Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr.Newbie

2de Ronde,140 Dames In 11ltr's.

Recommended Posts

@Ertje,

Jij ook nog bedankt,trouwens

 

 

@kfk,

thnx.De rit duurt nog een tijd,dus even afwachten.

 

 

@mehighto,

 

alweers,bedankt,voor je positieve commentaar en trouwens

niks te klagen over die verslagen van jou :smoke

 

Update,Dag,28 bloei,

 

Ik constateerde vanmorgen zeer kleine,gele bladpuntjes,dus ik denk aan overvoeding en dit terwijl ik zeer weinig voeding meegeef,maar het was nieuwe grond,dus waarschijnlijk toch iets teveel geweest en ik denk tot de guano wat te gortig is geweest,dus deze week krijgen ze alleen afgezuurd water met een klein beetje BIO HEAVEN en verder niets.

Ik ga voor de zekerheid ook een grondmonster nemen om een eventueel PH probleem te constateren of uit te sluiten

De pica's komen laters.

 

 

Greetz,Mr.newbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey luijkes,

even een update(dag 34 bloei : 6de week)

 

 

med_gallery_11317_3656_337085.jpg

med_gallery_11317_3656_762708.jpg

med_gallery_11317_3656_419968.jpg

med_gallery_11317_3656_84421.jpg

 

 

Temp:gem 29

LV:gem 45%

 

OP 21-6 hebben ze 100 ltr gekregen met:

 

0.5 grow

0.5 topmax

1.0 bloom

3.0 guano

 

Tensio van 250 naar 80

 

Op 23-6 hebben ze 100 ltr gekregen met:

 

1.0 bio heaven

0.5 grow

0.5 topmax

1.0 bloom

1.0 algamic

3.0 guano

en dit alles per liter water,afgezuurd naar 6.1.

 

Tensio van 240 naar 90

 

Hierna constateerde ik kleine gele bladpuntjes en heb ze vorige week tot op heden,alleen nog 1 maal:6 theelepels SANNIE BACTO mee gegeven.

De hele week hebben ze om de dag 100ltr water gekregen(tensio gem:220 naar 80)

 

Ik heb gister grondmonsters genomen en kwam uit op een PH van 5.9 en een EC van 2.2.

 

Vandaag begin ik weer met lichtjes bijvoeden,al is de ec van de grond nog vrij hoog,maar ik stop in week 7 met voeden,dus dan kunnen ze bufferen.

 

 

Greetz,Mr.Newbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hela,

 

 

De gemeten EC in mijn grond was 2.2.Is dit een normale waarde?ik heb gelezen tot deze waarde rond de 6 de week goed is,of klopt dit niet?

Is het verstandig om nu nog te blijven bijvoeden,of niet?

 

 

 

Greetz,Mr.newbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mr Newbie,

 

Dames staan er netjes bij :D gaan dikke worden

Over die grond kan ik je niks zeggen ik neem nooit grondmonsters en weet dus niet wat hoog of laag is ;)

Ik vind ze er top uitzien

Veel sucses in ieder geval

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mehighto,

 

dank je,voor je positief commentaar ;)

laten we hopen to het goed blijft gaan en tot ze nog flink gaan uitzetten,maar ik probeer mijn verwachting laag te houden,want de kritieke weken zijn aangebroken.

 

 

even een vraagje ik constateer bij veel plantjes afwijkende blaadjes.

 

med_gallery_11317_3656_835998.jpg

 

 

Ze hebben bijna allemaal TMV,maar ik ben nu aan het twijfelen of dit nu door de TMV komt of een voedingstekort.Ik heb het topic over voedings tekorten doorgenomen en volgens de foto's zou ik zeggen een zwavel tekort.

 

Wat denken jullie ervan?

 

 

med_gallery_11317_3656_317394.jpg

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mr Newbie,

 

Ja wat zal ik zeggen, lijkt idd volgens de sticky op zwaveltekort maar ja of dat het ook is

durf ik je niet met zekerheid te vertellen ik wou dat ik het kon veel sterkte alvast.

Zelf heb ik dit soort verkleuringen ook wel gehad na de 6de week.

Ik heb er niet slecht mee gedraait maar goed is het niet naturlijk.

 

Hoop op een snel antwoord voor je

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is altijd moeilijk om te zien als je het licht aan hebt ;)

Gewoon ff een blad er af pakken en daar een picca van maken.

