Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Docshot

De Eerste Kweek

Recommended Posts

hoi hoi,

 

Ik heb een paar uurtjes geleden de stekkies in de tent gezet.....de lamp hangt op het hoogste punt...bijna 2 meter hoger......de temp is 28.2 graden en de lv is 44%.......ik heb een 600w lamp in een cooltube.....ik ga morgenochtend ff kijken wat de status is.......

 

Heeft iemand nog goede tips en suggesties ?

 

Thx

 

Docshot

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

probeer je l.v wat hoger te krijgen.

het liefst tussen de 70 en 90 %.

 

mzzl en veel suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd spannend je eerste kweek ;)

 

1 LV zo hoog mogelijk houden, dan ben je verzekerd van een goede start, evt plastic folie er overheen spannen.

2 Regelmatig foto's plaatsen, zodat mensen ook kunnen zien of je problemen hebt of gaat krijgen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Docshot heel veel succes met je eerste ronde :D

Ben ook wel benieuwd naar de foto's van je dames ;)

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eej,

 

Lucht vochtigheid omhoog = tent dicht, afzuiging laag, veel sproeien en misschien wat bakjes water of een lucht bevochtiger :D .

 

Succes nu gaat het echt beginnen. :P

 

JF. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het is niet veel beter geworden......het is nu gemiddeld 27 graden en 43% lv......ik heb een paar bakjes water neergezet tussen de plantjes en het raam open gezet vanwege de regen....beetje extra vocht....op een zolder is het toch wel erg droog en warm he....

 

Het is nu 24,1 graden in de tent....lv is 43%......de koudere lucht van buiten trekt de temp omlaag he....kan geen kwaad lijkt mij ?

 

Docshot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de lamp is uit na 19 uur....per ongeluk een uurtje langer aangeweest........de lv blijft laag...44%.......ik heb de plantjes net besproeid met gewoon water.......vanavond gaat delamp weer aan......van de 36 zijn er twee niet goed denk ik....die hangen er een beetje bij.....al met al is de rest in goede conditie......de temp is ook lekker laag dus de cooltubes werken prima zo te zien.....

 

De andere tent wordt vandaag en morgen klaar gemaakt en kan over twee weekjes in bedrijf gaan......32 / 34 potten a 15 liter gaan erin.....

Ik probeer minimaal 1,5 kilo uit de tentjes te halen.....4 x 600watt.....maar als het goed gaat scoor ik wat hoger....eens kijken hoe het loopt....

 

Nog tips ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Docshot,

 

begin met iets meer geduld :P , mijn ervaring is dat het heel moeilijk is om in de eerste week van je stekken uberhaupt een hoge LVH te halen, ik heb alleen het idee dat dit niet zo vaak gemeld wordt ;) , het is vrij logisch, de stabiele (hogere) LVH moet van je planten komen en die zijn in die eerste week nog te klein om daar voor te zorgen middels verdampen/ademen, als je planten groter worden gaan ze meer water verwerken en wordt je LVH van zelf makkelijk hoger en dan komt weer de kunst om de LVH stabiel te krijgen en daarna waarschijnlijk te verlagen. :(

 

JF. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi.......de plantjes gaan prima....die twee hangen en nog steeds een beetje bij.......als het donker is komen die twee wel omhoog....raar dus....

na drie dagen gaan de dames prima....ze groeien goed en ik zie geen rare dingen.......de LV blijft zo rond de 40% a 45%.....ik kan er niks aan doen zo te zien....misschien wordt het beter als ze groter zijn idd.....

Als het domnker is dan besproei ik ze met voedingsmiddelen die via het blad worden opgenomen.......morgen krijgen ze weer water in het potje....zeg maar om de 4 dagen ......

 

Ik houd jullie op de hoogte en maak foto's van de progressie.....

 

Docshot

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

ik benevel mijn plantjes alleen als de lampen aan zijn want ik wil ze niet storen als de lampen uit zijn.

ik heb er ook een paar bij die slap hangen als het licht een tijd aan is en weer rechtop staan als de lampen bijna weer aan gaan.

 

je kan ook een emmer water neerzetten en daar een handdoek in laten hangen en daar dan een ventilator op richten,dat brengt je l.v ook wel wat omhoog.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 4 dagen leven de plantjes nog steeds.......ik heb de lamp nu op 107 cm staan eb de lv is gezakt naar 33%....(waarom weet ik niet).....de plantjes zijn gezond......gek genoeg is de grond nog steeds vochtig en ik vraag me af of ik nu water moet geven....ze hebben 4 dagen geleden voor het laatst gehad...

Ik heb net de blaadjes weer ingespoten met voeding en ben van plan om rond 18.00 uur de bakjes water te geven....100ml ipv 200ml...

Iemand nog andere suggesties ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaats een strak gespanne doorzichtig zeil tussen je plantjes en je lamp

zorgd voor een hogere lv

(geen ventilators, afzuiger kwartiertje aan om het uur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...