Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Retard

Mijn Eerste Buitenkweek

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

FF voorstellen dan maar,

Ik woon in nederland, ben een man, en het leek me leuk om eens een kweekje buiten te beginnen.

 

Na heel wat research plegen heb ik mijn keus gemaakt, en deze is gevallen op Oregon rocket.

LINK

 

Nu heb ik deze besteld met 20 pitpots ( kleinere hoeveelheid was er niet ), en ik ben nu aan het wachten op de levering.

 

Mijn plan:

 

1.De zaadjes laten ontkiemen

 

2.De plantjes de eerst komende week(en) voor het raam zetten in de serre.

 

3.De plantjes buiten zetten in kwalieteit potgrond ( las dat dit wel degelijk van belang was ), ze staan op het terras dus zat zon zullen ze krijgen.

 

4.Als alles gelukt is de toppen knippen, ( of hele planten op hangen ik ben er nog niet echt over uit ).

 

5.M'n eerste kweekje proberen :(

 

Maar dan zit ik al een beetje in de knoop bij punt 3, ik lees erg veel over voeding geven, maar over wat voor voeding gaat het dan? Gewoon de reguliere planten voeding of is er een speciale soort voor deze prachtige plantjes ? En is het wel nodig op de plantjes bij te voeden, is het niet gewoon zat om ze af en toe te bevloeien met een gietertje gevuld met water ?

 

En dan mijn tweede vraag, ik lees ook erg veel over een bepaalde Ph waarde van het water? Hoe zit dat precies, hoort bij elke stadia van de planten een bepaalde Ph waarde van het water? En hoe regel je de Ph waarde van het water, hier kwam ik ook niet helemaal uit.

 

Ook zal ik hier proberen een verslag bij te houden, inc. foto's zodat jullie kunnen meekijken of alles goed gaat, en hoe mijn planten vorderen in hun groei proces.

 

 

Ik hoop op wat leuke reactie's en ik hou jullie op de hoogte, Ik heb er i.i.g zin in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Retard,

 

wat betreft het afzuren, het ligt eraan hoe groot de kuipen zijn waar ze in komen staan. In grote kuipen heeft aarde een bufferende werking en kan je gewoon kraanwater geven.

 

Over de voeding hoef je je voorlopig geen zorgen te maken, als je goede grond hebt zit er voorlopig voldoende voeding in!

 

Succes met je kweek! Verslag aanmaken kan ik je zeker aanraden heeft mij vorig jaar ook erg geholpen!

 

Gr. BLeZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb alles binnen gekregen, en keurig verpakt :(

 

Zal even wat foto's plaatsen:

 

med_gallery_17462_5267_399666.jpg

 

En

 

med_gallery_17462_5267_301703.jpg

 

Onder de glaze deksel zitten de freebees, de oregon rockets ga ik zaterdag planten. En dan beschenk ik de ander pitpots ook met dat bactro spul.

 

En ik heb nog een vraag, waar moet ik op letten als ik potgrond koop?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het gaat goed, heb de ontkiemde plantjes overgezet in potgrond en er wat plantenvoeding bij gegooid ( kleinere hoeveelheid dan voorgeschreven ).

Waarna ik ze lekker op de vensterbank heb laten staan, waar ze genoeg licht krijgen.

 

Zie hier:

 

med_gallery_17462_5267_115128.jpg

 

En

 

med_gallery_17462_5267_1413969.jpg

 

Ze zien er lekker groen uit, en op de laatste foto zie je al dat er nieuw blad gemaakt wordt, ik vind de stengel alleen nog wel zwakjes, en de plantjes zjin erg gammel ( maar dat zal ongetwijfeld wel verbeteren, en het zal ook wel normaal zijn hoop ik ? ).

De andere pot ziet er ook goed/beter uit, dus volgens mij gaat alles goed.

 

Ik zou graag willen horen wat jullie er van denken, en of er messchien nog tips zijn om het groeiproces wat sneller/beter te laten verlopen.

 

 

Ik denk btw dat dit topic beter verplaats kan worden naar outdoor kweek verslagen en foto's, ik weet allen niet wie daar over gaat

Edited by Retard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik ze eerst onder tl laten ontkiemen, zoals je ziet zijn die van jou gaan strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...