 

Ik zou er niks mer aan doen denk ik, want word het nog wel opgenomen.

 

Zwavel of magnesium gok ik.

 

 

Verders lekker verzorgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mehighto,@ert,

 

Het blijft natuurlijk moeilijk om er nu achter te komen wat het precies is,maar ik ga eendezer even wat grond afgeven in de shop voor een analyse en daaruit zal hopelijk blijken wat het is.

Ik heb laatst symptomen van een overvoeding geconstateerd(gele bladpuntjes),en heb ze toen alleen even afgezuurd water gegeven,misschien is dit te drastisch geweest.Ik denk zelf tot ik teveel guano heb gebruikt en te weinig met de primaire voeding heb opgebouwd,waardoor ze te eentonig gevoed werden,een wijze les voor de 3rde ronde,maar ze zuipen keihard en ze zijn zich nog goed aan het zetten,dus nog even afwachten voordat ik weer helemaal :D word :)

 

Ik heb ze ook een paar keer in het donker bekeken en een looplampje aangehad ;),zou het geen stress verschijnsel kunnen zijn?

 

Bedankt,mannen voor jullie reactie :o

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

upate(dag 43 bloei:week7)

 

med_gallery_11317_3656_598865.jpg

med_gallery_11317_3656_508360.jpg

med_gallery_11317_3656_728119.jpg

med_gallery_11317_3656_70775.jpg

 

Temp licht uit 21 graden en licht aan 29 graden

Lv gem 50%

 

Op 1-7 hebben ze 100 ltr gehad met:

 

1ml algamic

0.5ml grow

1ml bloom

1ml guano

tenio van 190/80

afgezuurd naar 6.1

 

Op 3-7 hebben ze 100 ltr met:

 

1ml grow

1ml bloom

afgezuurd 6.1

tensio van 250/90

(veel van de voeding was op en er was iets mis gegaan met de bestelling voor de 2de keer :lol: .ik heb anderhalve week gewacht op de voeding,(die knuppelen bij TPG :wtf: )

 

Op 5-7 hebben ze 100 ltr gehad met:

 

0.5ml grow

0.5ml topmax

1ml bloom

1ml algamic

afgezuurd naar 6.2

tensio van 210/80

 

Op 7-7 hebben ze 100 ltr gehad met:

 

1ml grow

2ml bloom

2ml topmax

2ml algamic

afgezuurd 6.2

tensio van 210/80

 

 

Op 9-7 hebben ze 100ltr gehad met:

 

1ml grow

2ml bloom

2ml topmax

1ml bio heaven

afgezuurd naar 6.2

tensio van 210/80

alles per 1ltr water

 

Vanavond krijgen ze 80 ltr water met:

 

1ml grow

2ml topmax

2ml bloom

afgezuurd 6.2

tensio staat op 160

dit wordt op zondag herhaald,wel met Sannies bacto erbij(5 theelepels) en daarna stop ik met voedig geven.Zo te zien hebben ze nog 2 weekjes nodig,dus we zullen zien.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zow das een prachtig veldje toppen daarzo

 

zijn ze al een beetje hard?

 

ze zien er in ieder geval heerlijk uit

 

succes nog met de 140 dames

 

Laters da dende

 

Trouwens al je grondmonster weggebracht?

 

denk dat ze het nog wel even uithouden hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey wou ff me complimenten geven ziet er er goed ik denk dat het zeker meer word als de 0.5 gr per w

 

succes kerel :wtf: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mr Newbie,

 

Gaat toch prachtig hier, ik zeg 0,73 gr de W in ieder geval en hoop nog veel meer. :lol:

Ik hoop met die buffertabs van sannie van die tekorten af te komen in de 6de a 7de week, de tijd zal het leren :wtf:

Verders heb je een lekker veldje dames staan en is het toch mooi om te zien wat een beetje love and care kan doen.

Sucses man

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@da dande,

 

Of ze hard zijn kan ik zelf moeilijk beoordelen,want het is pas de 2 de ronde,maar volgens kennisen zijn ze toch al goed hard aan het worden.

Grondmonsters,wordt nu even een ander verhaal,want bij de shop konden ze alleen de ph en ec meten,dus daar hoef ik het niet voor te doen.Volges mij kan ik bi Denhaan wel een volledige analyse laten maken,dus daar ga ik even informeren.

