Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Highway26

Bubbleator? Ice-o-lator? Pollinator? Piecemaker? Helppppppp

Recommended Posts

Wie kan mij helpen????

Omdat ik meer een hashroker dan een wietroker ben krijg ik van een vriend van mij tegenwoordig elke 8 weken zijn knipafval van een goede partij planten geknipt met de machine...De knipafval is elke keer ongeveer 5 kilo.

Ik krijg dit omdat ik wat had gelezen over zelf hash maken en mij dat wel interessant leek.

Nu zie ik zoveel verschillende manieren en dingen dat ik er eigenlijk knetter van wordt in me hoofd (voor zover ik dat nog niet was ;) )

Als het echt waar is dat je ongeveer een 10e overhoudt van je knipafval dan zou dat betekenen dat ik er 500 gram vanaf zou moeten halen, dus dat klinkt wel aardig....

 

Ok om niet teveel af te dwalen zal ik mijn vragen stellen:

 

-Wat moet ik met het knipafval doen voordat ik de kristallen eraf kan halen?(Ik las iets over invriezen) En hoe moet ik dat doen?(Droog of Nat en hoelang?)

 

- Welk apparaat is nou het beste, makkelijkste en levert de hash op?

 

- Als er echt 500 gram van overblijft wat voor persapparaat kan ik dan het beste gebruiken? (Piecemaker of zo een groot apparaat?)

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen en mij wat meer informatie over de beste apparaten en manieren kunnen geven om een goede hash te krijgen met toch een mooie opbrengste en dan zal ik foto's erop plaatsen of het allemaal gelukt is...

Edited by Highway26

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel je alsjeblieft eerst even voor in de wie is wie sectie zoals aan je is verzocht. Verder is er toevallig in deze sectie precies son'n vraag gesteld, en wel vaker ook. We vragen van onze leden om eerst te zoeken voor ze een vraag stellen, dat vragen we ook aan jou.

 

500 gram kun je wel vergeten. En alleen het beste knipafval levert goede hash op, niet al het afval, da's waardeloos. Goed lezen en zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat het eerder gevraagd is en op andere plaatsen staat maar heb de hele site doorgezocht en heb hier en daar wel wat gevonden maar wordt er gewoon niet veel wijzer van want het is allemaal een beetje onduidelijk.

 

Daarom vroeg ik me af of iemand gewoon een simpele MAAR DUIDELIJKE uitleg kan geven over alles en de beste combinaties....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hash maken kan je het beste droog doen, zeker met een pollinator.

Om de kristallen wat "breekbaarder" te maken kan je het knipafval idd het beste invriezen.

Met de pollinator maak je het makkelijkst hash, geen gekloot met water enz, echter krijg je hiermee wel slechtere hash.

 

De icolator/bubbleator kan je denk ik het beste gebruiken als je niet zoveel knipafval hebt, anders kan je er wel een paar dagen voor uittrekken.

Als je deze machine goed gebruikt krijg je wel erg goede ice hash.

 

Zoiezo moet je idd alleen het beste knipafval gebruiken om hash te maken.

Wat betreft de pers moet je zelf maar kijken wat jouw het beste uitkomt. Krijg je wonder boven wonder 500 gram, dan raad ik je niet aan de piecemaker te nemen maar een goede dure pers, krijg je zon 50 gram, dan kan dit nog wel met de piecemaker. Zoek dus een pers uit naar het aantal gram hash dat je (denkt) krijgt.

 

groet xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met de pollinator maak je het makkelijkst hash, geen gekloot met water enz, echter krijg je hiermee wel slechtere hash.

Wat een klinklare onzin! De polinator maakt nog steeds de lekkerste zeef hash, zeker als je die daarna perst. Je moet hem niet uren aan laten staan dan krijg je groene stuff. Overigens nog steeds wel een hele goede basis om snel en goedkoop bho te maken van skuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het idee dat je met de pollinator die droog hash maakt, sneller verontreiningingen krijgt, zoals kleine stukjes blad enz die er doorheen gaan

Dit is niet zo?

 

xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Xodus,

Je zegt dat je met de Pollinator slechtere hash krijgt, maar wat bedoel je daarmee...

Dat het echt slecht is of dat het gewoon wat minder is dan ice hash en nog wel goede kwaliteit (beetje shop kwaliteit ofzo)?

 

En ik zag zo een bubbleator xl is dat niet handig dan?

 

Ik denk ook niet echt dat ik 500 gram eraf trek maar ja ik heb wel heel veel knipafval en zoals ik al zei wil ik gewoon een lekkere hash (dus denk maar aan een gewoon pollumpie ofzo) en hoe meer ik er dan af kan halen hoe beter natuurlijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer je er wilt afhalen hoe slechter de kwaliteit wordt. De eerste zeef uit de polinator is het beste. Ik zou het op prijs stellen als leden adviezen geven vanuit ervaring in plaats van "horen zeggen". De smaak van polinator hash is veel beter dan van ice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwah, dat gaat niet goed hier.

The pollinator maakt, zoals whazz zegt, erg mooi skuff.

Als je het kunt, en het goede afval hebt.

Het is dus zeker niet het apparaat, maar de handling ermee, wat je eindproduct bepaald.

 

Iceelf en Oliesjeik zijn goede vrienden van mij, ik mag van alles snoepen.

Het isoleren of abstraheren van thc d.m.v. een iceolator of olie zorgt voor een geisoleerder product.

Het effect is meer los komen te staan van het geheel.

Dit is mooi als je high wilt worden en wilt zweven boven de grond.

Om terug op aarde te komen rook ik vaak een wietje of hasj. (anders Weetje niet slapen kunnen)

 

Als je dit als all round smoker wilt gaan gebruiken zou ik zelf voor de zeefhasj gaan, vanwege het complete beeld van het effect.

Het is zeker ook minder bewerkelijk als het maken van iceolator.

 

Probeer te benaderen van welk effect jij tot nu toe hebt genoten, en pas daar je eindproduct op aan.

 

Als je gaat zeven:

Ga je zeven scheiden, 1e klop,2e klop etc.

probeer het verschil te proeven en te bemerken.

Dan eindig je op een persoonlijk recept:

Skuff> 1 en 2e draai en een toefje 3e draai (soms)

iceolator>1e, 2e, en de helft6 3e draai.

 

Zulke recepten zijn dus afhankelijk van het afval dat je krijgt.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies. De kwaliteit van het afval is belangrijk. De grootste bulk aan afval is groot blad waar je niks aan hebt. De trim heb je nodig van de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...