargoed, ze moeten toch wel aangaan onder een zolderraam waar de zon heel lang opstaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit AS Grow : onnodig quoten, lees hier.

 

 

groeid wel zeker heb hier thuis ook gewoon planten staan in mijn woonkamer ...

maar ik heb nu wel bij iedere plant een tl buis tegen de muur gemonteerd voor de regenachtige en bewolkte dagen .. en gebruik ze om stekken van af te halen dus zijn eigelijk mammies. maar voor de bloei is de zon 12 uur of licht 12 uur een must

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zullen aanslaan !

Maar zodra het tijd wordt om toppen aan te maken zullen ze weining doen.

 

Amnesia is een plant die de eigenschap heeft om heel open te zijn.

Dat houd in een plant met veel takken zonder echt veel bladgroei

De toppen zullen in grote aantal verschijnen willekeurig tussen de takken.

Dit worden kleine bollen , afentoe een uitzondering van de hoofdtop.

 

Zonder belichting zal jouw plant nog dunner en meer open worden.

Nog minder bladgroei en dichtheid.

Nog kleinere toppen.

 

Veel plezier met je planten en maak er het beste van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Imtoostoned,

 

Er zijn meerdere redenen waarom een Amnesia Haze lastig is voor een beginnend kweker die achter het raam wil beginnen.

 

Het is een haze, dus een lange bloeier. Met een langere kweekperiode is het risico op fouten groter tijdens een kweek. We hebben zelf ook Amnesia staat en onze pheno is pas rijp na een bloeitijd van 15 a 16 dus moet je de planten veel langer goed weten te begeleiden.

 

Het is een haze die enorm kan gaan strekken en zeker met onvoldoende licht. Je planten zullen enorm in de lucht schieten waardoor het kweken ook veel moelijker wordt.

 

Ook is de Amnesia Haze een zeer gevoelige plant voor overvoeding wat nu net een veel voorkomend probleem is bij beginnende kwekers.

 

Als Amnesia nu het lekkerste was wat je had gerookt, kon ik me nog iets bij deze volhardendheid voorstellen. Maar zelfs dan.....

 

Veel succes met je kweekavonturen. Wel lachen dat je het samen met je vader doet, twee weten meer dan één.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Ooh ja, zou je je willen voorstellen in de daarvoor bedoelde sectie, zoals in je welkomstmail is verzocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties, ik ga het eens met mijn vader overleggen en kijken wat hij zegt.

Welke plant is het beste voor alleen onder een zolderraam zeg maar? Waar je dan het meeste

vanaf kunt halen maar toch goed smaakt en goed is van qualiteit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je geluk hebt moet Lowryder daar nog wel lukken, maar als je zou kunnen zou je veel beter nog buiten kunnen kweken als je geen lampen zou gaan aanschaffen. Maar ben bang dat ze wel te weinig licht krijgen achter een zolderraam, maar ben wel zeker benieuwd of dit zou gaan lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke bezigheid zo, mijn vader heeft me er vroeger ook bij geholpen met het houden van de plantjes buiten.

 

achter het raam wordt best moeilijk ik zeg het uit eigen ervaring, ik gebruik het raam voor het opgroeien van plantjes om weer stekjes van te maken, ze hebben dan goeie verhoudeningen.

 

Misschien is het een idee om je vader te overtuigen van wat spaarlampen om TL-lampen. ik ben zelf momenteel ook bezig met een klein projectje onder wat spaarlampen en mogelijk nog wat TL licht later. je kunt het hier verder volgen :

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=41865

 

suc6 met je planten iig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...