Voor de rest,bedankt voor de complimenten :wtf:

 

Stiffie,

 

Thnx,laten we hopen tot deze ronde de 0,5 overtreft.Het ziet er wel naar uit.

 

Mehighto,

 

Met 0,7 zou ik erg tevreden zijn en het mag ook nog wel wat meer zijn :huh: .Het blijft afwachten,want ik heb in 1 hoek en rij toch wel wat mindere potente dames staan.Ik heb geconstateerd tot de watervloeing nog niet optimaal is en er in 1 hoek niet genoeg water komt,dit ga ik meteen oplossen zodra ze klaar zijn.Aan liefde,aandacht en zorg hebben ze geen gebrek gehad :lol:

Die buffertabs van Sannie lijkt me erg goed spul en ik zal er wat gaan bestellen voor de 3de ronde,alleen blijft het bijvoeden dan erg riskant.

Voor de rest,weer eens bedankt :wacko:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mr Newbie,

 

Ja dat is bij mij nu ook he dat het bijvoeden best wel tricky is, maar zodra Sannie reply in me topic geeft weet ik meer.

Maar hij waarschuwde al voorzichtig te zijn met voeden, ik ben benieuwd :wtf:

Even egaliseren heb ik ook gedaan een waterpas rand gesmeert met standvaste snelegaline daarna alles ingevuld met gewone egaline.

3 balen + 1 baal snel. 4 baaltjes in totaal, wel even pruimeren van tevoren hoor anders laat het gewoon weer los.

Is wel ideaal een waterpas vloer veel plezier van met bv organisch voeden zonder me vat te gebruiken gewoon een paar emmers erin gooien

en overal hetzelfde laagje op de vloer :lol:

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mehighto,

 

Ik had de vloer geheel waterpas gemaakt met kieltjes onder de osb plaat,maar door de wamte en het gewicht van het water en de potten is de vloer zich schijnbaar gaan zetten.Ik zie ook tussen de potten door tot het zeil niet meer vlak is.Ik heb het zeil alleen met nieten vastgezet,maar ga het nu plakken.De vloer egaliseren met egaline lijkt me indd nog beter om te doen.

 

med_gallery_11317_3656_1410383.jpg

 

 

De slang links in beeld (slang 1 die je niet helemaal ziet) die loopt gewoon rechtdoor,terwijl de slang (slang2 in het midden) 2 scherpe bochten heeft en een stuk langer is.

Kan het zo zijn tot er door minder weerstand meer water door slang 1 wordt geperst?

Ik wilde dat van te voren controleren,om onder alle 3 de slangen een 20ltr can te zetten en 50 ltr weg te pompen en dan te kijken of er evenveel water in de cans zit,maar dat is er niet van gekomen.Er zitten sluitingen op iedere vertakking dus daar zou ik mee kunnen afstellen.

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,nog even een vraagje,kunnen de dames nog dikker worden in week 8 en 9,of rijpen ze nu alleen nog af?greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij week 8 en 9 zetten ze zeker door en worden dan ook harder...dus ik denk dat je bij deze ronde je feestneus op mag zetten....ziet er toppie uit.... :wtf: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mr Newbie,

 

Als je osb platen als ondervloer hebt zou ik hetvolgende doen als je hokkie straks leeg is :

Je hebt al vulletjes liggen onder de osb, controleer als alles eraf is of het nog waterpas is zonder gewicht.

Til de platen een voor een op aan een kant en maak strepen purschuim op de grond bv 20cm uit elkaar.

Als je dan je platen teruglegt, en je laat dit uitharden is het echt stijf genoeg en zal het niet meer doorzakken :wacko:

En dit is tevens een handige oplossing die weinig kost, alleen 1 a 2 bussen pur.

Egaliseren kan ook maar is wel meer werk, duurder en beter indien dit een mogelijkheid is natuurlijk.

Die slangen zien eruit als een soort van flexibele pvc buizen, is dat het ook ?

Je zou is moeten berekenen hoeveel liter je pomp kan drukken ivm aanvoeren van water.

Bv als die buizen 3 of 4 stuks zo te zien 16mm doorsnede zijn heb je kans dat het druk opbouwen niet gaat

en je pomp de makkelijkste en kortste weg kiest en dus meer geeft.

Maar als je vloer waterpas is maakt dit niks meer uit want er komt toch overal evenveel te staan :lol:

Die vijverfolie ligt bij mij ook gewoon los en ligt strak hoor, ik zal het nooit verlijmen omdat ik soms ineens me folie

vernieuw en dan met lijmrest en veel werk zou blijven zitten.

Maar ik niet het ook vast in de hoeken en staande kanten tot 4cm boven de grond.

Zo hoog wil ik me water toch nooit hebben staan :huh:

 

Maar je dames zien er prachtig uit en zullen zeker nog zwellen, harder worden en aandikken in week 8 en 9 :wtf:

 

Veel sucses verders

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jimmy80,

dank je welHet is nog iets te vroeg voor een feestneus te gaan kopen,maar als het zo doorgaat wordt er wel een feestje gevierd :(

 

@Siekiethug,

thnx man

 

@Klaas Bruinsma,

Thnx,een mooi compliment van,Klaasje van Bruinsma notabene,die steek ik in mijn zak :wtf:

 

@Mehighto,

Die tip met pur is een goede oplossing.Het zeil plakken is lijkt me inderdaad niet zo handig,mocht het eens aan vervanging toe zijn.

Het zijn indd flexibele pvc buizen en echt veel druk staat er niet op.Het klopt wat je zegt tot het water zich eerlijk zal verdelen bij een vlakke vloer.maar ik pomp maar 100ltr per keer en als de dames dorst hebben dan ben ik bang tot het water niet echt tot in de uiteindes reikt,omdat er 100 zuigende potten tussenstaan,vandaar tot ik het wat beter wil verdelen.Ik weet niet of dit ook echt zo is,maar voor de 3de ronde wordt alles wat beter getest :lol:

 

Ik hou normaal niet zo van harde,gezwollen dames,maar in dit geval heb ik er geen problemen mee :huh: .Er staan er nu al veel op kiepen,daar schrok ik wel even van,maar dat is natuurlijk ook een goede zaak.De volgende keer maar even een netje spannen.

 

Van mijn bedankjes heb je een zolder vol,kijk maar of deze er nog bij kan.

Dank je wel,voor alle goede tips en de moeite die je voor me neemt :wacko:

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij gaat de 0.7 makkelijk halen, aangezien ze nu al uit hun eigen om willen :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bbb,

dat neem ik graag van jou aan :D,met 0.7 ben ik tevreden en alles daarboven is meegnomen.

Nog even afwachten,het einde is nabij

 

 

Update,Dag 54 bloei(einde week 8)

 

med_gallery_11317_3656_512301.jpg

med_gallery_11317_3656_614490.jpg

med_gallery_11317_3656_87670.jpg

 

 

Vorige week lagen ze allemaal om :),gelukkig niet geknakt. Het leek wel of er een wervelstorm gewoed had :D .Ze zijn allemaal voorzichtig gestekt,maar dit was een wijze les. De volgende ronde mooi een netje spannen.

 

Veel dames zijn nu echt al hard,maar sommige zijn nog sponzig,die krijgen nog een weekje de tijd.

Ze hebben geen voeding meer gekregen ,alleen afgezuurd water(6.2).Wat me opviel is tot ze in week 8 nog meer zopen dan de rest van de tijd( zoeen 30%).De tensio schoot van 80/90 in 2 daagjes naar 350,naar het geven van 120/130ltr water zakte de tensio weer naar 90.

 

Ze blijven nog staan tot aankomende donderdag en dan worden ze burgemeester gemaakt.Ik zal het eindgewicht nog posten.

 

Groeten.Mr.Newbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey luijkes,

 

 

De dames zijn gister geknipt.Ze zouden eigenlijk afgelopen donderdag zijn geknipt,maar ze waren er gister pas klaar voor.We zijn gister met 4 mensen om 09.00 begonnen en om 18.00 waren we klaar.Ik vond ze goed hard en zeer compact en bijna geen popcorn opgemerkt,wel 2 hele kleine plekjes rot,maar verder niks.

Ik heb de de beste planten in het midden eens apart gewogen en kwam uit opn 250+gr per stuk.Ik had ook 2 stukken waar beduidend mindere potente dames stonden(door slechte watervloeing) en die gaven +-150gr per stuk op de weegschaal aan.

Het totale gewicht nat was 21kg en 157gr.Ik zal het uiteindelijke gewicht nog posten.

Ik moet nu dus uitgaan van 1/5 van het natte gewicht?????

 

med_gallery_11317_3656_259405.jpg\

 

 

En nu maar wachten :smoke

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...